Hlavní navigace

Bing tržní trojkou, zatím bez vlastních zásluh

Jiří Macich ml.

Podle statistik společnosti Net Applications nový vyhledávač Microsoftu jménem Bing na severoamerickém trhu získal pozici tržní trojky. Jeho podíl na trhu v červnu činil 5,31 %. Celkový podíl Microsoftu mezi vyhledávači je ještě o něco vyšší, protože 0,66 % si připsal Live Search a pak ještě 0,05 % vyhledávání portálu MSN. Statistikám nadále vévodí Google, jehož červnový tržní podíl činil 81,22 % (v květnu byl 81,50 %). Yahoo je dlouhodobě druhé, v červnu si někdejší předmět akvizičních zájmů…

Podle statistik společnosti Net Applications nový vyhledávač Microsoftu jménem Bing na severoamerickém trhu získal pozici tržní trojky. Jeho podíl na trhu v červnu činil 5,31 %. Celkový podíl Microsoftu mezi vyhledávači je ještě o něco vyšší, protože 0,66 % si připsal Live Search a pak ještě 0,05 % vyhledávání portálu MSN. Statistikám nadále vévodí Google, jehož červnový tržní podíl činil 81,22 % (v květnu byl 81,50 %). Yahoo je dlouhodobě druhé, v červnu si někdejší předmět akvizičních zájmů Microsoftu ukousl 9,21 % z tržního koláče.

Bing logicky odčerpal uživatele vyhledávači Live Search, který v portfóliu Microsoftu nahradil právě začátkem června. Rovněž získal uživatele hledající na MSN. Součet tržních podílů Live Search a MSN v květnu dělal 5,43 %. V tomto kontextu tedy Bing nijak zázračně mezi vyhledávače nevstoupil. Navíc přesun uživatelů od předešlých vyhledávačů Microsoftu byl víceméně automatizovaný, protože Microsoft je de facto přesměroval na Bing. Ten se tak v červnu nemusel o místo tržní trojky nijak zvlášť aktivně zasloužit. Uvidíme, jak se situace vyvine v následujících měsících, kdy Microsoft hodlá naplno rozjet reklamní kampaň.

Našli jste v článku chybu?
2. 7. 2009 21:30
uživatel si přál zůstat v anonymitě
Kolik lidi pouziva Google, protoze je to vychozi prohledavac ve Firefoxu a nezmeni si to?
5. 7. 2009 9:52
pert_01 (neregistrovaný)
Jestli spis nejsou dulezitejsi statistiky na USA trhu kde jak dobre vime MS ted lije hodne penez do reklamy. Tam se Bing dost casto prodira uz i pred Yahoo. Bing je zatim hodne orientovan na USA trh vcetne mnoha svych sluzeb, az se zacne orientovat na dalsi zeme, teprve se zamicha kartami. Spis me to cele pripada ze fanatici milujici Google maji strach a honem vytahuji vsemozne sttaistiky ktere maji ukazat neotresitelnou pozici Google. Nicmene pravda je jinde i Google ma strach a zacina vymyslet…