Na pasivni retranslaci zcela jiste zadnou licenci mit nemusi. Protoze presne totez dela, byt nepomerne hure, i ta plechova skrin vagonu. A jelikoz se pomerne bezne da koupit HW, ktery dela i retranslaci aktivni - treba v rodinem dome, tak zcela jiste netreba licence ani na to.
Ostatne, mate licenci na provoz sveho telefonu? To zarizeni neni nic jineho nez vysilacka v licencovanem pasmu.
Ona ta licence je totiz koncipovana tak, ze muzete pouzivat schvalene zarizeni.
bohužel, tohle může být problém, je nutné zajistit plošnou separaci antén, takže bys mezi ně musel dát nějakou stínící překážku. Poté je nutné zajistit alespoň vertikální polarizaci, což vylučuje mít antény proti sobě. Trochu může být problém i nízká frekvence, většinou jsem toho řešil až na 10 nebo 60GHz a se směrovou anténou, kdy je signál trochu více úkázněný.
Šířit takhle všesměrově licencované pásmo do prostoru se nemusí líbit ČTU pač nedokážeš ovlivnit, že druhou stranou vagónu signál neunikne a nebude zarušovat prostor - musíš na šíření signálu mít licenci, takže stejně bez operátora s tím nepohneš.
Selská logika říká, že pokud je ta druhá anténa umístěna uvnitř Faradayovy klece, prakticky žádné rušení se ven nedostane. Po lopatě: Venkovní anténa chytí signál s úrovní X, čili s útlumem 0 dB. minus 6 dB, (v ideálním případě), bude úroveň signálu, šířeného uvnitř vozu. Pokud něco pronikne ven, bude to o minimálně 26 dB slabší, než původní signál, (ale spíš o víc).