Hlavní navigace

BlackBerry ve druhém čtvrtletí prodělalo skoro miliardu dolarů

Autor: BlackBerry
Martin Vyleťal

Kanadský výrobce mobilních telefonů, který je už delší dobu v problémech, zveřejnil finanční výsledky za druhé čtvrtletí. Hospodaření skončilo podle očekávání vysokou provozní ztrátou.

Za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2014 dosáhly tržby společnosti 1,6 miliardy dolarů. Meziročně jde o výrazný propad. Ve stejném období loni totiž firma dokázala vygenerovat tržby ve výši 2,9 miliard dolarů. Celkově se firma v druhém čtvrtletí propadla do provozní ztráty 965 milionů dolarů (18,3 miliardy Kč). Ztráta byla z velké části způsobena masivními odpisy, které vznikly hlavně kvůli modelu Z10s. Firmě se totiž nepodařilo prodat velké množství telefonů, které si nechala vyrobit.

BlackBerry se potácí v problémech již delší dobu. Současný management si s firmou, která se propadá do stále větší ztráty, evidentně neví příliš rady. Firma za poslední rok výrazně zeštíhlila. Z necelých 20 tisíc klesl počet zaměstnanců na 12 700 a ani to není podle všeho konečné číslo. Dalších 4500 lidí má BlackBerry opustit v následujících měsících.

Začátkem týdne se objevila informace, že firma s největší pravděpodobností zamíří do rukou jednoho z dosavadních akcionářů. Ovládnout by ji mělo konsorcium vedené kanadským pojišťovacím holdingem Fairfax Financial Holdings. Fairfax Financial Holdings je ochotný za BlackBerry zaplatit 4,7 miliardy dolarů, tedy 9 dolarů za akcii.

FIN17_bilka

Pro dlouhodobé investory to bude velmi bolestivý prodej, vždyť ještě před čtyřmi lety se jedna akcie kanadského výrobce smartphonů obchodovala za 90 dolarů.

Zdroj: tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?
1. 10. 2013 14:43
Petr Ježek (neregistrovaný)

Nemám na mysli Ponziho schéma, ale fakt, že si manažeři od BB neváhali v současné situaci koupit nové obchodní letadlo. Manažeři jsou zhoubou byznysu. Čest nemnoha výjimkám.

30. 9. 2013 1:39
zabima (neregistrovaný)

Už zopár rokov používam prístroje značky BB, ale musím povedať, že nástup novej generácie "extra múdrych" telefónov spoločnosť absolútne nezvládla. Za hlavnú divíziu značky som vždy považovala synchronizáciu mailov a BBM, avšak tieto služby a mnohé iné už konkurencia dávno prekonala. Synchronizácia mailového klienta je dnes v telefóne samozrejmosťou. Rýchle správy riešil Apple s iMessage (a teraz s iOS7 už poskytuje aj hovory zdarma), Android s aplikáciou WhatsApp. BB zostáva klávesnica, ktorá j…