Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Bác!

jouda
jouda (neregistrovaný)
27. 2. 2006 8:22 Nový

jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
Stalo by za to uvest v clanku alespon hruby vycet alternativnich postizenych klientu. To ze nesla Miranda je receno, ale co ostatni klienty nejenom pro Windows? Treba Gaim, Adium, AIM, ktere chodi na Linuxu, Mac OS X?
Vorner
Vorner (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:25 Nový

Re: jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
Pokud vím, tak na to doplatili Miranda, Trillian a ještě jeden, který si nepamatuji na windows. Možná ještě Gaim na linuxu, ale Kopete, Sim, lIcq fungují bez problémů, jabberové transporty na serverech také ani nepoznaly změnu.

Pokud ale lidé používají klienta, co může mít více protokolů, tak nechápu, proč už nemají jako druhý účet ten na jabber.
Petr Ferschmann aura:85
27. 2. 2006 9:53 Nový

Re: jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
GAIM pod linuxem byl bez problémů.
hark
hark (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:56 Nový

Re: jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
u licq 1.2.7 jsem problem zaznamenal - spousta zprav nedosla obemi smery
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 13:02 Nový

Re: jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
zaujimave, ja pod licq 1.2.4 ziaden

otazka je, ci ten vas nebol sposobeny mirandou ci trilianom na druhom konci :-)
Adium USER
Adium USER (neregistrovaný)
28. 2. 2006 11:30 Nový

Re: jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
Jediny co neslo byla debilni miranda, vsechno ostatni chodilo, gaim, adium v pohode... takze esi vona chybka nebude v mirande
Fido
Fido (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:39 Nový

Re: jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
Prestal fungovat napr. Symbianovy klient MyBuddies.
Katja
Katja (neregistrovaný)
28. 2. 2006 16:20 Nový

Re: jake klienty byly postizeny?

celé vlákno
Proteus na OS X 10.3.9 - v poradku. Opravdu na to doplatily jen hlavni alternativni klienty jako jsou Miranda a Trillian.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 8:32 Nový

klienti

celé vlákno
Sám používám Mirandu, ale plně chápu provozovatele, že z ní není nadšený. By mě zajímalo, z čeho by se podle autora měl financovat ten otevřený systém? Jde udělat IM bez centrálního serveru? Nevím - ale pokud ne, bude to celkem drahé na provoz a neznám nikoho, kdo by to chtěl provozovat zadarmo (BTW není IRC otevřené?)
sartori
sartori (neregistrovaný)
27. 2. 2006 8:39 Nový

Re: klienti

celé vlákno
jiste ze to jde. viz XMPP a http://jabber.cz
dmiba
dmiba (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:08 Nový

presne

celé vlákno
Otvorena alternativa - Jabber - tu uz davno je, len akosi ju ludia prehliadaju a obracaju sa na nu az ked je nejaky problem.
martin
martin (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:54 Nový

Re: presne

celé vlákno
opravdu?

Vážení uživatelé!
při dnešních (Sobota 28.01.2006) ranních změnách na serveru bohužel došlo ke ztrátě uživatelských dat za posledních 30 dnů.

zdroj:
jabber.cz
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 10:21 Nový

Re: presne

celé vlákno
Prave tato udalost ukazuje silu jabberu.
Dobre, Pinky mel chybku v zalohovacim skriptu a tak se ztratily zmeny v rosteru za poslednich 30 dni. Ale postihlo to jenom uzivatele tohoto konkretniho serveru. Tisice dalsich serveru po celem svete fungovaly bez problemu.
martin
martin (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:40 Nový

Re: presne

celé vlákno
No nemyslel jsem to nikterak zle, jen proste tvrdim, ze se takovyto (a podobny) problem ztraty dat muze stat kazdemu.
Na druhou stranu, je otazkou zda komercni (rozumej sponzorovany) system neni lepe zabezpecen proti takoveto ztrate dat. Samozrejme chapu, ze to zavisi na spouste okolnosti a pro Pinkiho to byla ztrata trebas 1000 uzivatelu/tyden (nevim tipuju), na robustnejsim systemu to muze nastat za 1minutu. Kazdopadne penize, az na prvnim miste. A za penize v praze dum ;) (a nebo lepsi HW/SW pro provoz systemu).
Erg.Noor
Erg.Noor (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:46 Nový

Re: presne

celé vlákno
Už aspon jabber umí vyhledávat a spojovat přes servery, nebo musím být vždycky zrovna tam, kde je ten, co s ním chci mluvit? Přesně tohle mě od jabberu kdysi odradilo - decentralizovaná síť
Tomáš Krause aura:11
27. 2. 2006 12:05 Nový

Re: presne

celé vlákno
S tímhle problémem jsem se nikdy nesetkal, možná v dávné minulosti (?) Každopádně na Jabberu mám lidi z různych serverů a není s tím nejmenší problém.
Mcha
Mcha (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:36 Nový

Re: presne

celé vlákno
Vetsina verejne pristupnych jabberovskych serveru je propojena, takze neni problem uzivat treba server njs.netlab.cz a mit v kontakt-listu nekoho, kdo uziva sluzeb treba server googlu ci jabber.org.
Pepa
Pepa (neregistrovaný)
27. 2. 2006 17:26 Nový

Re: presne

celé vlákno
Zrovna google talk neni dobrej priklad. Ten ma sit odriznutou od ostatnich...
PN
PN (neregistrovaný)
27. 2. 2006 17:41 Nový

Re: presne

celé vlákno
Google Talk *neni* odriznut od ostatnich. Zkuste hledat dle klicovych slov Google Talk federation.
Mcha
Mcha (neregistrovaný)
27. 2. 2006 23:41 Nový

Re: presne

celé vlákno
Neni tomu tak.... mam to overeno pres ceske jabberovske servery, kontakty GoogleTalku jsou z nich pristupne...
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:04 Nový

Re: presne

celé vlákno
Google Talk : "Je možné se s ním připojit jen na účet GMail, ale tento účet je pak možné využívat i v jiných Jabber klientech a také je možné z něj komunikovat se všemi uživateli Jabberu."

zdroj: http://jabber.cz/wiki/Google_Talk
DuDDo
DuDDo (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:35 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Myslim ze k popularizacii Jabberu prispeje (necakane :-) ) Google. Ich Google Talk je zalozeny prave na Jabberi. Zatial ale ma zopar much - napriklad nefunguje na porte 80 pripadne 443, co "odfiltruje" velke mnozstvo ludi vo firmach s premudrelym (citaj: neochotnym) IT oddelenim.
Tyfus
Tyfus (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:55 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Nema k tomu IT nejaky duvod? Mam podezreni, ze na tomhle serveru se jejich obchazeni moc soucitu nedocka. :)
Dneska uz skoro neni jak vic bojovat proti mailovym virum a ceka se ze nastoupi im viry. Jedno z reseni je zakazat kecatka a druhe, ktere zanedlouho podle me prijde je vnitrofiremni jabber server propojeny "ven". Obdoba firemniho mailu.
Ale do te doby je lepsi icq proste drtit stejne tvrde jako skype.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 13:06 Nový

Re: klienti

celé vlákno
jj, to je spravne.

preco zbytocne otvarat komunikaciu resp preco vobec povolovat zamestnancom pristup na verejny web? maju pracovat, nie browsovat, chatovat (teda, ako kto)
marconi
marconi (neregistrovaný)
27. 2. 2006 17:02 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Musim souhlasit, jen jeden detail. Vnitropodnikove chatovani je bezna vec. Neni problem nasadit do podniku jabber, Lotus Communicator - nebo jak se jmenuje s Lotus Notesem , MSN Messanger s MS Communication Serverem. Vyhoda je v tom, ze vetsina klintu a serveru umi nejen text, ale i VoIP. MSN je pro BFU asi to nejjednodussi. V Outlooku kliknu do adresare, nebo na mailovou zpravu a cloveku ihned pisu/volam. Pomoci MSN lze jednoduse svolat poradu i s videokonferenci a neni nutnost aby byl clovek pritomny. Abych nechvalil jen MSN, IBM/Lotus ma zase plus v intra/internetovem klientovi, ktery bezi jen pomoci webu (Jako ICQ2Go). Jabber brana se da rozjet na jakekoliv distribuci. Proto by se melo chatovani ve firme podporovat. Ale z pohledu sitare jen pres vnitropodnikovou branu s firewallem.
to je jedno
to je jedno (neregistrovaný)
27. 2. 2006 15:09 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Nemaji nahodou lidi ve firme makat a ne se vybavovat? Az dodelaji praci at tahnou domu a tam at si kecaji jak dlouho chcou. Pak se divime, proc u nas je plat zlomkem toho na zapad od nasich hranic. Holt produktivita prace souvisi se vsim - i tim rozptylovanim u kecani.
Melkor
Melkor (neregistrovaný)
27. 2. 2006 17:31 Nový

Re: klienti

celé vlákno
To je zvlastni, problemy s blokovanim ruznych kecatek byly nejdriv v Americe ... a nejak jsem nepostrehl, ze by zrovna americka ekonomika mela zvlast vyznacne nizkou produktivitu prace.

Jestli Vy nejste nahodou jeden z tech, kteri s potesenim, s prominutim "serou do vlastniho hnizda".
Libb
Libb (neregistrovaný)
27. 2. 2006 22:17 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Hm, podle sebe soudím tebe? Já např. řeším přes ICQ s kámoši pracovní problémy. Něco nevím, zeptám se, někdo poradí. Příště neví on, poradím já. Je to výhodné pro všechny.
Jakub Chalupnik
28. 2. 2006 9:33 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Pracuju v nemecky pobocce vetsi americky SW firmy (400-500 lidi) a MSN messenger je u nas _prikazanej_, dokonce obcas dostavame vyhruzny dopisy od velkych sefu z ameriky, ze musime mit MSN neustale spustenej.
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:11 Nový

Re: klienti

celé vlákno
To mi zni pomerne dost uboze :-/
Office-user
Office-user (neregistrovaný)
1. 3. 2006 15:18 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Ty důvody docela dobře chápu, taky komunikujeme přes MSN. Jednak je propojený status s Outlookem, takže když mi přijde mail, ke kterému něco potřebuju vidím, že je člověk online a můžu zavolat (nechci diskutovat o tom, které další aplikace to umí, ale o princip). Když to používají všichni povinně (jako mají všichni povinně na stole telefonní přístroj a jako všichni mají mail), tak se to dá používat pro komunikaci, kterou si navíc můžu uložit (ve firemním prostředí důležitá věc). Nic víc, nic míň. Funguje to a produktivitu to zvyšuje.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 11:06 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Na druhou stranu ty alternativni klienty pouziva tolik lidi, ze jejich odstrihnuti (byt jen docasny) muze poskodit celou sit (poskytovatel mi dela problemy -> odejdu jinam -> stavajici uzivatele site se mnou chteji komunikovat ale nemohou -> odejdou i oni -> spirala se roztaci). Nevim, jestli bych riskoval, ze s vyhozenim alternativcu zabiju i ty, kdo mi vydelavaji.
BoodOk
27. 2. 2006 14:12 Nový

Re: klienti

celé vlákno
Ze zpravodajskeho hlediska je provozovani takoveho serveru k nezaplaceni.
DuDDo
DuDDo (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:31 Nový

** This message was blocked by the ICQ server **

celé vlákno
No myslim ze na tej obave nieco bude. Prave mi kamarat posielal cez ICQ spravu a mne prislo len toto: "** This message was blocked by the ICQ server **". Obaja pouzivame Mirandu.
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:13 Nový

Re: ** This message was blocked by the ICQ server **

celé vlákno
Rekl bych ze je ten spravny cas zacit s tim neco delat ... >> jabber.cz/wiki + zaregistrovat ucet + zaregistrovat ICQ transport a mas klid ... nemusis aktualizovat ... ICQ transport aktualizuje v pripade potreby provozovatel serveru a to obvykle takovym fofrem ze nepostrehnes zadny problem.
Petr Vorálek aura:94
28. 2. 2006 20:40 Nový

Re: ** This message was blocked by the ICQ server **

celé vlákno

Rekl bych ze je ten spravny cas zacit s tim neco delat ... >> jabber.cz/wiki + zaregistrovat ucet + zaregistrovat ICQ transport a mas klid

Skutečně mám potom klid? Dejme tomu, že si vytvořím účet, třeba hnedle u toho jabber.cz. Proběhne přes tamní ICQ transport bez problémů import všech mých hypotetických stávajících ICQ kontaktů (včetně skupin/groups, do kterých mám své hypotetické ICQ kontakty roztřízené)? Nebude nutno každý ze stovek hypotetických ICQ kontaktů potvrzovat, naimportují se včetně nicků/fullname, nebo je budu muset ručně upravovat, otázky, samé otázky...

Marek
Marek (neregistrovaný)
1. 3. 2006 11:29 Nový

Re: ** This message was blocked by the ICQ server **

celé vlákno
Ano mas pravdu. Tak tedy uplne trivialni to nebude :-) ... ono totiz jabber servery samy udrzuji roaster (seznam kontaktu) a ten z ICQ serveru vice mene ignoruji, coz je z jednoho pohledu logicke (ICQ transport pak opravdu funguje jen jako nouzova brana do cizi site) ... Dovol mi ale otazku ... opravdu mas v roasteru na ICQ STOVKY kontaktu nebo se to jen snazis ucelove dramatizovat ?? ... (nejake "hypoteticke" kontakty snad nejsou problem, ne - i kdyby jich byl googel ? hypoteticke kontakty prece "prakticky" prevadet nemusis :-)) )
Petr Vorálek aura:94
1. 3. 2006 23:47 Nový

Re: ** This message was blocked by the ICQ server **

celé vlákno

Dovol mi ale otazku ... opravdu mas v roasteru na ICQ STOVKY kontaktu nebo se to jen snazis ucelove dramatizovat ?? ... (nejake "hypoteticke" kontakty snad nejsou problem, ne - i kdyby jich byl googel ? hypoteticke kontakty prece "prakticky" prevadet nemusis :-)) )

Ano, mám. Pravda, po poslední akci "Augiášův chlév" se to ustálilo na přijatelných dvou stovkách.
Přestože člověk není nikterak aktivním hráčem on-line her (a tvrdí-li nějaké statistiky na jistém serveru opak, tak lžou :)))))), dovedou se kontakty jen z tohoto "oboru" navršit do nepěkné výše (proto i můj dotaz ohledně zachování skupin/groups)...

Doposady to řeším buď mirandou (pluginy jak pro icq, tak pro jabber) na woknous, nebo současným během licq a psi (které mi svým vzhledem a funkcí celkem vyhovují) v Xkách...

kowalski
kowalski (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:42 Nový

jabber

celé vlákno
Dobrej by byl Jabber jenze nedokazu si predstavit jak bych ukecal okruh mich pratel aby jej zacali pouzivat.
sartori
sartori (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:47 Nový

Re: jabber

celé vlákno
Co takhle zacit zrizenim uctu na nekterem jabberovem serveru?
petr kudrhalt aura:60
27. 2. 2006 10:06 Nový

Re: jabber

celé vlákno
Ja uz ho tam mam:) ale v nem minimum kontaktu :)
Pihhan
Pihhan (neregistrovaný)
27. 2. 2006 9:52 Nový

Re: jabber

celé vlákno
Pouzivate Mirandu? Je problem si zapnout jeden plugin navim, kterym budete moci vykladat s lidmi jabberu, ktere se vam uz presvedcit podarilo. Muzete to pouzivat soucasne, i v Trilianu, Gaimu. Pomoci ICQ brany jabber serveru muzete pouzivat ICQ i z jakehokoliv jabber-only klienta.

BTW. existuji jabber servery, ktere maji polling proxy na portu 443. Tedy, neni zcela presne rict, ze se nelze pripojit za restriktivni proxy. Navic, existuje jabber klient jwchat - genialni vec, kterou rozhodne nelze blokovat dle portu, protoze to JE pouze webova stranka, nevyuziva sluzby connect proxy serveru. Funguje proste jako web, jedina moznost jak to zakazat je ban na URL. enjoy ;-)

Bohuzel stale je dost lidi, kteri pouzivaji jabber jako klienta ICQ na mobilu nebo podobne zpusoby. Pripojte se k nam a pomozte nam to zmenit.

Ad centralizovany IM: na co je potreba zrovna centralizovany IM, neni lepsi, kdyz spolu lidi proste muzou mluvit z ruznych serveru, ktere nespravuje jeden clovek, a tim padem nehrozi ze by se nasral a cela sit byla v haji?
DuxforD
DuxforD (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:21 Nový

Re: jabber

celé vlákno
To nebude do zacatku potreba. Jabber umi tzv. transporty, takze budes mit moznost komunikovat i s lidma na ICQ,MSN,Yahoo a AIM ... oni nic nepoznaj ;-)
Budes je mit normalne v kontaktech. Jako klienta doporucuji PSI (http://www.psi-im.org)
Mcha
Mcha (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:48 Nový

Re: jabber

celé vlákno
:) ja jsem pocitacove gramotne kamarady presvedcil nejprve moznost plne privatni komunikace via GnuPG v jabberovskem klientu PSI (http://psi-im.org/) Predavani neverejnych info primo v IM (a nejake ssl spojeni na server je jen prvni krucek, ale kdo vydel jabber server 'zezadu' nema o privatnosti moc iluze;), stejne tak moznost uzivat transporty do vsech moznych i nemoznych IM (ICQ, Yahoo, MSN)je proste nadchla. Vse popsano treba zde http://njs.netlab.cz/cz/help
Ti pak nakonfigurovali stroje svym i mene gramotnym kamaradum a mohu rici, ze lide mne nejblizsi se mnou komunikuji na jabberu - a nejsou to jen IT guruove ;)
highway
highway (neregistrovaný)
27. 2. 2006 19:20 Nový

Re: jabber

celé vlákno
Presne tak, mene znalym uzivatelum nainstaluji jabber sam, zaregistruji je a jedeme na jabberu. Tem co jsou znali a maji zajem o nove veci staci dat JID. A mam vice kontaktu na jabberu nez icq.
Petr
Petr (neregistrovaný)
27. 2. 2006 15:57 Nový

Re: jabber

celé vlákno
A nebo pokud ma clovek problem jako ja, kdyz jabber neprojde pres firemni firewall.
Mcha
Mcha (neregistrovaný)
28. 2. 2006 10:19 Nový

Re: jabber

celé vlákno
muzete uzit nastaveni jak popsano, zde: http://njs.netlab.cz/cz/help#02
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:40 Nový

Re: jabber

celé vlákno
Vyhoda jabberu je mimo jine take v tom ze s nim pomoci volitelnych transportu muzes vykecavat i s uzivateli jinych siti (predevim tedy temi u ICQ :-), ostatni jen tak paberkuji, ale je mozne je pouzit take v pripade potreby )
drgonzo
drgonzo (neregistrovaný)
28. 2. 2006 16:32 Nový

Jak naimportovat NICKy z ICQ?

celé vlákno
zdravim, nahodil jsem psi a importoval kontakty z icq pres Transport, ale uzivatele se mi zabrazuji jako 123456789@icq.netlab.cz. je to celkem opruz prejmenovavat je manualne z "User info". Nevite nekdo prosim co s tim?????
Martin Pohl
27. 2. 2006 9:52 Nový

SIM

celé vlákno
O problémech Mirandy jsem se dočetl až na webu. Moje SIM funguje pořád (asi díky Bohu nebo koumu) bez problémů. :-)
Monitor
Monitor (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:02 Nový

je na case!

celé vlákno
ne, je na case zbavit se smecek a zacit pouzivat originalni soft!
Rado1
Rado1 (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:17 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Originalny SW podporuje len jeden protokol.
Takze budem musiet mas spusteny jeden sw na ICQ, dalsi na Yahoo, dalsi na Jabber. Esteze som uz prestal pouzivat AOL a MSN, inac by ma z tych okien drblo.
Navyse icq neponuka textoveho klienta, iba klikacieho.

Ti nedoslo, ze su aj ludia, co pouzivaju viac protokolov?
Zato, ze ty bezis len ICQ, neznamena to, ze patris k vacsine.
dsfsdfsdf
dsfsdfsdf (neregistrovaný)
27. 2. 2006 14:07 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
chyba pane! to ze on pouziva icq ho prave k te vetsine radi :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

a minorita je vzdy problematicka, kdo v ni chce byt, at plati nebo vystoupi
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:20 Nový

Re: je na case

celé vlákno
Priznej se, ze ty vlstne ani nemas paru o cem tu mluvis, a jen i z nas delas p*del ?? ... Protoze jinak takovou miru natvrdlosti, hlouposti a neuveritelne miry arogance a bezohlednosti si umim k cloveku asociovat jen VELMI tezko.
NM
NM (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:19 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Myslíte originál ICQ? Poslední verze, kterou jsem používal (myslím 2000b) mi zabírala v paměti asi 25 MB. Pochybuji, že novější verze jsou méně rozežrané. Miranda si u mě vystačí s necelými dvěma MB.
syky01
syky01 (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:46 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Mas pravdu, Miranda zabira v pameti min mista. ICQ5 me v pameti zabira 2,9MB. I kdyz nevim jestli je zrovna toto duvod pouzivat Mirandu misto ICQ5. Osobne nevidim jediny duvod proc prejit na Mirandu nebo jiny klient.
NM
NM (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:57 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Hm, takže se polepšili. Jenže teď už zase já nevidím jediný důvod, proč přecházet zpátky...
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:23 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Jakto ze nevidis ?? Vzdyt ti prece naprosto jasne davaji najevo, ze pokud nebudes pouzivat jejich klient ... tak si te podaji :-) ... no , nebo alespon vyradi ten tvuj z provozu :-)) ... uzavrene komunikacni protokoly jsou neskutecna prasarna, vazne nechapu ty lidi kteri na to vzdy tokazi skocit jak a nemit paru, "v cem by jako mel bejt problem" (viz treba i Skype)
Yasmee
Yasmee (neregistrovaný)
27. 2. 2006 13:25 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
No me na icq vadi: ty bannery!! tfuj, navic tisic ikonek a cudliku, ktery sem v zivote nevyuzil a nejdou schovat. Mala moznost uzivatelske optimalizace (chci videt jen kontaktlist, nic jinyho me nezajima) velka pametova narocnost, jen jeden protokol atak daale
snehulak
snehulak (neregistrovaný)
27. 2. 2006 16:36 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
presne tak . icq je naprosta silenost nechci banery a nechci barevna tlacitka a ruzne jine kravinky ktere akorat zabiraji misto .

jdu kouknout na ten psi . kdyby umel jabber,icq, irc pujdu do nej :P
David
David (neregistrovaný)
28. 2. 2006 8:42 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Psi umí perfektně jabber a to stačí. Podpora ICQ, Yahoo, AIM, IRC, SMS atd. je věc jabber serveru. Třeba njs.netlab.cz tohle všechno umí (říká se tomu transporty).
Mám např. v seznamu kontaktů kontakt 268449914@icq.netlab.cz - Pro Psi je to normální jabber id, server však ví, že je to kontakt z cizí sítě a přes ICQ transport to pošle do ICQ.
Obdobně funguje třeba kontakt +420720176229@sms.netlab.cz.

Jediný důvod, proč se mi někdy nedaří přesvědčit ICQ maniaky k přechodu na Psi, je skutečnost, že zatím nefunguje přenos souborů z jabberu do ICQ.
-nd-
-nd- (neregistrovaný)
27. 2. 2006 14:10 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
protoze pri zapnuti ICQ2000neco protejkaj zbytecny data, u mirandy jsou to napr radove kb kdezto u ICQ to jsou radove sta ... teda takhle to bylo jeste tak pred 3 rokama
stroural
stroural (neregistrovaný)
16. 7. 2006 10:49 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Kdyz pouzivas 6 let starou verzi, tak si furt nestezuj blbecku.
stroural
stroural (neregistrovaný)
16. 7. 2006 10:48 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
A koho to trapi? Pamet je k tomu, aby se pouzivala.
to je jedno
to je jedno (neregistrovaný)
27. 2. 2006 15:18 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
clovece, nehul to svinstvo, co Ti prodavam, uz jsi nekdy za strizliva videl klienta ICQ? Picovin tisic, hlavne, ze to blika a rozptyluje. Jojo, holt komerce.
warp
warp (neregistrovaný)
27. 2. 2006 20:29 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Kdyby si u ICQ za tech x let najali alespon nekoho kdo trochu rozumi ergonomii a gui :). Treba by se nekdy priblizili alespon tomu Trillianu.
Petr Bren
28. 2. 2006 10:26 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
ha. haha. pouzivam centericq, protoze oficialni klient mi nevyhovuje ze dvou prostych duvodu, neni free software a nejde pouzivat v konzoli, tak mam zkratka neco pro me lepsiho. btw, zadny problem jsem v diskutovanem obdobi nezaznamenal.
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:47 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
No free software ve sve podstate (pokud ten termin chapu spravne = http://jabber.cz/wiki/Kategorie:Transporty http://en.wikipedia.org/wiki/Free_software ) neni zadny icq klient, ani miranda, ani centericq ... i kdyby byl siren pod GPL stale pouziva uzavreny a nezdokumentovany komunikacni protokol.
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:48 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
*pardon, ten prvni odkaz (na jabber transporty) se mi tam dostal omylem ...
Petr Bren
28. 2. 2006 13:13 Nový

Re: je na case!

celé vlákno
Klienty sirene pod svobodnymi licencemi (gaim, centericq, licq, micq a dalsi) jsou free software, protoze neobsahuji zadny nesvobodny kod. Prestoze ten kod pracuje s uzavrenym protokolem, sam je svobodny. Podobne jako treba OpenOffice.org nebo Abiword je taky free software, prestoze umi otevrit msword .doc, coz je uzavreny format souboru.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 10:16 Nový

Katastrofa ?

celé vlákno
Nechapu, proc autor clanku pouziva tak silna slova, jako je katastrofa, a podobne. Katastrofa je, kdyz vybuchne sopka a zemre deset tisic lidi, rozsiri se chripka a zemre milion lidi a tak. Ale ze by nemoznost komunikovat po ICQ zpusobilo katastrofu ? To je dost prehnane.
Nick Carter
Nick Carter (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:32 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
navic v situaci, ktera je jasna - nekdo pouziva neautorizovane a piratske programy pro komunikaci v siti, a ejhle, ono to jednoho dne prestane fungovat ... to, ze s tim maji provozovatele ICQ nejake naklady a proto asi pouzivaji stavajici model, autorovi uz nedojde (je to stejne jako kdyz nekdo pomoci piratske karty sleduje kodovane satelitni programy a ted rve, ze se kodovani zmenilo a ze by vsichni ostatni meli zacit pouzivat taky piratske karty, aby si to priste provozovatel nedovolil zmenit :)))) ). To, ze existuji varianty a kazdy necht si pouziva co uzna za vhodne, od open sourcovych reseni az treba po ICQ, uz v teto glose zrejme nezazni, pouze stara dobra anarchisticka snaha mit vsechnof free a zadarmo, pro nase hole zadky jak delane :)
Erg.Noor
Erg.Noor (neregistrovaný)
27. 2. 2006 10:49 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
Stoprocentní souhlas!
Adam
Adam (neregistrovaný)
27. 2. 2006 11:03 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
pouzivam linux, pres dva roky , to bych teda chtel vedet co by jste me doporucil za oficialni verzi icq klienta :)
Erchamion
Erchamion (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:36 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
Nechci vypadat jako rejpal, ale v tomhle konkretnim pripade bych problem videl spis na vasi strane... ;-)
Adam
Adam (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:51 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
a muzete toto vase tvrzeni nejakym zpusobem vysvetlit?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 18:47 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
Pouzivam unixove operacni systemy pres 8 let a nikdy me tydle stavy nijak nevytacely. Kdyz kouknu do adres a historie, tak vsechny lidi na ICQ muzu postradat a domluvit se s nima jinak, pokud budu mit zajem byt zrovna spolecensky prave s nekym konkretnim. Sice to bude drazsi nez "zadarmo", ale co.

Vsechny kriticke kontakty pouzivaji jine komunikace nez ICQ. Uz se to za tech par let vykristalizovalo a vsem nam dosla trpelivost a vsichni pochopili kde jsou s firmou ICQ.com... => v pr....
Eli
Eli (neregistrovaný)
2. 3. 2006 14:08 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
Presne tak. Nemyslim si, ze ICQ pouzivaj treba v Temeline pri rizeni jaderny reakce (mozna ze Mirandu meli v Cernobylu:). Pokud s nekym potrebuju nutne mluvit, tak mu snad zavolam a nebudu cekat pul dne az se mi ozve na ICQ.
Stanislav Brabec
27. 2. 2006 12:37 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
Javový ICQ Everywhere. Vzhledem k tomu, že píšete cesky, mohl by vám stačit.
syky01
syky01 (neregistrovaný)
27. 2. 2006 12:47 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
ICQ2GO
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 16:16 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
Ale oficiální ICQ windows klient je přece taky "zadarmo" nebo Vy za něj něco platíte??? :-)

Tak nekecejte nesmysly! :-)) To, že miranda nestahuje zmíněný reklamní bannery je jen malá změna - ty reklamy jdou blokovat i v ofic klientovi :-))

Nakonec já mám na webu taky blokovaných 99% netextové reklamy a pohoda :-)

ICQ je prostě zadarmo :-)) Jediný placený IM je v ČR komunikace přes SMS :-DDDDDD
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 18:53 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
> pouziva neautorizovane

Slovo diverzita, znate? Prospiva bezpecnosti a zachovani. Nicmene ponekud vse komplikuje.

Nebo jeste pod vlivem teleco marketingu a vzpominate si uz jen na: konvergence?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2006 11:00 Nový

Re: Katastrofa ?

celé vlákno
Co to je za nesmysly, naka katastrofa. Jako kdybys delal piar tem muslimum.
Pavel Janoušek
27. 2. 2006 13:44 Nový

Opet vymyslime kolo

celé vlákno
ale to je prece v historii furt dokola.. vzdyt uz tu desitky let mame system (on uz to neni system, spise platforma), ktery je podstatne starsi nez nejaky IM a jemu podobne...

Minulost, soucasnost i budoucnost se zove IRC

PS: Autor prispevku neni aktivnim clenem zadne IRC site a pouziva Mirandu...:-) (z pohodlnosti)
Vorner
Vorner (neregistrovaný)
27. 2. 2006 14:10 Nový

Re: Opet vymyslime kolo

celé vlákno
Ale IRC má mnoho problémů:
* Nemá kontaktlist, takže si svých 200 uživatelů budete pamatovat sám
* Nemá autentikaci
* Nezvládá dobře kódování
* Servery mezi sebou nekomunikují
* Blokování jen na straně klienta

A mnoho dalších. IRC _není_ IM, IRC je pro kanály, konference a vývoj/help. Ne že by toto jabber neuměl také, ale umí spoustu věcí navíc, které by se do IRC dost těžko dostávaly.
Pavel Janoušek
27. 2. 2006 14:13 Nový

Re: Opet vymyslime kolo

celé vlákno
Ja o IRC vim hodne malo, navic to neni muj obor, ale minimalne 70% z toho co pisete ma v sobe davno, dalsich 50% tam ma par let (drive nez byl IM tak popularni) a zbytek je otazka vyberu klienta, ktery vyhovuje Vasim potrebam... any more questions?
nightfish
nightfish (neregistrovaný)
27. 2. 2006 19:21 Nový

Re: Opet vymyslime kolo

celé vlákno
Ale IRC má mnoho problémů:
* Nemá kontaktlist, takže si svých 200 uživatelů budete pamatovat sám
- nemá, se známými se bavím na kanále, k tomu opravdu kontaktlist netřeba
* Nemá autentikaci
- autentifikaci? NickServ, AuthServ, šifrování komunikace přes SSL, ...
* Nezvládá dobře kódování
- to je otázka klientů
* Servery mezi sebou nekomunikují
- pakliže máte servery připojené do sítě, komunikují jedna radost
* Blokování jen na straně klienta
- G-line, K-line jsou na straně serveru a ne klienta
Martin Vita
Martin Vita (neregistrovaný)
27. 2. 2006 16:15 Nový

Ach ten češtin!

celé vlákno
je briskně, ne bryskně...
Aleš
Aleš (neregistrovaný)
27. 2. 2006 17:00 Nový

Re: Ach ten češtin!

celé vlákno
Tak to se mýlíte. Správně je opravdu bryskní. Viz např. http://pravidla.cz/hledej.php?SID=74a2b27d4702c1842af3eff9d917f559&qr=bryskn%ED
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 2. 2006 13:38 Nový

Re: Ach ten češtin!

celé vlákno
To jsou ty nový zvrhlý pravidla? Už zrušili kroužek nad u?
stroural
stroural (neregistrovaný)
16. 7. 2006 10:51 Nový

Re: Ach ten češtin!

celé vlákno
Co si pamatuju, vzdy se psalo bryskne.
mm
mm (neregistrovaný)
27. 2. 2006 19:27 Nový

nevymyslejte kolo

celé vlákno
Pane Bednar, otevrena varianta, ktera ma mnoho vyhod oproti ICQ uz zde dlouha leta existuje, Jmenuje se Jabber.Asi nejsem prvni, kdo vam to sdeluje.
Je pro me zahadou, proc u nas tolik lidi pouziva to podivne ICQ. Sila stadnich principu je dokonce tak obrovska, ze dokonce ani problem, zminovany v clanku, ty lidi od pouzivani te podivnosti neodradi. Na Jabberu je genialni - mimo jine - napr. existence transportu do jinych IM siti. Ta krasne pomuze preklenout prechodne obdobi...
No - nejen na tomto pripade je videt, ze logika nema s chovanim uzivatelu informacnich technologii mnoho spolecneho...Snad pomuze sila Google alespon v tomto tem lidem vratit rozum.
Kuba
Kuba (neregistrovaný)
28. 2. 2006 0:00 Nový

Re: nevymyslejte kolo

celé vlákno
Mnoho lidi pouziva ICQ zkratka proto, ze ho maji vsechny kamaradky/kamaradi a jejich pocitacove znalosti konci mailem a napsanim prace ve Wordu.
Stezi po nich chtit, aby pouzivali alternativni klienty, kdyz je ani nenapadne, ze ICQ neni jen ICQ :).. i to ICQ je pro ne vrchol technickeho pokroku.
Roger
Roger (neregistrovaný)
28. 2. 2006 11:03 Nový

Re: nevymyslejte kolo

celé vlákno
Vyuziju tehle diskuse a polozim par otazek:
- Lze nejak rozumne migrovat jabberi ucty mezi servery, kdyz se mi jeden prestane libit?
- Chodi veskera komunikace mezi klienty pres (logujici) server, kde mam zalozeny ucet (tj. podobne jako treba klasicke IRC)?
- Existuje pro Jabber rozumny klient pro S60?

Mozna me jeste neco napadne :) Diky za pripadne odpovedi.
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:32 Nový

Re: nevymyslejte kolo

celé vlákno
Doporucuji se obrátit s těmito otázkami na zasvěcené ... u nás například na diskusnim foru .. http://jabbim.cz/
sos
sos (neregistrovaný)
27. 2. 2006 22:19 Nový

tyto problémy apod.

celé vlákno
..a to vše pomáhá pisálkovi-kecálkovi, který bude už brzo jedním z největších, pokud už není největší teď--SKYPE.Jenom nevím, jestli mám z toho radost.
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 2. 2006 12:36 Nový

Re: tyto problémy apod.

celé vlákno
No ja to vim celkem jiste, vzhledem k tomu ze po strance otevrenosti komunikacnich protokolu je na tom Skype stejne mizerne jako ICQ. Radeji nez Skype bych pro hlasovou komunikaci volil Jabber+Jingle (stavi na nem napriklad Google Talk), OpenWengo, apod..
drgonzo
drgonzo (neregistrovaný)
28. 2. 2006 16:19 Nový

Jak naimportovat NICKy z ICQ?

celé vlákno
zdravim, nahodil jsem psi a importoval kontakty z icq pres Transport, ale uzivatele se mi zabrazuji jako 123456789@icq.netlab.cz. je to celkem opruz prejmenovavat je manualne z "User info". Nevite nekdo prosim co s tim?????
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem