Hlavní navigace

Botnety se starají o 40 procent podvodných kliknutí na reklamu

Jiří Macich ml.

Společnost Click Forensics tvrdí, že 14 procent všech zaznamenaných kliknutí na webovou reklamu je výsledkem podvodu, nikoliv reálného zájmu uživatele. Došla prý k tomu analýzou dat ze tří stovek různých reklamních sítí. Reklamní sítě samozřejmě umělé klikání na reklamu výslovně zakazují a většina jich má i nějaký ten mechanismus pro vyhodnocování legitimnosti zaznamenaných kliknutí, který je zejména u PPC reklamy velmi důležitý. Ve třetím čtvrtletí tohoto roku byly za čtyřiceti procenty…

Společnost Click Forensics tvrdí, že 14 procent všech zaznamenaných kliknutí na webovou reklamu je výsledkem podvodu, nikoliv reálného zájmu uživatele. Došla prý k tomu analýzou dat ze tří stovek různých reklamních sítí. Reklamní sítě samozřejmě umělé klikání na reklamu výslovně zakazují a většina jich má i nějaký ten mechanismus pro vyhodnocování legitimnosti zaznamenaných kliknutí, který je zejména u PPC reklamy velmi důležitý. Ve třetím čtvrtletí tohoto roku byly za čtyřiceti procenty podvodných kliknutí různé botnety. Jejich podíl roste. Ještě ve třetím kvartálu loňského roku jim bylo přičítáno jen 28 procent z podvodných kliknutí. (SecurityWorld­.cz). Společnost Click Forensics je firma zabývající se vývojem nástrojů na identifikaci podvodných kliknutí.

Našli jste v článku chybu?
4. 11. 2009 9:05
Podle mne se Lupa potřebovala odlišit od stejného nadpisu securityworld.cz a vůbec se to nepovedlo v kombinaci s celou zprávou. Ještě že je tam odkaz na zdroj, kde je to zajímavě napsané. Ještě to mohlo být mířeno na marketery, protože každý kdo dělá PPC reklamu si článek pak musí přečít. Představa že 40% zaplacených peněz je vyhozených je dost děsná. Nakonec i těch 14 % u větčích kampaní je dost.