Asociace Jendy Perly: Láska na sociálních sítích funguje, osvobození moc ne

Máme za sebou dvě volné středy s krásným počasím, díky kterému snad moc lidí ani nenapadlo sedět u Facebooku, ale spíš vyrazili ven. Nebo ne?

Správci facebookových stránek určitě dlouho dumali nad tím, zda ve volné středy postovat nebo ne. Bude státní svátek, a ještě za hezkého počasí, na Facebooku mrtvý den? Uvidí můj post vůbec někdo? A jak to vysvětlit klientovi, který mermomocí chce využít významné dny k popřání hezkého volna fanouškům a při té příležitosti jim případně protlačit produkt? 

Obzvláště první svátek je lákavý. Ne tedy až tolik Svátek práce, ale první máj, lásky čas, hrdliččin hlas a tak dále. Láska sice bolí, ale na Facebooku pořád funguje. Jenže jak se neztratit v záplavě podobných statusů a trefit se do času, kdy budou fanoušci online?

I Slevomat využil svátek lásky. (zdroj: facebook.com/slevomat)

Vyplatí se pracovat se statistikami vlastní stránky pro nedělní dny. Ideálně se podívat na takové, které se v poslední době svým počasím podobaly tomu ve sváteční dny. No a pak také použít vlastní zdravý rozum ;) 

Volný den je pouze jeden, takže fanoušci nemohou odjet nikam na celý víkend a vracet se druhý den zpátky k internetu. Teoreticky bychom se tedy mohli trefit do jejich ranní kontroly Facebooku. Pokud si někdo vzal volno na čtvrtek a pátek a odjíždí pryč, možná ještě ve středu ráno Facebook zapne. Jenže co když si lidé vzali spíš volno v pondělí a úterý a odjeli pryč? V takovém případě je zasáhneme leda v případě, kontrolují-li Facebook i během volna na mobilu. 

Druhou variantou je počkat, až si fanoušci užijí volného dne a vrátí se večer ke svým počítačům. Po šesté hodině už se pomalu začnou připojovat a řešit své celodenní abstinenční příznaky. A rádi se také podělí o zážitky, pokud se stránka vhodně zeptá. 

Nejjednodušší to samozřejmě správce má, když je jeho cílovou skupinou mládež s chytrými telefony, která je online vždy a všude, to pak podobné otázky vůbec řešit nemusí. 

EBF16

A jak to nakonec dopadá se svátečním zásahem? Poslední dobou se značky naučily například nedělní večer hojně využívat a čas mezi šestou a osmou hodinou večerní je plný obrandovaných zpráv v newsfeedu. Logicky pak kvůli velké konkurenci příspěvků klesá i počet lidí, kteří si takové zprávy přečtou (vliv jejich kvality ponechám nyní stranou). 

První máj se zřejmě ve večerních hodinách minulé středy rozhodlo použít docela málo značek, protože mě docela překvapil zásah na některých stránkách. Přirozeně a virálně – ovšem bez reklamy – zasáhly posty zhruba třikrát více fanoušků než při běžných statusech. Láska ve vhodný čas prostě zafungovala. Osvobození už takový kauf nezaznamenalo.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 5. 2013 10:08

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »