Brněnští Madfinger Games kvůli pirátům na Androidu zlevnili hru na nulu

Lidé často nejsou ochotní za nákup hry na mobilní telefon zaplatit ani jeden dolar. To je čerstvá zkušenost brněnského vývojářského studia Madfinger Games, které v pondělí oznámilo, že svoji zombie střílečku Dead Trigger, kterou ve verzi pro OS Android nabízelo za 1 USD, bude radši poskytovat zadarmo. „Poměr pirátských kopií byl neuvěřitelně vysoký,“ vysvětlili vývojáři svůj krok na facebookových stránkách. 

Lidé často nejsou ochotní za nákup hry na mobilní telefon zaplatit ani jeden dolar. To je čerstvá zkušenost brněnského vývojářského studia Madfinger Games, které v pondělí oznámilo, že svoji zombie střílečku Dead Trigger, kterou ve verzi pro OS Android nabízelo za 1 USD, bude radši poskytovat zadarmo. „Poměr pirátských kopií byl neuvěřitelně vysoký,“ vysvětlili vývojáři svůj krok na facebookových stránkách

„V celkovém součtu má asi 80 % hráčů Dead Triggeru pirátskou kopii. Toto se samozřejmě potom liší ještě v jednotlivých zemích, pro ukázku v Číně je 99,998 % kopií Dead Triggeru nelegálních,“ upřesnila pro Lupu mluvčí studia Anna Pořízková. K číslu podle ní vývojáři došli přes analytický software Localytics a porovnání celkového počtu uživatelů se svými prodeji.

Verze hry pro IOS přitom v App Store nadále zůstává zpoplatněna. „Pirátské kopie jsou i na Applu, podíl však není tak vysoký,“ vysvětluje Pořízková. A zpoplatněná zůstává i nejúspěšnější hra Madfinger Games – střílečka Shadowgun. „U Shadowgunu bylo procento pirátských kopií ještě podstatně větší, až teď začalo velmi pozvolna klesat, nyní je asi 78 %. Obhajovali jsme si to pro sebe vyšší cenou (8 a později 5 USD) a tím pádem vyšší neochotou hráčů, tuto cenu zaplatit. Nečekali jsme, že u Dead Triggeru, který stál jeden dolar, bude ta míra srovnatelná,“ dodává mluvčí. 

KL_NOMINACE

Vývojáři samozřejmě nezůstanou bez příjmu – vydělávat chtějí na stále populárnějších nákupech doplňků uvnitř hry. Ačkoli totiž hráči často nejsou ochotní zaplatit byť minimální částku za nákup hry, utrácení za různé upgrady, zbraně či jiné doplňky jim vůbec není proti mysli. Čísla pro Česko nejsou k dispozici, ale například americká firma Newzoo v květnu odhadla, že příjmy z in-game nákupů tvoří až 91 % z výnosů her na mobilních zařízeních v USA. 

Přiměje to Madfinger Games k tomu, aby všechny své budoucí hry nabízeli v modelu free-to-play? „To nemůžeme říct, protože to sami nevíme. Nicméně tento formát je u her stále častější a mezi developery stále oblíbenější, takže uvidíme, jakým směrem se to bude vyvíjet dál,“ říká mluvčí.

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 7. 2012 20:01

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »