Hlavní navigace

Asociace Jendy Perly: Gratulujeme Džegrovi k narození potomka

 Autor: Jan Perla
Jenda Perla

Co všechno dokáže na sociálních sítích způsobit narození dítěte proslulé celebrity? A jak takovou událost využívají značky ke své propagaci?

Pražský Lev nastoupil ke svému prvnímu utkání v play-off KHL bez své největší hvězdy. Jarda Jágr strávil celý večer v čekárně porodnice u Apolináře a k zápasu s moskevským CSKA nenastoupil. Když se ráno konečně objevila zpráva, že jeho přítelkyně porodila chlapečka, mohly se značky na Facebooku přetrhnout s co nejvtipnějšími gratulacemi. 

První samozřejmě byla oficiální Facebook stránka Jágrova klubu. Nechala vyrobit speciálního plyšového lvíčka s Jágrovým dresem a jeho fotku s gratulací vložila hned ráno na svoji Zeď. Příspěvek přes časnou ranní hodinu vyvolal obrovskou vlnu lajků a sdílení a virální zásah příspěvku byl nejvyšší v celé historii komunikace Lva na Facebooku. 

Naopak příspěvek na oficiální Facebook stránce města Kladna příliš ohlasu nevyvolal. Jednoduchý text „Blahopřejeme slavnému rodákovi Jardovi Jágrovi k narození prvního dítěte a věříme, že malý Jágr bude časem hrát hokej za kladenské Rytíře.“ v newsfeedu uživatelů nejspíš zapadl. 

Hokejová značka Bauer se rozhodla aktuální téma kolem nejslavnějšího českého hokejisty vytěžit co nejvíce a připravila sérii fotek svých produktů vždy v dospělé verzi s nápisem “Jágr starší“ a v miniaturní verzi s nápisem “Jágr mladší“. Helmy nebo rukavice v této úpravě fanoušky příliš nezaujaly, a to i přes to, že každý obrázek byl jako samostatný post promovaný. Hitem se však stal obrázek s velkou a malou “Jágr hokejkou“, který sdílely i Facebook stránky médií jako iDnes.cz nebo Sport.cz. To rozproudilo debatu, zda mají média sdílet příspěvky propagující konkrétní značky a zda by tento prostor neměly zahrnout do mediálních prostorů nabízených ve svých cenících. 

Na “hokejovém dítěti“, jak média malého Jágra ihned překřtila, se pokusily získat reakce fanoušků i nesportovní značky. Sušenky Disko, které se v poslední době snažily přiblížit svojí komunikací americkému konkurentovi Oreo, přispěchaly s koláží malého dítěte na bruslích držícího v rukou balení Disko sušenek s nápisem “Jágr Disko“. S podobným nápadem přišel i Sunar, který rychle představil smyšlený “Sunar Hockey baby“. Tato speciální edice by podle jejich postu měla zaručit, že z malého Jágra vyroste hokejista, který bude ještě lepší než tatínek. 

Že se hokejová šikovnost dědí, v to doufá i hlavní sponzor českého hokeje, Škoda. Požádala na Facebooku Jágra, jestli by se nepokusil zplodit celou hokejovou pětku a rovnou mu navrhla, že by děti mohl vozit na trénink jejich novým rodinným SUV, do kterého se všichni pohodlně vejdou. Ne všichni však doufají, že z malého Jágra bude hokejista. Staropramen oprášil svoji kampaň “Kdy jsi naposledy udělal něco jinak?“ a pobídl malého Jágra, aby šel vlastní cestou. Jejich fotomontáž krasobruslaře Jágra v upnutém kostýmu vzbudila velké diskuze. 

Po dvou měsících mlčení se probudil i facebookový profil premiéra Michala Haška, který také popřál české hvězdě zdraví celé rodiny.

Takhle na královské dítě reagovalo Oreo

Výše popsaný příklad je samozřejmě smyšlený a modelový. Dokážete si představit podobné bláznovství v Česku? Nebo tu nemáme žádnou celebritu, jejíž potomek by zbláznil celý národ tak, jako se to nejen v Británii podařilo novému královskému potomkovi? Některé globální značky se doslova předháněly v tom, kdo bude vtipněji aktuální situaci komentovat. Ne vždy to ale bylo k jejich dobru, i když se většinou dá říci, že takováto témata se vyplatí do komunikace zařadit, pokud dokážete najít alespoň nějaké propojení. Malému robátku samozřejmě přeji zdraví a štěstí :)

Našli jste v článku chybu?

25. 7. 2013 15:34

Hmm (neregistrovaný)

Nebýt tohodle článku, tak ani nevím, že má Jegr malého sviště. Takže asi tak se zásahem na sociálních sítích :-)

DigiZone.cz: Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů