Hlavní navigace

Březen - měsíc Internetu se znovu blíží

Marek Antoš

Od minulého března nás dělí zhruba sedm měsíců a před stejnou dobou skončil i Březen - měsíc Internetu. Zanechal za sebou řadu ohlasů, pohříchu většinou negativních. Chystá se však repete - a už se ví, jak by to mělo vypadat. Chcete nahlédnout za oponu?

Hlavním cílem kampaně je přispět k rozšíření užívání Internetu v České republice jednotlivci, organizacemi i státní správou jako nástroje vzdělávání, podnikání i zábavy.

Dále chce kampaň Březen – měsíc Internetu zvýšit povědomí vládních činitelů, členů Parlamentu a představitelů státní správy o potřebnosti podpory rozvoje Internetu pro budoucnost české ekonomiky a společnosti.

Z mého pohledu velmi zajímavým a významným cílem kampaně je také uvádět na pravou míru některé mýty a pověsti spojené s Internetem. Konečně se snad naše sousedky nebudou křižovat, když jim řekneme, že fušujeme do toho Internetu.

Kampaň Březen – měsíc Internetu je organizována jako dlouhodobá kampaň složená z řady projektů. Vyvrcholení je v březnu. Pokud tedy záměry organizátorů chápu dobře, měsíc březen (nebo aspoň) Březen bude od příštího roku zabírat několik dosavadních měsíců, což je velmi neotřelé. Samotné kampani však jistě prospěje, pokud půjde o průběžné akce. Samotnou realizaci kampaně tentokrát organizátoři vložili na bedra profesionálů, vybrána byla mediální agentura AMI Communications.

Známy jsou už základní projekty Března, některé z nich se vám pokusím přiblížit. Chystá se II. ročník konference Internet ve státní správě a samosprávě ISSS ´99, který Konference se uskuteční pod patronací Rady Evropy v polovině března 1999 v Hradci Králové. Významné budou Dny otevřených dveří ve školách, tedy celostátní akce zpřístupňující Internet nejširší veřejnosti. Oslovena bude síť základních a středních škol ve všech okresech ČR, kde bude možné vyzkoušet si práci s Internetem. Bezpochyby dobrý napad je Prezentace možností Internetu členům Poslanecké sněmovny a Senátu Parlamentu ČR, kterou podpoří Parlamentní iniciativa pro Internet – přiznám se, že jsem o ní až dodnes netušil.

Na zábavnou strunu hraje už svým názvem Zábavní společenské odpoledne s Internetem, které předpokládá instalaci velkoplošné obrazovky o rozměrech 3×3 metry na frekventovaném místě (v Praze například Václavské náměstí, Centrum Černý most, ). Na obrazovce budou promítány vybrané internetové stránky, ukázky z aplikací dostupných na Internetu (animace, video, hudba).

Podvakráte ve volební kampani užitý Zemák zřejmě organizátorům Března učaroval natolik, že se rozhodli přijít s jeho obdobou, kterou nazvali Internet-Bus Roadshow. Tato akce předpokládá vybavení speciálního vozidla pro účely prezentace Internetu na volných prostranstvích, při sportovních utkáních, v kinech apod. Internet-Bus se bude v průběhu března pohybovat po stanovené trase s předem určenými zastávkami. Posádka Internet-Busu by měla disponovat odbornými vědomostmi a měla by mít k dispozici variabilní program pro zájemce.

„To nejlepší z českého Internetu“ se bude snažit pro nepřipojené uživatele přinést stejnojmenný CD-ROM. Obdobné CD u nás již v minulosti několikrát vyšlo v režii DTP Studia pod názvem Internet do kapsy, jsem zvědav, nakolik se od něj bude Březnová aktivita lišit.

Už jsem zmínil, že minulý Březen nebyl tak úspěšný, jak bychom si přáli – a v jednom z prvních komentářů na Lupě jsem to napsal možná až příliš tvrdě. Držím proto organizátorům – a zejména jejich hlavnímu motoru, panu Jaroslavu Winterovi z Profitu, který se mimochodem stal na Invexu Osobností české informatiky za tento rok – palce a zbytek rukou nabízím přiložit k dílu. Akce jako tyto, pokud budou úspěšné, jsou klíčem k dalšímu rozšíření Internetu u nás.

Marek Antoš

EBF17 Mayer


Starší, související články:

* Březen – měsíc InTRAnetu?

Našli jste v článku chybu?