Asociace Jendy Perly: Kolik potřebujeme sociálních sítí?

Síla úspěšných sociálních sítí je v tom, jak nám umí zjednodušovat život. Proč by měl uživatel chtít využívat deset různých sítí pro deset různých úkonů?

V pondělí 25. února ze smíchovského akcelerátoru Node5 spustila svoji činnost další sociální síť. Jmenuje se Yeago, navazuje na neúspěšnou síť AskYou a veze se na vlně všemožných nových online sociálních sítí, které doufají ve stejný nábor uživatelů, jako se to povedlo těm pár úspěšným. 

Podobných konceptů vzniklo jen v Praze několik. Kromě zmiňovaného AskYou to je například síť Singletones, která se svého času dostala i do české mutace magazínu Forbes. V současné době je však v síti mrtvo a na její facebookové stránce taktéž. A podobné nápady nevznikají jen v Česku. Touha zkopírovat úspěch Facebooku, nebo alespoň Instagramu, je silná celosvětově. 

Reakce pod články o spuštění Yeago ale jasně ukazují, že s přijetím to všechny podobné novinky budou mít těžké.

Komentáře čtenářů na serveru Tyinternety.cz 

Kritizovat se dá mnohé. Název, domény, závislost na Facebook friends, kdy se mi nepodařilo zjistit, jak bych mohl najít své přátele, kteří síť používají, nebo to, že v devět hodin večer nabízí seznam akcí událost, která začala před třemi hodinami. To vše jsou chyby, které se dají vyladit, a pokud je tým dostatečně nadšený, nepochybuji, že se mu to povede. Určitě to pro něj také bude skvělá zkušenost. 

Problém je jinde. Krása online sociálních sítí spočívá v tom, že nám zjednodušují kontakt se známými, příjem obsahu a sledování života našich přátel. Usnadňují nám prokrastinaci, ale třeba i kontaktování zajímavých lidí a účast na akcích. A právě v tomto zjednodušování je jejich síla. 

Proč by tedy měl uživatel chtít využívat deset různých sítí na deset různých úkonů? Zjednodušení je v koncentraci. I současnou nabídku málokdo využívá naplno (extrémy typu Josefa Šlerky se nepočítají). Někdo má raději Twitter, jiný raději Facebook, někdo si více hraje s Instagramem. Proč bych však měl jen kvůli velmi úzkému zájmu o chystané události chodit na jiný web? 

CIF16

Samozřejmě, že nějaké uživatele si nová služba najde. Stejně jako například u služby Kdyjedeš to musí být skupina přátel, která bude tomuto nástroji pro konkrétního uživatele dávat sociální hodnotu. Masová většina ale zůstane u jednoduchého postu a eventu na Facebooku. Jeho funkčnost sice není tak promyšlená, ale pro běžného uživatele dostačující. 

Pokud mají být podobné startupové nápady úspěšné, musejí řešit nějaký reálný problém uživatelů, nikoliv se jen snažit vybudovat další web, kde se budou lidé potkávat.

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »