Bazar slevových nabídek Kupon.cz od Mitonu končí

Další projekt vystupuje ze slevového trhu, tentokráte je to o to zajímavější, že jde o projekt Mitonu, spoluvlastníka Slevomatu. Kupon.cz ovšem nebyl ani slevový server, ani agregátor, ale bazar nevyužitých voucherů.

Informace o uzavření Kupon.cz se na webu objevila v pátek 27. ledna 2012 bez dalšího vysvětlení, pouze s ujištěním, že se projekt možná v jiné podobě vrátí.

Prodejci, nemějte obavy, všechny došlé platby vám budou uhrazeny, nikomu nezůstaneme nic dlužní.
Díky všem uživatelům a nezoufejte, třeba se ještě vrátíme.
Zajímavé nápady a nabídky nám posílejte na info@kupon.cz

Na facebookovém profilu bylo mírně poodhaleno zákulisí opouštění scény bazarových kuponů: vlastně kromě spoluvlastněných serverů Mitonu se nepodařilo do prodeje bazarových nabídek zapojit další hráče. Kupon.cz potřeboval pro správné fungování ověření, zda zakoupený voucher je ještě aktivní, nebo byl již využit. To proto, aby se provozovatel vyhnul reklamacím a podvodům. Jenže toto rozhraní v podstatě nikdo nezprovoznil a tak se zde dražily hlavně kupony ze Slevomatu.

Důvodů, proč se hráčům do zpřístupnění API nechtělo, bylo více. Někteří říkají, že by provozovatel největšího konkurenta zkrátka viděl příliš detailů v databázi online, další připouštějí, že se jim jednak rozhraní nechtělo vytvářet a za další, že z propadnutých kuponů je generován zajímavý příjem, se kterým se počítá. Sami provozovatelé Kupon.cz na profilu na Facebooku uvádějí:

MIF16

Nejčastější námitka byla, že jim budeme vidět do databáze, k provozu je logicky potřeba API, kde se kupony ověří. Je to sice pravda, ale na druhou stranu to nejsou data, která by neznala drtivá většina agregátorů.

Na trhu existuje několik dalších voucherových bazarů jako VoucherBazar nebo VoucheryNaPro­dej.cz. První ovšem platnost voucherů neřeší, pouze stanovuje pokutu za prodej neplatných kuponů (s obtížnou vymahatelností), VoucheryNaProdej teoreticky nabízejí ověřovací formulář platnosti kuponu, ale link na něj nefunguje, je třeba použít tento: http://www.smsbu­y.cz/vouchery­naprodej/ – ověření se provádí offline a může trvat až pět dní, do luxusu Kupon.cz to má tedy daleko, je to ale přístupné i pro slevové vouchery z jakýchkoliv slevových serverů. Asi i pro tento problém se bazary slevových kuponů v Česku příliš nerozšířily a počty nabídek na nich jsou velmi nízké.

Aktualizace 11.5.2012: Provoz voucherového bazaru VoucheryNaPro­dej.cz byl podle jeho provozovatele, z důvodu minimálního zájmu, ukončen.

K tématu také zde na blogu Jany Filové.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 7. 2014 14:56

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »