Hlavní navigace

Britský operátor Three otestuje ve své síti blokování reklam

 Autor: Isifa
David Slížek

Britský mobilní operátor chce ochránit uživatele a zároveň vylepšit nefungující mobilní reklamu tím, že vyzkouší, jaké to je ji blokovat.

Zákazníci britského mobilního operátora Three si budou moc brzy vyzkoušet, jaké to je, když jim operátor nepustí do mobilních zařízení žádné reklamy. 

Three oznámil, že někdy v týdnu od 13. června provede 24hodinový test, který má prověřit, jestli je blokování na úrovni operátora možné, aniž by mělo na jeho síť nějaké negativní dopady.

Nepůjde o plošné testování – Three se bude svých klientů ptát, jestli se chtějí do testu zapojit, a zájemci se do něj musí sami přihlásit na webu operátora.

Reklamy, které budete mít rádi

Důvody, které Three ve svém oznámení uvádí, nejsou nové, ale stále jsou pozoruhodné.

„Věříme, že současný reklamní model nefunguje. Naši zákazníci jsou stále více frustrovaní nerelevantní a agresivní reklamou, která využívá jejich datové balíčky a může narušit jejich soukromí tím, že bez jejich vědomí a souhlasu sleduje jejich chování,“ uvádí například operátor.

Za data využívaná reklamou by podle něj neměli platit uživatelé, ale zadavatelé reklamy. Osobní údaje lidí by měly být plně chráněny. A k uživatelům by se měla dostat jen reklama, která je pro ně relevantní a které je pro ně zajímavá.

Operátor proto vyzývá reklamní průmysl ke změně a ke spolupráci na relevantnějších a méně agresivních typech reklamy, které zvyšují spokojenost uživatelů.

Operátor – ochránce zákazníků

Jinými slovy: problém drahých mobilních dat podle Three není problémem operátorských ceníků, ale příliš velkého množství reklam. A uživatele před sledováním nejlépe ochrání tím, že do své sítě nasadí technologii izraelského startupu Shine, která podle dostupných informací pracuje na základě deep packet inspection – což je vlastně nejostřejší šmírování obsahu, které existuje.

Závěrečný návrh, aby média a zadavatelé reklamy s operátorem spolupracovali na vytvoření mýtického reklamního formátu, který nejenže nikomu nebude vadit, ale dokonce bude zvyšovat spokojenost uživatelů, připomíná byznysmodel, kdy si blokátor reklam nechává platit za to, že reklamy firem, které mu zaplatí, svým sítem propustí.

Připomeňme, že v Česku si s myšlenkou na blokování reklam na úrovni své sítě nedávno pohrávalo O2. Poté, co narazilo na rozzlobené reakce tuzemských vydavatelů i varování od ČTÚ, zařadil zpátečku.

Blokování reklam se zatím pomalu stěhuje do webových prohlížečů – zejména do těch menších, které se jeho prostřednictvím snaží nalákat nové uživatele. Své plány v tomto směru už oznámil Microsoft EdgeOpera.

Našli jste v článku chybu?

27. 5. 2016 13:48

P2010 (neregistrovaný)

Reklamy neblokuji, AdBlockem jen filtruji stupidni "socialni" a spehovaci sajrajt.

Dodnes jsem ale nepochopil, proc reklamni systemy nadale nabizeji reklamu na produkt, ktery jsem si prave koupil :-)

27. 5. 2016 12:34

krakonoš (neregistrovaný)

Já jsem kdysi dávno jednu takovou v TV také viděl. Ale to už je opravdu moc dávno, v době, kdy v TV programech bylo napsáno, že od - do bude reklama, trvalo to max. 2 minuty a do programu se reklamy vkládat nesměly.

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Cena stejného léku se liší i o tisíce

Cena stejného léku se liší i o tisíce

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Měšec.cz: Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy