Hlavní navigace

Centrum: Musíme tam všichni

Marek Antoš 2. 5. 2000

Jak jsme už avizovali minulý týden, Centrum oslavilo Svátek práce spuštěním své celoplošné reklamní kampaně. K vidění jsou nejen billboardy v největších českých městech, ale také spoty v televizi. Kampaň má jasný cíl: zaujmout. V podobném rozsahu se doposud žádný český server neprezentoval; zda se Centru tato investice vyplatí, je otázkou.

Po tiskové zprávy, kterou Centrum k této kampani vydalo, je cílem kampaně vytvořit obecné povědomí o tomto portálu a získat nové uživatele. Na svůj propagační debut se připravilo poměrně mohutně: reklamní spot natočil režisér Petr Zelenka, tvůrce řady úspěšných celovečerních filmů, pro kterého to byl debut v oblasti reklamní tvorby. Celou kampaň vytvořila největší česká reklamní agentura Leo Burnett, která jinak vytváří reklamní kampaně například pro EuroTel.

Celá kampaň má záměrně kontroverzní ráz: na billboardech se objevují slepec, mrtvola a sovětský voják, který slibuje, že se vrátí; televizní spot jsem bohužel zatím neměl možnost vidět. Pro ilustraci uvádím jeden z billboardů, který hlásá, že „tam“ musíme všichni. Zatímco postava na tomto billboardu je už zřejmě na pravdě boží, my ostatní musíme na Centrum:

[Musíme tam všichni]

Podobně jako někdejší kampaň Internet OnLine (ze všech variací připomeňme populární „Pamelu“) využívá i tato kampaň interakce mezi samotným billboardem a internetovými stránkami; která agentura měla na svědomí tehdejší kampaň IOL, bohužel nevím. Na propagované adrese www.vsichnitam­musime.cz najdete několik vět o tom, co všechno najdete na Centru.

Jak jsem již psal společně s Jasnou Sýkorovou v pátečním článku, Centrum nyní potřebuje výrazně prorazit. Po sedmi měsících své existence sice získalo zajímavou pozici, nicméně ve srovnání se Seznamem či Atlasem je stále pouhým trpaslíkem. Investice do marketingu je proto logická, je však otázkou, nakolik se právě propagace na billboardech a v televizi vyplatí. Dostupné průzkumy hovoří o počtu uživatelů českého Internetu v řádu 6–8 procent populace. Osobně mám vážné pochybnosti o tom, že je efektivní oslovovat takto úzkou cílovou skupinu prostřednictvím masových prostředků, zejména televize. Navíc zde již v minulosti určité pokusy v tomto směru byly, přestože nikdy v natolik masovém měřítku. Kupříkladu Najdi.TO ze stáje VOLu shlíželo svého času na kolemjdoucí z řady billboardů, ale přesto se tento vyhledávač masové návštěvnosti nedočkal.

Provozovatelům Centra jde však možná o něco jiného. Primárním cílem této kampaně nemusí být čistě získání nových návštěvníků, ale vyslání signálu, že lidé kolem Centra nejsou žádná ořezávátka a se svým účinkováním v českém Internetu to myslí vážně. Pokud je to tak, mohla by kampaň splnit svůj účel: „Podívejte, mají kampaň v televizi, všude se o tom píše, to bude asi něco velkého.“

Spuštění nynější kampaně je pouhou předzvěstí dalších věcí, které se na nás ze strany portálů chystají. Příští zprávu očekávám znovu od provozovatelů Centra: podle tiskové zprávy se záhy chystají zveřejnit jména svých nových investorů. Jak se nám již podařilo zjistit z důvěrných zdrojů, hlavním investorem má být Intel Ventures.

Marek Antoš

Našli jste v článku chybu?

5. 5. 2000 15:33

doly (neregistrovaný)
Služby centra využívám už půl roku a jsem s ním moc spojkojen. Pravdou je, že jejich emajl naběhne nejdřív. Vim to protože mám mejla snad úlně všude. Zrovna dneska sem si pustil seznam a málem sem se při čekání na načtení zbláznil nudou, u centra je to tak třikrát rychlejší. Využívám u něj většiny služeb a je to prostě pohoda. Spousta mích spolužáků přestoupila taky na Centrum a vim proč, protože to je rychlý, dobrý a mělo to ještě před nedávnem dobrej disajn.
Doufám že výhody centra nako…

4. 5. 2000 23:51

Ondrej Sury (neregistrovaný)
Jak nefungoval? Jako ze nejel? Nebo spatne hledal? Osvetlete mi to, nejak si na tu *nefunkcnost* nepamatuju.
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?