Hlavní navigace

Axel Springer se znovu soudí kvůli blokování reklam. Cílem je Blockr

David Slížek

Německý vydavatelský dům se pokouší u soudu zastavit další blokátor reklamy, tentokrát jde o aplikaci pro mobilní systém iOS.

Německý vydavatel Axel Springer pokračuje v konfrontacích s provozovateli blokátorů reklam. U soudu teď požaduje zákaz aplikace Blockr, která umožňuje blokování (nejen) reklam na iOS v prohlížeči Safari, píše server Techcrunch.

Blockr těží z novinky uvedené v rámci iOS 9, která umožňuje instalaci aplikací blokujících v Safari různé typy obsahu – tedy nejen reklamy, ale také třeba scripty, cookie nebo multimédia.

WELTN24, pobočka Axel Springer, pod kterou spadá například deník Die Welt nebo televize N24, se v listopadu obrátila na soud ve Stuttgartu s žádostí, aby zakázal nabízení, propagaci a šíření služby Blockr.

Argumentuje tím, že aplikace nelegálně blokuje online obsah deníku Die Welt a měla by být zakázána. Právníci vydavatele požadovali, aby soud vydal předběžné opatření, které by Blockr okamžitě zastavilo. Soud jim – podle právníků Blockru – ale nevyhověl. Konečný verdikt má v případu padnout 10. prosince.

„Blokování reklam zasahuje do ústavou chráněného postavení vydavatelů a ohrožuje financování – a tím pádem v dlouhodobém horizontu i existenci – profesionální online žurnalistiky. V současné době nebudeme komentovat žádná čísla ani stav probíhajících právních jednání,“ uvedli pro Techcrunch zástupci Axel Springer.

Německý vydavatel se už letos neúspěšně soudil také s provozovatelem Adblocku Plus, firmou Eyo. Soud v září potvrdil, že aplikace neporušuje zákony. Axel Springer se ale odvolal.

NMI17

V říjnu vydavatelství přestalo uživatelům s blokátory reklamy na webu svého deníku Bild zobrazovat články a vyzývá je, aby si blokátor vypnuli, nebo si koupili speciální předplatné, které z webu odstraní většinu reklam.

Začátkem listopadu firma podle Financial Times (paywall) oznámila, že se jí tato taktika vyplácí: předplatné si sice koupil jen málokdo, ale více než dvě třetiny blokujících si prý blokátory vypnuly. A z původních 23 % blokujících návštěvníků prý zůstaly jednotky procent.

Našli jste v článku chybu?
24. 11. 2015 12:28
Ondrej (neregistrovaný)

Proč asi, kdyby se podepisoval jako adblock tak ho lehce vyfiltruješ. Když píšu něco co prohledává web tak posílám že sem firefox na win7, sem taky sprostej lhář?

Kdyby ta reklama nebyla tak otravná tak by se tolik neblokovalo, blokátory sice nemám rád a zatím je nepoužívám, ale pár webů mě už tolik štve, že aspoň na nich si nějaké pravidlo nastavím. Např živě, reklama přez celou obrazovku která se mě ještě seká a přehrává zvuk, opravdu super.