Názory k článku
Budoucnost a současnost „čárových“ kódů pro mobily
VfB (neregistrovaný)
31. 7. 2008 8:03
Nový
QR Code rulez?
celé vlákno
nevím jak je to s rozšířením, s QR Code se setkávám téměř denně, ale o těch ostatních slyším poprvé a ještě jsem je naživo neviděl
9. 8. 2008 18:18
Nový
Re: QR Code rulez?
celé vlákno
Datamatrix najdeš například na poštovních obálkách od Komerční banky.
F2 (neregistrovaný)
85.132.159.---
30. 11. 2010 16:11
Nový
Re: QR Code rulez?
celé vláknoBývá to třeba v časopise Computer, jestli znáš...
Marv-in (neregistrovaný)
31. 7. 2008 8:33
Nový
QuickMark
celé vlákno
Vynikající software na čtení QR kódů pro Windows Mobile je QuickMark Reader, ostatní čtečky buď nefungovaly správně, nebo jejich výrobci zapomněli, že existují i jiní výrobci komunikátorů než HTC.
smal (neregistrovaný)
1. 8. 2008 9:34
Nový
Re: QuickMark
celé vlákno
Quickmark je vyborny i na Symbianu.
31. 7. 2008 9:05
Nový
"Na rozdíl od běžného čárového kódu jsou dvourozměrné"
celé vlákno
"Na rozdíl od běžného čárového kódu jsou dvourozměrné"
Já jsem ještě 3D čárový kód neviděl, běžné čárové kódy jsou přece natištěné jako sada čar (1D), případně čtverečků (2D), ale 3D? Leda tak nějaký holografický čárový kód.
Podle mě je to matení pojmů, a všechny čárové kódy jsou nyní 2D.
Já jsem ještě 3D čárový kód neviděl, běžné čárové kódy jsou přece natištěné jako sada čar (1D), případně čtverečků (2D), ale 3D? Leda tak nějaký holografický čárový kód.
Podle mě je to matení pojmů, a všechny čárové kódy jsou nyní 2D.
Daniel Dočekal (neregistrovaný)
31. 7. 2008 9:15
Nový
Re: "Na rozdíl od běžného čárového kódu jsou dvourozměrné"
celé vlákno
No, sám to Jaromíre nakonec píšeš :)
"běžné čárové kódy jsou přece natištěné jako sada čar (1D)"
a "případně čtverečků (2D)"
A nikde o 3D není ani slovo :)
"běžné čárové kódy jsou přece natištěné jako sada čar (1D)"
a "případně čtverečků (2D)"
A nikde o 3D není ani slovo :)
31. 7. 2008 9:19
Nový
Re: "Na rozdíl od běžného čárového kódu jsou dvourozměrné"
celé vlákno
Aha, jasně, takže autor myslel, jako běžné, ty 1D (které jsou na zboží)...
Dnes se už hodně používají i 2D, naposledy jsem ho viděl na boxu od CPU.
Jsem začal uvažovat v jiné rovině, a říkal si, jestli už jsou
3D a nebo co... :)
Dnes se už hodně používají i 2D, naposledy jsem ho viděl na boxu od CPU.
Jsem začal uvažovat v jiné rovině, a říkal si, jestli už jsou
3D a nebo co... :)
31. 7. 2008 9:16
Nový
Který se vám líbí nejvíc?
celé vlákno
Který se vám líbí nejvíc?
Mě shootcode (ten kulatý).
Mě shootcode (ten kulatý).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 7. 2008 13:47
Nový
Re: Který se vám líbí nejvíc?
celé vlákno
Vypadá stylově. Ty čtverečky jsou neestetické.
F2 (neregistrovaný)
85.132.159.---
30. 11. 2010 16:16
Nový
Re: Který se vám líbí nejvíc?
celé vláknoAle ten barevný taky není špatný, ale asi je dost nepraktický :-)
31. 7. 2008 10:22
Nový
Ještě jiné překážky
celé vlákno
Jsem rád za tenhle článek i za to, že kódy začal v reklamě používat právě Seznam. Myslím, že je to užitečná věc právě pro lepší propojení světa mobilů a internetu.
Že v Rakousku a Německu předinstalovávají čtečky BeeTagů, není náhodou. Operátoři jsou motivovaní revenue share. BeeTag je asi to nejméně zajímavé řešení. Kromě toho, že musíte platit za prokliky, BeeTag nese jen to zmíněné ID, kterému dá význam až ověření v databázi BeeTagu.
Ostatní 2D kódy využívají výhody vysoké kapacity k tomu, aby nesly přímo samotnou informaci (webovou adresu, vizitku, text...). Nikdo mi ještě nevysvětlil, co se stane, až někdo použije "můj" BeeTag po skončení kampaně (v době, kdy už nebudu ochotný platit za prokliky). Předpokládám, že když přestanu platit, přestane mně BeeTag přivádět lidi a bude jim ukazovat nějaké selfpromo. To je kontraproduktivní - vynaložil jsem náklady na tisk něčeho, co přivádí uživatele někomu, kdo pro mě dříve pracoval.
Otázka revenue share s výrobci mobilů a/nebo operátorů je velmi důležitá. Google začal v USA používat QR kódy v tištěné reklamě AdWords. Zjistil, že mají větší proklik než odkazy vypsané textem. Narazil ovšem na to, že teď naopak operátoři v USA odmítají předinstalovávat čtečky kódů, dokud jim Google nezačne platit provize z prokliků (proč jen Google?).
Tím se nám poněkud ztrácí kouzlo 2D kódů i jejich public domain variant.
Právě proto je důležité dál psát o výhodách 2D kódů, které přímo nesou informaci (ne jen ID jako BeeTag), o výhodách 2D kódů v public domain (QR kódy, DataMetrix) a o volně dostupných nástrojích pro tvorbu a čtení kódů (Google zxing, iMatrix, Kaywa, QuickMark, i-nigma...).
Že v Rakousku a Německu předinstalovávají čtečky BeeTagů, není náhodou. Operátoři jsou motivovaní revenue share. BeeTag je asi to nejméně zajímavé řešení. Kromě toho, že musíte platit za prokliky, BeeTag nese jen to zmíněné ID, kterému dá význam až ověření v databázi BeeTagu.
Ostatní 2D kódy využívají výhody vysoké kapacity k tomu, aby nesly přímo samotnou informaci (webovou adresu, vizitku, text...). Nikdo mi ještě nevysvětlil, co se stane, až někdo použije "můj" BeeTag po skončení kampaně (v době, kdy už nebudu ochotný platit za prokliky). Předpokládám, že když přestanu platit, přestane mně BeeTag přivádět lidi a bude jim ukazovat nějaké selfpromo. To je kontraproduktivní - vynaložil jsem náklady na tisk něčeho, co přivádí uživatele někomu, kdo pro mě dříve pracoval.
Otázka revenue share s výrobci mobilů a/nebo operátorů je velmi důležitá. Google začal v USA používat QR kódy v tištěné reklamě AdWords. Zjistil, že mají větší proklik než odkazy vypsané textem. Narazil ovšem na to, že teď naopak operátoři v USA odmítají předinstalovávat čtečky kódů, dokud jim Google nezačne platit provize z prokliků (proč jen Google?).
Tím se nám poněkud ztrácí kouzlo 2D kódů i jejich public domain variant.
Právě proto je důležité dál psát o výhodách 2D kódů, které přímo nesou informaci (ne jen ID jako BeeTag), o výhodách 2D kódů v public domain (QR kódy, DataMetrix) a o volně dostupných nástrojích pro tvorbu a čtení kódů (Google zxing, iMatrix, Kaywa, QuickMark, i-nigma...).
Lukas Korinek (neregistrovaný)
31. 7. 2008 11:34
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
Dobry den Martine,
rad bych uvedl nekolik Vasich tvrzeni na pravou miru:
- BeeTagg je zdarma pro nekomercni pouziti, proto jsme spustili www.tagg.cz.
- Plati se pouze za komercni pouziti a to ve formě fix fee, ktera plati po dobu 1 roku. V zadnem pripade se neplati za prokliky!
Tato obchodni politika je nastavena z urcitych duvodu, ktere maji realne opodstatneni (technicka garance, creativita, development okolo komercniho projektu). Podobne funguje spoustu dalsich zahranicnich reseni, staci si pouze procist "terms of use", kde vetsinou najdete sekci s nazvem "Personal and non-commercial use limitation" nebo cenik jako u ShotCode. Rozdily v obchodnich modelech se lisi pouze v platbach za: vyfoceni taggu, stahnuti reader nebo fixni fee.
Take s Vami nesouhlasim v duvodech, proc je BeeTagg predinstalovavan k do mobilnich telefonu - operatoru. Myslite, ze kdyby BeeTagg bylo nejhorsi reseni, tak si jej narocni operatori davaji do mobilnich telefonu nebo s nim spousteli kampane v CZ a SK? :-)
BeeTagg je online (koduje ID) ze dvou hlavnich duvodu:
1) Zadavatele chteji presnou meritelnost! Chteji znat zasah, response rate - bez techto udaju smysluplnou reklamni kampan neudelate.
2) Druhy duvod se z casti zaklada na tom co jste psal "usetreni nakladu za tisk" - diky tomu, ze kodujeme ID muzeme, kdykoliv obsah pod BeeTaggem zmenit (a to i treba 50x za den), coz znamena, ze klient v pripade zmeny nemusi jit znovu do tisku.
Tez i proto, ze BeeTagg je proste nejkomplexnejsi reseni, co se tyce user-experience s readerem:
1. BeeTagg je kompatibilni (umi cist jak QR kod, Datamatrix, tak samozrejme i BeeTagg) / Kdybyste nahodou videl jiny kod, tak s BeeTaggem Vam bude vse fungovat a nebudete resit, proc to najednou nefunguje :-)
2. Jako jediny rozsireny reader podporuje platformy: Java, Symbian, Windows Mobile, Palm, BlackBerry, Mac (Iphone)
3. Celkove podporuje okolo 180 mobilnich telefonu
4. Umoznuje cist BeeTagg bez fotoaparatu (=> sirsi penetrace BeeTagg reader)
5. Reader se prizpusobuje moznostem mobilnich telefonu (realtime zamerovani, zoom…)
6. Doplnkove funkce jako historie a zalozky (moznost zobrazit tagg na displeji a nechat jej precist z displeje mobilu)
Doporucuji si Vam vyzkouset tyto technologie a zjistit si vice informaci o "komercnim vyuziti" a "nekomercnim vyuziti" mobile tagging technologii.
Pokud mate vice konkretnich dotazu, tak Vam na ne rad odpovim (lukas at phomedia dot com).
Pekne leto,
Lukas
rad bych uvedl nekolik Vasich tvrzeni na pravou miru:
- BeeTagg je zdarma pro nekomercni pouziti, proto jsme spustili www.tagg.cz.
- Plati se pouze za komercni pouziti a to ve formě fix fee, ktera plati po dobu 1 roku. V zadnem pripade se neplati za prokliky!
Tato obchodni politika je nastavena z urcitych duvodu, ktere maji realne opodstatneni (technicka garance, creativita, development okolo komercniho projektu). Podobne funguje spoustu dalsich zahranicnich reseni, staci si pouze procist "terms of use", kde vetsinou najdete sekci s nazvem "Personal and non-commercial use limitation" nebo cenik jako u ShotCode. Rozdily v obchodnich modelech se lisi pouze v platbach za: vyfoceni taggu, stahnuti reader nebo fixni fee.
Take s Vami nesouhlasim v duvodech, proc je BeeTagg predinstalovavan k do mobilnich telefonu - operatoru. Myslite, ze kdyby BeeTagg bylo nejhorsi reseni, tak si jej narocni operatori davaji do mobilnich telefonu nebo s nim spousteli kampane v CZ a SK? :-)
BeeTagg je online (koduje ID) ze dvou hlavnich duvodu:
1) Zadavatele chteji presnou meritelnost! Chteji znat zasah, response rate - bez techto udaju smysluplnou reklamni kampan neudelate.
2) Druhy duvod se z casti zaklada na tom co jste psal "usetreni nakladu za tisk" - diky tomu, ze kodujeme ID muzeme, kdykoliv obsah pod BeeTaggem zmenit (a to i treba 50x za den), coz znamena, ze klient v pripade zmeny nemusi jit znovu do tisku.
Tez i proto, ze BeeTagg je proste nejkomplexnejsi reseni, co se tyce user-experience s readerem:
1. BeeTagg je kompatibilni (umi cist jak QR kod, Datamatrix, tak samozrejme i BeeTagg) / Kdybyste nahodou videl jiny kod, tak s BeeTaggem Vam bude vse fungovat a nebudete resit, proc to najednou nefunguje :-)
2. Jako jediny rozsireny reader podporuje platformy: Java, Symbian, Windows Mobile, Palm, BlackBerry, Mac (Iphone)
3. Celkove podporuje okolo 180 mobilnich telefonu
4. Umoznuje cist BeeTagg bez fotoaparatu (=> sirsi penetrace BeeTagg reader)
5. Reader se prizpusobuje moznostem mobilnich telefonu (realtime zamerovani, zoom…)
6. Doplnkove funkce jako historie a zalozky (moznost zobrazit tagg na displeji a nechat jej precist z displeje mobilu)
Doporucuji si Vam vyzkouset tyto technologie a zjistit si vice informaci o "komercnim vyuziti" a "nekomercnim vyuziti" mobile tagging technologii.
Pokud mate vice konkretnich dotazu, tak Vam na ne rad odpovim (lukas at phomedia dot com).
Pekne leto,
Lukas
benny (neregistrovaný)
31. 7. 2008 14:07
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
Chapu to tedy spravne tak, ze pri rozklicovani beeTaggu dostanu "jen" id, ke kteremu si do mobilu stahnu informace k nemu navazane?
Pokud ano, tak je to rozhodne vyborne pro inzerenty (jak pisete - je to zpetne meritelne a vyhodnotitelne). Jen jsem zvedav kolik potencialnich zakazniku zaplati za mobilni data, aby zjistil, ze ty podprsenky na billboradu se prodavaji na Vaclavaku a ze jsou bozi.
Nemyslim si, ze je z hlediska obchodu vyhodne propagovat se zpusobem, za ktery bude vas zakaznik viditelne platit (za reklamu v novinach vam take zaplati, ale ne primo - tak mu to nevadi). Pravdepodobne se na to nejvice chytnou dospivajici jedinci a deti (asi s tim pocitate - viz. lezerni vyzneni stranek tagg.cz), ale na "seriozni" informace to asi nebude.
Stale mi QR kod se spoustou mista na text pripada vyhodnejsi - "vyfotit" si jizdni rad na zastavce do telefonu bude mit pro spoustu lidi vetsi vyznam nez lepit po tramvajich samolepky s odkazem na moji vizitku na webu ;-)
Chapu ale, ze QR kod je "zadarmo", takze nezajimavy :)
Pokud ano, tak je to rozhodne vyborne pro inzerenty (jak pisete - je to zpetne meritelne a vyhodnotitelne). Jen jsem zvedav kolik potencialnich zakazniku zaplati za mobilni data, aby zjistil, ze ty podprsenky na billboradu se prodavaji na Vaclavaku a ze jsou bozi.
Nemyslim si, ze je z hlediska obchodu vyhodne propagovat se zpusobem, za ktery bude vas zakaznik viditelne platit (za reklamu v novinach vam take zaplati, ale ne primo - tak mu to nevadi). Pravdepodobne se na to nejvice chytnou dospivajici jedinci a deti (asi s tim pocitate - viz. lezerni vyzneni stranek tagg.cz), ale na "seriozni" informace to asi nebude.
Stale mi QR kod se spoustou mista na text pripada vyhodnejsi - "vyfotit" si jizdni rad na zastavce do telefonu bude mit pro spoustu lidi vetsi vyznam nez lepit po tramvajich samolepky s odkazem na moji vizitku na webu ;-)
Chapu ale, ze QR kod je "zadarmo", takze nezajimavy :)
Lukas Korinek (neregistrovaný)
31. 7. 2008 14:48
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
Zdravim Benny,
diky za reakci. Libi se mi jedna vec, kterou jste napsal - vymyslel jsem pro Vas ze zabavy, takovy virtualni souboj.
Napsal jste:
"QR kod se spoustou mista na text pripada vyhodnejsi - "vyfotit" si jizdni rad na zastavce do telefonu bude mit pro spoustu lidi vetsi vyznam"
Offline (QR kod):
- Vyfotite s kod a stahne si pevne stanoveny "offline" jizdni rad do sveho mobilniho telefonu bez sofitikovanych moznosti.
- Bude to muset byt pravdepodobne textovy soubor, kde budete mit vypsane jednotlive casy odjezdu
- Tapetu, Aplikaci si nestahnete, protoze tyto soubory do vnitr jiz nezakodujete - musel byste jit online.
=> Jizdni rad bude tedy velmi neprakticky, tezce se v nem vyznate a nebudete moci cestu planovat.
Online (BeeTagg):
- Vyfotite kod a dostanete se na mobilni stranky, kde budete mit nekolik moznosti:
a) Podivat se na nejblizsi jizdni rad v zavislosti na case
b) Naplanovat si cestu z mista A do mista B
c) Koupit si pres tlacitko SMS jizdenku (click-to-sms)
d) Podivat se na stav magistraly v Praze (jestli radsi nejet metrem)
e) Klidne Vam ukazeme i predpoved pocasi na 3 dny dopredu nebo chat mezi uzivateli :-))
To je podstatny rozdil, ne? :-)
Co se tyce dat:
- Nase mobilni stranky maji okolo 2-5 KB, coz znamena, ze pri APN internet stoji 0,06 Kc / kb - cca.
Spocitejte si kolik penez utratite + pokud mate dobreho klienta, tak si muzete KB vykoupit, aby uzivatele nic neplatili. Pokud mate dobrou sluzbu, tak Vam ji nasadi operatory a data mate zdarma.
Napriklad Vodafone nam nasadil BeeTagg zdarma ke stazeni pro uzivatele Vodafone v ramci konani KFF - vse jde, kdyz se chce :-)
Co Vy na to? :-)
Pekny den,
Lukas
P.S. Takoveto reseni, ktere jsem popsal bezi s BeeTaggy v ramci nekolika regionu ve Svycarsku.
diky za reakci. Libi se mi jedna vec, kterou jste napsal - vymyslel jsem pro Vas ze zabavy, takovy virtualni souboj.
Napsal jste:
"QR kod se spoustou mista na text pripada vyhodnejsi - "vyfotit" si jizdni rad na zastavce do telefonu bude mit pro spoustu lidi vetsi vyznam"
Offline (QR kod):
- Vyfotite s kod a stahne si pevne stanoveny "offline" jizdni rad do sveho mobilniho telefonu bez sofitikovanych moznosti.
- Bude to muset byt pravdepodobne textovy soubor, kde budete mit vypsane jednotlive casy odjezdu
- Tapetu, Aplikaci si nestahnete, protoze tyto soubory do vnitr jiz nezakodujete - musel byste jit online.
=> Jizdni rad bude tedy velmi neprakticky, tezce se v nem vyznate a nebudete moci cestu planovat.
Online (BeeTagg):
- Vyfotite kod a dostanete se na mobilni stranky, kde budete mit nekolik moznosti:
a) Podivat se na nejblizsi jizdni rad v zavislosti na case
b) Naplanovat si cestu z mista A do mista B
c) Koupit si pres tlacitko SMS jizdenku (click-to-sms)
d) Podivat se na stav magistraly v Praze (jestli radsi nejet metrem)
e) Klidne Vam ukazeme i predpoved pocasi na 3 dny dopredu nebo chat mezi uzivateli :-))
To je podstatny rozdil, ne? :-)
Co se tyce dat:
- Nase mobilni stranky maji okolo 2-5 KB, coz znamena, ze pri APN internet stoji 0,06 Kc / kb - cca.
Spocitejte si kolik penez utratite + pokud mate dobreho klienta, tak si muzete KB vykoupit, aby uzivatele nic neplatili. Pokud mate dobrou sluzbu, tak Vam ji nasadi operatory a data mate zdarma.
Napriklad Vodafone nam nasadil BeeTagg zdarma ke stazeni pro uzivatele Vodafone v ramci konani KFF - vse jde, kdyz se chce :-)
Co Vy na to? :-)
Pekny den,
Lukas
P.S. Takoveto reseni, ktere jsem popsal bezi s BeeTaggy v ramci nekolika regionu ve Svycarsku.
benny (neregistrovaný)
31. 7. 2008 15:10
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
Pokud jsem dobre pochopil clanek a odkazy, i QR kod muze byt typu URL a pak je ma defacto stejnou funkcnost jako BeeTagg.
Vse, co pisete o vyhodach BeeTagu je pravda, navic je designove "zajimavejsi" nez QR kod. Jen pocita s idealnim stavem - levna mobilni data, mobily s dobrym prohlizecem atd. Z meho pohledu je QR kod vic "frauenfest" - zobrazit text je jednodussi a v pripade zakodovane URL se to odkaze stejne jako u BC. QR kod dava vic moznosti na vyber - inzerent nemusi byt vazany na vlastni webovou sluzbu.
Tapety a aplikace jsou pridana hodnota, kterou vyuzije male procento uzivatelu.
Nevim jak vy, ale z meho okoli usuzuji, ze veci jako mobilni data, chytre telefony a ostatni vydobytky techniky jsou spis zalezitosti technidu a pubertaku. Neznam ani moc manageru s top telefony a komunikatory, kteri by umeli vyuzivat vse co zarizeni umoznuje. Sam mam postarsi Treo 650 a z moznosti, ktere nabizi (vcetne aplikaci tretich stran) vyuzivam nejvic kalendar a textove poznamky. Jen jizdni rad si stahuji do HAFAS programku - a zrovna v pripade JR neni problem aby v sobe nesl informaci do kdy bude aktualni :)
Nezavrhuji BeeTagg, ale vice se mi libi vetsi variabilita informaci nesenych v QR kodu.
Vse, co pisete o vyhodach BeeTagu je pravda, navic je designove "zajimavejsi" nez QR kod. Jen pocita s idealnim stavem - levna mobilni data, mobily s dobrym prohlizecem atd. Z meho pohledu je QR kod vic "frauenfest" - zobrazit text je jednodussi a v pripade zakodovane URL se to odkaze stejne jako u BC. QR kod dava vic moznosti na vyber - inzerent nemusi byt vazany na vlastni webovou sluzbu.
Tapety a aplikace jsou pridana hodnota, kterou vyuzije male procento uzivatelu.
Nevim jak vy, ale z meho okoli usuzuji, ze veci jako mobilni data, chytre telefony a ostatni vydobytky techniky jsou spis zalezitosti technidu a pubertaku. Neznam ani moc manageru s top telefony a komunikatory, kteri by umeli vyuzivat vse co zarizeni umoznuje. Sam mam postarsi Treo 650 a z moznosti, ktere nabizi (vcetne aplikaci tretich stran) vyuzivam nejvic kalendar a textove poznamky. Jen jizdni rad si stahuji do HAFAS programku - a zrovna v pripade JR neni problem aby v sobe nesl informaci do kdy bude aktualni :)
Nezavrhuji BeeTagg, ale vice se mi libi vetsi variabilita informaci nesenych v QR kodu.
HNF (neregistrovaný)
1. 8. 2008 15:13
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
Pocet smajliku v prispevku jednoznacne ukazuje ze Beetagg je fikulinstina pro teenagery co maji svuj xixi blogisek a potrebujou stahovat tapety, zvoneni, aplikace, divat se pri cestovani metrem jake bude nejblizsi 3 dny pocasi a chatovat o tom, neboli zpusob jak zatizit jejich rodice dalsimi naklady za tzv. sluzby s pridanou hodnotou.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 8. 2008 15:45
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
beetaggu se musi nechat 3 veci, ktere jsou hodne dobre.
a) vzhled (zatracene atraktivni)
b) robusnost (pouzita datova maska je citelna i kdyz ji mobil nezaostri, ostatni kody potrebuji vyrazne vetsi velikost bodu, aby je mobil "precetl")
c) manualni zadani ID (coz je vyhoda uzavreneho systemu)
ovsem hlavni nevyhodu vidim v uzavrenem systemu, kdy je zavisle vse na serverech, ktere sprostredkovavaji preklad ID na adresy.
vsechno ostatni je resitelne i ostatnimy kody, nikomu prece nic nebrani, aby treba v QR kodu zadaval (napr) URL adresu ve stylu http://m.neco.cz/id.php?id=neco.
na strane serveru si pak uz s tou adresou muzu udelat co chci a zaroven klienta (napriklad) presmerovat kam chci, coz je presne to, co dela beetagg. Jenom holt zvolili uzavrene reseni.
Pro PHP/DB nadsence prace asi na den a ma hotovy system odkazu, generovani kodu atd.
a) vzhled (zatracene atraktivni)
b) robusnost (pouzita datova maska je citelna i kdyz ji mobil nezaostri, ostatni kody potrebuji vyrazne vetsi velikost bodu, aby je mobil "precetl")
c) manualni zadani ID (coz je vyhoda uzavreneho systemu)
ovsem hlavni nevyhodu vidim v uzavrenem systemu, kdy je zavisle vse na serverech, ktere sprostredkovavaji preklad ID na adresy.
vsechno ostatni je resitelne i ostatnimy kody, nikomu prece nic nebrani, aby treba v QR kodu zadaval (napr) URL adresu ve stylu http://m.neco.cz/id.php?id=neco.
na strane serveru si pak uz s tou adresou muzu udelat co chci a zaroven klienta (napriklad) presmerovat kam chci, coz je presne to, co dela beetagg. Jenom holt zvolili uzavrene reseni.
Pro PHP/DB nadsence prace asi na den a ma hotovy system odkazu, generovani kodu atd.
31. 7. 2008 21:47
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
Uvedl jsem dvě výtky proti BeeTaggu (na ta dvě "g" pořád zapomínám):
1. zpoplatnění -- co se stane, až platit přestanu?
Sice jsem špatně uvedl způsob zpoplatnění, ale ani vy jste mi nevyvrátil domněnku, že až přestanu platit, nebudu mít záruku, že kód bude fungovat.
2. nese jen ID -- uživatel neví, kam ho kód navede, dokud kód neověří proti autoritativnímu seznamu
Kromě toho, že člověk neví, kam odkaz vede (u kódů, kde je uvedeno URL se to dá odhadnout -- třeba http://m.seznam.cz/ je docela srozumitelné), tak bych se trochu paranoidně obával toho, že tady vytváříme závislost na jednom autoritativním seznamu.
Když s vámi coby klient nebudu spokojený, jiný BeeTagg memám šanci začít používat. Naopak kampaň s kódy, které takový autoritativní seznam nevyužívají, tohle riziko nemají.
1. zpoplatnění -- co se stane, až platit přestanu?
Sice jsem špatně uvedl způsob zpoplatnění, ale ani vy jste mi nevyvrátil domněnku, že až přestanu platit, nebudu mít záruku, že kód bude fungovat.
2. nese jen ID -- uživatel neví, kam ho kód navede, dokud kód neověří proti autoritativnímu seznamu
Kromě toho, že člověk neví, kam odkaz vede (u kódů, kde je uvedeno URL se to dá odhadnout -- třeba http://m.seznam.cz/ je docela srozumitelné), tak bych se trochu paranoidně obával toho, že tady vytváříme závislost na jednom autoritativním seznamu.
Když s vámi coby klient nebudu spokojený, jiný BeeTagg memám šanci začít používat. Naopak kampaň s kódy, které takový autoritativní seznam nevyužívají, tohle riziko nemají.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 8. 2008 16:42
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
ad URL kody: tady by mi nevadila tolik zavislost na uzavrene platforme, jako spise fakt ze otevirani neznamych odkazu je presne to co se uzivatele na PC snazime odnaucit. A chytrofony jsou take male pocitace. Pri vetsim rozsireni tagu obsahujicich odkazy na web se dozajista dockame i rozsireni mobilnich viru a trojanu...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2008 12:48
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
Neotevírejme neznámé odkazy a nesahejme na neznámé předměty. Ještě, že Marie Sklodowská nebyla tak přízemní. Otevírám každý Bee Tagg a ještě jsem nic nechytil. Snad je to tím, že vir nebo trojan se do k750i nemá kudy dostat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 7. 2008 11:35
Nový
Re: Ještě jiné překážky
celé vlákno
naprosto souhlasim.
ale v teto chili je nejvetsi prekazka, ze mobilu v CR schopnych cist jakykoli 2d kod je par stovek (a to urcite prehanim) coz je velmi mala skupina,
Oskar zacal prosazovat (na KFF) vceli plastve, protoze penez ma dost a nejaka vlastni invence za pouziti QR je zbytecne slozita. A agresivita kterou se do toho pustil je oprravdu desiva (videl jsem jeden kod v firemnim casopise) ;-)
moje osobni zkusenost kdyz jsem pred 2-3 lety dal adresu, telefon a pozici pro gps na firemni stranku v QR kodu vcetne odkazu jak intalovat a co stim delat, tak lidi zacali psat, ze mame nejake divne obrazky, a ze nam nekdo hacknul stranky... proste lidi ani netusi o co jde a nez se sem dostane moda z vyspelych zemi tagovat vyrobky a vizitky tak to nejkaou dobu potrva zatim to trva pres 5 let a nic....
ale v teto chili je nejvetsi prekazka, ze mobilu v CR schopnych cist jakykoli 2d kod je par stovek (a to urcite prehanim) coz je velmi mala skupina,
Oskar zacal prosazovat (na KFF) vceli plastve, protoze penez ma dost a nejaka vlastni invence za pouziti QR je zbytecne slozita. A agresivita kterou se do toho pustil je oprravdu desiva (videl jsem jeden kod v firemnim casopise) ;-)
moje osobni zkusenost kdyz jsem pred 2-3 lety dal adresu, telefon a pozici pro gps na firemni stranku v QR kodu vcetne odkazu jak intalovat a co stim delat, tak lidi zacali psat, ze mame nejake divne obrazky, a ze nam nekdo hacknul stranky... proste lidi ani netusi o co jde a nez se sem dostane moda z vyspelych zemi tagovat vyrobky a vizitky tak to nejkaou dobu potrva zatim to trva pres 5 let a nic....
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 7. 2008 11:51
Nový
Bee Tags
celé vlákno
Podle návodu na tagg.cz jsem vyzkoušel a vše šlo na první pokus tak jak mělo. Mám SE k750i. Jen do Opery mini jsem pro stáhnutí aplikace musel místo www napsat http:// a ignorovat upozornění, že můj foun není podporován. Nainstaloval jsem aplikaci v Javě určenou pro Siemens. SE tam nebyl. Krytka foťáku se musí otevřít před spuštěním aplikace.
Yenya (neregistrovaný)
31. 7. 2008 12:52
Nový
QR code jako vizitka?
celé vlákno
Tusite nekdo, jaky text zakodovat do QR kodu tak, aby to telefon interpretoval jako celou vizitku? Zkousel jsem treba V-CARD, ale telefon to stejne zobrazi jako text a jen nabidne k ulozeni URL nebo telefonni cislo, ktere v tom textu najde. Ja bych se svym komplikovanym prijmenim uvital, kdybych mohl mit na vizitce QR-kod se jmenem, telefonnim cislem i URL tak, aby to mobil ulozil jako jeden celek do kontaktu.
-Yenya, http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/
-Yenya, http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 7. 2008 13:33
Nový
Re: QR code jako vizitka?
celé vlákno
vCard
http://www.quickmark.com.tw/En/diy/?qrVCard
ale bacha klik tam toho cpes a podle toho nastav error corection at to neni na plagat ;-)
http://www.quickmark.com.tw/En/diy/?qrVCard
ale bacha klik tam toho cpes a podle toho nastav error corection at to neni na plagat ;-)
31. 7. 2008 22:43
Nový
Re: QR code jako vizitka?
celé vlákno
Formát pro vizitku, záložku, smsku a e-mail najdete popsaný na webu NTT docomo. Vodafone pak používá trochu jednodušší model dobře čitelný i bez speciálního softwaru, ale formát docomo vnímám jako častěji podporovaný (většinou jsou podporovány buď oba nebo jen docomo).
http://www.nttdocomo.co.jp/english/service/imode/make/content/barcode/function/application/common/index.html
http://www.nttdocomo.co.jp/english/service/imode/make/content/barcode/function/application/common/index.html
Tony (neregistrovaný)
---.178-40-138.t-com.sk
17. 10. 2010 15:54
Nový
Re: QR code jako vizitka?
celé vlákno
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 7. 2008 13:01
Nový
Beetag
celé vlákno
Tak som si chcel skusit instalovat Beetag reader na WM 6 a nejak nejde.
je zvlasten ze QuickMark ide bez problemov.
jeden by povedal, ze WM ako opercny system nepotrebuje aby aplikacie sahali priamo na HW. ale asi to tak nebude, pretoze na http://cs.beetagg.com/mobiledistributor/ je k stiahnutiu verzia pre Windows Mobile 5 (eg XDA Pro, M5000, M3000) ale ta na mojom eten nejde..
je zvlasten ze QuickMark ide bez problemov.
jeden by povedal, ze WM ako opercny system nepotrebuje aby aplikacie sahali priamo na HW. ale asi to tak nebude, pretoze na http://cs.beetagg.com/mobiledistributor/ je k stiahnutiu verzia pre Windows Mobile 5 (eg XDA Pro, M5000, M3000) ale ta na mojom eten nejde..
31. 7. 2008 22:55
Nový
P1i
celé vlákno
Sony Ericsson P1i jako podporovaný uveden není, ale aplikace v Java funguje bez zaváhání. Ofotil a rozpoznal tag z LCD bez problémů.
Sony Ericsson 990i tam je podporovaný, je tedy reader i v symbianu UIQ nebo se jedná ve všech případech o stejnou java aplikaci?
Chtěl jsem si stáhnout verzi přímo pro P990i, ale systém to nedovoluje a nabídl mi jen .sis.
Sony Ericsson 990i tam je podporovaný, je tedy reader i v symbianu UIQ nebo se jedná ve všech případech o stejnou java aplikaci?
Chtěl jsem si stáhnout verzi přímo pro P990i, ale systém to nedovoluje a nabídl mi jen .sis.
1. 8. 2008 18:55
Nový
Focením RevoKódu lze i účtovat
celé vlákno
RevoKód je unikátní kód, který dodá uživateli mobilního telefonu službu nebo mediální soubor tím, že uživatel vyfotografuje kód svým mobilním telefonem (s předem nainstalovanou aplikací). Dodání může být zdarma nebo placené.
http://1kod.cz/uses.html
http://1kod.cz/uses.html
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2008 13:49
Nový
česká kotlina
celé vlákno
Mladí Lukáš a spol. vypustili do zatuchlého českého IT rybníka Bee Tagg a hladina se rozčeřila. Na lupa.cz se rozproudila diskuze vesměs odmítavá. Bee Tagg není dokonalý, ale jako nápad je to skvělé a hlavně pro nekomerční využití zadarmo. Stačí mobil s foťákem, Javou a datovým tarifem. Ten není zadarmo, ale u předplacenky 40 Kč týdně u O2 nebo 39 Kč u TM není až tak mnoho. I moje 4 roky stará K750i si s tím poradila. Při dostatku propagace to bude zkraje záležitost spíše puberťáků a několika aktivních důchodců. Většina těch, která by této myšlence mohla pomoci bude hledat chyby a házet pověstné klacíky pod aktivní pubertální a důchodcovské nohy. Živě vidím ajťáka jak řediteli firmy vysvětluje nevýhody Bee Taggů.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 8. 2008 23:01
Nový
Kódy na kolcích od alkoholu a cigaret
celé vlákno
Když si v Rusku kupuju lahev tvrdého alkoholu, tak mi přijde, že na kolku je taky nějaké podobné označení, ale víc se o tom nezjistil. Možná to mají i na cigaretách, to už si nejsem jistý.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 8. 2008 23:01
Nový
Re: Kódy na kolcích od alkoholu a cigaret
celé vlákno
Když si v Rusku kupuju lahev tvrdého alkoholu, tak mi přijde, že na kolku je taky nějaké podobné označení, ale víc se o tom nezjistil. Možná to mají i na cigaretách, to už si nejsem jistý.
zapomněl jsem se podepsat
zapomněl jsem se podepsat
UIS (neregistrovaný)
94.125.216.---
30. 4. 2009 13:25
Nový
QR kódy v ČR
celé vlákno
Kompletní řešení výroby a distribuce QR kódů včetně technické podpory uživatelů zajišťuje UIS.
Více na: http://qr.uis.cz
Více na: http://qr.uis.cz
Treiby (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
29. 10. 2009 12:26
Nový
"QR-KODY.cz" - další návody pro širokou veřejnost
celé vlákno
Ahoj, dovoluji si přispět k tomuto rozsáhlému a kvalitnímu článku odkazem na české stránky, věnující se tématice qr kódu - www.qr-kody.cz - v budoucnu mají za svůj cíl seznámit s touto problematikou širokou veřejnost a přispět tím k masovému rozšíření této technologie. Jedná se o nekomerční projekt z vlastní iniciativy autora, proto Vás žádám o jeho podpoření. Díky
Treiby (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
29. 10. 2009 12:59
Nový
Re: "QR-KODY.cz" - další návody pro širokou veřejnost
celé vlákno
jen s dovolením doplním odkaz - qr-kody.cz