Nesdílím vaše přesvědčení, že operátoři by "se měli probudit". Jejich úděl je jasný - poskytovat připojení k Internetu a tím je dán i jejich osud - stát se infrastrukturou. Nic na tom nezmění ani "nějakej" app store, ani Skype. Prostě jednou poskytují konektivitu a tím to hasne.
Ale v současné chvíli to tak není. V současné době většina poskytovaných služeb jde přes mobilní operátory - a operátoři v celém světě si myslí, že mají neohroženou pozici.
A je to opravnene?
Tento obor jde mimo me, proto prosim o pripadnou korekci.
Muj nazor je takovy, ze jde o obor, kde dochazi k rychlemu nahrazovani plosne instalovanych technologii, tudiz je mozny vstup silneho investora, ktery nasadi novejsi technologie za prijatelne ceny drive nez konkurence a tak ziska cast trhu potrebnou ke generovani kapitalu na dalsi rust. Prvni obdobi nemusi byt ziskove, jde o ziskani pozice na trhu.
ano, operatori by meli vytvaret infrastrukturu, ale to preci nema vliv na to, co budou provozovat 'bokem'. nevidim rozdil mezi tim, jestli aplikace nabizi operator nebo vyrobce telefonu, ktery ma vyrabet telefony ;)
Pišto, diskuse není o tom, zda ten který operátor má nějakej "vedlejšák", to nech na finančáku.
Operátor však nesmí bránit ve využívání služeb třetích stran a vo tom to je, got it?
jestli sis nevsiml, prispevek, na ktery jsem reagoval, obsahoval nasledujici:
'operátoři by měli poskytovat pouze konektivitu a neotravovat zákazníky se svými pokusy o přínosné služby'.
ja se jen snazil poukazat na absurditu takoveho tvrzeni...
Dle průzkumu objednaného Skypem, si z 3000 uživatelů ze států, Španělska, VB a země vycházejícího slunce cca 67% nepřeje, aby jim operátor podsouval nějaké aplikace.
Jak poznamenává čtenář Andrew Norton v diskusi pod článkem, ...nepotřebujeme průzkumy, abychom se dozvěděli, že lidé chtějí svobodnou volbu.