Vycházeje ze zkušeností s domácími počítači v okruhu svých příbuzných a známých se musím pousmát. Obvykle nejpoučenější osobou co se týče používání počítače, internetu a rovněž bezpečného chování na něm je ono dítě. Pominu-li obvyklou situaci, kdy všichni členové domácnosti mají z praktických důvodů administrátorská práva (resp. jiný účet než admin není v počítači vůbec nastaven, za ty komplikace s nastavováním práv to prostě doma nikomu nestojí za to) už jsem se setkal i s případem, kdy administrátorem byl desetiletý klučina a jak rodiče tak i šestiletá sestra měli jen uživatelské účty s velmi omezenými právy (i když onen kluk není typický frikulín, většinou ví co dělá a když neví nestydí se zeptat :-).
Zásady pro bezpečnáý pohyb na netu jsou dostatečně známé, a když je někdo navzdory poučení ignoruje, nezaslouží si nic jiného než být převálcován, stejně jako ten kdo vleze do vozovky aniž by se rozhlédnul, zda něco nejede.
Na druhou stranu, je to zase další způsob, jak ovlivnit povědomí že je tu "problém" aby byl důvod zakládat komise a úřady, obsazovat je spřízněnými dušemi, platit je z peněz sebraných na daních, dělat si image "staráme se o lidi", získávat hlasy voličů.
Názory k článku
Britové to myslí s ochranou dětí na Internetu vážně
Mysel (neregistrovaný)
9. 4. 2008 10:01
Nový
Re: K smíchu nebo k pláči?
celé vlákno
Do kamene tesat! Diky.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 4. 2008 13:19
Nový
Re: K smíchu nebo k pláči?
celé vlákno
Zásady pro bezpečnáý pohyb na netu jsou dostatečně známé, a když je někdo navzdory poučení ignoruje, nezaslouží si nic jiného než být převálcován
Problém je, že zásady ignorují rodiče a převálcuje to děti (bavíme se o prvním a druhém stupni ZŠ).
Obecně ale není Vaše tvrzení pravda, pravidla jsou známa (možná) čtenářům Lupy. Jděte někdy na třídní schůzku do běžné základní školy a zeptajte se, kolik rodičů o tom něco ví. Pak si možná uvědomíte, že neberete v potaz celou společnost.
Osvěta je jediná možná cesta, jak problémům předcházet.
Ondřej Neumajer (neregistrovaný)
9. 4. 2008 13:23
Nový
Re: K smíchu nebo k pláči?
celé vlákno
Omlouvám se za formátování předešlého příspěvku, ještě jednou:
Problém je, že zásady ignorují rodiče a převálcuje to děti (bavíme se o prvním a druhém stupni ZŠ). Obecně ale není Vaše tvrzení pravda, pravidla jsou známa (možná) čtenářům Lupy. Jděte někdy na třídní schůzku do běžné (nevýběrové) základní školy a zeptajte se, kolik rodičů o tom něco ví. Pak si možná uvědomíte, že neberete v potaz celou společnost. Osvěta je jediná možná cesta, jak problémům předcházet.
Zásady pro bezpečnáý pohyb na netu jsou dostatečně známé, a když je někdo navzdory poučení ignoruje, nezaslouží si nic jiného než být převálcován
Problém je, že zásady ignorují rodiče a převálcuje to děti (bavíme se o prvním a druhém stupni ZŠ). Obecně ale není Vaše tvrzení pravda, pravidla jsou známa (možná) čtenářům Lupy. Jděte někdy na třídní schůzku do běžné (nevýběrové) základní školy a zeptajte se, kolik rodičů o tom něco ví. Pak si možná uvědomíte, že neberete v potaz celou společnost. Osvěta je jediná možná cesta, jak problémům předcházet.
skip (neregistrovaný)
9. 4. 2008 9:36
Nový
Stát, který ochrání
celé vlákno
Kde se na Lupě poslední dobou berou tyhle politicko korektní články? Včera zelená energie z větrných elektráren a solárních panelů, dneska tohle. Máme snad Britům závidět, že si zřizují úřad na kontrolu počítačových her, budou platit další hromadu úředníků dloubajících se v zadku, kteří budou krafat ze svojí pozice do něčeho, čemu sami pořádně nerozumí, budou udělovat pokuty a z nedostatku smysluplné činnosti vymýšlet nová omezení a regulace pro světlé zítřky? To vše v zájmu myšlenky, že všichni potřebujeme silný stát, který má předpisy a kontrolu na všechno, bude za nás myslet a rozhodovat a ochrání tak naše děti?
9. 4. 2008 9:57
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Já si teda spíš myslím, že jediným problémem, který tu skutečně je, je to, jak naučit rodiče, aby se o svoje děti starali nejen po materiální stránce, ale i po stránce výchovy. A to nějaký Council for Safer Internet nebo jak se to jmenuje těžko udělá. To bychom tu za chvilku mohli mít Radu pro bezpečnost dětí na silnicích, Radu pro bezpečnost dětí ve školách, Radu pro bezpečnost dětí v lese, Radu pro bezpečnost dětí na dětském hřišti, Radu pro bezpečnost dětí na exkurzi v jaderné elektrárně, atd.
Ono asi fakt bude lepší děti učit žít a nést zodpovědnost za svoje činy, než učit je číst, psát, počítat, používat internet, přecházet ulici, pohybovat se na prolízačkách, chovat se v jaderné elektrárně...
Ono asi fakt bude lepší děti učit žít a nést zodpovědnost za svoje činy, než učit je číst, psát, počítat, používat internet, přecházet ulici, pohybovat se na prolízačkách, chovat se v jaderné elektrárně...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 4. 2008 11:05
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Ono jde taky o to kdo jim je dáván za příklad. Když všude okolo vidí, že je normální sex pro peníze, že peníze znamenají všechno a měly by se získávat za každou cenu i nezkáonně, apod, tak pak se můžou rodiče snažit sebevíc. Je to složité a vstupuje do toho více faktorů. Ale je fakt, že to nějaká komise nevytrhne.
Myslel jsem, že se zblázním, když jsem viděl toho blbečka z Brna, jak lákal 12letý holky přes Líbimseti.cz. Jak na to mlžou ty holky naletět? Tady třeba osvěta trošku pomůže.
Myslel jsem, že se zblázním, když jsem viděl toho blbečka z Brna, jak lákal 12letý holky přes Líbimseti.cz. Jak na to mlžou ty holky naletět? Tady třeba osvěta trošku pomůže.
9. 4. 2008 11:16
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Tak třeba zrovna na samotném sexu pro peníze nevidím nic extrémně morálně nebezpečného a mnohem lepší mi přijde říct dětem narovinu, že to existuje, než aby si na to časem přišly samy. Ale to už je mimo téma této diskuze.
Ale souhlasím určitě s osvětou a myslím, že by se do ní mohli zapojit i provozovatelé služeb typu Libimseti.cz.
Ale souhlasím určitě s osvětou a myslím, že by se do ní mohli zapojit i provozovatelé služeb typu Libimseti.cz.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 4. 2008 14:48
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
nojo, ale ony se dneska už prodávají 15 letý holky, což by asi nemělo být ne? a pokud se z vilného staříka vyklube perverzák s pneumatikým kladivem, asi bych měl o dceru hodně velký strach.......
9. 4. 2008 14:57
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Určitě by to nemělo být, ale nemělo by to být ani tabu, o kterém se ty holky dozví teprve ve chvíli, kdy dostanou nabídku (lépe řečeno nikdo se jich nebude ptát a prostě začnou makat).
LupaReader (neregistrovaný)
10. 4. 2008 12:22
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Nedávno jsem jen tak z nudy vlezl na jeden puberťácký chat, povídal jsem si tam s jednou 12letou holkou a získal jsem její e-mail. ... Pak jsem do 5 minut věděl jak se jmenuje, kde přibližně bydlí a kam chodí do školy... (+ fotky v profilu a podobně)
Opravdu by měl někdo dětem říct, jaké informace o sobě nemají rozšiřovat...
Opravdu by měl někdo dětem říct, jaké informace o sobě nemají rozšiřovat...
Jj (neregistrovaný)
13. 4. 2008 22:58
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Nemluvě o možnosti počkat před školou, udělat si fotky, sledovat jí cestou domů a přečíst si jméno třeba na baráku. Zatracenej internet, lidi si to zbytečně komplikujou :/
15. 4. 2008 15:12
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Samozřejmě to není jenom o státních kampaních a komisích, ale hlavně o tom, aby dětem někdo (asi rodiče?) podrobně vysvětlil, co se jim všechno může na internetu přihodit. Je to přesně o tom, že před pár lety museli rodiče tlouct do hlavy dětem aby nechodily s cizím pánem k němu domů. Teď je potřeba říkat stejné věci, týkající se ale internetu...
out (neregistrovaný)
10. 4. 2008 18:49
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Sorry ale peníze skutečně jsou téměř všechno. Jestli ne úplně všechno tak je to alespoň to nejdůležitější v životě. Máš peníze = žiješ si dobře. Nemáš peníze = žiješ jako pes a nadáváš na ty kdo peníze mají. Jestli ti to nepřijde spravný tak ok, ale tak to prostě na světě chodí a je to tak už tisíce let.
Jinak komise jakéhokoliv druhu je vždy pouze ulejvárna pro ty, kdo chtěj brát prachy a nedělat nic nebo velmi málo. Vůbec nechápu na co by někdo potřeboval komisi tohoto druhu ... je to stejný problém jako se vším co se týká výchovy dětí. Pokud chcete aby to vaše dítě někam dotáhlo, nebralo drogy, nebylo nasilníkem, nekradlo a vůbec nedělalo nic protizákonýho musíte si ho tak vychovat ... žádná cenzura medií vám v tom nepomůže ... jestli něco tak to spíš zhorší.
Jinak komise jakéhokoliv druhu je vždy pouze ulejvárna pro ty, kdo chtěj brát prachy a nedělat nic nebo velmi málo. Vůbec nechápu na co by někdo potřeboval komisi tohoto druhu ... je to stejný problém jako se vším co se týká výchovy dětí. Pokud chcete aby to vaše dítě někam dotáhlo, nebralo drogy, nebylo nasilníkem, nekradlo a vůbec nedělalo nic protizákonýho musíte si ho tak vychovat ... žádná cenzura medií vám v tom nepomůže ... jestli něco tak to spíš zhorší.
10. 4. 2008 18:54
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
Toto je kvalitní názor. Naprostý souhlas.
(Nikdy nevím, jestli ta zelená ruka znamená hlas pro kvalitu příspěvku nebo souhlas s názorem, tak to raději ještě píšu:-))
(Nikdy nevím, jestli ta zelená ruka znamená hlas pro kvalitu příspěvku nebo souhlas s názorem, tak to raději ještě píšu:-))
12. 4. 2008 17:31
Nový
Re: Stát, který ochráníRe: Stát, který ochrání
celé vlákno
Podepisuji se pod Vas prispevek, pekne jste to napsal!
Anče (neregistrovaný)
10. 4. 2008 17:32
Nový
Re: Stát, který ochrání
celé vlákno
nebudou jen tak sedet. budou sedet a parit vsecky nejnovejsi gamesy :-)
a kupovat jim je/ platit jim je budou danovi poplatnici.
no reknete komu by se to nelibilo :-)
a kupovat jim je/ platit jim je budou danovi poplatnici.
no reknete komu by se to nelibilo :-)
out (neregistrovaný)
10. 4. 2008 18:39
Nový
Cenzura ...
celé vlákno
Cenzurovat obsah médií televizí počínaje a internetem konče by mělo být 100% v rukou rodičů. Dítě se denně může dívat na násilné nebo erotické filmy na televizi a to i před 22:00 a je jen v rukou rodičů zda mu to dovolí či nikoliv ... stejně tak by to mělo být i s internetem.
Omezovat možnosti dětí v práci s výpočetní technikou je naprosto nevhodné. Nastovávání různých práv apod. nejenom že není dokonalé ale navíc se pak stává z práce na počítači peklo, kdy každou akci mimo otevření piškvorek musí schválit rodič, jinak se k tomu dítě nedostane a co hůř, nikdy se tak nenaučí s počítačem perfektně zacházet.
Omezovat možnosti dětí v práci s výpočetní technikou je naprosto nevhodné. Nastovávání různých práv apod. nejenom že není dokonalé ale navíc se pak stává z práce na počítači peklo, kdy každou akci mimo otevření piškvorek musí schválit rodič, jinak se k tomu dítě nedostane a co hůř, nikdy se tak nenaučí s počítačem perfektně zacházet.
ten, co zaspal dobu (neregistrovaný)
10. 4. 2008 20:47
Nový
Re: Cenzura ...
celé vlákno
Protiřečíte si...
Na jedné straně tvrdíte, že rodiče mají právo cenzurovat pro své děti obsah a na druhé odsuzujete nastavování práv.
Nastavování práv k PC je naprosto v pořádku a neplatí to jen pro děti, ale pro každého. Omezená práva v systému máme v rodině všichni (včetně mne, coby správce celé domácí sítě - admin/root práva používán jen v opodstatněných případech), pochopitelně syn (tři a půl roku) má na své počítači omezení podstatně větší. V tuto chvíli má kromě časového omezení (prostě mu PC zapneme, jen když uznáme za vhodné) přístup POUZE na mnou schválené stránky a smí spouštět instalované aplikace kromě několika výslovně zakázaných - důvodem zatím není nějaká cenzura, ale prostá ochrana, aby PC nerozvrtal (je to dítě zvídavé, takže rád zkouší, co se děje, když otevře nové okno, zkouší jen tak psát, jak to viděl u mne apod.). Jak poroste a naučí se číst, moc rád mu povolím další stránky, později i instalování aplikací (ale v tom případě dám jeho počítač za samostatný firewall, aby nemohl infikovat ostatní PC). Časem se o svůj PC bude starat sám...
S nějakým státem vynucenými ochranami a cenzurami hrubě nesouhlasím. Zatím to na mne působí spíš jako ochrana před neschopností rodičů...
Na jedné straně tvrdíte, že rodiče mají právo cenzurovat pro své děti obsah a na druhé odsuzujete nastavování práv.
Nastavování práv k PC je naprosto v pořádku a neplatí to jen pro děti, ale pro každého. Omezená práva v systému máme v rodině všichni (včetně mne, coby správce celé domácí sítě - admin/root práva používán jen v opodstatněných případech), pochopitelně syn (tři a půl roku) má na své počítači omezení podstatně větší. V tuto chvíli má kromě časového omezení (prostě mu PC zapneme, jen když uznáme za vhodné) přístup POUZE na mnou schválené stránky a smí spouštět instalované aplikace kromě několika výslovně zakázaných - důvodem zatím není nějaká cenzura, ale prostá ochrana, aby PC nerozvrtal (je to dítě zvídavé, takže rád zkouší, co se děje, když otevře nové okno, zkouší jen tak psát, jak to viděl u mne apod.). Jak poroste a naučí se číst, moc rád mu povolím další stránky, později i instalování aplikací (ale v tom případě dám jeho počítač za samostatný firewall, aby nemohl infikovat ostatní PC). Časem se o svůj PC bude starat sám...
S nějakým státem vynucenými ochranami a cenzurami hrubě nesouhlasím. Zatím to na mne působí spíš jako ochrana před neschopností rodičů...