Hlavní navigace

Bič na internetové aktivity německých veřejnoprávních médií

Jiří Macich ml.

V České republice se o působení veřejnoprávních médií na Internetu v posledním roce hodně namluvilo a napsalo. Někteří bojovali za online projekt Odhalení z dílny Českého rozhlasu, jiní pro změnu České televizi vyčítali projekt internetových přenosů z fotbalové ligy. V sousedním Německu však už diskuse o působení veřejnoprávní televize a rozhlasu na Internetu přešla do paragrafové praxe. Od začátku tohoto měsíce totiž u našich západních sousedů mají v platnosti nový zákon, který internetové…

V České republice se o působení veřejnoprávních médií na Internetu v posledním roce hodně namluvilo a napsalo. Někteří bojovali za online projekt Odhalení z dílny Českého rozhlasu, jiní pro změnu České televizi vyčítali projekt internetových přenosů z fotbalové ligy. V sousedním Německu však už diskuse o působení veřejnoprávní televize a rozhlasu na Internetu přešla do paragrafové praxe. Od začátku tohoto měsíce totiž u našich západních sousedů mají v platnosti nový zákon, který internetové aktivity veřejnoprávních médií výrazně omezuje.

test

Weby médií, do kterých tečou koncesionářské poplatky, nemají plnit roli zpravodajských serverů, ale jejich obsah má být pouze informativní v souvislosti s konkrétními televizními nebo rozhlasovými pořady. Mají tak také zmizet třeba databáze receptů, populární seznamky nebo online hry. Zákonodárci totiž slyšeli na kritiku z řad komerčních soukromých subjektů, kterým se nelíbí, že jim veřejnoprávní média konkurují za využití příjmů z koncesionářských poplatků, kterých tak prý zneužívají.

S vlnou nevole se však setkala ta část nového zákona, která upravuje fungování internetových archivů pořadů. Jednotlivé epizody různých pořadů v nich smějí být pouze týden a videa z velkých sportovních událostí nebo německé nejvyšší fotbalové soutěže pouhý den. Neomezeně budou smět být na Internetu k dispozici pouze kulturní pořady a historické dokumenty. (Český rozhlas)

Našli jste v článku chybu?
3. 6. 2009 12:07
To že to stojí peníze neznamená, že musí existovat zákon, který to musí *přikazovat*. To je zvrácená logika. Spíš v tom vidím silné lobby komerčních a sportovních organizací.
3. 6. 2009 12:14
ABCD (neregistrovaný)
Jaké komerční médium může zobrazovat pořady, které jsou ve vlastnictví veřejnoprávního? Vždyť vlastníkem práv je veřejnoprávní a právě proto, že byl pořad natočen za peníze koncesionářů, měl by jim být k dispozici ...