Berlín podruhé zakázal Uber. Kvůli bezpečnosti pasažérů

Americký startup narazil v dalším evropském městě. Německo je ale tvrdý oříšek i pro ostatní. Se Street View tam dlouho bojoval i Google.

Berlínské úřady se podle BBC daly na stranu odpůrců populární aplikace a zakázaly používat aplikaci v německém hlavním městě pod pokutou 25 tisíc euro v případě, že by Uber rozhodnutí ignoroval. 

Uber v Berlíně funguje od února loňského roku a provozuje dvě služby – limuzínovou Uber Black a ridesharingovou Uber Pop. Ta je možná kamenem úrazu, protože s ní narazil i v Bruselu, kde je jízda s Uberem pokutována 10 tisíci eurPodle německých úřadů totiž hrozí, že na pasažéry by se nemuselo vztahovat pojištění, protože Uber není tradiční taxík. 

Firma přitom bojuje už i s dřívějším předběžným opatřením kvůli stížnosti taxikářů na její nefér konkurenci. Svůj verdikt založil soud na tom, že Uber nepovažuje za taxislužbu, ale za firmu poskytující pronájem automobilů. A podle německých zákonů se nájemná auta musí po každé zakázce vrátit zpět na centrálu. Řidiči Uberu to ovšem nedělají a čekají v ulicích na dalšího klienta, argumentoval soud.

„Rozhodnutí berlínských úřadů není progresivní a snaží se omezit výběr zákazníků špatným způsobem. Byli jsme to my, kdo oživil trh, který se nezměnil desítky let,“ komentuje v BBC zákaz šéf německého Uberu Fabien Nestmann s tím, že se firma chce bránit. 

CIF16

Uber už funguje ve více než 170 městech světa a ve středu se černé a stříbrné limuzíny rozjely i v Praze. Jestli se bude opakovat scénář z ostatních evropských měst, kdy je americký startup mezi taxikáři považován spíš za škodnou než za inspirativní konkurenci, ukáží následující měsíce. 

"S magistrátem jsme zatím nemluvili, ale jsme otevřeni jakýmkoliv jednáním, tvrdil na středeční tiskové konferenci šéf středoevropské expanze Patrick Studener s tím, že nevidí nutnost se s úřady na něčem domlouvat, protože jsou v podstatě jen zprostředkovatel, který urychluje hledání služeb. 

36 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 8. 2014 12:04

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »