Brusel spustil web pro řešení sporů s obchodníky na webu

Zjednodušit stížnosti na podvodné e-shopy nebo řešení případných tahanic o dodané nebo nedodané zboží a podobně.

Zatím sedmnáct členských států se připojilo k novému portálu, který rozjela Evropské komise. Prostřednictvím stránek lze online řešit problémy občanů EU a stejně tak i obchodník musí mít sídlo v rámci Unie. 

„Většina spotřebitelů, kteří při nákupech online narazí na problémy, stížnost nepodá, protože si myslí, že celá procedura je příliš zdlouhavá a nevede k žádnému řešení,“ vysvětluje komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů Věra Jourová

K nové platformě už je připojena stovka organizací, které řeší spory v jednotlivých zemích. Z české strany jde třeba o Českou obchodní inspekci, Český telekomunikační úřad nebo Finančního arbitra.

EBF16

Nové možnosti řešení sporů přinesla do tuzemské e-commerce i novela zákona o ochraně spotřebitele, která začala platit už na konci loňského roku. Ta zavedla mimosoudní řešení sporu

„Jedná se o poměrně zásadní událost a jsme ve velkém očekávání, jak se v praxi projeví,“ říká šéf APEKu Jan Vetyška. Novinka funguje od začátku února a do konce dubna by se mělo nové pravidlo promítnout i do obchodních podmínek e-shopů. 

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »