Hlavní navigace

Barrack Obama na Foursquare: Kdo bude mayorem v Bílém domě?

Petr Kočí

Geolokační hra Foursquare získala do řad svých uživatelů zatím největší celebritu: amerického prezidenta Barracka Obamu.

Může jít o oboustranně výhodný obchod. Čtyřiačtyřicátý prezident USA, kterému v kampani před třemi lety výrazně pomohl Facebook a Twitter, má nyní za celé funkční období nejnižší preference. A provozovatelé sociálních sítí zase dobře vědí, že právě zapojení slavných lidí přináší ra­ketový růst uživatelské základny.

Bílý dům na oficiálním blogu oznámil, že prezident nebude mít běžný uživatelský účet, ale že jeho lidé budou využívat speciální firemní stránku založenou na nedávno představené funkci pro vytváření seznamů oblíbených míst. „Nyní budete moci prozkoumávat tipy od Bílého domu včetně míst, která prezident Obama navštívil, co tam dělal, a k tomu historické a jiné zajímavosti,“ slibuje personál Bílého domu. 

Všechno nasvědčuje tomu, že Obamův tým chce na nynějším auto­busovém turné po americkém venkově otestovat novou formu geolokačního politického marketingu – a pokud se osvědčí, nasadí ji i v hlavní kampani za Obamovo znovuzvolení, která se už také pomalu rozjíždí. Příznivci a voliči se mohou „checkovat“ na jednotlivá předvolební setkání a sdílet spolu například tipy na příští veřejné vystoupení kandidáta v blízkosti bydliště. Je otázka, zda v průběhu kampaně Obamovi jeho poradci pro digitální média nevytvoří také osobní účet, aby mohl sebrat titul „starosty“ Bílého domu turistům. Stačilo by mu k tomu jen čtyřicet check-inů.

Foursquare nedávno oznámil, že má 10 milionů aktivních uživatelů, naprostou většinu ve Spojených státech – to už z něj činí za oceánem relevantní kanál pro marketingovou komunikaci. Prvním významným americkým politikem, který Foursquare vyz­koušel, byl loni v dubnu kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger. Velmi rychle získal přes 28 tisíc followerů, ale po několika týdnech experiment ukončil a na začátku letošního roku odešel z politické funkce, takže není příliš pravděpodobné, že by se ke sbírání check-inů vrátil.

Zdroj: Mashable

Našli jste v článku chybu?

16. 8. 2011 8:47

ruups (neregistrovaný)

k comu presne sluzi to hnusne pozadie pod textom clanku, ze je radost to citat?

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

DigiZone.cz: Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?