Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Blogy, Facebook, Twitter a stará dobrá novinařina

Radek
Radek (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
9. 2. 2010 8:17 Nový

Díky za jiný pohled!

celé vlákno
Díky pane Hlavenko, bylo to osvěžující počtení. Přiznám se, že na řeči o "odcizování" ve spojitosti s internetem jsem vyloženě alergický - a to mi není patnáct ...
Tomáš Adamec
Tomáš Adamec (neregistrovaný) ---.karneval.cz
9. 2. 2010 10:01 Nový

potenciál seberealizace

celé vlákno
V lidech, kteří se na internetu realizují přávě přes blogy apod. je veliký potenciál a myslím, že to ještě přinese velkou profesionalizaci firem v tom, jak "aktivni masy" zapojit :) Tomáš Adamec
hexx
hexx (neregistrovaný) 195.47.33.---
9. 2. 2010 10:45 Nový

Zpravodajstvi versus komentare - to je prave ten pokrok!

celé vlákno
Co intrenet a "nova novinarina" prinesla predevsim, je "myslenkova nezavislost". Drive jsme byli odsouzeni k tomu cist KOMENTOVANE zpravodajstvi - komentovane uzkou skupinou lidi, kteri si uzurpovali pravo tisicum ctenaru prezentovat svuj nazor jen na zaklade toho, ze pro noviny pracovali.
Co nova media prinesla noveho je prave rozbiti tohoto monopolu! Me by dnes uplne stacilo agenturni zpravodajstvi a k tomu si vybrat komentare prislusnych bloggeru. To je prave to, co ohrozuje "starou dobrou novinarinu". Reportery budeme potrebovat porad, ale to je tak vsechno :-)
insider
insider (neregistrovaný) 85.93.118.---
9. 2. 2010 22:26 Nový

Re: Zpravodajstvi versus komentare - to je prave ten pokrok!

celé vlákno
"Drive jsme byli odsouzeni k tomu cist KOMENTOVANE zpravodajstvi - komentovane uzkou skupinou lidi, kteri si uzurpovali pravo tisicum ctenaru prezentovat svuj nazor jen na zaklade toho, ze pro noviny pracovali."

To vypada jako zapskly prispevek nekdo, kdo ani nedostal sanci patrit do teto uzke skupiny.
hexx
hexx (neregistrovaný) 88.103.84.---
9. 2. 2010 22:38 Nový

Re: Zpravodajstvi versus komentare - to je prave ten pokrok!

celé vlákno
Ale vubec ne - mam proste jen rad svobodu - co mi vzdycky v novinach pije krev jsou pravidelne sloupky, fejetony vybranych jedincu, napr. Komarek v MF DNES apod. (kdyz na internetu jsou tisice jinych). Proto tvrdim, ze "pouhe" zpravodajstvi je dostatecne - komentatoru je prehrsel a chci mit moznost volby.
Lykorian
Lykorian (neregistrovaný) ---.ue.woosh.co.nz
9. 2. 2010 10:59 Nový

Vidím to stejně

celé vlákno
Trefné, odborné, výstižné...a pravdivé
Vynikající článek pane Hlavenko!
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.121.broadband5.iol.cz
9. 2. 2010 12:15 Nový

Re: Vidím to stejně

celé vlákno
souhlas ;-)
petrph aura:54
9. 2. 2010 12:19 Nový

Chybný předpoklad,nikoliv chybný závěr

celé vlákno
No dejme tomu, že se blogování kdysi předvídala úžasná budoucnost jakožto zabijákovi tradiční žurnalistiky. Už to byla chyba v základním náhledu na rozdíl mezi standardními médii a blogy. Že totiž média primárně přinášejí čtenáři nové (či dokonce překvapivé a šokující) informace, a hlubší analýza je někde na 5.-6. straně, tak blogy pracují s informacemi obecně známými, které se snaží ve svém článku ze svého pohledu zanalyzovat a zhodnotit. Možná že úzká množina blogů popisující šokující informace z války či totality, mohla vnést zdání opaku, ale většina blogerů sedí doma a nevidí dál než do vedlejší ulice.
Což samo o sobě není negativní. Jen možná důvodem k zamyšlení současném stavu žurnalistiky jako takové, tedy zda je pro čtenáře důležitější rychle podaná informace o revoluci na druhém konci světa, a nebo místní podrobná zpráva o stavu chodníku na který má za půl hodiny vyjít ...
Pavel Kysilka
Pavel Kysilka (neregistrovaný) 212.71.187.---
9. 2. 2010 13:19 Nový

RE: Blogy, Facebook, Twitter a stará dobrá novinařina

celé vlákno
pekne = za toto bych klidne zaplatil 2 Plzne. Na hodne veci jsem hledal dlouho otazky.
Bobby
Bobby (neregistrovaný) 88.208.76.---
9. 2. 2010 22:59 Nový

Bloggeři ale opravdu ohrožují klasickou žurnalistiku!

celé vlákno
Alespoň u nás. A jinak, než bychom čekali. Některé redakce deníků dělají totiž z úspěšných bloggerů redaktory, kteří pak nemají problém se zveřejňováním zcela neověřených zpráv. A v situaci kdy redaktor/blogger/mimoň (a těžko říct, čím je nejvíc) Macháček dostane cenu Ferdinanda Peroutky, bychom to nebezpečí asi neměli zase tak podceňovat.
mattoniuzneni
mattoniuzneni (neregistrovaný) ---.197.broadband7.iol.cz
10. 2. 2010 0:24 Nový

Re: Bloggeři ale opravdu ohrožují klasickou žurnalistiku!

celé vlákno
Správně. Zakázat ty Macháčky.

Vždyť on už, považte, píše někdy i proti ODS!

Zakázat to všecko, ty internety a tak.
Bobby
Bobby (neregistrovaný) 88.208.76.---
10. 2. 2010 9:22 Nový

Re: Bloggeři ale opravdu ohrožují klasickou žurnalistiku!

celé vlákno
Melete nesmysly. O Macháčka až tak nejde, i když píše v ekonomicky zaměřené rubrice ekonomické nesmysly. Ale psát proti komukoliv a čemukoliv je jeho právo, zvlášť v jeho blogu. Tam jeho názor nemůže být "špatný", protože jde o vyjádeření jeho pohledu na věc. Jde ovšem o věcné argumenty, které používá na podporu svých tvrzení. Tam se zhusta dostává na tenký led. A tak pokud jde o kvalitu jeho blogu mu musím připsat k dobru jen to, že tam nebývají gramatické chyby. Jestli tohle ale stačí na cenu F.Peroutky ...
Ale nepřeme se o Macháčka, především jde o katastrofální úroveň naší žurnalistiky. Většina novinářů totiž nezvládá svoje řemeslo. A stejně, jako vy, si myslí, že novinář má psát "proti někomu" a ne "o něčem".
mattoniuzneni
mattoniuzneni (neregistrovaný) ---.216.broadband7.iol.cz
10. 2. 2010 15:07 Nový

Re: Bloggeři ale opravdu ohrožují klasickou žurnalistiku!

celé vlákno
Vždyť to řikám. Zakázat... a je klid.
CraXMP
CraXMP (neregistrovaný) ---.alliante.cz
10. 2. 2010 0:29 Nový

Stejně je FB cesta do pekla..

celé vlákno
Budu asi "staromodni" a usedly, ale FB bych nikdy v životě nechtěl. Já vím, že je spousta lidí, kteří mi začnou vyprávět, o kolik toho přícházím, jak mohu být v kontaktu se svými přáteli, známými a rodinou na druhé straně světa, jak hned vidím, co se děje atd..

jenže skutečnost je taková, že já stojím jen o takové přátelé, kterým není zatežko mi napřímo poslat "tweet", krátkou SMSku, přímý vzkaz (až již email nebo ten FB vzkaz). To, že si někdo dá na svůj wall informaci "umřela mi kočka / koupili jsme si nové auto - tady jsou fotky" - to je pro mě stejně neosobní, jako když dostanu vytištěný email od našeho společného kamaráda, kde jemu popsal to samé - ale mě už ho přímo neposlal.

Z mého pohledu je takovýto typu kontaktu naprosto bezcenný - protože to není O MNE.. to není o tom, že by ten člověk chtěl komunikovat přímo se mnou - on chce jen něco oznámit světu a prsknout to na FB je pro něj to nejjednodušší.

no, ale lidi jsou různí a stejně tak, jako někteří mohou mít mezi kontakty tzv. 350+ "přátel" (z nichž dobrých 180 v životě nikdy ani neviděli nebo max. jednou na nějaké večírku), tak já jsem "upjatý" zase v tomto směru

Rozepisovat se o tom, jaké nebezpečí a časovaná bomba FB je, až bude mít 1 miliardu uživatelů, to by tady byla ztráta času.. Málokdo by si totiž dokázal připustit, že tak ohromná, živelná a pořád hlavně AKTUALIZOVANA!! databáze 1/3 světové populace (v průmyslově vyvinutých zemích světa) má tak ohromnou cenu, že nejrůznější organizace, státní služby atd. ji nejenom budou využívat (ještě více) ke svým účelům, ale také zneužívat a vyvíjet patřičné nátlaky na její správce...


SKODA, že je tak málo lidí, kteří si neuvědomují, že co JEDNOU dají do počítače, se téměř POKAZDE někde dá dohledat... a pochopitelně zneužít :(((
Keh
Keh (neregistrovaný) 195.47.33.---
10. 2. 2010 9:19 Nový

Re: Stejně je FB cesta do pekla..

celé vlákno
Idealni je samozrejme byt mrtvy = i kdyz ani to dneska uz neni zadna jistota ze se o Vas nedostanou nejake informace na web :-) Mozna ze jedina jistota je nenarodit se vubec. Zivot skodi zdravi!
CrayXMP
CrayXMP (neregistrovaný) ---.alliante.cz
12. 2. 2010 14:17 Nový

Re: Stejně je FB cesta do pekla..

celé vlákno
No to nepochybně, naprostý souhlas :)))

jenže zatímco v době před FB si ten "kdosi" musel tahat data z x-zdrojů. Často stará, neaktuální a hlavně bez jakékoliv souvislosti - zkuste dostat z matriky, s kým jste chodil do školky :))) , tak na FB je máte nádherně propojená, aktuální atd.. v tom spatřuji tu "bombu".
LP
LP (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
10. 2. 2010 7:30 Nový

Nenašel jsem průzkum

celé vlákno
Díval jsem se na web firmy pew (pewinternet.org) a nepodařilo se mi najít zprávu s výsledky autorem článku odkazovaného průzkumu. Nemá někdo přesnější odkaz na citovaný průzkum?

Chtěl jsem si totiž zjistit, co zahrnují pod pojem odborná média. Též mi ve výsledcích chybí tiskové agentury, ale je možné, že je autoři schovali pod položku tisk.
DSP
DSP (neregistrovaný) ---.87.broadband11.iol.cz
10. 2. 2010 18:41 Nový

Blogy & spol.

celé vlákno
Nedá se než souhlasit. Blogy a Twitter jsou jen módní záležitost. Myslím, že jejich největší problémy jsou nedůvěryhodnost (i do běžných médií se může dostat kachna, ale většina zpráv je ověřitelných) a jejich obrovské množství. Opravdu vynikly jen ty, které byly něčím neobvyklé - bohužel už nefunkční Ostravak, Strach.cz, Cuketka a další. A Twitter není nic jiného, než obrovské množství krátkých textů bez jakékoliv nformační hodnoty.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem