Hlavní navigace

Centrum a Atlas se spojují. A dál?

Aleš Miklík 11. 3. 2008

Ještě loni zněla taková spekulace značně divoce a obvykle byla odkázána do patřičných mezí. Spojovat Centrum s Atlasem, proč, proboha? Že jsou oba portály na prodej, bylo sice dlouho známo, že by ale někoho napadlo investovat do obou portálů, vypadalo na první pohled dost nepravděpodobně. O to zvláštněji nyní působí téměř rozpačité ticho, které po oznámení transakce desetiletí na českém Internetu panuje.

Aleš Miklík - nová karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

Podobné spekulace o zaručeném prodeji a novém majiteli tu Centra, tu Atlasu, probíhaly internetovými diskusemi i kuloáry určitě několik let a většina zúčastněných si na tento průběžný šum už zvykla. Jak se jedna zpráva za druhou nepotvrzovala, osvojili si novináři i ostatní přihlížející silný návyk těmto zkazkám nedůvěřovat. Když přesto „padlo“ Centrum, byla to velká událost a patřičně se o ní referovalo. Prodaná dvojka (nebo trojka, ale v tu chvíli to nikoho příliš nezajímalo), údajných 100 milionů eur – to je přece rána!

Atlas už takové štěstí neměl; spekulace o jeho prodeji pokračovaly a Centrum se v nich opakovalo tak dlouho a často, až když skutečně „došlo na věc“, nebyl vlastně nikdo příliš překvapený. V kombinaci s tím, že strategie pro synergii služeb obou portálů teprve vznikají a tudíž o nich nelze nic konkrétního říct, je výsledkem téměř lhostejný klid přihlížejících. Událost desetiletí českého Internetu tak paradoxně provází jakési ticho, symbolicky rámující zřejmě největší epizodu rozprodeje českých služeb nadnárodním investorům, o němž jen pouhé zmínky ještě loni vzbuzovaly tak vášnivé emoce.

Jediným zpestřením během tichého usazování prachu jsou tak hlavně další spekulace, tentokrát třeba o tom, že skutečným vlastníkem obou portálů je Nova (resp. CME), která je koupila přes nastrčený Warburg Pincus (a například Ondřej Tomek tuto variantu na březnovém NetClubu nevyloučil). To podstatné se ale jako vždy skrývá v méně atraktivních částech tiskových prohlášení: spojování obou firemních kultur a produktů se může ukázat jako natolik složitý proces, že na reálný výsledek spojení (ať už to bude znamenat cokoliv) si můžeme počkat ještě hodně dlouho.

I dnes, dva týdny od oznámení události, tak zůstává jedinou jistotou radost konkurence – Seznamu, Googlu, MAFRy a možná i Novy. Vzájemné, byť nejspíš jen dočasné „vyrušení“ dvou velkých konkurentů, řešících nyní vcelku jiné problémy než boj o trh, musí být pro ně pěkným jarním dárkem. Nemluvě o „personálních synergiích“, které tato konkurence pravděpodobně naváže s těmi ze zaměstnanců Centra a Atlasu, kteří se s novými poměry ve své původní firmě nesmíří.

Osobně jsem nyní jen zvědavý, jestli ticho bude následovat i v případě potvrzeného lišáckého manévru Novy. Nebude-li se už ovšem dávno spekulovat zase o něčem jiném…

Anketa

Koupila Nova Centrum s Atlasem?

Našli jste v článku chybu?

11. 3. 2008 18:35

Myslím že není potřeba se divit rozdílnému halasu u prodeje Centra a Atlasu. Atlas se nabízel periodicky už dlouhodobě, jen nikdy žádná nabídka nebyla dostatečně dobrá, a ve vlastní hodnotě a obsahu spíše upadal nebo alespoň stagnoval. Naproti tomu Centrum byla výrazně dynamičtější firma, z výrazně lepšími vyhlídkami do budoucna.

Jak bude probíhat spojování jsem sám zvědav, hlavně kvůli jinému příkladu akvizice - podívejte se na Stahuj - kolik vody už uplynulo od jeho odkoupení a stále se na n…

11. 3. 2008 10:26

MartinezZ (neregistrovaný)
Mnoho povyku pro nic - spojily se nějaké dva portály. Nějaký Atlas s nějakým Centrem. Kdo to vůbec byl? Pamatujete si na ně někdo? A bude vůbec někoho zajímat čím budou po sloučení? A sloučí se vůbec, když to bude "tak zdlouhavé" - prostě přejmenuju na CenTlas, změním barvičky a grafiku a je sloučeno. A klidně mohou začít prodávat třeba ledničky. Jejich zmizení z vod českého internetu nejenže nikoho nebodne u srdíčka, ale on si toho nikdo ani nevšimne.
Aneb mnoho povyku pro nic.
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET