Avast koupila Secure.me, specialisty na soukromí na Facebooku

Antivirová společnost Avast koupila Secure.me, startup zaměřující se na bezpečí na Facebooku. Finanční detaily transakce nebyly zveřejněny.

Secure.me na blogu oznámila akvizice antivirovou společností Avast Software. Startup provozuje, podle vlastních slov, nejpoužívanější bezpečnostní aplikaci na Facebooku (Facebook přestal zveřejňovat čísla týkající se aplikací po prosincovém PR selhání týkajícím se počtu uživatelů Instagramu). Mimo tuto aplikaci provozuje také App Advisor, který chrání uživatele před (mobilními) aplikacemi se zvláštními nápady v oblasti soukromí (v podobě rozšíření pro prohlížeče a aplikace pro iOS). 

Pokud si Secure.me vpustíte na účet na Facebooku (musíte dát právo přístupu k většině informací na účtu, můžete ale přeskočit snahu o získání práva vkládat za vás na Facebook) a spustíte analýzu profilu, získáte přehled o tom, kde je možné „lépe“ nastavit váš profil. Ve většině případů jde o správná doporučení nastavit určité informace na „pouze pro přátele“.

U některých informací doporučí neuvádět je na Facebooku vůbec. Z hlediska Secure.me jsou ale například nežádoucí (vysoký stupeň nebezpečí) například informace o vašich politických názorech, náboženství či rodinném vztahu.

Secure.me analyzuje i fotografie a příspěvky a upozorní na takové, které by mohly uživatele ohrožovat. Jak na něco takového přijde, jasné příliš není, ale u příspěvků za nebezpečné považuje například příspěvky na Facebook poslané přes aplikace (konkrétně přes Instagram).

EBF16

Pokud máte velké množství přátel a vlastních příspěvků či fotografií, tak se připravte na to, že analýza profilu může trvat opravdu hodně dlouho, zpravidla podstatně déle, než byste byli ochotni čekat. A čím více budou aktivní vaši přátelé, tím déle si počkáte. Profily přátel jsou samozřejmě prohledány také, Secure.me na nich hledá „nebezpečné“ příspěvky.

Zdroj: Privacy and IT Security Protection get Married – Our Vision has Come True

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 5. 2013 22:42

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »