Budoucnost zpráv?

Mám teď zpravodajský týden. Začal jsem používat Bloglines a poňouká mě to browsit po Internetu a pročítat různé zajímavé informační zdroje. Takže jsem jich za posledních několik dní prošmejdil opravdu hodně. Takřka žádný zpravodajský server však nebyl sto překročit stín papírových médií. O využívání potenciálu Internetu se nedá hovořit vůbec.

Mám teď zpravodajský týden. Začal jsem používat Bloglines a ponouká mě to browsit po Internetu a pročítat různé zajímavé informační zdroje. Takže jsem jich za posledních několik dní prošmejdil opravdu hodně. Takřka žádný zpravodajský server však nebyl sto překročit stín papírových médií. O využívání potenciálu Internetu se nedá hovořit vůbec.

Z celého dobrodružství jsem si udělal jeden závěr: zpravodajské servery jsou digitalizovanými novinami. Nemám teď na mysli, že by snad zpravodajské servery neměly vlastní obsah (nezávislý na obsahu papírových novin), ale že tento obsah je svým charakterem „papírový“. Není valného rozdílu mezi článkem v offline a online novinách.

Jsou zde samozřejmě zpravodajské servery, které jsou „domyšlené“ a nabízejí řadu možností, jaké papírové noviny nabídnout nemohou. Ale pořád mám jaksi dojem, že je to myšlení uvnitř zaběhnutých škatulek, že se pouze rozvíjejí paradigmata nastavená papírovými novinami a že se nikdo nesnaží využít možností Internetu jako nového média.

KL_NOMINACE

Jedním z příkladů vybočení z tohoto paradigmatu je společnost Newsgaming.com, která se snaží vyrábět flashové hry reagující na aktuální události (11. září, madridský útok, …). Ty pak čtenáře seznamují například s následky boje proti terorismu. Stejně jako článek je to vlastně také způsob argumentace, jen má jinou formu.

Dalším příkladem par excellence je příloha zpravodajského serveru The New York Times Six question for Iran multimediálního redaktora Naky Nathaniela, vycházející hvězdy na poli multimediálního žurnalismu. Domnívám se, že v tomto případě je možností Internetu využito až po okraj.

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 2. 2005 19:29

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »