Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Čekají nás nové reklamní strategie od Laďa - Dobrý den, chtěl bych uvést na pravou míru význam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 1. 2003 13:43

    Laďa (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    chtěl bych uvést na pravou míru význam slova REKLAMA. Jak již autor článku naznačil, jedná se o složeninu z předpony RE a základu KLAMA. Jak jistě všichni víte, RE znamená něco opravit, oživit apd.. KLAMA je zkrácenina slova KLAMAT. Na počátku minulého století, kdy byla průmyslovo-technická revoluce v plném proudu se začli objevovat výrobky, které podle uživatelů měly jiné vlastnosti, než sliboval výrobce. Proto právě výrobci přišli s automatem, který pojmenovali REKLAMAT a který měl vysvětlit uživatelům, jaké jejich výrobek má vlastnosti. Byl to poměrně jednoduchý přístroj s obrázky, které se pomocí kliky, později časového spínače, samy mněnily. Některé tyto automaty byly vybaveny i zvukem na válečcích. (Nutno dodat, že tyto automaty, ovšem s modernějšími technologiemi, se dnes vrací do obchodů a jiných veřejných prostor.) Vlastní proces sdělování těchto informací byl nazván - určitě pozorný čtenář uhádne - REKLAMA :-)
    Dnes už se bez reklamy neobejde téměř žádný výrobek. Prostým užíváním totiž jeho vlastnosti nevyjdou najevo a uživatel by tak mohl být zklamán. Proto nebraňme se reklamě! Bez ní bysme byli ošizeni o spoustu funkcí, zážitků a dalších přidaných hodnot.

    S pozdravem Laďa - násCimod
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).