Opakuji po milionté, že problém srovnávače je, že zobrazuje (a leckdy vědomě) nepravdivé informace.
Podívejte, pro mnoho firem je jejich výskyt ve srovnávači velmi důležitý. Pokud by je při pokusu o podvádění provozovatel klepl přes prsty, velmi rychle by si rozmyslely, zda přestat lhát a být uváděn ve srovnávači nebo lhát dál a být ze srovnávače vyhozen. Jako příklad mohu uvést Sklik. Ten má poměrně striktní pravidla na text inzerce, která JSOU vyžadována. Firmy vědí, jak je pro ně Sklik důležitý a tak si nedovolí vykašlat se na to jen kvůli tomu, že jim pro tři vykřičníky v textu zamítli inzerát. Úplně stejně by to mohlo fungovat i ve srovnávačích, samozřejmě kdyby se chtělo.
Nějaké kecy o tom, že je to srovnávač cen a ne dostupnosti je akorát důkaz toho, jak jste mimo. Zaprvé - pokud tam srovnávače tyto údaje uvádějí, měly by být relevantní. Zadruhé tu veřejnost zajímají NÁKLADY na pořízení výrobku, nikoliv je jejich část. A pokud jsou e-shopy, co nasadí ceny o 100Kč levněji než konkurence a nejlevnější způsob dodání mají o 150Kč dražší než ostatní, pak je to pro tu veřejnost, kterou se tu oháníte, k ničemu, protože to znamená prolejzat jeden e-shop za druhým a zjišťovat si, kolik dělá celková cena dodávky. Pokud požadavek na toto označujete za lenost, pak stejná lenost je i použití srovnávače namísto Googlu.
Výsledky vezmeme jeden za druhým z prvních 20, všechny obchody je vedou s dostupností 0, tzn. 0 dní od objednání k expedici
1. DEKO mobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí, v obchodních podmínkách jasně deklaruje, že zboží "skladem" odesílá do tří pracovních dnů
2. Alltel na první pohled OK
3. tadykoupimmobil.cz = lživá cena, uvedená je jen při nákupu na splátky
4. Mobilplanet = na e-shopu uvádí, že není skladem
5. Mujnovymobil na první pohled OK
6. 1-2Umobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí
7. Esomobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí, v obchodních podmínkách jasně deklaruje, že zboží "skladem" odesílá do dvou pracovních dnů
8. mobiTel na první pohled OK
9. Mobil test na první pohled OK
10. Obchod s mobily = skladovou dostupnost deklaruje ihned,ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 3-5 dní po objednání
11. Mobilšok = skladovou dostupnost deklaruje, ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 3-5 dní po objednání
12. Český mobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí, v obchodních podmínkách jasně deklaruje, že zboží "skladem" odesílá do 5 pracovních dnů
13. BaB mobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí
14. MAXShop = skladovou dostupnost deklaruje, ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 2-8 dní po objednání
15. Dobírkamobil na první pohled OK
16. Buldoktel = skladovou dostupnost neuvádí
17. Allmobil = skladovou dostupnost neuvádí
18. MobilníTelefony.biz na první pohled OK
19. MobilníTelefony.as na první pohled OK
20. Levné mobilní telefony = skladovou dostupnost deklaruje, ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 3-5 dní po objednání
A shrnutí? Z první dvacítky jich jen u 7 (tzn. cca 35%) na první pohled vypadá vše tak, jak podává zbozi.cz. Z osobní zkušenosti však vím, že procento e-shopů, které u sebe mají zboží vedené jako skladem, ale když ho objednáte, tak zjistíte, že skladem není, je poměrně výrazné.
10% (2 obchody) mají na svém webu odlišné informace (cena či skladová dostupnost), než mají na zbozi.cz
55% (11 obchodů) sice na zbozi.cz uvádí tento telefon skladem, nicméně na svém e-shopu jasně deklarují, že zboží "skladem" není dostupné ihned (jak je požadováno v podmínkách zbozi.cz), ale za 2-8 pracovních dní. 7 z nich navíc skladovou dostupnost na svém e-shopu ani uváděnou nemá.
Čili aniž bych do e-shopů volal a ověřoval, zda platí to, co uvádějí, tak mohu říct, že z prvních 20 výsledků na zbozi.cz ji 65% uvádí na zbozi.cz nepravdivé údaje.
U Heuréky to vypadá velmi podobně, navíc se tam vloudil obchod MobilCR, který inzeruje cenu 3999Kč (ve skutečnosti 4091Kč) a překvapil Obchod s mobily, který na e-shopu deklaruje skladovou dostupnost ihned, ale v Heuréce má dodání do dvou dnů, což odpovídá i jeho podmínkám, že zboží skladem expeduje za 3-5 dní po objednání, plus Cetel, který inzeruje cenu 4141Kč (ve skutečnosti 4242) apod.
65% zmetkovitost dat na náhodně zvoleném zboží je naprosto tragická. Všimněte si, že jsem na základě vlastních zkušeností se srovnávači očekával 60% zmetkovitost a nebyl jsem vůbec daleko od pravdy. Těžko podat lepší důkaz o tom, že srovnávače jsou primárně jako marketingový nástroj pro firmy než služba nakupujícím (veřejnosti, jak jste uvedl).
Jako nevím, ale porovnávat nepravdivé údaje stejně nemá smysl, takže v zabanování eshopu který se prohřeší nevidím problém.
Zákazníka zajímá celková částka, kterou zaplatí za zboží, které je dostupné. Částka s nejasnou platností bez poštovného a balného s neznámou dostupností není vůbec relevantní. A pokud musí u každé položky rozkliknout eshop, porovnat, jestli uvedená cena je stejná jako ve srovnávači, pak si najít ceny poštovného a balného, které každý eshop uvádí bůhví kde a někdy až v okamžiku objednávky po registraci, tak nechápu, jak jste proboha přišel na to, že tyhle služby jsou určeny především zákazníkům.
Zákazník není debil a ví, že ke zboží musí připočítat poštovné a balné a počítá s tím, jenže jak debil ho musí hledat na často nepřehledných stránkách eshopů. Chápete ten drobný rozdíl?
Započítávat cenu poštovného do ceny zboží debilita neni, to je jen výmluva za neschopnost a nezájem. Ono by to šlo, jen chtít. Ale to by to musela být služba orientovaná na zákazníka.
Někdo tu obhajoval, proč je nutné mít uvedeno jedno a to samé zboží v různých barvách, proč by tedy nešlo mít varianty i podle způsobu dopravy, s možností filtru (jen osobní odběr, jen pošta,..).
Když hledám zboží, tak chci mít možnost srovnat, jestli si to koupím v jednom obchodě okamžitě s osobním odběrem za nějakou cenu, nebo jestli si to nechám za 3 týdny poslat z jiného obchodu za třeba nižší cenu. Jak tohle jednoduše udělám, když musím jak debil procházet jednotlivé obchody, zjišťovat reálné ceny, ceny poštovného, skutečné doby doručení. To by byla služba pro zákazníky.
btw na ebayi řadím podle cena+poštovné (pravděpodobně nejnižší poštovné do dané lokality), není to úplně ideální, ale je vidět, že s cenou poštovného operovat lze.
BTW pořád tu píšete o tom, že jde o porovnávače cen a nic jiného, ale je zajímavé, že většina porovnávačů na které jsem narazil, neměla jako výchozí řazení cenu, ale jakési doporučené pořadí. Zvláštní, když cena je podle vás pro porovnávač to jediné podstatné.
Bohužel srovnávače nefungují jako služba pro kupující, ale jako inzertní služba pro prodejce. Proto fungují tak jak fungují. Tedy z pohledu kupujících spíš nefungují.
Nez jsem ztratil energii tak jsme resil nasledujici.
Mam jedno ICO, dva kamenne obchody a 4 shopy, kazdy shop ma svuj feed, jeden z tech 4 ma prunik casti zbozi z tech ostatnich.
Chci mit webove rozhranni pro administraci, chci mit aktivni vsechny feedy, chci platit PPC jenom za jeden feed, nebo jenom cast zbozi v jednom feedu, pripadne udelam paty feed pro zbozi kteremu chci platit PPC.
Nic z toho asi nejde, co? Musim stale mit 4x ICO?
Mimochodem kdyz se po mesici zaloguji do soucasne administrace, tak to vypada jako nejaka zabavna soutez "najdi a klikni", pricemz to najiti nektereho trva od minut po desitky minut. Asi pulka veci se musi stale delat pres ziveho cloveka na mailu? Musim na kazdy feed strale fyzicky podepisovat smlouvu? Pracuji u Seznamu manazeri z Ceskych drah nebo Ceske posty?
Proc? Protoze jsou ruzne typy dopravy (jina rychlost, komfort) a nekdy dale cenu dopravy ovlivnuje vzdalenost mista doruceni, patro do ktereho chcete zbozi vynest atp. Bylo by to sice hezke, ale technicky narocne a prostor pro podvody by nebyl o tolik mensi.
S těmi barevnými variantami to podle mě není tak jednoznačné:
1. Když objednávám, chci vědět, která barva mi přijde (protože obvykle je nějaká, kterou vyloženě nechci).
2. Na variantu se váže dostupnost výrobku: když se červené/XL zrovna vyprodaly, tak na rozdíl od ostatních nejsou skladem.
Navíc si nemyslím, že by to 'tapetování variantami' byl vyloženě záměr - spíš půjde o určitou setrvačnost: dokud je eshop malý, není potřeba sofistikovaně rozlišovat varianty - mnohem jednodušší je evidence ve stylu varianta = samostatná skladová položka; no a když se eshop rozroste, tak už se nikomu nechce zpětně předělávat tisíce položek.
Pracuji ve firme, ktera provozuje obchod s IT a tak obcas samozrejme zbozi.cz kontrolujeme. BOhuzel se prave u informaci zda je zbozi skladem nestacime divit - velice casto se informace na zbozi a na strankach shopu rozchazi, samozrejme ze v neprospech obchodu, podle me to do feedu proste pisou natvrdo. A nizsi ceny nez na webu - vzdyt by stacilo ten feed mit taky trvale upraveny, pri exportu z db neni problem cenu vynasobit koeficientem 0,95.
Je pravda, že je potřeba si také uvědomit jak se dají varianty řešit účetně, dnešní eshopy se neobejdou bez propojení na účetnictví a pak záleží jak chcete takové varianty řešit, asi je nesmyslné aby obchodník měl helmu XYZ v účetnictví a na eshopu na skladě 7x, a v skladu 4x XL a 3x L. Pokud povedete účetnictví ručně domnívám se, že to ani jinak nejde.
Pokud vím tak pohoda (nejrozšířenější účetnictví u eshopů) to ani neumí ty varianty.
Dále co třeba, když chcete udělat vyhledávání, např. zákazník je registrovaný muž s velikostí XL, tak je vhodné mu pak ukazovat pouze výrobky pro muže v XL. A jak takový filtr chcete technicky udělat?
Navíc není tak neobvyklé aby XL a L měli rozdílné ceny, minimálně třeba celé motorkářské kombinézy mají velikost S za jinou cenu než XL.
Ale diť právě zasvěcení ze strany zákazníků nechtějí právě další Google&spol. Na co další vyhledávač který vyhledá podvržené výsledky, nebo firmy u kterých někdo nic nechce koupit?
To je takový problém si napsat\upravit robota, který bude na omezeném množství eshopů hledat konkrétní part number? Myslím, že ne.
Staci, aby obchody museli uvadet cenu za osobni odber ktery by se automaticky pricital k cene zbozi u vsech solidnich obchodu to bude 0,- a ty vycurankove co si daji nejnizi cenu protoze maji dvojnasobne postovne a i osobni odber zpoplatnuji by meli utrum. Navic jde to udelat velmi jednoduse proste kazdy obchod bude muset pri registraci zadat ceny postovneho,dobirkovneho atd a ty se pak zobrazi pri srovnavani zbozi hned vedle produktu (muze tam byt cena od do) a zakaznik nemusi rozklikavat vsechny odkazy a zjistovat zakolik mu to ten obchod doruci...
To nebudou e-shopy akceptovat.
Je spousta výrobků které mají různé příslušenství a neuvést jejich varianty by e-shop poškodilo.
Příklad: Nikon D90 má v jednotlivých e-shopech různé stupně vybavení (většinou několik druhů objektivů).
Není "férové" k e-shopům ani k uživatelům tyto nabídky nezobrazovat.
Zobrazovat to přímo ve srovnávači cen je podle me blbost. Spíš se snažíme aby bylo GUI přehledné a jednoduché(pro snadnou orientaci), všechny další informace má uživatel možnost zjistit přímo v obchodě.
Ve zkratce
1. vyberu si produkt
2. srovnám ceny
3. prokliknu se do 3-5 obchodů (ono zmacknout CTRL a udelat KLIK,KLIK,KLIK a KLIK zabere 4 sekundy ;) ) které mají nejlepší cenu a tam se teprve rozhodnu kde si objednam.
Ja myslel otevřít ve srovnávači 4 různé eshopy ze srovnání cen, jestli chápeš.
Proste ti vyjede seznam obchodů které mají zboží a ty vezmeš 4 a rozklikneš si je do Tabulatorů a tam pak pokracujes v nakupu.
Ale zjistit kde ho maji a za kolik netrvá tak dlouho.
samotný nákup je na delší dobu, ale u srovnávače cen jde především zjistit kde a za kolik produkt mají a následně pak se rozhodne každý sám kde nakoupí.
Podle me je jednoduší to zjistit přímo v e-shopu (zjistíš jednou a podruhý už víš :).
navíc ti žádný srovnávač cen nezaručí že informace o dopravě apod jsou pravdivé (stačí jen kontrola cen výrobků) protože je stejně bude načítat z nějakého xml feedu
no jasne ze mi to nezaruci srovnavac pokud nekdo bude podvadet tak nahlasit a bann, stejne jako mi dnes zady srovnavac nezaruci ze obchod prodava za stejne ceny co ma ve feedu
Ale jak jinak chcete zamezit tomu aby eshop co si nasadi poplatek za osobni odber a pak da nizke ceny nepredbihal ve srovnani vpodstate levnejsi, ale poctivejsi konurenci???
Jestli Vám záleží na nejlevnější ceně tak otevřete více obchodů a když je v nějakém obchodě tento poplatek tak si ho k cene připočítat. (ano zabere to čas ale primárně srovnáváme ceny zboží a ne ničeho jiného)
Samozřejmě můžete napsat připomínku k obchodu na srovnávač cen.
Ale zjistíte-li že shop A ma produkt za 1000,- a poplatek za osobní odběr 40Kč a Shop B produkt za 1000,- a bez poplatku tak si logicky vyberete ten 2hý.
Tedy pokud není ten za 1040,- mnohem blíž a vám se nechce táhnout přes půlku města (v mém případě Prahy) kuli 20 Kč.
Tady můžeme konstatovat, že bojovat s tímto nešvarem se Seznamu daří nejlépe, udávané hodnoty sedí s hodnotami, které e-shopy udávají na svých stránkách.
Ne, primárně mě zajímá kolik za to celkem zaplatím. A že jsou exoti, kteří jsou schopni si za osobku účtovat 200 Kč (elektroplus.cz a klony), což u levnějšího zboží může znamenat klidně zdvojnásobení ceny. U nich je dokonce u části položek levnější si je nechat poslat i na adresu ve stejném městě.
Problem je tedy na strankach e-shopu kdyz uvadi skladem a pak zjistite ze je u dodavatele. Nicmene skladem by pak bylo i na srovnavaci cen kdyz je to v e-shopu :(
Problém je, že v tomto případě obchod uvádí nepravdivou informaci do feedu a zbozi.cz je to úplně jedno. Přestože je to v rozporu s jeho vlastní specifikací feedu:
DELIVERY_DATE /nepovinné - doba vyřízení objednávky, dodací doba musí být uváděna jako doba od přijetí platby do expedice zboží.
Sice se na takové podvůdky přichází komplikovaněji než v případě vyšší ceny, ale když zbozi.cz na takové jednání upozorníte, tak vám bezelstně napíšou, že s tím stejně nemůžou nic dělat (přitom to není pravda, dělat by mohli, ale vůle chybí...).
Pro řadu menších e-shopů je dostupnost na zbozi.cz kritická, takže by bohatě stačilo, aby zbozi.cz vyžadovalo dodržování pravidel.
Souhlasím s tím, že barva bývá docela důležitá vlastnost a já bych uvítal, kdyby byly výrobky podle barev rozděleny. Už několikrát se mi stalo, že jsem si něco zkrátka neobjednal, protože barva nebyla jasně daná.
Není problém si srovnat a zasádrovat zlomeninu, zašít otevřenou ránu či si dát na střechu krytinu. Bude se Vám to zdát divné, ale většina lidí si zcela hloupě skočí k lékaři či si zbaběle zavolá pokrývače ...
Jak vidím je problém přiznat, že vyhledávače jsou zase jen prázdná bublina a jsou na nic. Jejich hodnota je vymyšlená , nadhodnocená.
-Ano až se zase rozsekám na motokrosu, pudu zase nechat zašít jako obvykle na chirurgii a nepoužiji vyhledávač, který mi najde možná i správného doktora.
-Až mi bouřka sejme střechu, kontaktuji pokrývače a nepoužiju vyhledávač. Který najede nějakého brouka Pytlíka&práce všeho druhu.
Právě většina hloupých lidí těm vyhledávačům věří, ostatní je neberou vážně nebo je jako doplňkovou informační hodnotu.
Myslím, že podobně jako mistr Bahenský vymýšlíte hypotetické situace. Samozřejmě, že srovnávač nemůže podchytit všechny situace, ale co jsem kdy srovnávače používal (a mí známí taktéž), tak v drtivé většině případů šlo o nákup jednoho, výjimečně dvou výrobků. V takovém případě ale bohatě postačí najít si ten jeden z takových výrobků, vybrat skladovou dostupnost, seřadit podle ceny a udělat si dvě záložky - jednu s dopravou a druhou bez. Celkem rychle, bez nějakého sáhodlouhého prohledávání dvacítky prvních e-shopů vidím, kolik kde stojí poštovné, zda nějak nevybočuje. Když kupujete třeba flashdisk za tisícovku, tak většinou neřešíte, zda je poštovné 69, 75 nebo 80Kč, ale s poštovným 200Kč už máte celkem problém.
Prostě nejen já to vidím tak, že za mě to nevyřeší nikdo, ale dobře udělaná webová služba to může výrazně ulehčit. A mimochodem, já bych takové službě bych ochoten platit i nějaký měsíční paušál, pokud by její výsledky byly relevantní, protože čas jsou taky peníze a dvě hodiny hledat nejlevnější e-shop, aby člověk ušetřil 30Kč, není úplně to pravé.
V poslední době se mi stalo na HEUREKA : hledal jsem mobil, vyhodilo mi to nejlepší nabídky a když jsem vlezl na web obchodu, zjistil jsem, že je to cena bez DPH (MEGAOBCHOD).
Další věc co se mi "libi" - např. zrovna při hledáni mobilů, se na prvním místě objevil obchod MOBILKY (Ověřeno zákazníky), to je k smíchu!
V poslední době se mi stalo na HEUREKA : hledal jsem mobil, vyhodilo mi to cenově nejlepší nabídky a když jsem vlezl na web obchodu, zjistil jsem, že je to cena bez DPH (MEGAOBCHOD).
Další věc co se mi "libi" - např. zrovna při hledáni mobilů, se na prvním místě objevil obchod MOBILKY (Ověřeno zákazníky), to je k smíchu!
Dostupnost výrobku je také jedním z atributů XML feedu. Na srovnávači cen www.monitor.cz tuto informaci nezobrazujeme. Důvodem byly právě zpětné reakce našich návštěvníků, kteří si stěžovali na to, že jsme uváděli "zboží na skladě", nebo "ihned" a tato informace nebyla pravdivá. Z tohoto důvodu jsme informaci o dostupnosti zboží přestali uvádět. Myslím že pro uživatele, který přijde na www.monitor.cz je důležité zjistit aktuální ceny v jednotlivých internetových obchodech a o tom zda je zboží dostupné, či zda na něj bude muset chvíli čekat pak musí zjistit přímo v obchodě, kde hodlá toto zboží nakoupit. Proto bych doporučil při srovnání cen otevřít nabídky více obchodů (třeba 3-4 které mají nejnižší ceny) a poté se teprve rozhodnout ve kterém nakoupit s ohledem na další důležité aspekty jako je : dostupnost zboží, možnost vyzvednout si zboží na pobočce blízko bydliště (ušetří za poštovné), doprava zboží - zejména u bílé techniky apod, zapojení, servis, garance.
Myslím že pro uživatele, který přijde na www.nedělej_si_tady _reklamu.cz je důležité zjistit aktuální dostupnost zboží v jednotlivých internetových obchodech a o tom zda je zboží drahé nebo levné pak musí zjistit přímo v obchodě, kde hodlá toto zboží nakoupit. Proto bych doporučil při srovnání cen otevřít nabídky více obchodů (třeba 3-4 které mají výrobek nejrychleji k dodání) a poté se teprve rozhodnout ve kterém nakoupit s ohledem na další důležité aspekty jako je : cena zboží, možnost vyzvednout si zboží na pobočce blízko bydliště (ušetří čas s dodáním), doprava zboží - zejména u bílé techniky apod, zapojení, servis, garance.
Myslím že tohle (programování) je pro většinu uživatelů velký problém. :)
Navíc porovnávače cen Vám ukáží v kolika obchodech je zboží dostupné a za jakou cenu což se podle mě mnohem lepší a rychlejší řešení než psát nějakého robota.
Neznám moc lidí kteří nedělají v oboru a znají třeba 30 e-shopů s elektronikou.
V mém okolí pozoruji, že srovnávače cen a vyhledávače zboží používají "občasní uživatelé Internetu" a "Internetoví začátečníci" kteří ještě vyhledávačům důvěřují.
Pokročilý uživatelé jim nevěří a lidé z oboru si napíší vlastního pavouka který jim najde zboží v daný oblíbených eshopech.
Dotyčné katalogy a vyhledávače jsou ještě více otrávené než výsledky v Google a spol. Lze je tedy považovat pro uvědomělou část uživatelů internetu za bezcenné, nebo jen s lehkou informační hodnotu. Největší dopad mají na skupinu která podléhá "stádovitému efektu"
Ale jasně, pro člověka co se na internetu orientuje anebo dokonce s internetem pracuje to je lepší (možná i rychlejší, ale o tom se dá polemizovat), ale je třeba si uvědomit že široká veřejnost je tak trochu technicky labilní a proto preferujeme přehlednost oproti tomu zobrazovat další parametry, které si člověk stejně najde v e-shopu.
Na monitor.cz to funguje trochu jinak.
Řekněme že si chcete koupit telefon Nokia 5530 XpressMusic
Jste v produktu a vidíte jednotlivé ceny nokie
kdyz chcete zjistit neco o obchode kliknete na hodnoceni e-shopu. (kliknul jsem treba na ALZU)
http://www.monitor.cz/alza-cz-internetovy-obchod.html?sp=5
a mate tam udaje ktere tam zadava samotny eshop.
Takze jestli pak chcete neco sdelit nebo si na neco postezovat, muzete to tam napsat do "názorů návštěvníků" a ostatní to pak uvidí.
!!! Tyto informace tam zadávají e-shopy sami !!!
takze u nekterých tam treba neni nic :)
Stejně ať chcete nebo ne pracujete s údaji od e-shopu.
Myslím že je lepší tyto informace zjistit přímo v obchodě, než na srovnávači, kde.
a - bude zbytečně moc informací které využije minimum uživatelů
b - implementace toho navíc je docela složitá
c - tak jako tak jste závislý na tom jaké data máte z e-shopu. TZN- jestli to mají na stránce e-shopu spatne tak to v tom feedu budete mít spatne taky a uzivatelé Vás budou podezírat ze je klamete
1. ukáže Vám kde (v jakém obchodě) zboží mají
2. ukáže Vám i ceny za které ho mají
To už bych raději, kdyby to místo hypotetických cen vracelo jen obchody, kde to mají reálně na skladě s definovanou a dodržovanou dobou dodání. Aby když už ty obchody musím proklikávat, ať proklikávám jen ty, kde se to dá opravdu koupit.
- a jak by jste tohle udelal? Stejne ste závislý jen na tom co Vám ten obchod dodá ve feedu
- spatna cena - chyba feedu ne srovnavace
- dostupnost - neuvádíme kuli tomu ze vsichni mají dostupnost skladem a víme že tomu tak neni
Takze ve výsledku je přidaná hodnota že na jedný stránce máte kde to prodávají a za kolik, doplňující info zjistíte až v obchodě.
plně ukázkový příklad je, že napíšete, že existuje jediný e-shop, co má poplatky za osobní odběr a to AZobchod. Na mou reakci s konkrétními odkazy na další takové e-shopy odpovíte, že vy je nepoužíváte. To opravdu nemá smysl diskutovat, takže sbohem.
protože to píšu v rychlosti a zapomel jsem dodat jediný "kde jsem nakoupil"! (jiz pred tim v diskuzi byly shopy kde se plati za osobni odber tak v klidecku)
Ale to je Vam asi jedno pane bezchyby
1. jak to chcete kontrolovat (mame na sklade vs nemame na skladě)? Prosím nejaké konstruktivní řešení.(rozhodne ne neco ve stylu zkusim si ho obednat)
2. ja mam zkusenost ze nam ceny vetsinou opravdu sedí
- preferuji osobní odběr a ten je vsude krome azobchodu zadarmo
uvede nízkou cenu a "dorovná" to drahým osobním odběrem či poštovným - ale ve skutecnosti to za tu cenu prodat musí takže cena výrobku je správná - politika e-shopu je jiná věc
Zklamal Vás? příště objednáte u jiného
na kvalitu DBS dbáme a proto NEUVÁDÍME dostupnost apod. Protože tam můžou e-shopy klamat zákazníky.
nepodsouvám , jen řikám že ostatní informace
Dostupnost, dopravu apod zjistí přímo v e-shopu
kde dané zboží pořídí - v internetovém obchodě (to je jak pro ...)
za kolik ho pořídí - za cenu uvedenou ve srovnavači (měla by se shodovat s tou v obchodě)
kdy ho pořídí - tohle mě zajímá jak to chcete zjistit když tu všichni píšete jak e-shopy klamou s dobou dodání
Pokud tvrdíte, že je lepší si tyto informace zjistit v obchodě, můžete mít pravdu, ale potom nepotřebuju srovnávač, který dodává zkreslené/nepravdivé informace, ale bohatě mi postačí například Seznam či Google a můžu procházet jednotlivé e-shopy ručně.
- nevidíte aktuální ceny, všechny obchody které to zboží mají (protože se ve srovnavači zobrazují na 10+ stránce, nebo u nového zboží nejsou ani zaindexovány) a přehlednost je u srovnavače lepší (nacitaj se feedy 1x 24 hod - takhle casto robot na Vase stránky chodit nebude)
(kdy, kde, za kolik) zjistí v (eshopu,eshopu,na srovnavaci)
Implementace složitá není vůbec. - Jen musíte donutit e-shopy aby vám ty udaje poskytly a samozřejmě NELHALI
Samozřejmě že takový eshop by se vypnul, ale zatím jsme k tomuto kroku nemuseli přistoupit. Cenu dávají všichni většinou správnou.
jak už tu někdo psal, s těmi variantami to není jednoznačné - rozhodně by tak měly být označovány varianty u shopů, které je podporují, ale existuje mnoho eshopů (dokonce bych řekl valná většina), kde prostě co varianta, to výrobek a neexistuje žádná vazba mezi nimi.
Bylo by jedno lepší a jednodušší řešení, prostě viz klasický vyhledavač - zobrazit 1, maximálně 2 výrobky z jednoho eshopu (ten druhý odsazený).
4 sekundy? kdeze kdeze u spousty obchodu se cenu za dopravu dozvi zakaznik az po vyplneni vsech udaju v poslednim kroce objednavky... to neni na 4 kliky a uz vubec ne na par sec.
Davide, jednodussi je to mozna pro tebe, jako pro programatora / provozovatele, ktery chce mit "prehledne GUI". ja budu radsi pouzivat vyhledavac / srovnavac s mirne neprehlednejsim GUI, ale s podstatne vyssi poskytnutou informacni urovni.
Zamysleli jste se nad tím, že doprava může nejlepší cenu zkreslit. Dost často se ceny liší o desítky čí stovky korun.
Takže dle vašeho doporučení se budu pořád překlekávat někam zapisovat cenu za dopravu a pak v Excelu si vytvořím vlastní porovnání cen včetně dopravy ?
Váš způsob není moc inteligentní.
Lojzo, ty si fakt Lojza. Prober se a jdi něco dělat místo psaní sáhodlouhých litánií do diskusí. Potom ti bude šumafuk jestli je poštovné o 50,- dražší.
Tohle ale není snadné podchytit. Je příliš mnoho možností. Co když chci koupit konkrétní telefon a ještě k němu handsfree? Pak bych měl vzít v úvahu i to, zda je levnější to koupit u dvou prodejců a platit dvojnásobnou dopravu, nebo zda to koupit oboje u jednoho dražšího. A co když u nějakého obchodu sice nedosáhnu na dopravu zdarma, ale protože už jsem blízko u limitu, tak tam ještě přihodím nějakou drobnost, na kterou jsem sice nespěchal a koupit ji v podstatě chci, a dostat tím dopravu zdarma - a jak vzít v úvahu to, jaké z těch drobností který obchod má?
Smiřte se prostě s tím, že dobře nakoupit je také umění a že webová služba to za vás nevyřeší.
Nemohu se zbavit dojmu, že si opět někdo z ukřivděných zaplatil krásný článek a reklamu v jednom. Že by se to týkalo nejdrahšího internetového serveru 24 elektro? Chápu snahu všech prodejců vydělávat co nejvíce na obyčejných lidech, a proto je nutné házet špínu na ty, kteří to chou dělat jinak a nabídnout tak lidem věci za daleko přijatelnější cenu. Spojme se tedy v jeden šik a začněme bojovat proti všem levným obchodům a nakupujem jen u předražených...jen tak tyto drahé mohou přežít a ty levné skončit!!!
Špatně uvedená cena při srovnání cen (typicky nižší než ve skutečnosti)
Cena výrobku je jeden z atribůtů (podobně jako název výrobku a jeho url), které načítá systém automaticky z XML feedu který od daného e-shopu dostaneme. Špatně uvedenou cenu načtenou z XML feedu nelze v systému nijak ručně upravovat a proto, v případě že na tento problém na www.monitor.cz přijdeme, reportujeme tuto chybu přímo dannému e-shopu a žádáme po nich nápravu (úpravu ceny v XML feedu). Chyby v cenách sami sledujeme, ale není v lidských silách kontrolovat manuálně všechny ceny u všech nabídek (je třeba si uvědomit že srovnáváme ceny stovek internetových obchodů a statisíců položek), nicméně i tak je tato chyba spíše mimořádnou událostí. V případě že tato situace nastane, je důležité z hlediska návštěvníka, otevřít si u daného produktu více nabídek internetových obchodů a upozornit nás, nebo přímo internetový obchod na tuto nesrovnalost, abychom byli schopni zajistit nápravu.
Dobrý den,
Co se týče tapetování zobrazování více variant jedné položky jednotlivých obchodů, jsme na www.monitor.cz šli cestou maximální přehlednosti. Každý internetový obchod zobrazuje právě jednu položku v každém produktu. Má-li obchod více variant jedné položky (různé barvy mobilních telefonů apod.) a my je z XML feedu načteme a přiřadíme k jednomu produktu, všechny se sdruží pod jednu a lze je rozbalit a prohlédnout pomocí "Ukaž více" jako například zde: Nokia 5530. Snažíme se, aby se návštěvníci našich stránek při srovnání cen orientovali v nabídkách internetových obchodů co nejlépe a ušetřili tak čas a samozřejmě peníze. Doufáme že tento trend bude vést k jejich návratu na naše stránky při srovnání cen dalších výrobků.
Já osobně nepovažuji srovnávače jako přínosné. Zkusil jsem, zjistil že jsou spolehlivé asi jako předpověď počasí na příští rok a strejda google udělá lepší službu - vyhledá eshopy které zboží mají a stejně tam ještě zavolám a vyzvednu si to osobně po zkušenostech s např.gigashop, ielektromobil ad. P.S. Kdyby se zrušily takovéto neužitečné weby, vydržely by IPv4 ještě dalších 100 let ;-)
Podle toho co píšeš je jasné že Dostupnost není problém srovnávače ale e-shopu což s tebou musím souhlasit.
"že po prvním porušení by byl pro e-shop ban na týden, po druhém na měsíc a po třetím na rok"
Když by jsi takto zabanoval e-shopy, z čeho by jsi pak srovnával ceny a kdo by ti ten projekt financoval?????
Opačné tvrzení? Je to srovnávač cen a ne dostupnosti, dopravy, balného, atd
proto je prioritou přinést návštěvníkovi aktuální ceny daného e-shopu. Ostatní věci si návštěvník najde přímo na stránce e-shopu (pokud neni linej a pokud neni uplne blbej)
No ja tedy nevim co by bylo slozitejsiho na GUI kde by pribylo jdno zaskrtavaci policko zobrazit ceny vcetne postovneho/dobirkovneho/osobniho odberu... vcelku nic hrozneho, hledat pak tuto nezbytnou informaci pro urceni skutecne nejlevnejsiho zbozi v jednolivych e-shopech je mnohem slozitejsi (pro zakaznika) (jak uz jsem psal cenu za dopravu se zakaznik u mnoha eshopu dozvi az po vyplneni vsech policek formularu v poslednim kroku objednavky...)
Musím vám vyseknout poklonu, že při vaší inteligenci vůbec umíte číst a psát, byť je to samá hrubka. Protože pochopení textu a logika jsou evidentně oblasti vysoko nad vašimi schopnostmi.
Úplně ukázkový příklad je, že napíšete, že existuje jediný e-shop, co má poplatky za osobní odběr a to AZobchod. Na mou reakci s konkrétními odkazy na další takové e-shopy odpovíte, že vy je nepoužíváte. To opravdu nemá smysl diskutovat, takže sbohem.
A na závěr rada - pokud často komunikujete sám se sebou, většinou se to dá léčit.
1) Už tu bylo uvedeno několik možností. Například u každé položky ve výsledcích mít odkaz "Oznámit nepravdivé údaje". Zkusit objednat je také možnost, ale bohatě postačí do obchodu zatelefonovat a zeptat se na skladovou dostupnost. Primitivní, účinné, relativně levné. A ideálně kombinovat obé - prověřovat zejména oznámené problémy. Můžete si být jist, že se brzy proflákne "bacha na xxx, ti po tom jdou".
Opět prokazujete, že potřebám zákazníků nerozumíte ani za mák. Klientovi je jedno, kolik činí jednotlivé položky jeho nákupu, klienta zajímá CENA, kterou za to všechno zaplatí.
Jinak přiznávám, že ta vaše natvrdlost je už do očí bijící. Dbáte na kvalitu DBS (co to je?), proto NEUVÁDÍTE dostupnost, protože tam můžou e-shopy klamat zákazníky. Zajímavé je, že třeba cenu UVÁDÍTE, přestože tam můžou e-shopy klamat zákazníky úplně stejně. Když už chcete diskutovat, měl byste se projevovat aspoň trochu inteligentně.
Vycházejte z toho, že pokud je to služba pro veřejnost (=nakupující), pak tato veřejnost má dva primární požadavky:
- aby za hledání nic neplatila
- aby byly dostupné informace maximálně relevantní
První bod platí, ale na druhý bod VŠICHNI provozovatelé pečou. Viz zmiňovaná skladová dostupnost. V podmínkách třeba zbozi.cz je jasně napsáno, že skladová dostupnost znamená dobu, za ktrou po objednání zákazník zboží může mít. Drtivá většina e-shopů používá výmysl "na externím skladě", který ve skutečnosti znamená "nemáme, ale možná má dodavatel". Přesto, že na svém e-shopu ti o maličko serióznější upozorňují, že takové zboží "skladem" jsou schopni expedovat nejdříve za 2 pracovní dny, do kolonky DOSTUPNOST pro XML feed dají nulu, tzn. dostupnost ihned.
Pokud by to byla služba pro veřejnost, pak by provozovatel nastavil velmi tvrdá pravidla proti uváděný podobně lživých informací do feedu. Stanovil by například toleranci 1 chyba na 100 listovaných produktů s tím, že po prvním porušení by byl pro e-shop ban na týden, po druhém na měsíc a po třetím na rok. Nechtělo-li by se provozovateli platit osobu, která by kvalitu DB aktivně prověřovala, stačilo by nechat zákazníky, aby snadno mohli nepravdivou informaci nahlásit a tu pak už jen prověřit.
Jenomže co to? Ve skutečnosti to funguje tak, jak jsem popsal. Databáze je tak odhadem z 60% nepravdivá (skladová dostupnost, chybné ceny), nikdo s tím prakticky nic nedělá a na přímou konkrétní stížnost vám ze Seznamu odpoví, že s tím nic dělat nemohou. Což, jak jsem uvedl, není pravda.
Zcela logicky se pak nabízí vysvětlení, že pro obchodníky jsou srovnávače cen výborným marketingovým nástrojem, jsou to ONI, kdo platí provozovatelům srovnávačů, takže jsou to také ONI a nikoliv ta "veřejnost", komu majitelé srovnávačů půjdou na ruku. Člověk by si mohl myslet, že s nekvalitní DB na to dojedou, protože to veřejnost nebude používat = pro obchodníky to bude nezajímavé = klesnou výnosy, ale ve skutečnosti stačí živit iluzi, jak jsou srovnávače výhodné a fantastické.
Docela by mě zajímaly vaše důkazy pro opačné tvrzení, tzn. že je to služba především pro veřejnost. Chcete-li další důkaz o tom, jak jsou ty databáze nepoužitelné, napište například typ vašeho mobilu nebo vaši oblíbenou značku konfekce (abyste netvrdil, že si schválně sám vybírám ty výjimečné případy).
Proc tak slozite? nebudu si zaskrtvat x stovek eshopu samozrejmne by se to zobrazilo pro vsechny podle zvoleneho druhu odberu. A pokud by to melo byt vychytane mohl by tam byt parametr s mestem zvolim si proste "Praha" + "cena vcetne osobni odber" a je to, v pripade ze zbozi nechci hned a nechci pro nej nikam chodt dam "dobirka" a hned vidim kde mne to vyjde nejlevnejc...
Samozrejmne by to vyzadovala aby si kazdy e-shop ve svem profilu nadefinoval krome ceny za dopravu i mista pro osobni odber...A pokud by to v profilu nemel nebo mel schvalne spatne = bann
Fakt by mě zajímalo, zda jste tak natvrdlý a nebo to dobře hrajete.
Jistě, že musí otevřít stránku obchodu, aby tam nakoupil. Ale nemusí kvůli tomu otvírat stránky dalších 20 obchodů, než najde ten pravý, kde je zboží skladem a kde ho za rozumný peníz doručí. Tedy v případě, že by srovnávače fungovaly tak, jak si přejí klienti a nikoliv ti, kdo tam inzerují.
1. Ukáže, kde mají zboží v databázi. Nikoliv, kde ho mají
2. Ukáže ceny, které prakticky nikdy nejsou takové, jaká je reálná cena. Ať už proto, že obchod o ceně lže nebo proto, že uvede nízkou cenu a "dorovná" to drahým osobním odběrem či poštovným.
Už několikrát tu padlo, že provozovatelé srovnávačů by měly dbát na kvalitu té databáze, nad kterou pracují. A mají k tomu mocný nástroj - mohou si dovolit odmítnout e-shopy, které svůj business založily na podvádění.
Takže vaše přidaná hodnota "kde a za kolik" je úplně mimo, protože se ze srovnávačů nedozvíme ani kde, ani za kolik. Resp. dozvíme s tím, že pouze 35% uvedených informací je pravdivých.
Vy se neustále vymlouváte, proč co nejde a hlavně podsouváte, co uživatel chce nebo nechce.
Už jsem to tu jednou psal, uživatel chce zjistit, kde dané zboží pořídí, za kolik ho pořídí a kdy ho pořídí. Protože libovolná chybějící informace z těchto tří znamená, že se pro nákup nemohu rozhodnout. Těžko mohu nakupovat, když nebudu vědět za kolik, těžko mohu nakupovat, když nebudu vědět kde a těžko mohu nakupovat, když nebudu vědět, kdy to dostanu. Ta poslední informace může být v určitých případech zbytná, např. když v už únoru kupuju vánoční dárek, tak je mi jedno, jestli ho dostanu do týdne nebo do měsíce. Ale ve většině případů potřebuju informace všechny tři.
Pokud tvrdíte, že je lepší si tyto informace zjistit v obchodě, můžete mít pravdu, ale potom nepotřebuju srovnávač, který dodává zkreslené/nepravdivé informace, ale bohatě mi postačí například Seznam či Google a můžu procházet jednotlivé e-shopy ručně.
Vaše tvrzení, že tyto tři informace (kdy, kde, za kolik) je "moc informací, co využije minimum uživatelů", jsou dokladem toho, že jste absolutně mimo. Poslední dvě jsou pro nákup zcela kritické a ta první je také důležitá.
Implementace složitá není vůbec. Bohatě postačí, pokud součástí feedu bude údaj, kolik bude činit běžné poštovné při koupi tohoto zboží. Máte-li dojem, že to nejde, zkuste se podívat na http://froogle.com a to, co spatříte, asi nazvete Fatou Morgánou. Tam je cena uvedena nejen včetně poštovného, ale i včetně případné spotřební daně.
A padlo to tu už nesčetněkrát - pokud vám e-shop dodává opakovaně lživá data, tak ho prostě vyloučíte ze zpracování a máte vystaráno. Uživatelé budou hýkat nadšením, že poskytujete relevantní informace a nikoliv snůšku keců, co k vám do DB nacpou e-shopy.
Podsouváte. Opakuji, že aby kdokoliv mohl cokoliv nakoupit, musí vědět KDE a ZA KOLIK, většinou i KDY. KDE může zjistit podle vyhledávače, ZA KOLIK a KDY na stránkách e-shopu. Na co tedy srovnávače, když lidi na stránky e-shopů stejně posíláte? Ideální srovnávač funguje tak, že mi tyto tři informace zagreguje na jednu stránku, ideálně s dalšími "nadbytečnými" informacemi, jako třeba indexem spokojenosti zákazníků apod., já si z nich vyberu, ze srovnávače prokliknu ten JEDEN VYBRANÝ e-shop a tam nakoupím. Ne, že srovnávač mi udělá kandidáty (stejně jako by je udělal třeba Google nebo Seznam) a ty já budu jeden za druhým procházet a zkoumat.
Je to opravdu jak pro blbce. Samozřejmě, že odpověď na otázku KDE je v e-shopu, ale pokud jdu nakoupit třeba sekačku, tak musím vědět, V JAKÉM e-shopu ji mohu koupit. To je to "KDE", co vám evidentně opět uniklo.
Jste šašek, nejprve lžete, že implementace je složitá, pak zase tvrdíte, že složitá není, ale že e-shopy musí data poskytnout a ideálně pravdivá. Ano, ale pokud vidíte problém v tom, jak získat pravdivá data, tak srovnávač ani nedělejte. Jak tu už někdo psal - k čemu je mi srovnávání vylhaných informací?
Mě neuráží, že mi vysvětlujete svůj názor, ale vaše pomalé chápání a lhaní.
Víte co se říká: kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby. Vy máte plno důvodů.
Ono když mi srovnávač na prvních dvou stránkách vyjede mimopražské obchody, kde musím každý rozkliknout, abych zjistil, kde vůbec sídlí, pak se na některých zaregistrovat, protože jinak mi poštovné neukážou, zjistit, že mi to budou posílat týden, pokud to vůbec někdy měli na skladě a po hodině zjišťování info a ručního porovnávání pak na třetí stránce výsledků narazit na pražský obchod, kde to budu mít okamžitě s osobním odběrem bez poštovného levněji. To mi řekněte, k čemu taková služba zákazníkovi vůbec je.
I kdyby ta cena byla vždycky reálná, jako že vždy není, tak zákazník stejně musí otevřít stránku obchodu aby: ještě jednou se podíval, kolik to stojí a ověřil cenu, zjistil, jestli to mají (nebo vůbec kdy měli) na skladě, zjistil dodací lhůtu, zjistil kde obchod vůbec sídlí, aby zvolil vhodné doručení. A tohle udělat pro každou položku, kterou mu srovnávač nabídne a ručně si vytvořit reálný seznam s reálnými cenami. Jediné co srovnávač nabídne je seznam obchodů, které to zboží ani nemusí mít opravdu prodávat, jen ho prsknou do ceníku bez reálné dostupnosti, aby zákazníka nalákali. Takže ještě jednou, k čemu to zákazníkovi vlastně je?
Jo, ale pořád jste mi neřekl, kde je ta přidaná hodnota srovnávače, protože na to jediné co je tam uvedeno (cena) se spolehnout nedá a bez splnění dalších vlastností (zaručené dodání atd) ten údaj ani nemá smysl. To už bych raději, kdyby to místo hypotetických cen vracelo jen obchody, kde to mají reálně na skladě s definovanou a dodržovanou dobou dodání. Aby když už ty obchody musím proklikávat, ať proklikávám jen ty, kde se to dá opravdu koupit.
hezká teorie, jenže
1. pokud je dostupnost třeba "neznámá", tak zboží nemají ať si v katalogu píšou co chtěj a stejně je to ukáže
2. a ani ty ukázané ceny nemusí platit.
takže ta vaše přidaná hodnota reálně neexistuje. Uživatel dostane jen jakýsi seznam s nějakými údaji s neznámou relevancí.
btw u každé položky srovnávače bych čekal volbu "nahlásit chybný údaj", kupodivu to tam nebývá.
takže srovnávače neposkytují ani spolehlivá data a ani žádný uživatelský komfort.
A protože si srovnávače nedokázaly vybudovat silnou pozici, aby si spolehlivost dodávaných dat vynutily a jediné o co jim jde jsou prachy od prodejců, tak to ani lepší nebude a nebudou nic jiného, než další inzertní kanál.