Pokud vím, tak "podobná soutěž v USA" tak jednoznačně pozitivního ducha nevyvolala. Důkazem může být jeden z vítězů Anil Dash, kterého na první místo vynesla nechuť k praSEO korporátním praktikám. Podobně i u nás je na prvním místě Stránka byla smazána Petra Staníčka.
No možná že by mohla být přijata pozitivně, kdyby ji udělal někdo důvěryhodný s někým důvěryhodným. Jak pan Němec tak společnost Profiobchody na mě zatím působí velmi negativně.
Ale Roberte :-) Anil přistupoval k té soutěži podobně, jako k tomu přistupují kritici této běžeš-soutěže. A vyhrál díky podobným mechanizmům, díky kterým je na prvním místě na Google stránka Petra Staníčka. Lidé, kteří cítili k podobnému soutěžení odpor a souzněli s jeho názorem na Anila odkázali (stejně jako u nás odkazují na Petra lidé, kterým se na Vaší soutěži něco nezdá).
Hezky den,
dovolil bych si nesouhlasit s jednim z tvrzeni uvedenych v clanku:
"hlavní cíle SEO = prodeje služeb nebo zboží"
Toto tvrzeni neni zcela pravdive ze dvou duvodu.
1. Autor nejspise chtel uvest termin Search Engine Marketing (SEM). SEO je pouze nastrojem tohoto sirsiho predmetu
2. Ani pri sirsim pojmuti vsak neni trvzeni presne. Cilem SEM je splnit zamer zviditelnovaneho objektu. Tento zamer, ale muze byt jiny nez ryze prodejni - cilem webu muze byt dobre informovat (je napr. cilem http://portal.gov.cz prodavat?), propagovat znacku (web http://www.athens2004.com urcite jako primarni cil nema prodej) a nasla by se velka rada podobnych prikladu, z nichz nektere by byly vztahnutelne i na ucastniky zminovane souteze.
Účastníci zpackané soutěže zviditelňují pouze zcela nesmyslné dvousloví. Ačkoliv původním cílem bylo zviditelnit a lépe prodat NákupníDům.cz a ProfiObchody.cz - jestli tato společnost skutečné dá slíbené ceny do této (ne)soutěže, tak to budou už jenom vyhozené peníze. Protože cíl, tj. zviditelnění tohoto objektu, se míjí účinkem zcela a uplně.
Jmenovaným webům se IMHO minimálně dost posiluje PageRank, protože na ně odkazují soutěžní stránky, které samy bojují o co nejlepší zhodnocení prohlížeči. Takže vyhozené peníze to nejsou. Nebo se pletu?
Zdravim, to jeste skutecne vetsinu z vas nenapadlo, ze se opravdu jedna o genialni akci (bez ironie)?
Genialni hlavne z pohledu toho, co to prinese pro autora souteze. Premyslejte: _velmi_ nizke naklady na zviditelneni cele akce, _velke_ zvyseni PR na jeho servery, _reklama_ jak hrom (podivejte se kolik clanku a reakci uz dana soutez vyvolala a to vse dosazene _minimalnim_ usilim (v pozitivnim slova smyslu).
Chytrym napadum fandim, tento hodnotim jako jeden z tech velmi chytrych :))..
Krasny den! honza
Ne vše chytré je ještě vhodné obdivu. Mohl bys také obdivovat lichváře, kteří si založili firmy ve stylu provident a škubají lidi s úroky 50-několik set procent za rok legálně. Třeba to také chytré je, ale člověku je z toho na blití.
Ten nápad se seo je samozřejmě chytrý, ale přijde, že pod úrovní normální slušné firmy.
komu je z toho na blití? Tomu, kdo chce peníze a nechce platit úroky? Ať si vezme spotřebitelský úvěr, pokud mu jej nějaká banka dá, za 15% ročně, jaký pak problém :-)
ceo seo ma uz svoji povest davno a pokud se podivas na "sponzora", tak ti bude jasne, ze to v zadnem pripade neni normalni natoz slusna firma (viz plagiaty nakupni/obchodni dum.cz a XXXprofi/XXXexpert.cz)
Ano, je to rozdil, ale oba dva porovnavate nesrovnatelne.
Do teto souteze vas skutecne nikdo nenuti, je ciste dobrovolna. Lide se ji nezucastnuji proto, ze jsou do ni nejak nuceni (at uz by to melo byt cokoliv), ale asi proto, aby dokazali jak jsou v 'SEO' dobri ci chteji fotak ;) ..
Da se to resit treba jako to udelal Pixy, ne? ;)
Slovy Boldricka to je 'vychytraly plan' ;), na ktery proste podle p.Nemecka 36 lidi pristoupilo .. prijmuli podminky souteze dobrovolne a o tom to je ..
Za to chytre na tom celem povazuji to, ze pan Nemecek dokazal presvedcit dobrovolne a jeste k tomu verejne lidi, aby udelali to co udelali, ne? :)
Zkuste si vyhledat pocty stranek s 'BŘ' a pak to porovnejte s pocty stranek ktere krome 'BŘ' maji i odkaz na organizatora (tak jak to je v podminkach souteze).
Musim rict ze me ten nepomer celkem dela radost, protoze hodne lidi se nedalo 'zblbnout', aby pomohli panu Nemcovi v jeho snaze o obrovskou linkfarmu na nej a jeho klienta ;-)
Soutěž má jasného vítěze, dovolím si tvrdit že už od samého počátku - je jím pan SEOCEO.
Co získá?
Získá jednak několik odkazů ze stránek, které se snaží mít co nejvyšší PageRank.
Získá přehled o SEO a alespoň nějaké know-how. Bude mít možnost prostudovat triky "úspěšných". Bude moct číst diskuse o SEO - protože každý třetí nezapomene napsat: "SEO není tohle, ale..." Což je téměř nevyčerpatelná studnice tvrzení vhodných pro prodej SEO zákazníkům.
A co za to dá? Pár tisíc korun... Což je dobrý obchod - "vy mně odkazy a prakticky ověřené postupy jak balamutit Google, já vám foťák a domácí kino..."
Na druhou stranu Arthure, je potřeba poctivě říct, že oni ty výsledky jsou přístupné každému. Každý se může svobodně hrabošit v Googlu a zkoumat triky soutěžících, aniž by investoval byť jen žvýkačku...Takže..reálně vidím jako exklusivní zisk jen ty backlinky + sebepropagaci...já například toho pána před soutěží vůbec neznal
Autor clanku ma jiste pravdu tom co tady pise, jenze ted jsem si znova precetl zadani souteze a tam se pise, ze vyhraje ten co bude prvni v googlu s danym textem. Je sice pravda, ze tohle cele nema asi valny prakticky vyznam, jenze pokud si nekdo vymysli sebenesmyslnejsi soutez a najde pro ni soutezici, tak nevidim v nicem problem. A pokud v te soutezi chce nekdo travit hodiny denne prichazenim "jak na to", tak necht sa páčí :)
Diky nemu uz v Googlu na zacatku vysledku vyhledavanim nevidim weby, ktere bych chtel navstivit, ale weby, ktere zaplatili "odbornikum" a upravili svuj obsah tak, ze se falesne zobrazuje na zacatku.
No a tohle je přesně ten nechtěný efekt, který podobné soutěže a hlavně postupy při nich užívané, vyvolávají.
Škoda, že praSEO odborníci nechtějí pochopit, že na prvním místě je hodnotný obsah (Nejlepší způsob SEO).
ale funguje isty sposob propagovania "dobrou skusenostou".
V jednom skvelom prispevku ju podrobnejsie spomina Marek Prokop. Touto metodou sa stal znamym Google. Spociva v tom, ze ti, co im sluzba vyhovuje, ju doporucuju znamym. Podobne sa mi moze pacit produkt/sluzba a trebars sa nou mozem pochvalit na svojej stranke - ak mi ju ovsem firma pripravila a existuje na nu hodnotny link s dobrym obsahom.
Cize, kupim televizor, som s nim spokojny, tak poslem znamemu link na ten televizor, pripadne link pouzijem pri komunikacii na webe. Ak mi ten link pripravi niekto s dobrou znalostou stavby webu, potom mi to znacne ulahci. No a dobry obsah tej konkretnej stranky (nie sajtu) zaruci jeho popularitu.
Je to az tak odtrhnute od zivota?
[priklad]
Mimochodom, dnes rano som si kupil skvely jogurt
http://www.velkejogurtarne.cz/jogurt/smotanovy/jahodovy/
[/priklad]
funguje tak Google a posledne jeho GMAIL.
Na podobnom principe bohuzial parazituje aj MLM system - ked ti tovar ponuka vlastny priatel, potom sa snazi simulovat dovernost vztahov "ved kamarat by mi predsa neklamal".
A podobnost spravania sa obchodnikov MLM s cinnostou organizatora je tak trosku podobna, staci si pozriet web stranky, ktore zastresuje a to sa zacinaju od krestanskeho magazinu a aktivit okolo nabozenskych zalezitosti az po tvrde ponukanie napodobneniny Viagry a to vratane zneuzivania tejto obchodnej znacky bez povolenia vlastnika.
Obetami su ucastnici sutaze - moja pripomienka o moznej penalizacii je realita - ak ucastnikovi Google znizi rank musi si porovnat, ci mu pofiderna nadej na pocitacovu mys zadarmo stoji za to ;-)
Suhlasim s tym, ze vychytrale bolo tuto sutaz organizovat. Ale nechapem, ze sa najde kopec ochrancov, ktori prakticky zadarmo kopu v teame organizatora ;-) Zda sa mi to mierne povedane pomylene ;-)
Hovori sa ale: kto chce kam, pomozme mu tam ;-)
V odbornejsej verejnosti si organizator poriadne posramotil povest a to je znacka, ktoru by si mozno mal cenit viac ako uspesnu poziciu webu ponukajuceho vyssie spominany tovar. Hodnovernost a uznanie je uroven, ktorej sa oplati drzat. Uz som to p. Nemcovi naznacoval, ze v podnikani existuje ista uroven a priestor pod nou je plny podvodnikov aj ked uspesnych z isteho uhlu pohladu. Ale to nie je predmetom problemu - mozno len tolka verva niektorych sutaziacich s ktorou obranuju zaujmy organizatora - a to dokonca zadarmo ;-)
Zajímalo by mně, jestli i během soutěže jedné ze známých čokoládovan, kdy podmínkou účasti v soutěži bylo vylepení soutěžní hvězdy s logem firmy do okna bytu, se našli tací, kteří na své okno nalepili nápis "TOTO OKNO NESOUHLASÍ SE SOUTĚŽÍ XYZ!" :-)
Článek má v mnohém pravdu (kromě pochybného zaměňování SEO a SEM, o čemž psal první komentátor). Jenže jak jinak by měla dopadnout nebo být organizována SEO soutěž pro ŠIROKOU LAICKOU veřejnost? Jak byste například objektivně chtěli bodovat "hodnotný obsah" soutěžních stránek? Co vlastně obsahem stránek s titulkem BŘ má být? Kupříkladu má soutěžní stránka je téměř vyplněná nesmyslným textem a je na to patřičně hrdá ;-)
spravne poznamenalo viacej komentatorov, ze tato sutaz propaguje skor brutalne techniky pred pochopenim skutocnej hodnoty SEO, ktora je skor v analyzovani spravania sa vyhladavacov a odvodzovanie zasad, ktore sa priraduju k vseobecnym zasadam tvorby obsahu, struktury a vzhladu skutocnych stranok.
sutaz je mixom komencnej aktivity s takouto legrackou a google bombou.
je mi to velmi luto ale s urcitostou moze byt sprievodnym javom sutaze napriklad penalizacia od google az uplne vylucenie z vysledkov - vysledkom je viac skody ako uzitku.
ostatne aspekty ako jednoznacny zamer vybudovat velku siet stranok, ktora zalinkuje web sponzora bez velkych nakladov tu je evidentny a povedal by som, ze motivaciou organizatora bolo prave toto a nejaka sutaz bol len podruzny prostriedok ako to dosiahnut. takze oficialne vyjadrenia o propagacii SEO su len ciastocnym odhalenim pohnutok.
Na doméně porodni-asistentka.cz není téměř žádný obsah, není důvod, aby ji vyhledavače upřednostňovaly. Ale předpokládám, že pokud je paní Málková ve svém oboru dobrá, roznese se to o ní i bez Internetu. Ženy totiž vládnou komunikačními dovednostmi, které jsou nám mužům nesdělitelné. ;-)
Možná už rozumím všem těm sporům. Ono by možná stačilo tu soutěž nazvat jen "první stránka v Google vyhrává" a nikdo by neřekl ani popel. Hádám správně?
Aha, takže vám vadí, že jsem cíle celku aplikoval na část. Uplatňujete přísnější logické hledisko. Vám patrně jde o to, že SEO je prostředkem k dosažení cílů SEM, a že tenhle prostředek lze využít i k dosažení jiných cílů, protože SEO není od SEM neoddělitelná.
Tady ale narážím na hranice svého oportunismu. Vím, že i takové možnosti realita přináší, ale odmítám si je připustit. Pro mě je SEO nedělitelnou součástí SEM, a proto jakožto jeho součást slouží stejným cílům. Chápejte tak prosím i příslušné pasáže mého článku, a odpusťte mi mou nedostatečnost.
Zrovna stranky tohoto cloveka by mely byt ze souteze diskvalifikovany protoze nedodrzuji predepsana pravidla. Konkretne to, ze na strankach musi byt kod co je vystaven spolu s pravidly. A to urcite neni, protoze v title k profiobchodum je neco uplne jineho nez v pravidlech. Jsem zvedav zda bude poradatel postupovat korektne a tyto stranky pro poruseni pravidel diskvalifikuje.
dle ankety je to hloupost - v momente, ked anketu z owebu.cz stiahli to mala tato moznost 51 percent a okolo 250 hlasujucich dokopy. Pravdepodobne to stupalo u nespravnej moznosti ;-)
Mozete napadnut tento vysledok, mozete poukazat na pravo zadavatela ukoncit anketu ale potom napadate aj prve vyjadrenie k predbeznemu vysledku ;-)
Zde bych chtěl ještě uvést paralelu s probíhající olympiádou:
Vyhrává ten, kdo podá nejlepší výkon v jednotlivých disciplínách. Vyhraje ale opravdu ten nejlepší? Nebo ten, kdo má více peněz na vývoj, na lepší tréninkové metody, na nalezení dopingu a jeho následovné skrytí v těle atd. ?
Není také cílem olympiády podpořit sport? Přitom si soutěžící spíše ničí vlastní tělo. Zato amatéři a rekreační sportovci prospívají svému zdraví.
O tom, že jde o nekomerční záležitost snad ani psát nebudu.
Ještě před měsícem jsem vůbec netušil, co zkratky SEO a SEM znamenají. Teď už to aspoň tuším, protože jsem se o to začal zajímat právě díky této soutěži. A předpokládám, že nás je takových víc.
Takže pokud jde o popularizaci tohoto oboru, udělala jedna kontroverzní soutěž mnohem víc než tuny poučných článků. Z toho hlediska to určitě nějaká pozitiva má.
k SEO sa treba dopracovat cez zvladnutie technologii, ktore su predpokladom uspesnej aplikacie SEO. A uz pocas zoznamovania sa s tymito technologiami prirodzene vniknete do SEO.
Toto tu je ukazanie moznosti tou nahrubsou metodou aka len existuje = podporuje skor snahy ako prostrednictvom podvodov na algoritmy vyhladavacov "vyzrát" a nie ako ich pochopit a prirodzene aplikovat.
SEO sa samostatne venuje iny typ ludi - ti, ktori analyzuju spravanie vyhladavacov a snazia sa okolo nich vytvarat teoriu a iste odhady - robia testovanie, pokusy, sleduju informacie inside.
Ale ak mi niekto povie, ze sa zaobera SEO a "zmostadoprosta" zvladne toto predavat ako sluzbu, tak klame. Ponuka totiz podvod. Schopny koder berie znalosti SEO ako "ceresnicku". Pokusy pouzivat hrube metody a propagovat ich sutazami je uz mierne povedane "nic akademicke" ;-)
Pripomina mi to nieco ako propagacia drog stredoskolskej mladezi ;-)
Jenže TomH nepíše nic o tom, že by se řídil postupy pana RN. Píše o tom, že se dozvěděl, že nějaké SEO existuje a že ho na základě toho začal studovat.
Mně se třeba tato soutěž hodila, protože tím, že jsem obden sledoval provoz BŘ na Google jsem zjistil, které optimalizace vliv mají a které (často propagované) mají vliv jen minimální a další, které mohou spíše uškodit (linkové farmy).
Že byla použita nejhrubší metoda? V tom souhlasím. Ovšem stačí se podívat na televizní a jiné reklamy. Bez obsahu, pouze podsunutí pocitu, že něco takového skutečně potřebuji. Nejsou to náhodou také nejhrubší metody?
Skutečné SEO však nevidím v článcích RN, ale v diskusích k těmto článkům. Někteří z diskutujících občas vypustí něco z toho, jak má SEO vlastně vypadat. Nebýt kontroverzních článků, označovaných za PraSEO, nebyly by ani tyto diskuse.
Nevím jak vy, ale pokud nevím, jaký výrobek přesně chci koupit, potřebuji v obchodě o jednotlivém zboží získat přesné informace. Obvykle jdu do obchodu s představou, že potřebuju něco, co bude mít určité vlastnosti. Pokud v obchodě narazím jen na seznam, kde na řádce bude pouze označení zboží a cena, pak půjdu nakupovat jinam.
Muzete mi rikat paranoidni, ale ja obsahu na strankach obchodu vubec neverim. Daleko dulezitejsi jsou popisky a recenze na odbornych webech a casopisech, pripadne forech.
Pokdu tedy hledam neco o novem vyrobku - rekneme treba Moira, urcite nepujdu na jejich web a cist si jak se sebe propaguji, ale pujdu se podivat na nejake horolezecke fora, weby, clanky od expedic.
Od obchodu chci prave jen ten seznam, pokud mozno s "1 click" checkout a rychlou a levnou dopravu az domu :-)
Pravdou je, že podobná soutěž mi tu chyběla. Můžete sice nadávat na organizátora a cíl soutěže (či metody, které vedou k jeho dosažení). Pro mě je to ale ta nejzábavnější věc, kterou jsem za poslední rok na našem internetu našel. Když se podíváme na české zpravodajské weby, tak chrlí tuny lamerských článků a těch pár kvalitních webů za den projdu a pak se pekelně NUDÍM. Takto alespoň můžu sledovat něčí zápolení.
Přikláním se k názoru, že je to velmi originální nápad - samozřejmě s největším pozitovním efektem pro zadavatele! A negace ze strany některých zapšklých "guruů" českeho netu na tom nic nemění:)
Co je na tom nápadu originální? Guruové, pokud jsem s nimi mluvil, nemají nic proti tomu, že ta soutěž není nezištná, ale že je nastavena tak, že nutí do těch peaSEOckých technik.