Hlavní navigace

Názory k článku BillBoard vs. Lin(x) podruhé

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 12. 2000 13:09

    Radek (neregistrovaný)
    Clanek je jeden z nejlepsich, co se v posledni dobe na Lupe objevil.
    K zaverum :
    predstavte si, ze nekdo uvedenou kampan zaplati :
    tedy 200 000 imp napr. po 0.20 Kc. Tedy celkem 40 000 Kc.
    Za techto 40 000 Kc se na jeho www podiva 1 100 klientu.
    Tedy jeden klient za skoro 40 Kc.
    Tak tedy nevim, ale zde je uplne presne videt, ze reklama na netu je skutecne prilis draha (z pohledu klikatelnosti).
    Skoda ze se napr. neprovedl vyzkum (neco jako zamysli SPIR), ktery by rekl neco o tom, jaky ucinek mela kampan z pohledu povedomi klientu o znacce "vanoce.atlas.cz".
    A skoda, ze se nezjistovalo, kolik jednotlivcu skutecne tuto reklamu zhledlo, a jestli ma vliv pocet opakovani reklamy na to, zda klient klikne ci neklikne.
    Snad priste.

  • 1. 12. 2000 13:46

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pane Lahvičko, mám několik výhrad.

    1. První a zásadní je vůbec vypovídací hodnota tohoto testu. Píšete, že je dobrá, protože se jednalo o "poměrně velkou" kampaň a že by to "podle vás dopadlo na jiné kampani podobně". Systém Mr.Lin(x) používá přes 6000 aktivních serverů, Billboard tvrdí, že to je taky 6000. Pokud berete oblast výměnné reklamy (která je u Mr.Lin(x)e jenom jednou z částí jeho činnosti), pak působí oba systémy jako media representatives, zastupují jednotlivá média. Klikatelnost tedy mají TATO MÉDIA, nikoli reklamní systémy (to z článku jaksi není úplně patrné). Zádrhel je tudíž v tom, že jste z 6000 serverů Lin(x)e a (řekněme) 6000 serverů BB vybral několik málo serverů jednoho i druhého systému - sám uvádíte, že majorita impresí byla zobrazena na šesti, respektive pěti serverech. A na základě toho, jaké výsledky vám dalo jedno promile z členských serverů jedné i druhé sítě, usuzujete na její výkonnost!
    Rozlišujte dvě věci: první je, jakým způsobem se kredity přepočítávají na imprese. Protože oba systémy mají hodně různé způsoby získávání kreditů, mají i jiný způsob a jiné koeficienty při jejich utrácení. K úplnosti zde chybí jedna věc, uzavřít celý systém od sbírání až po utracení, tedy, například: a) server (řekněme třeba Fazole.cz)se zapojí v pondělí do Mr.Lin(x)e a v úterý do druhého systému. Každý den zobrazí x stránek a získá za ně y kreditů. b) tyto kredity poskytne vám coby testérovi a vy je pak protočíte jednou přes Mr.Lin(x)e a podruhé přes billboard OPĚT NA TOM STEJNÉM serveru, se stejným bannerem (je celkem jedno jakým). Jenom tímto způsobem skutečně a velmi přesně porovnáte, jak oba systémy zhodnocují a vytvářejí kredity, samozřejmě s tím, že dané zhodnocení platí PRO KONKRÉTNÍ SERVER, zde tedy pro Fazole.cz, a v případě třeba Jokes.cz to může být mírně jinak.
    A druhá věc je CTR - jenomže tu nemůže žádný z obou systémů nijak ovlivnit. Je tedy nutné rozlišovat a oddělovat a) jak pracují systémy s kredity (tj. jaký by "měl být" výměnný poměr), a b) jakou mají které SERVERY, nikoli ale systémy, CTR.

    2. Další výhrady jsou už trošku menší :-). Jednak si myslím, že srovnávání obou systémů není moc na místě. BB je klasická výměnovka, Mr.Lin(x) se z ní letos dostal zcela někam jinam - do komerčního reklamního systému. Většina velkých členů v Mr.Lin(x)ovi je členem systému Cash, tedy "má podíl z každého halíře, který na sobě nese zobrazený banner". V článku to trošku a nenápadně uvádíte (máte pravdu, že lukrativnější pozice jsou dnes prodané), ale to je přece nesmírně důležitý faktor! Zatímco v Billboardu jste "vyhodili servery s mizivou účinností", v Lin(x)ovi jste brali, co přišlo. Není tedy divu, že CTR byla v Billboardu větší... Dále píšete, že BillBoard zobrazil "díky dynamickému poměru" za 100 000 kreditů skoro 130 000 impresí - jenomže dozví se čtenář, jak tento systém funguje, zda by jindy nefungoval "dynamicky" tak, že by naopak impresí bylo méně? Dále píšete, že Lin(x) vám zobrazil jiný počet impresí, než který jste si objednali - píšete, že jste si objednali 60 000 impresí plus 26 847 impresí, což mě dohromady dává 86 847 impresí, a pak vám Lin(x) zobrazil 86 847 impresí. Tak tomu nerozumím :-) Dále, aby se skutečně výsledky testu dobře rozkryly, by bylo vhodné ukázat alespoň TOP 5 serverů, na které byly tyto kampaně cíleny, ukázat počet impresí a počet clicks. To by bylo určitě pro odborného čtenáře hodně užitečné a v článku to velmi chybí.

    Jsem rád, že tyto články vznikají - jsou to průzkumy, které pomohou projasnit zatím dost mlžné ovzduší v české internetové reklamě, které určitě snižuje objem peněz investovaných do internetové reklamy. Ale je potřeba v tom udělat úplně jasno - rádi budeme spolupracovat.

  • 1. 12. 2000 14:07

    Miroslav Suchy (neregistrovaný)
    Media representatives ovsem hodnotime podle toho, koho reprezentuji. Jsem si jist, ze pokud ve vasem systemu budou weby, ktere jsou schopny dosahnout "uzasneho" CR, tak to take pouzite jako argument pri ziskavani zakazniku.

    A jeste v necem se pletete. Nesoudilo se podle promile clenskych serveru -- to promile bylo TOP, tedy pouze spicka. Bylo by ovsem zajimave, kdyby jeste autor dohledal na kolika webech se reklama zobrazila.

    Tento clanek velmi ocenuji, nebot je to opravdu jeden z mala, ktery se opira o experimentalne zjistene hodnoty.

  • 1. 12. 2000 14:20

    Pavel Kuric (neregistrovaný)
    Nachapu, jak se muze inzerujicim firmam pri danych cenach vyplatit kampan s upsesnosti mensi nez 1% zvlast, kdyz tady maji nabidku spolecnosti InteCom-cz kde se udavana prumerna uspesnost pohybuje okolo 19% (jedna se o placene zobrazovani v tzv. Viewbaru).
  • 1. 12. 2000 14:34

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Diskuse Lupy jsou opravdu skvělá živná půda pro neustálé omílání kvality vlastního produktu, že? Mám pocit, že něco podobného píšete ke všem článkům, které mají alespoň vzdálenou souvislost s reklamou...
  • 1. 12. 2000 14:37

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Měření skutečné účinnosti reklamy nebylo cílem článku, vycházel z implicitního předpokladu, že když má jeden a tentýž banner vyšší CTR na první skupině ploch než na druhé skupině ploch, že úměrně tomu se zvyšuje i povědomí o značce. Alespoň nevidím žádný důvod, proč by tomu mělo být dramaticky jinak.
  • 1. 12. 2000 14:32

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Zádrhel je tudíž v tom, že jste z 6000 serverů Lin(x)e a (řekněme) 6000 serverů BB vybral několik málo serverů jednoho i druhého systému - sám uvádíte, že majorita impresí byla zobrazena na šesti, respektive pěti serverech. A na základě toho, jaké výsledky vám dalo jedno promile z členských serverů jedné i druhé sítě, usuzujete na její výkonnost!"

    Nepíšu, že to byla majorita impresí, kampaň zasáhla stovky serverů (pochopitelně se na některých protočilo více, na některých méně) a v obou případech IMHO poměrně přesně kopírovala protfolio toho kterého systému. To jedno promile platí možná pro počet serverů, nikoli pro počet zobrazení, tam je poměr podstatně vyšší.





    "a) server (řekněme třeba Fazole.cz)se zapojí v pondělí do Mr.Lin(x)e a v úterý do druhého systému. Každý den zobrazí x stránek a získá za ně y kreditů. b) tyto kredity poskytne vám coby testérovi a vy je pak protočíte jednou přes Mr.Lin(x)e a podruhé přes billboard OPĚT NA TOM STEJNÉM serveru, se stejným bannerem (je celkem jedno jakým). Jenom tímto způsobem skutečně a velmi přesně porovnáte, jak oba systémy zhodnocují a vytvářejí kredity, samozřejmě s tím, že dané zhodnocení platí PRO KONKRÉTNÍ SERVER, zde tedy pro Fazole.cz, a v případě třeba Jokes.cz to může být mírně jinak."

    Není mi zcela jasné, proč by kredity nasbírané na jednom serveru měly být jinak cenné než na druhém (resp. žádný systém to u nás nerozlišuje), Ten řetězec v článku uzavřený je - je tam napsáno, kolik dává BillBoard za zobrazení kreditů, kolik dává Linx, a jaká je účinnost kampaně v obou. To je ten závěr, že pro KAMPAŇ ZA NASPOŘENÉ KREDITY je lepší točit jak nahoře, tak dole BillBoard.





    "A druhá věc je CTR - jenomže tu nemůže žádný z obou systémů nijak ovlivnit. Je tedy nutné rozlišovat a oddělovat a) jak pracují systémy s kredity (tj. jaký by "měl být" výměnný poměr), a b) jakou mají které SERVERY, nikoli ale systémy, CTR."

    Systémy pochopitelně CTR ovlivnit mohou (spíše na makro něž mikroúrovni) - třeba malé rozlišování BilllBoardu mezi horní a spodní pozicí vede k tomu, že BillBoard se točí spíše dole, což by mělo snižovat CTR. Každý systém také může určitým způsobem odměňovat ty členy, kteří poskytují atraktivnější plochy.





    "Většina velkých členů v Mr.Lin(x)ovi je členem systému Cash, tedy "má podíl z každého halíře, který na sobě nese zobrazený banner". V článku to trošku a nenápadně uvádíte (máte pravdu, že lukrativnější pozice jsou dnes prodané), ale to je přece nesmírně důležitý faktor!"

    Ano, to ale nebylo jádrem článku. Byl psán z pohledu serveru, který systém používá jako výměnný a realizuje kampaně za naspořené kredity. Cílem bylo dojít k nějakému číslu, které udá, v jakém poměru by se měly měnit kredity mezi BillBoardem a Linxem.





    "Zatímco v Billboardu jste "vyhodili servery s mizivou účinností", v Lin(x)ovi jste brali, co přišlo. Není tedy divu, že CTR byla v Billboardu větší..."

    V BillBoardu byla pouze zakázána kategorie Hry, v Linxovi se podobný zásah provést nedá, pokud nechci přesnější cílení, které je zase dražší. Navíc v kampani v Linxovi tak, jak byla cílena, se neobjevil podobný propadákový server, jako je Red Dragon.





    "Dále píšete, že BillBoard zobrazil "díky dynamickému poměru" za 100 000 kreditů skoro 130 000 impresí - jenomže dozví se čtenář, jak tento systém funguje, zda by jindy nefungoval "dynamicky" tak, že by naopak impresí bylo méně?"

    Ne, garantované minimum bylo v této kampani 100.000, maximum 200.000, 130.000 je podle mé zkušenosti u BillBoardu asi běžné navýšení oproti garantovanému výměnnému poměru 1:2.





    "Dále píšete, že Lin(x) vám zobrazil jiný počet impresí, než který jste si objednali - píšete, že jste si objednali 60 000 impresí plus 26 847 impresí, což mě dohromady dává 86 847 impresí, a pak vám Lin(x) zobrazil 86 847 impresí. Tak tomu nerozumím :-)"

    Linxe bylo objednáno 86847 impresí, zobrazeno o trošku více. Omlouvám se, že jsem neuvedl konkrétní číslo, bylo to 87321, rozdíl celkem malý. V předchozím článku jsem psal, že Linx poměrně často zobrazí i více, než je objednáno (řádově o 10-20 procent). Na druhou stranu občas nezrealizuje ani objednanou kampaň, je však jasné, že zde jsou faktory mimo vaši kontrolu. (Kredity se samozřejmě v takovém případě vrátí na účet.)




    "jsou to průzkumy, které pomohou projasnit zatím dost mlžné ovzduší v české internetové reklamě, které určitě snižuje objem peněz investovaných do internetové reklamy."

    No, ten článek nebyl primárně zaměřen na komerci, ale na výměnu :-). Linx je opravdu daleko více než BillBoard orientován na komerci, ale s někým ten BillBoard srovnat musím, Linx je i v oblasti výměny mezi nejlepšími dvěma. Doufám, že se k tématu z jiného úhlu vrátím v dalších článcích, zvlášť, pokud vaše nabídka spolupráce znamená kredity "pro testovací účely" zadarmo :-)).
  • 1. 12. 2000 15:35

    Guest (neregistrovaný)
    Aaa chytrolin se ozval....

    Pane Hlavenko,
    nechte si ty recicky na koledu.
    Nedokazete nic jineho, nez lhat,lhat,lhat
  • 1. 12. 2000 15:43

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Ani zdaleka se nedá říci, že bych s Jiřím Hlavenkou vždycky nalezl společnou řeč, ale od toho je diskuse. Můžete samozřejmě nesouhlasit s tím, co píše, já konkrétně v tomto případě taky s řadou věcí nesouhlasím, ale od toho je diskuse s věcnými argumenty - a k té má Vás příspěvek hodně daleko.
  • 1. 12. 2000 16:15

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Neexistují weby, které dosahují "úžasného" CR (kromě podvodných webů a způsobů, které zmiňuje pán výše). Existují pouze případně bannery, které dosahují "úžasného CTR".
    Existují weby s lepším CTR a horším CTR, a pak weby úzce zaměřené, kde mohou dosáhnout "úžasného" CTR přesně trefené bannery, ale ostatní ne.

    Ad to, v čem se pletu: zkuste si nejdříve něco přečíst o statistice a vyhodnocování, než budete psát, co se soudilo nebo nesoudilo a kdo se plete. Pokud se provede test na pěti serverech a zobecní se to na 6000 serverů, tak to asi statisticky moc validní není :-)
  • 1. 12. 2000 14:42

    Zdenka Kralova (neregistrovaný)
    pane Hlavenko,

    ***pisete, ze "Systém Mr.Lin(x) používá přes 6000 aktivních serverů, Billboard tvrdí, že to je taky 6000"
    - pokud je mi znamo, tak BillBoard tvrdi, ze ma urcite pres 8000 clenu!!! coz asi odpovida, kdyz jsou temer 2x vetsi nez Vas Mr.Lin(x)

    *** dale pisete "BB je klasická výměnovka, Mr.Lin(x) se z ní letos dostal zcela někam jinam - do komerčního reklamního systému"
    - dost dobre nechapu, jaky delate rozdil mezi reklamnim mediem BillBoard a Mr.lin(x), kdyz jsou v podstate to same - jestli nekomu platite, protoze by Vas jinak nepouzival a zustaly by Vam jen servery kolem CP - to neni komerce. Koneckoncu cpete vetsinu placene reklamy na vlastni servery a ostatni asi moc penez od Vas nedostanou. Uvedomte si, ze v podstate vsechny velke servery funguji jako vymenovka, byt jako self-promo mezi svymi nevyprodanymi prostory a nebo pouziji BillBoard nebo Mr.Lin(x)

    *** k "Dále píšete, že BillBoard zobrazil "díky dynamickému poměru" za 100 000 kreditů skoro 130 000 impresí - jenomže dozví se čtenář, jak tento systém funguje, zda by jindy nefungoval "dynamicky" tak, že by naopak impresí bylo méně? "
    - vite je zajimave, jak tady nebo i ve svych mediich spinite vyhody konkurence a myslite si, jak nejste nad veci - asi neumite problem kolem lepsi konkurence snest a misto racionality a zlepseni sve prace spinite vyhody konkurence (nemyslim jen BillBoard, ale ve Vasem pripade obecne)

    Kdyby Vasi klienti vedeli, ze jejich kampane na internetu prednostne davate na sve servery, cimz degradujete cilovou skupinu na stale stejny segment, asi by Vam ani zastita Lin(x)e nepomohla.

    Zdenka
  • 1. 12. 2000 15:41

    Pavel Kuric (neregistrovaný)
    Vazeny pane Lahvicka,
    castecne mate pravdu, ale ne zcela. Tyto me prispevky (celkem se jedna o druhy muj prispevek) davam do diskuse proto, ze ocekavam ze se rozvine diskuse na tema, proc firmy vyuzivaji system s uspesnosti napr. 0,66%, a proc nevyuziji system s uspesnosti 19%.
    Z techto mojich prispevku osobne nemam zadne vyhody. Mam sice moznost za odmenu zprostredkovat reklamu pro InteCom (jako kdokoliv jiny), ale v mojich prispevcich umyslne neuvadim odkaz na InteCom s mojim registracnim cislem (i kdyz bych mohl, ale chci, aby se skutecne jednalo o diskusi a ne o propagaci systemu s vyhodou pro me, jako zprostredkovatele).
    Znovu se tedy ptam, proc firmy vyuzivaji systemy s 20x mensi uspesnosti nez je jina nabidka!!!! Protoze jsou zname, renomovane, proste nej, nej?
  • 1. 12. 2000 16:02

    gremlousek (neregistrovaný)
    Prave jsem si precetl samotny clanek a i diskuzi k nemu - a v nekolik vecech bych nesouhlasil (sice jsou jen nahodou ve prospech Linxe, ale je to opravdu jen nahoda). Sam jsem na Linxi i Billboardu uz protocil nekolik kampani (celkem za statisice impresi), tak s tim mam take nejake zkusenosti. Proto bych rad poopravil nejake nepresnosti :
    1) uvadite, ze linx zobrazuje vymennou reklamu jen na hornich pozicich (ale pokud vim, tak to neni pravda) - jen za zobrazeni na horni pozici se odecte jeden kredit, za zobrazeni na dolni se odecte pul kreditu. (aspon tak je to teda v podminkach linxe) A navic uvadite, ze kdyz je banner na horni pozici, tak by mel mi vetsi CR, ale to take neni pravda, mam spoustu zkusenosti (i z vlastnich serveru), ze banner na dolni pozici ma i 10xvetsi CR, nez ten na horni...
    2) opravdu srovnavate ne podle systemu (Linx x Billboard), ale podle jejich "hlavnich hracu". Kdyz uvedu CR serveru, ktere jste zminil (za minuly tyden, cerpano z mr.linxe) :
    seznamka : 0.94%, smejtese : 0.36%, centrum : 0.54%, fazole : 0.51%, xland : 0.43%. Hodnoty z billboardu bohuzel nejsou nikde pristupne (mozna by to stalo za namet pro tvurce billboardu :-)), ale vim, ze kdyz idnes byl propagoval jeste v linxi (celkem pravidelne strida linx s billboardem), tak mel mesicni PRUMER cca 2%!!! , nevim, jak je to s emailem a ftipky apod. ale kdyz vezmeme v potaz, ze na techto prvnich 5 serverech z obou systemu se zobrazilo urcite min 50% celkem investovanych impresi, tak treba jen prechod idnes z billboardu do linxe by ucinil to, ze v tu chvili by linx mel cca 2x vetsi CR nez billboard...
    3) mozna se na vysledku podepsalo i to, ze jak rikat - na billboardu cileni nenastavujete, zato na linxi to cilite de facto do dvou kategorii (navic si myslim, ze to byly kategorie s obecne nejmensim CR)...
    4) pochvala autorovi - i pres vsechny moje vyhrady je ten clanek velmi dobry! (hlavne ten napad s porovnanim) - vim, ze to asi dalo hodne prace...
  • 1. 12. 2000 16:50

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pokud máte nějaký osobní problém a potřeboval jste si někde vybít svou zlost a pomohlo vám to, tak prosím, beze všeho - i moje emailová adresa je vám k dispozici. Takhle tady ale kazíte zajímavou diskusi a ostatním lidem její čtení.
  • 1. 12. 2000 16:51

    Petr Ptacek (neregistrovaný)
    Vazeny pane Kuric, odpoved je asi vcelku prosta. Tezko muze nekdo verit klasickym lzim - mezi ne patri i cokoliv o 19% uspesnosti banneru.

    I kdyz, na druhou stranu, rada nasich prostych spoluobcanu take uverila stovkam spolecnosti slibujicim navratnost investic v desitkach ci stovkach procent.
  • 1. 12. 2000 17:32

    Ondrej Fryc (neregistrovaný)
    Nesouhlasím s tím, že 40,- Kč je nějak výhodné, protože to není 40,- Kč za klienta, ale za potenciálního klienta, nemýlím-li se. A kolik může být úspěšnost? Procento? Deset? Víc určitě ne.

    Jinak zcela s panem Hlavenkou souhlasím ohledně toho, že to je komplexní problematika a nelze to takto zjednodušit.

  • 1. 12. 2000 18:40

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Jak kampan v BillBoardu, tak kampan v Linxovi vicemene kopirovala portfolio daneho systemu. Pri desitkach tisic impresi nevidim duvod male validity (reliability?). Take se neptate v dotaznikovem vyzkumu vsech lidi a kazdeho max. jednou :-).
  • 1. 12. 2000 19:15

    alfa (neregistrovaný)
    ... a nejhorsi ze vseho jsou na svete trpaslici...

    a zkuste mi rict ze jsem off-topic, kdyz tady tak debilne flamujete.

    Nekdo sproste (guest - ani se nepredstavi) nekdo galantne (mlady pan Hlavenka), ale profesionalita se ztraci s kazdou dalsi reply ... a tak je to vzdycky :-(
  • 1. 12. 2000 20:06

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    To jistě, ale pokud si přečtete příspěvek kolegy, tak on uvádí, že "40 Kč za klienta je moc", proto jsem na to reagoval...
    To procento není zase tak malé: máme změřeno, že z lidí přišlých přes reklamní out-click na Vltavu jich nakoupí cca 10%, většina z nich nakupuje víc předmětů a opakovaně, utrácí už v řádu tisíců Kč za rok.
  • 1. 12. 2000 16:12

    gremlousek (neregistrovaný)
    Jeste bych rad pridal k danemu tematu nekolik svych zkusenosti :
    1) zkousel jsem (u OBOU SYSTEMU) i toto : pouzil jsem 2 identicke bannery, zacilil je ve stejnou dobu na uplne stejnou cilovou skupinu, a pritom byl CR u kazdeho banneru uplne jiny!!! (a rozdil byl i dost znacny - 0.83% u jednoho a 1.37% u druheho!!)
    2) zkusel jsem i podobnou vec, jako pan Lahvicka - a to dokonce 2x (Jednou pri objemu cca 50 000 impresi na banner) - tehdy "zvitezil" linx (1.69%linx : 1.17% billboard) o cca mesic pozdeji, zase s jinym bannerem, zvitezil billboard (0.89linx : 1.0billboard)
    P.S. Bod cislo jedna doporucuji klidne panu Lahvickovi vyzkouset a muzete napsat dalsi clanek, jak to dopadlo...:-))
  • 1. 12. 2000 16:27

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    K validitě: pokud to byly "stovky serverů", pak to zase nebylo statisticky validní, neboť se současně bavíme o řádově stovkách kliknutí. Když odečtu těch Top 5, tak na dalších 99% serverů připadalo na každý průměrně 0 či 1 kliknutí - mýlím se? V tom případě se nejedná o statisticky validní výsledky.

    K tomu, jak to měřit a ceně kreditů. Imprese na jednom serveru má zcela jinou cenu než na serveru jiném (o tom snad nemá cenu se bavit) a kredit = imprese (krát jakýsi koeficient). K tomu, proč navrhuji, aby kampań sbírala i jela na jednom serveru, mě vede pouze hodnocení VALIDITY tohoto průzkumu. To je asi tak: když se testuje na testovacích králících, tak se testuje na králících, a ne, že jeden testér jede test na králících, a druhý na kočce, myši a slonovi - a pak se diví, že jej někdo napadá, že výsledky mu nepřipadají validní.

    Co se týká další spolupráce: ano, rádi poskytneme prostor na prospěšný čin, klidně se na mě obraťte. Znovu opakuju: velmi díky za zájem toto testovat a rozkrývat, však jsem taky, jak bývá v diskusi zvykem, nenapsal, že autor je idiot a ať se jde bodnout, ale to, že jsem měl k tomuto testu výhrady (na kterých trvám a které jsem zde uvedl) a budu maximálně spolupracovat na tom, aby nový test už byl bezvadný, a to jak za linxe, tak za servery cpressu.
  • 1. 12. 2000 16:38

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milá Zdenko Králová;
    ač se myslím v životě neznáme, tak mně tady jednak již podruhé osobně napadáte, jednak jeden váš argument za druhým je tak zcestný a mylný, až mě to udivuje. Rád je ale vyvrátím, vyvracet bludy a omyly jsem zvyklý dělat celý život (zdá se ale, že některým lidem to vůbec nepomáhá, i když to vyvrátím podesáté).

    1. Ad počet serverů. Billboard SÁM uvádí počet 6000 serverů, nikoli 8000 serverů, a to přímo na své titulní stránce. Fascinuje mě, jak můžete přijít s takovým obviněním, aniž uděláte to, co by udělal i úplný internetový začátečník - nalistoval si tu stránku a podíval se, jak to je. (Že byste trošku ukázala, že jste formát a omluvila se za nepravdivé nařčení?)

    2. Jaký je rozdíl mezi Mr.Lin(x)em a Billboardem? I zde doporučuji si oba systémy prostudovat. Co se týká systém placení, to jste asi opět nepochopila (není divu, když je pro vás problém si otevřít i www.billboard.cz či www.linx.cz a podívat se, jak ty systémy vlastně fungují). U Mr.Lin(x)e objednávají AGENTURY, které si přímo řeknou, jakou cílovou skupinu a jaké servery chtějí oslovit. Což jim Mr.Lin(x) splní a serverům zaplatí, nechá si pouze provizi. Pro vaši lepší informovanost: takhle to funguje úplně všude na světě.

    3. K "dynamickému poměru". Nevím, zda máte vlastní web - asi ne, jinak byste to tak bohorovně nepomíjela. POkud byste jej měla, tak by vám vůbec nebylo jedno, zda díky "dynamickému poměru" (což je vlastně jenom jakýsi marketingový žvást) získáváte za 100 svých impresí možnost zobrazit jinde 50 impresí nebo 100 impresí. To by vám VELMI nebylo jedno a ptala byste se, jak to vlastně funguje a proč. Proto se ptám i já :_)

    4. K tomu, co naši klienti vědí...milá paní, naši klienti vědí ÚPLNĚ VŠECHNO, neboť systém Mr.Lin(x) takto funguje! Každý klient si tam může do poslední imprese prohlédnout, kde byly jeho imprese realizovány. Z vašeho obvinění mám dojem, že si myslíte, že klient přijde, objedná si reklamu třeba na serveru "zdenka.králová.cz", a my si ji tajně šupneme na Živě, tam ji protočíme a pak klienta zkasírujeme... Takto to, milá paní, skutečně nefunguje, a pouze slušnost vůči ženám mě brání k tomu říci víc.
  • 1. 12. 2000 21:01

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "ad 3) Přímo zde pan Lahvička píše, že za 100 K kreditů se dá zobrazit od 100 do 200 K impresí, tj. výměnný poměr od 1:1 k 1:2, podle jakéhosi nikde neuvedeného a nikde neupřesněného "dynamického" výměnného poměru. To je neprůhledný systém, který měl před rokem Lin(x) taky, ale letos na jaře jsme jej opustili - víte, kolik za kredity dostanete."

    Aktuální výměnný poměr BillBoardu je vždy v uživatelské sekci zobrazován, je zde vždy minimální garatovaný počet impresí, ostatní je jakýsi bonus navíc. Jak už jsem psal, podobný bonus bývá i u Linxe. Tzn. ani u Linxe nevite, kolik presne dostanete.
  • 1. 12. 2000 21:09

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Nelze v obou systemech zacilit na stejnou cilovou skupinu - maji uplne jinouz strukturu kategorii a packu, to, ze se neco stejne jmenuje, jeste neznamena, ze to ma stejnou napln.

    V popsanem experimentu nebyl rozdil mezi CTR v obou systemech nijak zvlast vyrazny, rozdil ve smennem pomeru byl zpusoben jinymi faktory, hlavne poctem pridelovanych a spotrebovanych kreditu.
  • 1. 12. 2000 21:19

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim, ze tohle je uzitecna a vecna diskuse, a i kdyz Jiri Hlavenka obcas IMHO sklouzne k jistym excesum (viz "mlady pan Polach" :-), v teto diskusi to neni.
  • 1. 12. 2000 23:25

    Radek (neregistrovaný)
    Asi by bylo vhodne provest studii proc on ma cca 20x vetsi "uspesnost".
    Asi je to tim, ze viewbar si klient zobrazuje proto, ze ma zajem o informace. Proto pokud se mu objevi v baru jakakoliv informace ve forme baneru tak klikne prakticky vzdy, kdyz ma o ni "alespon vetsi nez maly" zajem.
    Myslim si, ze pro viewbar neni to spravne slovo "reklamni system". Jde uz ve sve podstate o takovy "random browser". A nahoda je totiz i na inetu velky hrac. Asi kazdy zna ten pocit, ze kdyz neco zarputile hleda, tak to obycejne dopadne fiaskem, zatimco kdyz se spolehne na nahodu, tak vysledek se dostavi v plne mire. Ze se nepletu.
  • 1. 12. 2000 17:18

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Tady je pár věcí, které moc nesedí. (Třeba už ta v titulku - kdyby už tedy měl někdo plakat, tak klient, ne agentura :-). Dále ne moc dobrý inzerát - i to se podepsalo na nízké CTR. Když si dáte aspoň trošku práce, tak to 1% se udělá).

    Vyjadřujete zklamání nad jedním klientem za 40 Kč. Drtivá většina obchodníků na světě by se umlátila o to, kdyby mohla platit za nového klienta JENOM 40 Kč. Navíc zcela pomíjíte: - brand-building (tj. "imageový" vliv reklamy) - "deferred sales" (nevím jak to říct česky) - prostě člověk vidí 10 reklamu, vryje se mu do paměti, pak přijde na Atlas, a vzpomene si - aha, tady je vlastně nějaká vánoční akce, kdepak to tu je, ahá tady - klik!

    Prostě je to velice komplexní problematika, nedá se to odbýt jenom jako "klient za 40 Kč, plačme"

  • 1. 12. 2000 17:27

    Zdenka Kralova (neregistrovaný)
    Mily pane,
    dekuji za galantnost, ale presto mam pripominky

    ad 1) je pravda, ze jsem stranku BillBoardu nestudovala, ale maji tam uvedeno 9500 clenu ? o tech 8000 jsem se doslechla, nebo jsem to nekde cetla a velmi se Vam omlouvam, ze jiz nevim, kde to bylo uvadeno

    ad 2) ja sama realizuji kampane, tak VIM, ze se u serveru kapan objedna s urcitou provizi a vetsi cast se uhradi serverum. ALE to je bezne fungovani agentury s provizi. Tak jste agentura nebo reklamni medium. Nebo taky srovnavate jablka s hruskama? Asi si nemuzete dovolit platit vyznamnym serverum za misto, takze dublujete agentury tim, ze platite serverum jen placene kampane v Mr.Lin(x). Je to Vas obchodni model, ale podstatou veci je, ze i nase firma od Vas dostala nabidku na realizaci kampane, kde se melo dobre 70% protocit na serverech spojenych s CP (CP, ZIVE, MOBILMANIA).

    ad 3) Aktuální výměnný poměr v IBillBoard je
    proužky 1 : 1.2 čtverce 1 : 1.0 ikony 1 : 1.3, tak nerozumim Vasemu za 100 dostanu 50 ? Asi jsem slaba v matematice.

    ad 4) Bohuzel jste mne nepochopil. Ja nepsala o prubehu kampane, ale o planovani kampane (media plan). O tom, ze klientum naplanujete do kampane Vase servery! Ale tim ztratila kredit i MIA, ze vlastni obsah i agenturu.

    Zatim naschle
    Zdenka (s diakritikou Zdeňka)

  • 1. 12. 2000 20:34

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Zdravím; tak jsem rád, že už jsme na věcnější půdě :-) ad 1) K počtu členů: nevím, znovu se dívám na titulní stránku BB, to je opravdu půvabné: ještě dnes odpoledne tam bylo že osloví "více než 6000 serverů", a nyní, hele! "více než 9500 serverů". Tak to je nebývalý přírůstek za dvě hodiny :-)) Kolegové v Billboardu, Lupu čtete pilně, bravo!) Ono je to zase složitější: jde o to, jak přísná pravidla na počet členů máte. Smysl má samozřejmě počítat jenom tzv. "živé" členy, takové, které protočí aspoň nějaké imprese za nějakou definovanou dobu. Jistě i v Lin(x)u máme mnoho tisíc starších, mrtvých členů (opuštěné, zrušené weby, fiktivní registrace), kdybychom je sečetli, vyjdou opravdu velká čísla.

    ad 2) Klient si obvykle vybírá cílovou skupinu sám, či přímo i požaduje servery. Požaduje-li cílovou skupinu počítačů, nabídneme skupinu počítačových webů, mezi kterými má Živě přední místo, protože je taky mezi těmito weby nejčtenější - je na tom něco divného? Web CP, jak píšete, nenabízíme, ani nabízet nemůžeme - protože na něm žádná reklama není. Tím vaše tvrzení, obávám se, ztrácí trošku na věrohodnosti.

    ad 3) Přímo zde pan Lahvička píše, že za 100 K kreditů se dá zobrazit od 100 do 200 K impresí, tj. výměnný poměr od 1:1 k 1:2, podle jakéhosi nikde neuvedeného a nikde neupřesněného "dynamického" výměnného poměru. To je neprůhledný systém, který měl před rokem Lin(x) taky, ale letos na jaře jsme jej opustili - víte, kolik za kredity dostanete.

    ad 4) Máte pravdu, že to, že v jedné firmě existuje současně "media representative" a "media owner" není dobré -byť jsem přesvědčený, že hrajeme fér, CP servery nikam násilně "necpeme", nicméně třeba jenom na nich jsme náročnějšímu klientovi schopní splnit jeho další přání, jako je soutěž, anketa, mailblast atd. atd. Každopádně to velmi brzy vyřešíme tím, že ta "media representation" bude v separátní firmě, která nebude vlastnit žádná média.

  • 1. 12. 2000 21:16

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "1) uvadite, ze linx zobrazuje vymennou reklamu jen na hornich pozicich (ale pokud vim, tak to neni pravda) - jen za zobrazeni na horni pozici se odecte jeden kredit, za zobrazeni na dolni se odecte pul kreditu. (aspon tak je to teda v podminkach linxe) A navic uvadite, ze kdyz je banner na horni pozici, tak by mel mi vetsi CR, ale to take neni pravda, mam spoustu zkusenosti (i z vlastnich serveru), ze banner na dolni pozici ma i 10xvetsi CR, nez ten na horni..."

    To o tech kreditech plati, pokud nesporite. Pri definovani kampani za nasporene kredity ziskavate vzdy jen horni pozice. O tom clanek byl. Nijak tvrde neobhajuji, ze banner nahore ma vzdy vetsi CTR nez dole, ale je to obecne prijimany fakt, ktery je v souladu s moji zkusenosti a ktery se odrazi i cenach komercni inzerce na serverech.

    "2) opravdu srovnavate ne podle systemu (Linx x Billboard), ale podle jejich "hlavnich hracu"."

    Neni to pravda, jak uz jsem rekl jinde, obe kampane vicemene kopirovaly portfolio serveru toho ktereho systemu. Kazdy system ma "hlavni hrace", kteri maji vetsi vahu, ale s tim nic neudelate.

    "mozna se na vysledku podepsalo i to, ze jak rikat - na billboardu cileni nenastavujete, zato na linxi to cilite de facto do dvou kategorii (navic si myslim, ze to byly kategorie s obecne nejmensim CR)."

    V Linxovi je cileni do atraktivnejsich kategorii nebo na atraktivnejsi packy vykoupeno vyssim koeficientem, tzn. vase reklama je lepe umistena, ale je ji mene. Predpokladam, ze ty koeficienty jsou natolik rovnovazne stanovene, ze je vlastni dost jedno, kam cilite, pokud to neni nejaka atraktivni skupina, kterou ale vubec neoslovuje vas produkt.
  • 2. 12. 2000 9:35

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Jenže reklamní agentury nejsou prostí občané a už vůbec nemají chuť vyhazovat peníze. to je důvod, proč je nechává nabídka odklikovosti 19% docela chladnými...
  • 2. 12. 2000 19:37

    gremlousek (neregistrovaný)
    Vy jste me mozna spatne pochopil - ja zkusil toto : nejdrive jsem v linxu zadal kampan na 2 bannery - oba bannery byly uplne totozne!! - a byly cilena na naprosto stejnou cilovou skupinu (myslim, ze "cestovani" a pak "pocitace") - no a CR u obou (totoznych) banneru se prave lisil v tech cislech. Pak jsem to same provedl v billboardu - opet 2 identicke bannery, zacilene stejne (stejny pocet kreditu v kampani - stejne cileni - rozdeleni pro bannery na 50%) a opet vysli u obou banneru jina cisla! - vyzkousejte to :-))) a uvidite!
  • 1. 12. 2000 20:57

    waisser (neregistrovaný)
    Jen bych tady neco srovnal. Jinak se nenechte rusit v pekne diskusi.
    V Mr.Lin(x) je momentalne 5815 aktivnich serveru k poslednimu v listopadu- aktivni znamena to, ze poskytuje imprese v pocitanem mesici. Cislo je pocitano automaticky (http://mr.linx.cz/global_value.asp).
    9500 clenu pri 6000 serverech je logicky nesmysl (cislo, ktere uvadite jako podvedomou informaci o Billboardu). V Mr.Lin(x) je vzestupne pridelovane clenske cislo (pocitadlo defacto) 9668 (zkuste se "cvicne"zaregistrovat a uvidite cislo, ktere je vzestupne po jedne pridelovano novym zapisum). Pocet aktivnich clenskych uctu je samozrejme daleko nizsi (nepouzivane ucty, zrusene ucty,..) a samozrejme logicky musi byt nizsi nebo stejny jak pocet registrovanych aktivnich serveru, protoze kazdy clen muze mit vice registrovanych serveru pod spravou sveho uctu. Otazkou je zpusob registrace zadavatelu kampane, kteri nemaji servery, ale to je mensi cislo, ktere toto neovlivnuje nebo nemeni vyrazne nastineny vypocet.

    ===
    ad 2) ja sama realizuji kampane, tak VIM, ze se u serveru kapan objedna s urcitou provizi a vetsi cast se uhradi serverum. ALE to je bezne fungovani agentury s provizi. Tak jste agentura nebo reklamni medium. Nebo taky srovnavate jablka s hruskama? Asi si nemuzete dovolit platit vyznamnym serverum za misto, takze dublujete agentury tim, ze platite serverum jen placene kampane v Mr.Lin(x). Je to Vas obchodni model, ale podstatou veci je, ze i nase firma od Vas dostala nabidku na realizaci kampane, kde se melo dobre 70% protocit na serverech spojenych s CP (CP, ZIVE, MOBILMANIA).
    =====

    To je Vas problem, jakym zpusobem jste koho oslovila pri zajmu o kampan. Spise v tom vidim nejake nedorozumeni nebo nepochopeni z Vasi strany nebo jste nejak zkreslene specifikovala soji predstavu a pozadavek a bylo Vam nabidnuto to, co pisete. Za stejne, Vasi firmou pridelene, penize pro realizaci kampane muzete na na http://mr.linx.cz/default.asp?site=2 (odkaz z mr.linx.cz pro zadavatele kampane) si zadat kampan na konkretni servery ("nasypat" si do vlastniho balicko servery dle sve libosti a sveho vkusu) nebo na nabizene balicky, kdy hned muzete videt, co ze to v tom balicku je za servery a tedy i prostor. Takze to co pisete vidim trosku jako alibismum a nepochopeni nabizenych moznost. Pritom stacilo parkrat si zaklikat mysi a vsechno by bylo jak jste chtela a jak si predstavovala (ktere servery, jaky pocet impresi na kterem serveru - co vic si prat). A nebo to rici obchodnikovi (cpressu) a on to, mozna pro Vas, unavne klikani udela za Vas a podle Vasich pozadavku a prani. A mate to porad za stejne penize.

    ===
    ad 2) ja sama realizuji kampane, tak VIM, ze se u serveru kapan objedna s urcitou provizi a vetsi cast se uhradi serverum. ALE to je bezne fungovani agentury s provizi. Tak jste agentura nebo reklamni medium.
    ===
    Mr.Lin(x) ale take pracuje s medialnimi agenturami a podobne jak pisete. Nemam pocit, ze by jsme nekomu brali praci, spis naopak - Mr.Lin(x) muze byt pro medialky takovy zjednodusujici nastroj pro plneni prani zakaznika - jiste vite, jak je slozite realizovat a domluvit prani zakaznika na zobrazeni kampane na deseti serverech.

    Pani Zdenko Kralova, napiste mi a ja Vam milerad vysvetlim vsechno, na co se zeptate. Myslim, ze se jedna jen o nejake nedorozumeni nebo nepochopeni.

    Dekuji za prostor a neberte to prosim jako reklamu do vlastniho hnizda. Jsou to jen upresnujici argumenty.
    JW
  • 1. 12. 2000 23:02

    Radek (neregistrovaný)
    1/ Cetl jsem nekde vyse, zepry ucinnost je nekde 0.87% a jinde je neuveritelne vyssi 1.37%
    --- Nezlobte se na mne, ale to je ucinnost temer rovna nule
    (ucinnost reklamy 1.37% je nemeritelna). Jedinou ucinnost je mozno zmerit vyzkumem na vzestup prodeje nebo povedomi (zadna jina ucinnost nema v techto desetinach procent zadnou vypovidaci schopnost)

    2/ Kdo prijde prvni, ten driv mele
    ----- Zasadni nedostatek tohoto vyzkumu je jeste jeden : klient A uvidi baner na BB a klikne, pak prijde na jinou www a uvidi stejny baner (tentokrat na na MrL), ale proc by klikal, kdyz uz na te reklamovane strance jednou byl.
    Vetsina klientu ma zabehnuty styl, jde nejprve treba na Zive, pak SnM, pak Novinky atd. Uz toto poradi samo o sobe zcela vylucuje jakykoukoliv moznost srovnani. Samozrejme ze pan Hlavenka urcite namitne, ze to poradi muze byt i obracene. Ale jak p.Lahvicka napsal, vetsina impresi se zobrazila na 5 serverech. A zkuste se zeptat jen tak nahodne, kolik lidi ma onen zazity cyklus (Zive,SnM, Seznamka atd.) A pokud pri tak malem mnozstvi reklamy se toto projevi, tak vysledek je zcela nepouzitelny.
  • 2. 12. 2000 19:42

    gremlousek (neregistrovaný)
    Plne souhlasim s tim, ze ty cisla NAPROSTO nic nevypovidaji :-)) - viz moje "pokusy" (ktere si ostatne muze vyzkouset skoro kazdy) - v nazoru "trosku (vic) nesouhlasim".
  • 3. 12. 2000 9:14

    Karel Melecky (neregistrovaný)
    Gremlousku,
    a nezda se Vam, ze by to byla velmi velka nahoda, kdybyste dosahl stejnych vysledku - to byste musel zobrazit reklamu skupine se stejnou ochotou kliknout na banner.
    Myslim, ze mnohem podstatnensi je, jestli Vase kampan dosahla na cilovou skupinu! A je pochopitelne, ze cilova skupina byt dobre zvolena bude mit vzdy jine chovani!!
    Karel
  • 3. 12. 2000 16:31

    MK (neregistrovaný)
    Pravdepodobne jste nevedoky trefil hlavni rozdil mezi klasickym svetem a svetem virtualnim. Pokud totiz nenabizim svym zakaznikum neco konkretniho primo na webu, je CTR nesoumeritelne s naklady na ziskani klienta.

    Rekneme, ze jsem Peugeot a delam reklamu na P607. Reklamni banner me odvede na web www.peugeot.cz, jenze navstevnici www.peugeot.cz __NEJSOU__ kupujici.

    Vetsina banneru je jen "reklama na reklamu". Proto se neda srovnavat CTR a uspesnost produktu v mediich.

  • 3. 12. 2000 21:39

    anonymní
    Děkuji mnohokrát za nabídku, rád ji využívám -
    jděte do prdele.

    Doufám, že jsem příliš neotrávil ostatní diskutující, tímto se omlouvám, skutečně mi to pomohlo. Zpravidla své názory vyjadřuji jiným způsobem, v tomto případě však rád přijímám učiněnou výzvu. Doporučuji i ostatním, kteří mají někdy chuť.
  • 4. 12. 2000 9:13

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Nesmesujte ucinnost a CTR.

    Relativni rozlozeni impresi je prakticky nezavisle na jejich mnozstvi.

    Vas argument zrejme vychazi z toho, ze na vyse zminenych serverech se nezobrazovalo nic krome vyse uvedeneho banneru - muzete sdelit, jak jste k tomu dospel, zvlast kdyz je mnozstvi reklamy "tak male"?
  • 4. 12. 2000 9:15

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    No vite, ono to taky zalezi na poctu protocenych impresi :-). Alespon to jsem si odnesl z kursu statistiky a pravdepodobnosti...
  • 2. 12. 2000 11:19

    Petr Ptacek (neregistrovaný)
    Presne, presne pane Zandl. A taky je nechava v poklidu existence vymennych reklamnich systemu. Takze cele to zdejsi hadani se a dohadovani se je zcela o nicem. Billboard i Mr.Linx jsou sice jedine dva pouzitelne vymenne reklamni systemy v ceskem internetu, ale zustanou vymennymi systemy.

    I kdyby se pan Hlavenka rozkrajel, nezmeni to. A uz vubec to nezmeni zpusobem ktery predvadi zrovna v teto diskusi, dokonce to ani nezmeni pomlouvanim konkurence, predkladanim krasnych powerpoint prezentaci s kupami zcela nesmyslnych a nepravdivych cisel. I kdyz, mozna pan Hlavenka nevi co delaji lide okolo nej - bylo by ode mne nezodpovedne rikat ze to byl pan Hlavenka, kdyz to byli pouze zamestnanci Computer Pressu.
  • 2. 12. 2000 17:34

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    P. Ptáčku,
    naštěstí už doba není taková, že kdo co řekne, tak je to bráno jako pravda a nemusí nic dokazovat. Pokud napíšete tato obvinění, musíte je dokázat - do té doby jste obyčejný lhář.
    V jedné věci to budete mít obzvlášť těžké, protože v této diskusi jsem žádnou konkurenci nepomlouval. DOkonce jsem zde ani nepředložil "krásnou powerpoint prezentaci", protože to prostě nejde.

    Jinak bych jen poznamenal, že reklamní systém Mr.Lin(x) letos dosáhne obratu blížícím se 10 mil. Kč, a značná část jde právě od agentur. Tedy neplatí, že je to nechává "chladnými".
  • 2. 12. 2000 17:45

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Už poněkolikáté zde čtu konstatování, že účinnost reklamy okolo 1% je neúměrně malá, neměřitelná, "účinnost téměr rovna nule", abych dokonce citoval.
    Pánové, jakou se domníváte, že má reklama obvykle účinnost? Deset procent, dvacet, padesát? Když jde reklama na automobil Peugeot 607 na českých TV stanicích dvacetkrát opakovaně, takže to má sledovanost cca 3 000 000 lidí, jaká se domníváte, že je její účinnost, kolikpak se těchto aut prodá? Takovýchto pár kousků, a ještě to znamená, že jenom menší část na základě TV reklamy - jste s účinností někde na desetinách, setinách PROMILE. Totéž ale platí i o spotřebním zboží, teleshoppingu atd.
  • 4. 12. 2000 0:03

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Nase servery www.Seznamka.cz, www.Bazar.cz, www.Byty.cz a www.Rande.cz pouzivaji oba systemy a patri k serverum s nejvetsim poctem protocenych banneru.
    Dlouhodobe se uspesnost stejneho banneru na obou systemech meni a to predevsim vzhledem k tomu zda a na kterem systemu se objevi cerna dira na bannery typu RedDragon... Nedavno mel Billboard katastrofalni propad uspesnosti a spolecnymi silami jsme odhalili podvodniky, kteri tam tocili neviditelne bannery na pornostrankach.
    Autor pominul nektere aspekty pouzitelnosti systemu BB a Linx pro firmy s vice servery. Ani jeden ze systemu nema tuto problematiku dotazenu dle nasi potreby - napriklad u Linxe, ktery ma lepsi statistiky vidime, ze si nase servery ukazuji navzajem 10 - 20% banneru. Na billboardu technici tento problem vyresili, ale ne beznymi prostredky.
    Dalsim problemem je cenzura banneru - u Linxe ne zcela vodotesna.
    Ziji ve Svedsku a taky existuje sluzba, ktera oddeluje vymenu profesionalnich a firemnich serveru na strane jedne a vymenu ostatni na strane druhe. Mozna je to skulinka pro nekoho tretiho na trhu?
  • 4. 12. 2000 13:02

    Pavel Kuric (neregistrovaný)
    Vazeny pane Ptacek,
    Konecne diskuse na tema, ktere jsem chtel navodit, ale pozor, pozor!! Pokud chcete o nekom prohlasovat ze je lhar, mel by jste k tomu mit alespon jeden rozumny dukaz. A tim rozhodne neni tvrzeni "ze uspesnost 19% je lez", to je Vase tvrzeni, ne dukaz. Tim ovsem nechci rici, ze by Intecom nemohl lhat.
    Nelze porovnavat uspesnost na WWW strankach a v systemu Intecom. Jedna se o dva zcela ruzne systemy. Porovnavate hrusky a jablka! To ze jablko nema tvar hrusky, jeste neznamena, ze kdo tvrdi, ze hruska ma tvar hrusky, je lhar.
    Pritom reseni jak si pravdivost slov overit je velmi jednoduche. Zadat si drobnou kampan (dnes k tomu na Intecomu staci par korun) a na svych strankach si testovat skutecne pristupy z Intecomu (technicky velmi jednoduche reseni). Ja jsem to na rozdil od Vas udelal, stalo me to necelych 400Kc a vysledek byl skutecne prekvapujici. Uspesnost necelych 18%. Je pravda, ze mnou registrovany pocet pristupu byl asi o 5% mensi nez udavany na Intecomu, ale to lze technicky take vysvetlit. Take je pravda ze test na malem poctu zobrazeni nemusi byt zcela presny.
    Kdyz to doplnim o publikovane clanky firem, ktere sluzeb InteComu vyuzily (vim ze mi hned namitnete, ze take mohou byt vymyslene), tak bych spise Intecomu veril (alespon castecne), nez ho prohlasoval za lhare.
    O Intecom se celkem intenzivne zajimam. Vypada to ze maji znacne problemy, protoze namaji dostacny pocet inzerentu. Pokud vsichni premysli jako Vy, tak se neni co divit. Skoda. Nadruhou stranu chyba Intecomu, ze se neumi prodat. Myslite, ze kdyby lhali, a udavali uspesnost treba 5% misto svych 19%, ze by jim firmy vice verily?
    Pane Ptacek, zkuste misto udelovani cejchu lhare spise premyslet o tom, proc je mozne dosahnout uspesnosti 19%. Jake jsou duvody? Nedalo by se to nejak vyuzit?
  • 4. 12. 2000 13:39

    gremlousek (neregistrovaný)
    Karle,
    mozna jste ale necetl o jaky clanek jde :-)) = je tady uvadeno, ze se Linx kontra Billboard lisi v CR - no a ja jen podotykam, ze Linx kontra Linx i Billboard kontra Billboard se take lisi v CR!!! :-))) A o to jde... :-)
    S pozdravem
    Gremlousek
  • 4. 12. 2000 18:43

    Petr Ptacek (neregistrovaný)
    Je velmi proste jak lze dosahnout 19% CTR - proste staci pocitat kazde dvacate zobrazeni banneru....
  • 5. 12. 2000 8:48

    Pavel Kuric (neregistrovaný)
    Ano, to mate zajiste pravdu. A kdyz budu pocitat kazde druhe zobrazeni, tak bude 50% uspesnost.
    Ale o tom to neni, vy jste asi necetl muj prispevek cely. Nebo chcete rici, ze jsem na svem serveru take pocital spatne? Odpovidat mi jiz nemusite. Nema to totiz cenu. Zase jsem o neco chytrejsi (vylecen).
  • 5. 12. 2000 8:58

    Pavel Kuric (neregistrovaný)
    Presne tak Radku,
    take si myslim, ze duvod, ktery jste uvedl je jeden z tech. ktere zajistuji tak vysoke uspesnosti.
    Dalsim muze byt naprikad to, ze uzivatel banner vzdy vidi. Kolik % banneru na ruznych server uzivatel vubec neuvidi, i kdyz byly zobrazeny a tim ani nema sanci kliknout? Tento udaj by me celkem zajimal, ale jak ho zjistit?
    Samozrejme, tim ze ViewBar je uplne neco jineho, nez klasicka WWW stranka, tak to sebou nese i radu nevyhod (alespon pro nektere typy inzerentu).
    Dale si je urcite take treba uvedomit, ze pro urcity typ firem neni uspesnost (mysleno pomer kliknuti a zobrazeni) to hlavni.
  • 5. 12. 2000 18:55

    Petr Ptacek (neregistrovaný)
    Ja vam rad odpovim pane Kuric, protoze cely mechanismus je velmi jednoduchy. Srovnavate nesrovnatelne.

    V Internetu se pocita skutecne presny pocet zobrazeni banneru (tj. kolikrat byl dorucen na webove strance) a to bez ohledu jestli byl dorucen urcitemu uzivateli jenom jednou (nebo desetkrat).

    Ve vasem zminovanem prikladu se ovsem pocita pouze pocet doruceni zobrazovacimu software, to jiz ovsem nepocita kolikrat byl banner skutecne zobrazen na obrazovce uzivatele onoho "pruhu".

    Potom je vice nez logicke, ze bannery dosahuji zazracne uspesnosti. Kdyby napriklad Mr.Linx prestal pocitac IMPRESSIONS ale pouze UNIQUE DELIVERIES, dosahl by razem zazracnych vysledku v CTR.
  • 6. 12. 2000 8:40

    Pavel Kuric (neregistrovaný)
    Abych se priznal, tak nerozumim, co tim chcete rici. Ne ze bych nevedel co to je IMPRESSIONS nebo UNIQUE DELIVERIES, ale neni mi uplne jasne co chcete rici vetou:
    "Ve vasem zminovanem prikladu se ovsem pocita pouze pocet doruceni zobrazovacimu software, to jiz ovsem nepocita kolikrat byl banner skutecne zobrazen na obrazovce uzivatele onoho "pruhu"."
    Mam to chapat tak, ze si myslite, ze ViewBar (onen pruh) zapocitava pouze UNIQUE DELIVERIES. Pokud ano, tak to tak neni. ViewBar totiz zapocitava IMPRESSIONS!!
    Muzete mi tedy presneji vysvetlit Vas prispevek.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).