Bitva o hledání pokračuje, konkurenti „opravili“ lokální vyhledávání Googlu

Je tu další názorný pokus ukázat, jak Google preferováním svých služeb deformuje výsledky vyhledávání. Autoři: firmy, které si na Google stěžují u Evropské komise.

Google+ škodí internetu a Evropané to mohou zastavit, tvrdí skupina firem v čele se společnostmi Yelp a TripAdvisor. Místo toho, aby Google uživatelům poskytoval co nejlepší výsledky vyhledávání, nutí jim výstupy ze svých vlastních služeb, jako je databáze Google+ Local, stěžují si.

Naše vlastní služby, které poskytují mnohem lepší výsledky, jsou přitom ve vyhledávání upozaděny, dodávají firmy. Na důkaz svých tvrzení spustily web Focus on the User, na kterém se snaží předvést, že kdyby Google v hledání hotelů, restaurací, lékařů a dalších služeb neupřednostňoval Google+ Local, uživatelé by na tom jen vydělali.

Z webu si uživatelé mohou stáhnout i doplněk do prohlížeče Google Chrome, který modifikuje výsledky lokálního vyhledávání – nabízí v nich přepínač mezi organickými výsledky, výsledky z Google+ a výsledky z konkurenčních služeb na recenzování a doporučování místních služeb (Foursquare, Yelp, TripAdvisor apod.).

Rozšíření doplní (na pozadí) uživatelův dotaz v Googlu tak, aby vzal v potaz také databáze konkurentů (využívá k tomu klasické parametry site: či OR), porovnal jejich výsledky s Google+ Local a nabídl to, co algoritmus Googlu vyhodnotí jako nejlepší. 

Srovnání podle nich ukazuje, že v organickém hledání sám Google vyhodnocuje výsledky z cizích databází obvykle mnohem lépe, než z vlastního Google+ Local. Nejlépe to pro TripAdvisor, Yelp či Holidaycheck.de vychází samozřejmě v zemích, kde mají tyto služby daleko větší tradici a kvalitnější databázi recenzí než Google+.

Kód doplňku, který vytvořili vývojáři Yelpu a TripAdvisoru, je dostupný na GitHubu

Jak rozhodne Evropská komise

Web Focus on the User – jehož název si tvůrci ironicky vypůjčili ze známého motta Googlu – je další zbraní v PR válce, kterou konkurence proti Googlu vede. Nabízí také další argumenty, proč by měla proti postupu Googlu zakročit Evropská komise.

EBF16

Ta stále neuzavřela antimonopolní řízení, ve kterém konkurenti obviňují Google ze zneužívání své dominantní pozice na evropském trhu. Nový web přichází ve chvíli, kdy ve funkci končí antimonopolní komisař Joachim Almunia a střídá ho nová komisařka Margrethe Vestagerová. Ukončení sporu, který se táhne od roku 2010, tak bude jejím úkolem.

Google kritikům už před časem navrhl, že bude na zvýrazněných pozicích vedle svých služeb uvádět i odkazy na obdobné služby konkurence. Firmy ale nabídku odmítly – když ji totiž otestovaly, zjistily, že by jim k ničemu nebyla.

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 10. 2014 15:17

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »