Babišův Agrofert převzal vydavatelství MAFRA a dosadil své lidi do vedení

Skoro měsíc a půl poté, co koupi vydavatelství MAFRA posvětil antimonopolní úřad, Agrofert dokončil jeho převzetí. Jeho majitel Andrej Babiš do představenstva dosadil své lidi.

Jednání koncernu Agrofert s německou společností Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft mbH o finálním převzetí vydavatelství MAFRA jsou po měsíci a půl od posvěcení anitmonopolním úřadem u konce. Společnost Andreje Babiše oznámila, že firmu převzala do svého vlastnictví.

Nový majitel zároveň provedl změny ve vedení mediahousu. Na svou funkci abdikoval dosavadní předseda představenstva Johannes Werle. Na jeho místo Agrofert jmenoval Štěpána Košíka, dosavadního ředitele společnosti AGF Media, která vydává týdeník 5plus2.

Nový šéf podle svých slov nechce zasahovat do obsahu titulů MAFRY. „Skupinu Mafra vnímáme jako finanční investici a naším cílem je zhodnocení této investice. Jeden z prvních úkolů, který nás čeká, je příprava rozpočtu na příští rok,“ prohlásil Košík. 

Na další svě neobsazené pozice v představenstvu Agrofert dosadil finančního ředitele AGF Media Michala Berku a právníka Václava Knotka. V představenstvu společnosti nadále zůstávají původní členové Dalibor Balšínek, Roman LatuskePetr Marek, potvrdila firma v tiskové zprávě.

Content

Personální změny se týkají i tříčlenné dozorčí rady MAFRY. V té zasedou dva zástupci Agrofertu: vedoucí auditor Karel Vabroušek a šéf controllingu Jan Otčenášek. V dozorčí radě zůstává její původní člen, zástupce zaměstnanců Jaroslav Kábele.

Podle nedávno zveřejněných hospodářských výsledků MAFRA v loňském roce skončila poprvé ve ztrátě. Schodek dosáhl 168,5 milionů Kč a výnosy firmy loni klesly o 4,5 % na 2,6 miliardy Kč. 

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 10. 2013 13:41
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »