Hlavní navigace

Červený autobus Redbus Interhouse odjíždí...?

Mirek Zeman

Zvěsti o možném konci kolokačního centra Redbus Interhouse se na českém Internetu objevily již před několika týdny. I když oficiálně zatím rozhodnuto není. Důvodem je, že objekt s datovou plochou 2.147 metrů čtverečných a počáteční investicí 300 milionů korun zasáhla velká voda, která se prohnala pražským Karlínem.

Naddimenzované, megalomanské. To byl můj dojem z první návštěvy kolokačního centra Redbus Interhouse. Budova měla příkon 6 MW ze dvou nezávislých směrů, který byl jištěn akumulátory s výdrží sedm minut a třemi záložními generátory 2.000 kW, které byly jako většina ostatních systémů v konfiguraci N+1, tj. dva stačí na zvládnutí výpadku, jeden je záložní. Dále zde byly nainstalovány dva nezávislé chladící okruhy, všude jste narazili na bomby s hasícím prostředkem FM200 nepoškozujícím zařízení a spoustu bezpečnostních zařízení (VESDA, CCTV monitoring vnitřních a vnějších prostor, čipové karty atd.). Ani to však nestačilo, když se druhý srpnový týden prohnala Karlínem velká voda.

V rozhovoru pro server ISDN obchodní ředitel Redbus Interhouse Petr Diviš říká: „Téměř devět měsíců probíhalo intenzivní vyhledávání vhodné lokality, kterou by bylo možné použít pro umístění datového centra dle našich představ. Naše volba se nakonec přiklonila k objektu Corso Karlín, který vyhovoval našim požadavkům nejlépe. (…) Nesplňoval prakticky jediné (v dnešním světle událostí však aktuální), a to dostatečnou ochranu proti stoleté vodě.“ Již při výstavbě kolokačního centra se pracovalo na protipovodňových opatřeních. Jednalo se zejména o eliminaci dvou nebezpečí průniku vody: průniku kanalizací a povrchové vodě. Ve středu 14. srpna však k zaplavení kolokačního centra přesto došlo.

Jeho historie je poněkud spletitá. U zrodu stál Boris Bělousov, který je čtenářům Lupy znám především ve spojitosti s myšlenkou komerčního peeringového střediska Gemma IX či iniciativou Bojkot II. To jeho napadlo, že by v České republice mohlo něco podobného existovat. Vypracoval tedy byznys plán, s nímž se obrátil na rizikové investory, ale příliš nepochodil. Nakonec uspěl u společnosti Redbus Interhouse, součásti skupiny Redbus Group. Redbus Interhouse v současnosti provozuje devět kolokačních center v pěti zemích a letos má přibýt dalších 13 lokalit. Česká pobočka měla být společným počinem firem Gemma a Redbus Group, ale s navýšením rozpočtu Gemma z projektu vypadla.

V současné době vypadá situace kolem kolokačního centra Redbus Interhouse následovně: Dlouhý čas se nesmělo ničeho dotýkat, protože pojišťovna Redbus Interhouse (londýnská Lloyd's) chtěla všechna zařízení vidět v původním stavu. Dle Petra Diviše činí odhadovaná škoda 200 až 300 milionů korun. Audit pojišťovny a provozovatele se však zásadně liší. Pojišťovna trvá na tom, že zařízení je možno vyčistit a dále používat. Redbus Group naopak tvrdí, že v takovém případě by nemohl zákazníkům poskytnout odpovídající garance. Nyní je veškerý inventář čištěn a odvážen do hangáru. Těch přibližně deset zákazníků, které Redbus Interhouse má, je připojeno na z Francie dovezený náhradní generátor.

O setrvání Redbus Interhouse v České republice tak rozhodne zejména výsledek jednání s pojišťovnou, který by měl být znám do konce listopadu. Druhým podstatným rozhodovacím elementem jsou jakési garance ze strany města Prahy týkající se výstavby protipovodňových bariér. Zatím se této iniciativy chopili především místní investoři. Pokud Redbus Interhouse v České republice skončí, garantuje stávajícím zákazníkům bezplatný a bezproblémový přesun do zvoleného kolokačního centra. Kdyby však Redbus Interhouse nadále zůstal, je otázkou, zda se mu podaří obnovit důvěru zákazníků, jimž se vždy prezentoval jako nejlepší kolokační centrum.

Anketa

Má dle vašeho názoru Redbus Interhouse s poškozenou reputací šanci přežít?

Našli jste v článku chybu?

5. 11. 2002 14:59

Milan Berka (neregistrovaný)
Protože jedině BLB mohl naplánovat něco takového, co se nikdy nemohlo zaplatit, bylo nejvýhodnějším řešením to zatopit a nechat to zaplatit pojišťovny, ty ale nejsou tak blbé a proto to nejspíše nezaplatí.
Možná máme odpověď na otázku, co způsobilo povodně....
DigiZone.cz: Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Vitalia.cz: Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů pro podnikatele

Změny v daních z příjmů pro podnikatele

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák