BlackBerry vcelku nikdo zatím nechce, možná bude rozprodáno

Jediný zájemce o celé BlackBerry — Fairfax Financial — zatím nesehnal nabídnuté 4,7 miliardy dolarů; ostatní oslovení uvažují nanejvýš nad některými částmi společnosti.

BlackBerry možná vůbec nepřežije vcelku. Vypadá to, že pro akcionáře společnosti vyjde nakonec lépe rozprodat ji po kouscích. Celé BlackBerry totiž zatím nikdo nechce, kromě Fairfaxu; ten však dosud nemá potvrzeno financování. I kdyby měl, prodej dílčích částí by patrně vynesl více než obnos předběžně nabídnutý Fairfaxem, odhadují analytici citovaní Bloombergem.

Zatímco Fairfax Financial si prověřuje hospodaření BlackBerry a dosud patrně neúspěšně shání 4,7 miliardy dolarů, které nabídl, poradci pracující pro BlackBerry se pokoušejí získat lepší nabídku konkurenční. Mají na to čas do 4. listopadu. Ale jak zpravuje Bloomberg, celé BlackBerry nikdo další nechce. Jsou pouze zájemci o jednotlivé části.

Německý SAP se údajně zamýšlí nad tím, zda by se mu nehodilo převzít úsek korporátních služeb, neboť řadě svých zákazníků poskytuje „bezpečnou“ správu mobilních zařízení, a to jsou často právě BlackBerry.

Společnosti CiscoSamsung by také údajně mohly mít zájem o některé části BlackBerry; Bloomberg neupřesňuje, o které. Cisco se oficiálně nevyjadřuje nijak; mluvčí společnosti Samsung pouze vyloučila, že by se Samsung ucházel o převzetí celé společnosti.

UX16

Intel prý uvažuje nad patentovým portfoliem BlackBerry. Jeho hodnotu analytici odhadují v rozmezí 1,6 až 3 miliardy dolarů, zatímco hodnotu úseku korporátních služeb odhadují na 550 milionů až 1,1 miliardy dolarů. Nejvyšší jistou hodnotu tak mají hotové prostředky společnosti — na konci srpna činily 2,6 miliardy dolarů.

BlackBerry přitom nemá žádné dluhy. Společnost tedy technicky vzato nekrachuje. Jen sedí na zmenšující se hotovosti, prodělává provozně, a neví, co sama se sebou dál. Kupce hledá v podstatě jako východisko ze své bezradnosti.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »