Buffer: plánujte příspěvky na více sociálních sítích i několik dní předem

Služba Buffer za poslední dva měsíce přidala konkrétní plánování příspěvků, podporu Google+ a stránek na LinkedIn. Pojďme se podívat, jak se dá používat.

Buffer je software na zveřejňování příspěvků na sociálních sítích (není tedy určen pro kompletní správu profilů). Slouží k tomu, že do Bufferu odešlete příspěvky, které chcete na některé ze sítí zveřejnit, a Buffer se pak postará o to, že v určenou hodinu příspěvky publikuje. Pokud chcete, přidá k nim i nějaké ty UTM parametry pro Google Analytics a pomocí (například) bit.ly bude sledovat prokliky.

Buffer aktuálně podporuje Twitter, Facebook (osobní účet i stránky), LinkedIn (osobní účet, skupiny i stránky), app.net a Google+ (pouze stránky, pro osobní profily není zatím dostupné API). V neplacené podobě je dobrý spíš na vyzkoušení – lze připojit málo profilů a je také výrazně omezen počet příspěvků, které přes Buffer můžete vložit. Za sebe mohu dodat, že po chvíli zkoušení jsem si Buffer zaplatil rovnou dopředu na celý rok.

Buffer v základní a nejčastěji používané podobě funguje tak, že si vytvoříte plánové časy zveřejňování příspěvků (schedule), které buď mohou být stejné ve všechny dny v týdnu, nebo si můžete dát práci a každý den mít jiný (zejména třeba v sobotu a neděli). Pro každý připojený sociální profil můžete mít různé plány. U některých sítí budete omezeni tím, že API neumožní vložit víc než 24 příspěvků za den (Google+ zejména), na což vás Buffer upozorní předem.

JAK TO MÁM JÁ: 

Osobně mám od 6:30 ráno do 22:00 večer naplánováno zhruba 20 – 24 časů, kdy Buffer příspěvky vkládá. V ranní části (08:00 až 10:00) a večerní části (19:00 až 21:00) je vkládání častější, ve zbytku dne zhruba s hodinovým rozestupem. Protože mám připojeno víc sítí, tak se (občas) snažím, aby se nevkládal příspěvek ve stejný čas na víc z nich.

Pokud vložíte do Bufferu víc příspěvků než máte termínů pro publikování, bude prostě pokračovat v plnění do dalších dnů. Můžete se samozřejmě kdykoliv vydat na www.bufferapp.com (nebo použít mobilní aplikaci) a příspěvky zrušit, okamžitě zveřejnit či změnit jejich pořadí. Pokud jste při vkládání udělali chybu, lze ji před zveřejněním opravit.

Buffer také nově (zhruba měsíc a půl) umožňuje příspěvek naplánovat ručně na specifický den i hodinu. Při vkládání samozřejmě máte na výběr, na které připojené profily chcete příspěvek vložit – můžete si vybrat jeden, všechny nebo libovolnou kombinaci.

JAK TO MÁM JÁ: 

Do Bufferu jsem připojil osobní Twitter (@MedvidekPU),  Twitter mého blogu (@poohcz), Facebook  mého blogu (POOH.CZ), Google+ mého blogu (POOH.CZ), osobní LinkedIn (Daniel Dočekal) a App.net (medvidekpu). Při vkládání pak většinou vynechávám první uvedený a odkazy jdou na další uvedené. 

Do Bufferu můžete vkládat příspěvky pomocí webového formuláře. Můžete si také pořídit mobilní aplikaci a vkládat příspěvky přímo z ní (což moc smyslu nedává, ale pro úplnost je to vhodné uvést). Nejčastěji ale budete do Bufferu vkládat z prohlížečů – podporuje je pomocí pluginu/rozšíření a funguje velmi jednoduše. Na stránce, kterou chcete vložit na své sociální sítě, prostě kliknete na ikonku Bufferu.

Buffer, vkládání z prohlížeče

Buffer, vkládání z prohlížeče

Další možností vkládání je využití různých RSS čteček, které velmi často právě Buffer podporují – v mém případě jde o kombinaci Feedly-Pocket-Buffer (popsáno v Život po smrti Google Readeru? Newsify, Feedly, Pocket a Buffer), která skvěle slouží v okamžicích, kdy si čtu články někde ne cestách nebo mimo kancelář či domácí počítač. Mohu články buď odesílat do Pocketu (pro další zpracování, třeba jako článek pro Lupu) nebo na sociální sítě.

Co Buffer ještě umí?

Vedle toho již řečeného v Bufferu najdete také možnost sledovat výkonnost příspěvku. Analytika (Analytics) využívá dat ze zkracovače a v některých případech si umí sáhnout také na data ze sociální sítě. Používám ji občas, ale to je spíše dáno tím, že mi nezáleží na tom, jak „výkonné“ moje příspěvky byly.

V nastavení pak najdete možnost přizvat si do „vašeho“ Bufferu další členy týmu, kteří pak mohou také přidávat příspěvky a pracovat s jejich frontou. Což je další velmi užitečná funkce.

Pokud se vám nelíbí bit.ly, můžete přepnout na buff.ly a j.mp, případně nezkracovat odkazy – v takovém případě se samozřejmě rozlučte s analytikou počtu prokliků. Stejně tak je možné vypnout přidávání UTM parametrů k odkazům (slouží pro případné sledování v Google Analytics).

Za zmínku  možná ještě stojí, že Buffer se hodně kamarádí s IFTTT. Což by těm s dostatečnou fantazií mohlo stačit.

Výhody a nevýhody Bufferu

Obrovskou výhodou Bufferu je skvělá technická podpora, která na dotazy odpovídá během desítek minut, maximálně pár hodin. Problémy skutečně řeší a ochotně si o problémech dopisuje v sérii e-mailů.

Jedinou značnou nevýhodou Bufferu je, že naplánované časy jsou pevné. Když v určitém dni máte méně příspěvků, hodilo by se, kdyby Buffer uměl sám rozložit časy vkládání rovnoměrně do celého dne (případně podle toho, kdy je to vhodnější z hlediska zapojení fanoušků). Pokud jste na tom ale jako já, tak stejně už někdy v průběhu odpoledne začínáte „vkládat“ příspěvky na další den, takže ani tahle nevýhoda není až tak problematická.

Mírnou nevýhodou může být to, že když se příspěvek v danou hodinu nevloží (chyby, cílová síť to odmítla třeba pro příliš mnoho příspěvků), zůstane viset „ve frontě“ a je nutné jej zpracovat ručně. Je tedy nutné čas od času zkontrolovat, zda vám v Bufferu „nevisí“ neodeslané příspěvky (u Google+ se to stává poměrně často).

Další mírnou nevýhodou je, že vkládání na Twitter, Facebook a Google+ zároveň znamená, že musíte vzít Twitter jako základ a vkládané příspěvky tak mohou mít pouze oněch cca 120 znaků a jejich součástí bude i odkaz – ten se na Facebooku i Google+ sice korektně připojí, ale jeho zkrácená podoba zůstane v textu příspěvku. Řešení je jediné: musíte konkrétní věc vkládat nadvakrát – nejprve kratší pro Twitter, potom delší (a bez odkazu v textu) pro Facebook a Google+.

CIF16

Pro mě osobně výhody Bufferu významně převyšují nevýhody či drobné nedostatky (například trochu zmatená podpora v Newsify). Možnost „plnit“ dopředu sociální sítě příspěvky i na den dopředu je skoro k nezaplacení – hlavně díky jednoduchosti, s jakou to jde udělat. Buffer mi totiž vyřešil i doposud zásadní problém – příliš mnoho příspěvků na sociální sítě objevených při ranním „monitorovacím“ kolečku. S pomocí Bufferu se rozloží do dalších několika hodin. 

Placená verze Bufferu vás přijde na 10 USD měsíčně – za což dostanete neomezené vkládání (můžete jen narazit na limit API u některých sítí), možnost připojit 12 sociálních profilů a mít další dva členy týmu. Zdarma dostupná verze umožní připojit pouze jeden účet od každého typu sítě, vložit 10 příspěvků do fronty a má omezené možnosti plánování.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 1. 2015 18:51

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »