Hlavní navigace

Brněnští Madfinger Games kvůli pirátům na Androidu zlevnili hru na nulu

David Slížek

Lidé často nejsou ochotní za nákup hry na mobilní telefon zaplatit ani jeden dolar. To je čerstvá zkušenost brněnského vývojářského studia Madfinger Games, které v pondělí oznámilo, že svoji zombie střílečku Dead Trigger, kterou ve verzi pro OS Android nabízelo za 1 USD, bude radši poskytovat zadarmo. „Poměr pirátských kopií byl neuvěřitelně vysoký,“ vysvětlili vývojáři svůj krok na facebookových stránkách. 

Lidé často nejsou ochotní za nákup hry na mobilní telefon zaplatit ani jeden dolar. To je čerstvá zkušenost brněnského vývojářského studia Madfinger Games, které v pondělí oznámilo, že svoji zombie střílečku Dead Trigger, kterou ve verzi pro OS Android nabízelo za 1 USD, bude radši poskytovat zadarmo. „Poměr pirátských kopií byl neuvěřitelně vysoký,“ vysvětlili vývojáři svůj krok na facebookových stránkách

„V celkovém součtu má asi 80 % hráčů Dead Triggeru pirátskou kopii. Toto se samozřejmě potom liší ještě v jednotlivých zemích, pro ukázku v Číně je 99,998 % kopií Dead Triggeru nelegálních,“ upřesnila pro Lupu mluvčí studia Anna Pořízková. K číslu podle ní vývojáři došli přes analytický software Localytics a porovnání celkového počtu uživatelů se svými prodeji.

Verze hry pro IOS přitom v App Store nadále zůstává zpoplatněna. „Pirátské kopie jsou i na Applu, podíl však není tak vysoký,“ vysvětluje Pořízková. A zpoplatněná zůstává i nejúspěšnější hra Madfinger Games – střílečka Shadowgun. „U Shadowgunu bylo procento pirátských kopií ještě podstatně větší, až teď začalo velmi pozvolna klesat, nyní je asi 78 %. Obhajovali jsme si to pro sebe vyšší cenou (8 a později 5 USD) a tím pádem vyšší neochotou hráčů, tuto cenu zaplatit. Nečekali jsme, že u Dead Triggeru, který stál jeden dolar, bude ta míra srovnatelná,“ dodává mluvčí. 

Vývojáři samozřejmě nezůstanou bez příjmu – vydělávat chtějí na stále populárnějších nákupech doplňků uvnitř hry. Ačkoli totiž hráči často nejsou ochotní zaplatit byť minimální částku za nákup hry, utrácení za různé upgrady, zbraně či jiné doplňky jim vůbec není proti mysli. Čísla pro Česko nejsou k dispozici, ale například americká firma Newzoo v květnu odhadla, že příjmy z in-game nákupů tvoří až 91 % z výnosů her na mobilních zařízeních v USA. 

Přiměje to Madfinger Games k tomu, aby všechny své budoucí hry nabízeli v modelu free-to-play? „To nemůžeme říct, protože to sami nevíme. Nicméně tento formát je u her stále častější a mezi developery stále oblíbenější, takže uvidíme, jakým směrem se to bude vyvíjet dál,“ říká mluvčí.

Našli jste v článku chybu?
24. 7. 2012 15:54
brunob (neregistrovaný)

Bezplatný účet s kartou podporujúcou online platby už môže mať snáď aj škôlkár, takže tam by som problém nevidel. Skôr to bude v mentalite a veku.

24. 7. 2012 21:36

Nemůžu porovnat, ale myslím si, že to zdaleka není problém Androidu, ale lidí. Apple má prostě jiný business a hodně lidí si nekoupí Apple, protože na něj prostě nemá a ti co si jej už koupí, tak nějak počítají, že to znamená nákup aplikací.

Já měl na Androidu pár aplikací nelegálně... většinou her a většinou za tím účelem, abych si aplikaci měl čas dostatečně vyzkoušet (dřív to nebyl problém, člověk na to měl 24h, dneska je interval zkrácený na několik minut).

Osobně mi je proti srsti …