Hlavní navigace

Časopis dTest: Čeští operátoři pomocí triků s tarifikací zvyšují cenu hovorů o desítky procent

Redakce

Spotřebitelský časopis dTest upozorňuje na prodražení telefonních hovorů v důsledku operátory nastavené tarifikace, tedy způsobu účtování hovorů. Podle 3500 záznamů získaných z webového tarifikačního kalkulátoru operátoři ceny hovorů podloudně zvyšují o desítky procent. Reklama Přemýšlíte o změně operátora nebo tarifu? Vyzkoušejte službu Nový Tarif s výhodnějšími balíčky Vodafone. 

Spotřebitelský časopis dTest upozorňuje na prodražení telefonních hovorů v důsledku operátory nastavené tarifikace, tedy způsobu účtování hovorů. Podle 3500 záznamů získaných z webového tarifikačního kalkulátoru operátoři ceny hovorů podloudně zvyšují o desítky procent.

Reklama

Přemýšlíte o změně operátora nebo tarifu? Vyzkoušejte službu Nový Tarif s výhodnějšími balíčky Vodafone. 

Z dat zadávaných do kalkulátoru zjistil dTest, že délka 41 % hovorů uživatelů této aplikace je kratší než 1 minutu. První minutu ovšem všichni mobilní operátoři vždy účtují celou, i když hovor trvá jen několik sekund.

Více než pětina ceny tak podle d Testu může být účtována za služby, které nejsou ve skutečnosti poskytnuty. Týká se to zejména případů, kdy se uplatňuje tarifikace 60 + 60, tedy účtování hovorů po minutě. V zahraničí se takto nevýhodná tarifikace téměř nevyužívá.

Výsledky z tarifikačního kalkulátoru ovšem znevěrohodňuje fakt, že pokud uživatel nezadá počet hovorů kratších než jedna minuta, aplikace automaticky počítá s tím, že jich je 40 procent. Číslo je nápadně blízké vypočítanému průměru 41 procent.

„dTest mapuje spokojenost spotřebitelů se stavem telekomunikačních služeb v České republice a provedl průzkum mezi více než 2800 respondenty,“ doplňuje údaje z webové aplikace poradkyně dTestu Tereza Gáliková a dodává: „Pouze 19 % lidí se snaží zohledňovat svou aktuální tarifikaci při uskutečňovaném volání.“

Podle uvedeného průzkumu je většina uživatelů telekomunikačních služeb nespokojena se současným tarifem či předplacenou kartou. Nejčastějším důvodem nespokojenosti s operátorem je účtovaná výše cen, nezanedbatelný podíl tvoří i zákazníci, kteří nejsou spokojeni s obchodními praktikami svého operátora.

Z výsledků dále vyplývá, že 93 % lidí by bylo ochotných přejít k jinému poskytovateli telekomunikačních služeb, ale často tak nečiní, protože se domnívají, že jiní operátoři nenabízejí zajímavější a levnější alternativu.

V tomto ohledu se zdá být nedostatečná zejména nabídka levnějších tarifů, podle názorů uživatelů telekomunikačních služeb se mobilní operátoři zaměřují hlavně na více utrácející klienty.

„Dle údajů dTestu celých 73 % respondentů považuje nabídky operátorů za nepřehledné. Operátoři nabízejí velké množství různých „výhodných“ balíčků, které zákazníky matou, v celkovém výsledku ale nabízejí produkty velmi podobné jako konkurence, takže zákazník nemá příliš možnost volby. Stav v českých telekomunikacích je spíše oligopolem než konkurenčním bojem,“ Gáliková.

Zdroj: časopis dTest

Našli jste v článku chybu?
8. 12. 2011 19:13
Ondra (neregistrovaný)

Lepší než o tom mluvit. Regulátor se k ničemu nemá, tak aspoň mediální masáž může něčím prospět..

11. 12. 2011 18:24
AAA (neregistrovaný)

Jo, akorát že si ten kólbek musí vyvolat přes SMS, která taky není zadarmo...