Brněnský magistrát je při chuti: chce smazat i „matoucí“ pořad na Streamu

Brněnský magistrát má zajímavou představu o tom, jak reagovat na občanské iniciativy: ideální zřejmě je, aby jejich názory byly smazány. Viz případ videa na Stream.cz.

Ještě než se magistrátní úředníci z Brna postarali o likvidaci stránky Žít Brno na Facebooku (viz Žít Brno už na Facebooku nenajdete, magistrát objevil nové triky, pokoušeli se docílit smazání kritického videa ze Streamu.

Trnem v oku jim byl pořad Troublemaker a hlavně díl Mám připomínky! , který se věnoval změnám územního plánu. O smazání reportáže, nehodící se zřejmě do obrazu bezchybného úřednictva, požádal e-mailem tiskový mluvčí magistrátu Pavel Žára:

From: Mgr.Pavel Žára [mailto:zara.pavel@brno.cz]

Sent: Thursday, February 06, 2014 2:29 PM
To: Brno
Cc: Vana, Frantisek; 
reklama@firmy.cz
Subject: žádost o stažení

Dobrý den,

rád bych upozornil na pořad, který je na seznam.cz v sekci VIDEA : STREAM a jmenuje se „Za rok tu bude jen beton a asfalt“.

Jedná se o pořad, který v sobě skrývá velkou většinu nepravdivých tvrzení, je skrytou reklamou na některé jiné servery. Odkazuje na další webové stránky, ale zejména je matoucí a svým obsahem absolutně nekorektní vůči problematice Aktualizace Územního plánu města Brna, kterou má odborně ve své gesci Magistrát města Brna – Odbor územního plánování a rozvoje.

Rád bych Vás poprosil o vysvětlení, z jakého důvodu se takovýto pořad objevil na stránkách 
seznam.cz, když svoji podstatou zcela neodpovídá objektivnímu zpracování daného tématu.

Prosím o jeho stažení.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den

S pozdravem


Mgr. Pavel Žára M.A.
tiskový mluvčí

MAGISTRÁT MĚSTA BRNA
Dominikánské nám. 1
601 67 Brno
tel.: 
+420 542 172 162
fax: 
+420 542 172 303
e-mail: 
zara.pavel@brno.cz

Seznam žádosti o stažení pořadu nevyhověl, potvrdila Lupě mluvčí firmy Irena Zatloukalová. A vůči jednotlivým tvrzením magistrátu se ohrazuje protagonista pořadu Martin Marek

Tiskový mluvčí používá termín ‚velkou většinu‘, ale neuvádí ani jeden příklad. Osobně nevím, na co přesně reaguje, co má být tou nepravdou, jaké či jaká tvrzení. Těžko na to reagovat, když vlastně není na co. Stejným tématem jako tenhle díl se týdny zabývají brněnská média, říká.

Pavel Žára na žádost Lupy o konkrétní připomínky argumentoval tím, že „nepřesná a matoucí“ je například věta „místo stromů tu bude jen beton a asfalt“. Proč? Protože územní plán podle něj žádné takové věci nestanovuje. 

Vysvětlení je vskutku kuriózní: územní plán skutečně neobsahuje konkrétní umístění stromu či lavičky, říká ale, k jakému účelu je možné jednotlivá místa využít – kde se tedy například může stavět a kde budou parky či sportoviště. A – jak zazní v pořadu – u zmíněné lokality se v aktualizaci plánu změnilo určení ze zelené plochy na dopravní.

Extrémní řešení

Zajímavé je, že napadený pořad je vlastně velmi krotký – s výjimkou jednoho místa se v něm nemluví o žádných konkrétních kauzách, nabízí v podstatě jen návod, kde mohou lidé hledat přehlednější informace o změnách územního plánu a jak k němu mohou podávat připomínky. Magistrátní mluvčí ovšem odkazy na weby neziskových organizací paradoxně (například mampripominky.cz nebo nesehnuti.cz) považuje za skrytou reklamu.

EBF16

Podle Marka je to přesně naopak a zmíněné weby jsou užitečné: „Web mampripominky.cz zjevně trefil hřebíček na lavičku, jeho prostřednictvím občané do teď podali 15.934 připomínek z 752 e-mailů. Je tedy evidentní, že problém podávání připomínek ke změně územního plánu v Brně existuje a lidé nástroj, který připravily neziskové organizace, využívají v obrovském počtu. O tom, že o téma aktualizace územního plánu je ve veřejnosti nebývalý zájem, svědčí i účast více než 400 občanů na veřejném projednání, které proběhlo toto úterý.“

Nebyla tedy žádost o stažení pořadu, který ničemu neškodí, příliš extrémním řešením? Mluvčí Žára si stále myslí, že ne. A pak – o smazání přece nerozhoduje on: Rozhodnutí o případném smazání je na Seznamu, my jsme jej jen informovali o tom, že je pořad nepřesný a požádali jsme jej, aby jej stáhl, používá podobný argument, jako v případě stížnosti na facebookové stránky ŽítBrno.

60 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 3. 2014 6:02

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»