Bezos dělá z The Washington Post další prodejní kanál pro Amazon

Když před rokem zakladatel Amazonu koupil vydavatele The Washington Post, mnozí nechápavě kroutili hlavou. Nyní se stal terčem kritiky kvůli reklamě skryté v recenzích knih.

Už téměř rok patří jeden z předních amerických deníků zakladateli internetového obchodu Amazon Jeffu Bezosovi. Ten získal The Washington Post společně s vydavatelskou divizí The Washington Company za 250 milionů dolarů (4,9 miliardy korun). Transakce byla oznámena loni v srpnu a dokončena začátkem října.

Výkonný ředitel firmy Donald Graham tehdy tvrdil, že deník mohl přežít i pod křídly The Washington Company a být v dohledné době ziskový. Chtěli jsme ale udělat více, než jen přežít. Neříkám, že to zaručuje úspěch, ale dává nám to mnohem větší šanci na úspěch, uvedl Graham. 

Bezos má ambici udělat z The Washington Post stejně masovou záležitost, jakou se mu podařilo vybudovat z Amazonu. Redaktoři a editoři deníku tvrdí, že se The Washington Post stává globálním médiem. Současně jim prý bylo řečeno, že elektronická verze deníku má mít do budoucna až 100 milionů unikátních návštěvníků nebo předplatitelů (není přitom zřejmé, zdali je to myšleno denně, týdně či měsíčně. Pozn. red.).

Zatímco ostatní američtí vydavatelé mluví v souvislosti s digitálním předplatným nejčastěji o desítkách či stovkách tisíc čtenářů, Bezos uvažuje v podstatně o vyšších číslech. K obrovské mase čtenářů si chce najít cestu díky novým technologiím a většímu obsahovému záběru. Ale i kombinováním vlastního digitálního obsahu s digitálním předplatným regionálních deníků, případně zpřístupněním obsahu v rámci služeb jako Amazon Prime či Spotify.

„Myslím si, že Bezos chce, abychom byli vším pro všechny, stejně jako Amazon,“ uvedl pod podmínkou anonymity jeden z editorů The Washington Post.

Je pochopitelně otázkou, zdali se Bezosovi podaří zopakovat úspěch z oblasti e-komerce i v transformaci jednoho z předních amerických deníků do nové digitální doby. Již nyní je ale jisté, že Bezos hodlá The Washington Post využít také jako další z prodejních kanálů pro Amazon. 

Někteří čtenáři internetové verze deníku si totiž všimli, že v článcích věnujících se recenzím nových knih se před nedávnem objevily odkazy vedoucí na affiliate účet na Amazonu.

Jinými slovy v článcích jsou odkazy, které čtenáře přesměrují na stránky Amazonu, kde si mohou zakoupit recenzovaný titul. V některých článcích se za odkazem objevuje ikona „Buy it now“ v jiných nikoliv.

Aktualizace: 18.8.2014, 21:15:

EBF6

Ředitel komunikace firmy vydávající The Washington Post pro server Mashable uvedl, že k přidání odkazů do článku došlo omylem. „Tlačítko bylo bezděčně začleněno do článků, místo toho aby se objevovalo vedle textů,“ prohlásil Kris Coratti s tím, že se už vše vrátilo do starých kolejí. A tlačítka by se tak jako v předchozích letech měla zobrazovat výhradně vedle článků. Nicméně odkazy a tlačítka v námi náhodně vybraných článcích jsou viditelné i nadále.

Zdroj: PandoDaily

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 8. 2014 19:53

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »