Rezervační systém Bookappo: původně místní projekt jde nyní do světa

Tvůrci nejprve spustili smsDiary na trhu českém — jednoduchý rezervační systém s posíláním upozornění na domluvené schůzky cestou SMS a e‑mailu. Pak si řekli, že je škoda nezkusit službu nabídnout v angličtině, celosvětově. A jak se to daří?

Pro Bookappo nyní připravují českou lokalizaci a nabídnou je zákazníkům českým jako náhradu za původní smsDiary. Oproti obecným radám je to případ toho, jak si něco vyzkoušet u nás, kde se můžete s klienty snáze domluvit, protože je máte blízko, a to i kulturně; pak zkušenosti zhodnotit a zkusit to pod zcela novou značkou ve světě.

Odpovídá Jan Svoboda, jeden ze společníků provozující Infinity Energy a tvůrců Bookappo.

Firmu jste založili v listopadu 2007. Co jste od té doby dělali?

Do poloviny roku 2009 byla firma nečinná. Ke konci roku 2009 jsme přišli s projektem smsDiary.

Můžete smsDiary stručně popsat? Jak jste s ním úspěšní?

smsDiary je rezervační systém, který dokáže objednanému klientovi automaticky odeslat SMS nebo email s upozorněním na termín schůzky. Klient může na tuto SMS rovnou odepsat nebo i volat. Součástí je také pokladní systém, statistiky, plánování návštěv.

Našimi klienty jsou převážně zubní ordinace, beauty salony a kadeřnictví. smDiary šetří významně jejich náklady tím, že minimalizuje zmeškané schůzky. Naši klienti často využívají i plánování (např. pomocí hromadné SMS pozvou své pacienty na pravidelnou preventivní prohlídku, dentální hygienu apod.) — tím navyšují své příjmy, protože mohou efektivně vytížit své zaměstnance.

Význam má služba také pro pacienty, kteří si již nemusí pamatovat termín návštěv nebo pravidelné prohlídky. Navíc si tuto službu u svých lékařů oblíbili a ti získali i konkurenční výhodu. V ČR a SR službu využívají stovky klientů (jednotlivců, větších klinik, majitelů beauty salonů apod.). Dá se říci, že pokud někomu přijde v ČR od lékaře SMS s připomenutím termínu návštěvy, z 90 % je to přes náš systém.

Pak jste se patrně rozhodli předělat pojetí a spustit to anglicky. Co je na Bookappo nové?

Bookappo jsme začali přemýšlet zhruba rok po spuštění smsDiary. Uvědomovali jsme si trend vývoje (mobilní zařízení) a také jsme chtěli expandovat mimo hranice ČR. Bookappo je na rozdíl od smsDiary kompletně online řešení přizpůsobené i pro použití v mobilních zařízeních (iPhone, iPad, Android).

Služba působí v podstatě jako kalendář schůzek. Přehlédl jsem něco navíc?

Integrace do Facebooku

Bookappo funguje podobně jako smsDiary, navíc má již dnes možnost integrace online objednávání přímo na web zákazníka nebo do jeho facebookových stránek, na blog a tak podobně. Uživatel si může navíc na míru přizpůsobit celou řadu věcí: vzhled, otvírací dobu, přidat libovolné množství zaměstnanců a k nim přidružených služeb.

Může kompletně nastavit objednávací formulář pro své klienty a zjednodušit si tak např. propojení se slevovými servery. Samozřejmostí je vlastní úprava emailových šablon pro odesílání připomenutí termínu schůzek, jejich změny či zrušení. Klienti mohou využít i propagaci na sociálních médiích.

Můžete tu propagaci blíže popsat?

V sekci „Marketing“ mohou sdílet na svých sociálních sítí (FB, Twitter) různé informace přímo z prostředí Bookappo. Například nově registrovaní klienti, kteří si prošli „nastavovacím tutoriálem“, toho využívají tak, že informují své stávající zákazníky (často příznivce na FB), že ti se mohou nově online objednávat, a to i např. z Facebooku. (Napovídá jim to i „průvodce“.)

Ukázky integrace

Jak jste s Bookappo prozatím úspěšní?

Bookappo bylo spuštěno v prosinci 2011 pro anglicky mluvící trhy; za tu dobu se k nám registrovaly stovky klientů, z nichž někteří jsou již pravidelně platícími klienty. Získali jsme také významnou zpětnou vazbu a od března jsme implementovali řadu vylepšení. Nedávno jsme také získali nejvyšší ocenění v rámci světové konkurence v nezávislém testování a byli vyhlášeni i „application of the day“ na appappeal.com.

Můžete sdělit, kolik prozatím činí tržby za nějaké období?

Do této doby neběžela žádná reklamní kampaň, věnovali jsme se zejména implementaci požadavků klientů. Bookappo má nyní sice platící jednotlivce, služba však stále ještě není zisková. Nyní se usilovně věnujeme marketingu.

Můžete přiblížit své náklady? Pracujete na službě zatím jen dva společníci?

Ano, jsme dva společníci, větší část jsme opravdu dokázali ve dvou. Jinak samozřejmě využíváme externích služeb, nemáme zaměstnance. Celý projekt financujeme ze zisku smsDiary.

Překvapuje mě, že na Facebooku i na Twitteru máte jen nepatrně příznivců…

Ano, toto úzce souvisí s datem spuštění Bookappo, zpětnou vazbou klientů a implementací jejich požadavků. Nyní se intenzivně věnujeme marketingu.

Na léto chystáte českou lokalizaci… Proč právě českou? Co takhle německou, španělskou…?

Řada našich klientů z ČR, kteří využívají smsDiary, mají požadavky, které právě Bookappo nabízí. Nabídneme jim hladký přechod na nový systém. Lokalizaci pro další zajímavé trhy samozřejmě chystáme také.

Content

Jaké jsou vaše další záměry a jaké si kladete cíle?

Naším krátkodobým cílem je, aby služba Bookappo byla do konce roku zisková. Chystáme se implementovat další moduly, o které mají naši klienti nejvyšší zájem, jako je například odesílání SMS. Chceme o sobě dát ještě více vědět v anglicky mluvících zemích a v Evropě.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 10. 2014 15:53
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »