Hlavní navigace

Asociace Jendy Perly: Gratulujeme Džegrovi k narození potomka

 Autor: Jan Perla
Jenda Perla 25. 7. 2013

Co všechno dokáže na sociálních sítích způsobit narození dítěte proslulé celebrity? A jak takovou událost využívají značky ke své propagaci?

Pražský Lev nastoupil ke svému prvnímu utkání v play-off KHL bez své největší hvězdy. Jarda Jágr strávil celý večer v čekárně porodnice u Apolináře a k zápasu s moskevským CSKA nenastoupil. Když se ráno konečně objevila zpráva, že jeho přítelkyně porodila chlapečka, mohly se značky na Facebooku přetrhnout s co nejvtipnějšími gratulacemi. 

První samozřejmě byla oficiální Facebook stránka Jágrova klubu. Nechala vyrobit speciálního plyšového lvíčka s Jágrovým dresem a jeho fotku s gratulací vložila hned ráno na svoji Zeď. Příspěvek přes časnou ranní hodinu vyvolal obrovskou vlnu lajků a sdílení a virální zásah příspěvku byl nejvyšší v celé historii komunikace Lva na Facebooku. 

Naopak příspěvek na oficiální Facebook stránce města Kladna příliš ohlasu nevyvolal. Jednoduchý text „Blahopřejeme slavnému rodákovi Jardovi Jágrovi k narození prvního dítěte a věříme, že malý Jágr bude časem hrát hokej za kladenské Rytíře.“ v newsfeedu uživatelů nejspíš zapadl. 

Hokejová značka Bauer se rozhodla aktuální téma kolem nejslavnějšího českého hokejisty vytěžit co nejvíce a připravila sérii fotek svých produktů vždy v dospělé verzi s nápisem “Jágr starší“ a v miniaturní verzi s nápisem “Jágr mladší“. Helmy nebo rukavice v této úpravě fanoušky příliš nezaujaly, a to i přes to, že každý obrázek byl jako samostatný post promovaný. Hitem se však stal obrázek s velkou a malou “Jágr hokejkou“, který sdílely i Facebook stránky médií jako iDnes.cz nebo Sport.cz. To rozproudilo debatu, zda mají média sdílet příspěvky propagující konkrétní značky a zda by tento prostor neměly zahrnout do mediálních prostorů nabízených ve svých cenících. 

Na “hokejovém dítěti“, jak média malého Jágra ihned překřtila, se pokusily získat reakce fanoušků i nesportovní značky. Sušenky Disko, které se v poslední době snažily přiblížit svojí komunikací americkému konkurentovi Oreo, přispěchaly s koláží malého dítěte na bruslích držícího v rukou balení Disko sušenek s nápisem “Jágr Disko“. S podobným nápadem přišel i Sunar, který rychle představil smyšlený “Sunar Hockey baby“. Tato speciální edice by podle jejich postu měla zaručit, že z malého Jágra vyroste hokejista, který bude ještě lepší než tatínek. 

Že se hokejová šikovnost dědí, v to doufá i hlavní sponzor českého hokeje, Škoda. Požádala na Facebooku Jágra, jestli by se nepokusil zplodit celou hokejovou pětku a rovnou mu navrhla, že by děti mohl vozit na trénink jejich novým rodinným SUV, do kterého se všichni pohodlně vejdou. Ne všichni však doufají, že z malého Jágra bude hokejista. Staropramen oprášil svoji kampaň “Kdy jsi naposledy udělal něco jinak?“ a pobídl malého Jágra, aby šel vlastní cestou. Jejich fotomontáž krasobruslaře Jágra v upnutém kostýmu vzbudila velké diskuze. 

CIF16

Po dvou měsících mlčení se probudil i facebookový profil premiéra Michala Haška, který také popřál české hvězdě zdraví celé rodiny.

Takhle na královské dítě reagovalo Oreo

Výše popsaný příklad je samozřejmě smyšlený a modelový. Dokážete si představit podobné bláznovství v Česku? Nebo tu nemáme žádnou celebritu, jejíž potomek by zbláznil celý národ tak, jako se to nejen v Británii podařilo novému královskému potomkovi? Některé globální značky se doslova předháněly v tom, kdo bude vtipněji aktuální situaci komentovat. Ne vždy to ale bylo k jejich dobru, i když se většinou dá říci, že takováto témata se vyplatí do komunikace zařadit, pokud dokážete najít alespoň nějaké propojení. Malému robátku samozřejmě přeji zdraví a štěstí :)

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: WorldDAB: jak si stojí klíčové trhy?

WorldDAB: jak si stojí klíčové trhy?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

DigiZone.cz: UPC má v nabídce Discovery v HD

UPC má v nabídce Discovery v HD

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB