Hlavní navigace

Časopis dTest: Čeští operátoři pomocí triků s tarifikací zvyšují cenu hovorů o desítky procent

Redakce

Spotřebitelský časopis dTest upozorňuje na prodražení telefonních hovorů v důsledku operátory nastavené tarifikace, tedy způsobu účtování hovorů. Podle 3500 záznamů získaných z webového tarifikačního kalkulátoru operátoři ceny hovorů podloudně zvyšují o desítky procent. Reklama Přemýšlíte o změně operátora nebo tarifu? Vyzkoušejte službu Nový Tarif s výhodnějšími balíčky Vodafone. 

Spotřebitelský časopis dTest upozorňuje na prodražení telefonních hovorů v důsledku operátory nastavené tarifikace, tedy způsobu účtování hovorů. Podle 3500 záznamů získaných z webového tarifikačního kalkulátoru operátoři ceny hovorů podloudně zvyšují o desítky procent.

Reklama

Přemýšlíte o změně operátora nebo tarifu? Vyzkoušejte službu Nový Tarif s výhodnějšími balíčky Vodafone. 

Z dat zadávaných do kalkulátoru zjistil dTest, že délka 41 % hovorů uživatelů této aplikace je kratší než 1 minutu. První minutu ovšem všichni mobilní operátoři vždy účtují celou, i když hovor trvá jen několik sekund.

Více než pětina ceny tak podle d Testu může být účtována za služby, které nejsou ve skutečnosti poskytnuty. Týká se to zejména případů, kdy se uplatňuje tarifikace 60 + 60, tedy účtování hovorů po minutě. V zahraničí se takto nevýhodná tarifikace téměř nevyužívá.

Výsledky z tarifikačního kalkulátoru ovšem znevěrohodňuje fakt, že pokud uživatel nezadá počet hovorů kratších než jedna minuta, aplikace automaticky počítá s tím, že jich je 40 procent. Číslo je nápadně blízké vypočítanému průměru 41 procent.

„dTest mapuje spokojenost spotřebitelů se stavem telekomunikačních služeb v České republice a provedl průzkum mezi více než 2800 respondenty,“ doplňuje údaje z webové aplikace poradkyně dTestu Tereza Gáliková a dodává: „Pouze 19 % lidí se snaží zohledňovat svou aktuální tarifikaci při uskutečňovaném volání.“

Podle uvedeného průzkumu je většina uživatelů telekomunikačních služeb nespokojena se současným tarifem či předplacenou kartou. Nejčastějším důvodem nespokojenosti s operátorem je účtovaná výše cen, nezanedbatelný podíl tvoří i zákazníci, kteří nejsou spokojeni s obchodními praktikami svého operátora.

Z výsledků dále vyplývá, že 93 % lidí by bylo ochotných přejít k jinému poskytovateli telekomunikačních služeb, ale často tak nečiní, protože se domnívají, že jiní operátoři nenabízejí zajímavější a levnější alternativu.

V tomto ohledu se zdá být nedostatečná zejména nabídka levnějších tarifů, podle názorů uživatelů telekomunikačních služeb se mobilní operátoři zaměřují hlavně na více utrácející klienty.

„Dle údajů dTestu celých 73 % respondentů považuje nabídky operátorů za nepřehledné. Operátoři nabízejí velké množství různých „výhodných“ balíčků, které zákazníky matou, v celkovém výsledku ale nabízejí produkty velmi podobné jako konkurence, takže zákazník nemá příliš možnost volby. Stav v českých telekomunikacích je spíše oligopolem než konkurenčním bojem,“ Gáliková.

Zdroj: časopis dTest

Našli jste v článku chybu?

8. 12. 2011 19:13

Ondra (neregistrovaný)

Lepší než o tom mluvit. Regulátor se k ničemu nemá, tak aspoň mediální masáž může něčím prospět..

11. 12. 2011 18:24

AAA (neregistrovaný)

Jo, akorát že si ten kólbek musí vyvolat přes SMS, která taky není zadarmo...

DigiZone.cz: Skylink: zpožděný kanál Prima +1

Skylink: zpožděný kanál Prima +1

DigiZone.cz: Sat novinky: slovenská TV8 HD i ruský NTV Mir

Sat novinky: slovenská TV8 HD i ruský NTV Mir

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Vitalia.cz: Co pomáhá dítěti při zácpě?

Co pomáhá dítěti při zácpě?

Lupa.cz: Kolik ČR platí za sledování elektronické komunikace?

Kolik ČR platí za sledování elektronické komunikace?

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

DigiZone.cz: SES zajistí HD pro M7 Group

SES zajistí HD pro M7 Group

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte