Hlavní nedostatek Bingu je prostě v tom, že hledá o něco hůř než Google. Nastavil jsem si Bing před několika měsíci jako default vyhledávač v prohlížeči, na většinu dotazů (do zahraničí) je ok, ale dost často se dostávám do situace, kdy použitelný výsledek na první stránce Bingu není a když pak dám stejný dotaz na Googlu, tak na první stránce něco použitelného často najdu. Možná to není úplně správná metodika pro porovnání, ale čistě subjektivně mě to dost tlačí k tomu, abych se vrátil zpět ke Googlu. Ve vyhledávání prostě nejde o značku nebo marketing, jde o to, aby produkt byl opravdu nejlepší, protože konkurence je skutečně jen o jedno kliknutí vedle.
Hezké shrnutí, ale dvě věci mne trochu překvapily:
1) Minimálně dvakrát bere autor v článku za jisté, že je Bing technicky vyspělejší vyhledavač než Google. Zajímalo by mne, o co se tento názor opírá. Mně připadá Bing v angličtině o trochu (leč zřetelně) horší než Google a v jiných jazycích (typicky např. v češtině) propastně horší.
Osobně mám dokonce velmi vtíravé podezření, že se o žádný nový vyhledavač nejedná, protože kvalitou výsledků organicky navazuje na celou řadu MS vyhledavačů vypouštěných během posledních 5-6 let. Nebyl to jen Live. Těch vyhledavačů bylo víc a každý byl ohlašován jako úplně nový a přelomový. Žádný jím ale ve skutečnosti nebyl.
2) Ještě víc mne překvapil názor, že by další silný vyhledavač uvítali inzerenti. Inzerentů ve vyhledavačích znám hodně, ale nevzpomínám si na žádného, který by toužil po dalším reklamním systému. Práce s více reklamními systémy je neefektivní a celkové ROI s počtem systémů klesá, i když mohou být třeba v některých systémech nižší ceny za klik.
I u této otázky mne tedy zajímá, zda to byl od autora jen tak od boku vystřelený dojem, nebo zda se tento názor zakládá na nějakých věrohodných zdrojích.
Vždyť Bing neumí vyhledávat ani na technických webech Microsoftu. Největším problémem pro něj bylo najít odkazy na Windows, či jiné technické dotazy ohledně aplikací MS. Jsem se tehdy dost dobře pobavil...
O vývoji, či spíše nevývoji Bingu vypovídá také to, že je u nás (a nejenom u nás) i po roce od uvedení pořád ve fázi beta... Člověk by ho vcelku i rád vyzkoušel, ale takhle ví, že je to pořád jenom převlečený Live Search..., který stál za hovno.
"Steve Ballmer slíbil, že v následujících 5 letech dá MS do Bing cca 8 miliard dolarů." :) Pripomina mi to verejne zakazky. Nikdo presne nevi, co se bude delat, ale uz se vi, kolik to bude stat.
máte pravdu. O tom, že by byl Bing technicky vyspělejší než Google, nikde nepíšete. Asi jsem se nechal zhypnotizovat celkovým laděním článku. Omlouvám se.
To že ROI s počtem reklamních systémů klesá je jen můj dojem. Je sice založený na tom, že PPC v různých systémech už cca. 10 let dělám a každý rok o něm hovořím s pár sty jiných inzerentů, ale žádný skutečný průzkum jsem si nedělal. Takže ano, opravdu jen dojem. Tím víc mne zajímá, zda pro opak existují objektivnější argumenty.
Pokud by v AdSense kvůli dominanci Googlu byly nízké provize, pak by to přeci bylo pro inzerenty dobře a byl by to další argument ve prospěch jednoho silného systému. Nemyslím si ale, že by tomu tak bylo. Pokud vím, procento provizí z AdSense se v čase nijak významně neměnilo.
srovnávat Live Apps s Chromium OS asi nemá cenu, Chromium je webový operační systém ale WLA je jen pár běžných webových služeb (webmail, blog, fotogalerie) zabalených do balíčku (reklamní bannery v neplacené verzi)
Zdravím Marku,
zkuste prosím nevykládat a místo toho citovat. Nikde nepíši, že je Bing technicky vyspělejší než Google; toto slovo ani spojení v článku vůbec není. Uvádím, že Bing je technicky vynikající (o tom jistě můžeme diskutovat, pokud jste to schopen vyvrátit, sem s tím), a že v některých ohledech má navrch nad Googlem - mám tím na mysli funkčnosti, které Google vůbec nemá. Ty jistě není obtížné zjistit.
Na druhé straně mě překvapuje tvrzení, že ROI s počtem systémů klesá. To je prokázáno na nějakých věrohodných zdrojích, nebo je to jen tak od boku vystřelený dojem? V otázće ´konkurence Googlu uvedu například AdSense a jeho ceny: vzhledem k dominanci Googlu už jsou služby (tj. provize) z AdSense příliš malé a nezajímavé. Zde by konkurence pomohla.
S tímhle tedy nesouhlasím, já naopak Bing občas užívám právě když něco řeším kolem Windows, připadá mi, že na Technetu z něj padají výsledky rozumnější než z Googlu.
Jinak preferuji (možná ze zvyku) Google, ale když dojde na "ladění" Windows, tak na Bing občas jdu cíleně.
Chrome by byl skvělý prohlížeč, kdyby ovšem nebyl celý prošpikovaný špehovacími funkcemi, které odesílají spoustu dat o vašem chování na webu do Googlu. Člověk aby to pořád vypínal a neustále hlídal, jestli se to po další aktualizaci zase samo nezapnulo. V tomto má Chrome velké mínus.
No, je tady trošku rozdíl. Nikoli v expectations, ale v tom, čo bolo.
Viz: http://www.pcworld.com/article/194852/bing_loses_more_money_as_microsoft_chases_google.html
Cituji:
"During Microsoft's fiscal third quarter, which ended March 31, the Online Services Division, or OSD, reported a 12 percent increase in revenue, which rose to US$566 million on the back of higher advertising revenue. That wasn't enough to offset a surge in operating expenses during the period. The division's quarterly loss grew by 73 percent to $713 million, compared to a loss of $411 million during the same period last year."
Zatím. Gůgláci hledali investora 3 roky, já ho zatím hledám rok. Nehledě na to, že mohli osobně leštit kliky firem v Silion Valley, což je pro mne poněkud obtížné (ne, že bych neuměl leštit kliky, okna jsme za studií myl intenzivně), ale do toho údolí je to přece jen z Brna trošku z ruky.
Googl jsem používal hned od začátku. Nejvíce si nan něm cením toho že lze pomocí příkazů řídit způsob vyhledávání, i když dnes je to oproti minulosti celkem chabé a navíc příkazy jsou špatně nebo vůbec zdokumentované.
V určitém období Google přestal staré příkazy pro vyhledávání již úplně zpracovávat a choval se, z mého hlediska, jak ho napadlo. V té době jsem používal Jyxo.cz, to má ale zaindexováno čím dál měnší část Webu, takže dnes mi často nenajde vůbec nic.
Dnes jsem zpátky u Googlu, ale popravdě spolu občas bojujeme. Nejsem třeba schopný pořádně ovlivnit řazení výsledků. Příklad: I když napíši, že hledám NĚCO, spolu s "$OEM$" (v uvozovkách), tak první stránka obsahuje jen "OEM" (znak $ je ignorován). Vůbec, Google si občas pořadí slov v hledaných frázích přehazuje jak ho naspadne. Příkaz NEBO někdy ignoruje zcela. Ale je stále to nejlepší co je dnes k dispozici... (pozn.: Pro vyhledávání zadávám zpravidla 3-6 klíčových slov.)
Bing, Seznam, a spol jsou dobré jen pokud vám stačí napsat pro vyhledávání jen jedno slovo. Navíc Bing Translator, to je nefunkční katastrofa.
"While Google is today, for most people, the first word in search, I don't think it's the last word. Even with ongoing changes to improve accuracy and make results easier to manipulate and digest, Google searches still return way too much of what I don't want. If it takes looking through three pages of results to find what I wanted, Google has failed me. I know I am expecting Google to be psychic--essentially to understand what I want even when I have a hard time explaining it--but with all Google knows about me, it doesn't seem like an unreasonable request. Maybe Google will meet this challenge. Maybe it will be Microsoft. The betting favors Google, but you never know what will happen. The Netflix prizewinners are examples of what can be done to match users with improved search results".
Perfektny clanok, skvela uvaha, az na poslednu vetu s ktorou by som si dovolil nesuhlasit. Chrome ma podla mna tendenciu stat sa druhym najrozsirenejsim vyhadavacom. Osobne preferujem Operu, jej zameranie na uzivatela a celkovo jej filozofia ju bohuzial predurcuje byt na veky minoritnym browserom, avsak Chrome je konecne zachrana pred prisernostou zvanou Firefox, ktoru drzi na vrchole (ked neratam IE) takmer vsetko len nie kvalita. Ale ked som prvy krat videl chrome bol som uneseny a chvilami som aj rozmyslal ze na neho prejdem, avsak predsa len by mi mnoho veci z opery chybalo. Na druhej strane ked som instaloval nejaky PC pre bezneho cloveka daval som tam stale firefox a IE zakazoval ako sa le dalo. Boli to este tazke casy s diktatorom IE 6, dnes je vsak situacia ina, daval by som vsade Chrome prip. sa da prezit uz aj s IE8. Ale v kazdom pripade, firefox je tu uz len pre tych ktory v nom maju nevyhnutne pluginy, bez ktorych nemozu byt, miluju, open source, prip. na Firefox nedaju dopustit z principu, alebu su proste masochisti s mnozstvom zbytocnej pamate a rychlim procesorom. Chrome je prave ten ktory ma s pomocou reklamnych kapacit dominantnehu Googlu na internete a s vlastnosotu googlu dotahovat veci k dokonalosti ten, ktory ma sancu stat sa druhym najpouzivanejsim prehliadacom. Dalsia tema je platfomra Web application, teda Chromium OS a mozno buduci smer aplikacii. Tu je konkurencia Chrome oproti Windows Live Apps dost realna. A ako ste uz spomenuli, MS zvykne taketo veci dost odignorovat v dobe kedy su v rozpuku, ale snad sa uz poucil.
Kvalitní článek na aktuální téma. Dovolím si jej trochu doplnit a v některých bodech mirně nesouhlasit.
1.
Osobně považuji za nejkvalitnější globální statistiky (nejen hledačů) StatCounter: http://gs.statcounter.com
Mimo jiné proto, že je v podstatě veřejný a výsledky poskytuje denně.
2.
Podívejte se na statistiky Google a Bing.
Svět: http://gs.statcounter.com/#search_engine-ww-monthly-200905-201007
USA: http://gs.statcounter.com/#search_engine-US-monthly-200905-201007
3.
Díky reklamní kampani za 100 milionů USD vytáhla MS Bing během června a července 2009 ve světe na cca 3 procenta a v USA cca na 8 procent.
Ale od srpna 2009, tedy cca rok, je to přímka, jak si můžete všimnout, nic se nemění.
Poměr návštěvnosti Google:BIng je tedy ve světě cca 30:1, v USA cca 10:1, což je propastné.
4.
Skoro nic na tom nemění umísťování Bing jako výchozího hledače do mobilů apod.
5.
Rozdíl v kvalitě hledání mezi Google a Bing je 20 procent.
Viz studie City Group: http://searchengineland.com/citigroup-study-says-google-more-relevant-than-bing-22102
Pávě tento relativně malý rozdíl v kvalitě hledání, tedy pořadí výsledků,
je příčinou toho propastného rozdílu v návštěvnosti (uživatelnosti).
6.
Dějiny neskončily, Google není jednička v hledání napořád a Bing není vyřízen.
Viz situace okolo roku 1995, kdy se také zdálo, že Google nemůže tehdejší vedoucí trojku v hledání
(Yahoo, AltaVista, Lycos) porazit. A porazil. Na hlavu.
7.
Ovšem Microsoft v oblasti Internetu a specialně v oblasti hledání na Internetu od roku 1995 tápe.
A co je horší, opakuje stále stejné chyby. Vezměme si například zničení Netscape z důvodu dominance v internetových prohlížečích,
MS mírně přehládl, že Netscape měl také nadějný hledač, který mohl MS při rozumné dohodě získat.
Steve Ballmer slíbil, že v následujících 5 letech dá MS do Bing cca 8 miliard dolarů. http://www.internetnews.com/bus-news/article.php/3826116
Ale zdá se, že je to pouze vyhazování peněz oknem.
V současné době je Online Services Division, jejíž částí je Bing, ztrátová ve výši cca 2.8 miliardy USD za rok: http://www.pcworld.com/article/194852/bing_loses_more_money_as_microsoft_chases_google.html
S tím hodně kontrastuje finanční úspěch Google: http://zpravy.kurzy.cz/234959-zisk-spolecnosti-google-stoupl-o-24-procent
Zdá se, že MS nemá v oblasti internetového hledání žádnou globální dlouhodobou strategii, ale přeskakuje od cíle k cíli.
MS - zvyšuje obrat a zisk z prostého důvodu. Jakožto firma produkující nejrozšířenější OS na světě by na tom mohla být těžko hůř. Počítačů přibývá a zvláště pak v profi aplikacích si nevyberete mezi Linuxem a Windows (Photoshop například). U vyhledávače si, ale lepší můžu vybrat snadno. Takže to udělám.
Klidně si s tím nesouhlas, ale napsal to přesně. Hledáš-li něco jenom trochu speciálního na webu MS, kromě reklamy a předem schváleného indexu, tak nepoužívej Bing/Live Search.