Z grafů je zřejmé, že v podstatě řada uživatelů dial-up připojení změnila technologii a přešla na ADSL (pokles o 17% a nárůst o 12 procent), zbylo ( 5%), pravděpodobně odhlásili pevnou telefonní linku a přešli na WiFi nebo jinam.
Zásadní problém je, že kapacita růstu ADSL se snižuje (prostor Dial-up). To je v podstatě i limit ADSL.
Nové pevné linky si dnes již nikdo nepořizuje. Kabelovky taky nějak valem nerozšiřují své sítě a tak jako perspektiva růstu zbývají v podstatě jenom bezdráty nebo nové metropolitní a regionální sítě. Pravděpodobně jejich budování v rámci projektů EU stojí za vysokým růstem připojení jak v Jihomoravském, tak i ve Zlínském kraji.
Názory k článku
Češi a připojení k Internetu, léta Páně 2007
Miloslav Sova - IPV (neregistrovaný)
3. 11. 2007 6:10
Nový
Re: Iluze růstu ADSL
celé vlákno
Dobrý den,
mě osobně malinko zarazil počet kabelových přípojek. I kdybychom počítali opravdu potvrzený počet bezdrátových přípojek třeba z naší statistiky v databázi bezdrátových sítí dojdeme k číslu cca. 370 tisíc bezdrátových přípojek (za toto číslo dám klidně ruku do ohně). Můj osobní odhad skutečného stavu bezdrátového připojení je ještě o pár desítek tisíc vyšší cca. 450 tisíc.
V ČR je cca. 35 kabelových poskytovatelů Internetu a že by dohromady měli vyšší počet připojených uživatelů se mi nějak nezdá (leda by UPC s Karnevalem za poslední rok zdvojnásobili počet svých klientů).
Takže pánové ze statistického úřadu tentokrát trochu vařili z vody. Přeji hezký den. Sova - předseda sdružení Internet pro všechny
mě osobně malinko zarazil počet kabelových přípojek. I kdybychom počítali opravdu potvrzený počet bezdrátových přípojek třeba z naší statistiky v databázi bezdrátových sítí dojdeme k číslu cca. 370 tisíc bezdrátových přípojek (za toto číslo dám klidně ruku do ohně). Můj osobní odhad skutečného stavu bezdrátového připojení je ještě o pár desítek tisíc vyšší cca. 450 tisíc.
V ČR je cca. 35 kabelových poskytovatelů Internetu a že by dohromady měli vyšší počet připojených uživatelů se mi nějak nezdá (leda by UPC s Karnevalem za poslední rok zdvojnásobili počet svých klientů).
Takže pánové ze statistického úřadu tentokrát trochu vařili z vody. Přeji hezký den. Sova - předseda sdružení Internet pro všechny
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 11. 2007 14:32
Nový
Re: Iluze růstu ADSL
celé vlákno
ČSU nepočítal počet přípojek k internetu. To, co ČSÚ počítá je počet domácností, které mají doma připojení k internetu. Jednu přípojku může využívat více domácností, protože ČSÚ za domácnost počíta nazvěme to "ekonomickou domácnost" - t.j. v bytě mohou žít i dvě a více domácnosti.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 11. 2007 17:16
Nový
Re: Iluze růstu ADSL
celé vlákno
svatá pravda.
jb (neregistrovaný)
27. 11. 2007 12:35
Nový
Internet bude brzo zahlceny, copak to neni jasne?
celé vlákno
http://www.bloc.cz/bloccz/art_107/lay_4/tv-nova-plus-centrum-cz-plus-atlas-cz-plus-tajemny-dalsi-rovna-se.aspx
Google versus Seznam.cz, o nic jineho nejde.
Atlas a Centrum padnou do nicoty.
Google versus Seznam.cz, o nic jineho nejde.
Atlas a Centrum padnou do nicoty.
Mirek (neregistrovaný)
4. 11. 2007 8:19
Nový
Re: Iluze růstu ADSL
celé vlákno
K těm zmiňovaným 5% procentům, co přešli z dial-upu na
WiFi patřím i já a myslím si, že tato technologie má zvláště
na venkově velkou budoucnost z důvodu nedostupnosti jiného
levného vysokorychlostního připojení (velká vzdálenost od
ústředny v případě ADSL). V mém okolí roste WiFi připojení
domácností jako houby po dešti a není čemu se divit,
ceny od 300 do 500 Kč, bez omezení dat a rychlost,
moment, podívám se ...download 2Mb/s, upload 314 kb/s
a k tomu 400Kč měsíčně ušetřených zrušením pevné linky
(nutné hovory na pevnou linku se v pohodě vejdou do
volných minut mobilního tarifu), no není to paráda?
WiFi patřím i já a myslím si, že tato technologie má zvláště
na venkově velkou budoucnost z důvodu nedostupnosti jiného
levného vysokorychlostního připojení (velká vzdálenost od
ústředny v případě ADSL). V mém okolí roste WiFi připojení
domácností jako houby po dešti a není čemu se divit,
ceny od 300 do 500 Kč, bez omezení dat a rychlost,
moment, podívám se ...download 2Mb/s, upload 314 kb/s
a k tomu 400Kč měsíčně ušetřených zrušením pevné linky
(nutné hovory na pevnou linku se v pohodě vejdou do
volných minut mobilního tarifu), no není to paráda?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 11. 2007 17:22
Nový
Re: Iluze růstu ADSL
celé vlákno
jj, máš recht, přesně tak to je, nikdo jiný než wifi zde nefunguje a ňáký adsl s iptv je absolutně v nedohlednu, tak ani nic jinýho na výběr není a pokud bydlíte na vesnici, která je zarostlá stromy, tak nemáte ani wifi. :(( Takový je internet léta Páňě 2007 v ČR!
Bubak (neregistrovaný)
2. 11. 2007 8:26
Nový
stredovek
celé vlákno
No ja nevim, ale povazovat 144kbit+ za vysokorychlostni pripojku mi prijde v dnesni dobe jako parodie na Internet. Osobne bych za vysokorychlostni povazoval minimalne 3Mbit v obou smerech a bez limitu, ale to tady bude jeste nejakou dobu utopie. Vlastne, kdyz uz se vsechno srovnava s EU, jak by asi vypadaly tyto statistiky v porovnani se severskymi zememi, Holandskem apod. ? Lepsi snad nedomyslet ... stredovek.
doctorX (neregistrovaný)
2. 11. 2007 8:45
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
3Mb , .... to chces trochu moc, ale budiz, i kdyz nevim za by to byl koncovy zakaznik schopen zaplatit, pokud nelezis v nejake extra penetrovane oblasti, pocitej ze sym 1Mb s garanci stoji kolem 2tiz czk
Bubak (neregistrovaný)
2. 11. 2007 9:20
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Je to jen o "IT vzdelanosti" obyvatel. Sam to vidim u sveho ISP - 90% pripojek jsou rychlosti 256 - 512kbit, vic nikdo nechce, nepotrebuje, protoze nevi, jak to vyuzit. Ale povazovat za broadband to, kdyz na vesnici dotahnu 4Mbit a sdilim to 20 lidem (tzn. 144kbit+ na jednoho), to neberu.
Cena je vec druha, tady s Vami souhlasim, zalezi na lokalite.
Cena je vec druha, tady s Vami souhlasim, zalezi na lokalite.
pj (neregistrovaný)
2. 11. 2007 9:25
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
rozhodujici je "byt online", rychlost je spis podruzna, vubec me neprekvapuje, ze pro drtivou vetsinu lidi postacuje 512/128, coz staci i na voip. vetsi prenosy se stejne resi offline.
p.s. mam dsl 4Mb
p.s. mam dsl 4Mb
Bubak (neregistrovaný)
2. 11. 2007 9:41
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
V podstate s Vami souhlasim, ale myslim, ze je to jen otazka casu, nez lide prijdou na chut novym sluzbam ..
2. 11. 2007 15:32
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
To ale asi nemluvite o ceskych luzich a hajich, ze ne...?
Nevim, ale na me se divaji lide opravdu divne, kdyz na cestach koukam na TV pres inet nebo posloucham inet radia :-)
Naopak spousta lidi, co znam, si opravdu vystaci s pulmegabitovym az megabitovym downloadem - a ja se jim nedivim. U nas je totiz neskutecne malo opravdu kvalitnich zdroju. Vetsina dobrych zdroju je v zahranici a tady narazime na omezeni zahranicni konektivity. Je hezke, ze mam doma petimegabit od UPC, kdyz mi to ze zahranici prakticky nikdy nejede rychleji, nez mega...
[Ad anketa: Kam se mam zaradit, pokud pouzivam v jednom miste WiFi broadband, v jinem kabelovy broadband a k tomu jeste mobilni broadband od O2?]
Nevim, ale na me se divaji lide opravdu divne, kdyz na cestach koukam na TV pres inet nebo posloucham inet radia :-)
Naopak spousta lidi, co znam, si opravdu vystaci s pulmegabitovym az megabitovym downloadem - a ja se jim nedivim. U nas je totiz neskutecne malo opravdu kvalitnich zdroju. Vetsina dobrych zdroju je v zahranici a tady narazime na omezeni zahranicni konektivity. Je hezke, ze mam doma petimegabit od UPC, kdyz mi to ze zahranici prakticky nikdy nejede rychleji, nez mega...
[Ad anketa: Kam se mam zaradit, pokud pouzivam v jednom miste WiFi broadband, v jinem kabelovy broadband a k tomu jeste mobilni broadband od O2?]
Bubak (neregistrovaný)
2. 11. 2007 16:02
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
imho +/- otazka jedne generace
2. 11. 2007 16:43
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Ano, to je přesně ono. Svůj věk doufám psát nemusím, ale patřím mezi ty mladší :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 11. 2007 14:38
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Autor ankety udělal chybu, když umožnil pouze jednu odpověď ... stává se :-)
krakonoš (neregistrovaný)
2. 11. 2007 10:54
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Nechci moc. Technicky není problém 6 MB. A pokud jde o cenu, jsou ISP, kteří umí 6 MB full duplex bez limitů a FUP s agregací 1:1 za 500 Kč/měsíčně vč. DPH. Vodoprd a ČRa to samozřejmě nejsou a nejspíš nikdy nebudou, protože Klasická telefonní linka je k provozu rychlého internetu to nejméně vhodné medium a kabelovkám to k téhle metě bude ještě pár let trvat.
doctorX (neregistrovaný)
2. 11. 2007 13:48
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
nechci ti odporovat, ale B != b , a i v pripade, ze mas na mysli 'b', tak garantovany 6Mb za 500czk , to bych chtel videt, kdyz to vynasobis cca 20x tak budes jeste rad kdyz tu garantovanou sym. konektivitu sezenes
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 11. 2007 15:21
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
v každém běžném okres. městě kde je optika...
jako koncák dostanu garantovanou 4-6 mbit za 6-10 000kc mesicne
garantovanou smluvne, na zakruhované optice
jako koncák dostanu garantovanou 4-6 mbit za 6-10 000kc mesicne
garantovanou smluvne, na zakruhované optice
Sislik (neregistrovaný)
2. 11. 2007 19:13
Nový
Re: stredovekRe: stredovek
celé vlákno
tak, zase nepotrebuju mit garantovanou rychlost za sileny prachy, kdyz muzu mit za 300Kc/mesic sdilenou linku, kde se rychlost DL i UL pohybuje v prumeru okolo 20 az 40Mbit, a rekl bych, ze pod 10Mbit to snad nejde nikdy neslo ani v nejvetsich spickach
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 11. 2007 6:23
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
No zkuste na takoveto lince pustit trvaly datovy tok 6Mbit z/do zahranici a uvidite, jak dlouho Vam to ISP bude tolerovat. On totiz za to zahranici plati nejspis nejakych 8-14E/Mbit podle odebiraneho objemu (beru cenu v nejakem telehousu, a jelikoz tam zrejme nebydlite, je jeste treba pripocitat naklady na dopravu tech dat k Vam).
2. 11. 2007 15:08
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Vsechno je o to o stavu trhu a konkurencniho boje. Ten ovsem bohuzel musi paradoxne nastartovat regulator.
Vezmi si priklad Nemecka, naprostym standardem je pripojeni az "16 mbit" - downstream realne a stabilne 12-14 mbit, upstream 1 mbit. Cena? Sakum prask, vcetne pevne linky "od poskytovatele DSL" za 39 EUR, uplakanych 1000 Kcs. Za to Telecom prodava kolik, 2 megabity s upstreamem nejakych pochroiumanych 128k? Vzdyt takovy upstream bude dusit i downstream...
Prirozene ta nemecka rychlost neni garantovana, ale to ta od Telecomu take ne. Bezny uzivatel vidi mirnou cenu s a svistici data.
Netreba dodavat, ze FUP se nepestuje.
Vezmi si priklad Nemecka, naprostym standardem je pripojeni az "16 mbit" - downstream realne a stabilne 12-14 mbit, upstream 1 mbit. Cena? Sakum prask, vcetne pevne linky "od poskytovatele DSL" za 39 EUR, uplakanych 1000 Kcs. Za to Telecom prodava kolik, 2 megabity s upstreamem nejakych pochroiumanych 128k? Vzdyt takovy upstream bude dusit i downstream...
Prirozene ta nemecka rychlost neni garantovana, ale to ta od Telecomu take ne. Bezny uzivatel vidi mirnou cenu s a svistici data.
Netreba dodavat, ze FUP se nepestuje.
veprova hlava (neregistrovaný)
5. 11. 2007 23:06
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Upresneni: 2048/128 bez FUP stoji od Telecomu pres 1400,- Kc/mesic vcetne poplatku za nevyuzite hlasove sluzby. Rychlost stahovani z P2P siti omezuje u teto sluzby skutecne rychlost uploadu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
19. 11. 2007 21:07
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
V ČR je pomalej net jen díky monopolu telekon alá O2.Kdyby telekom nezaspal mohli sme mít še rychlejší.A hlavně mě připadá že oni ani nechtěj nabízet lepší služby.Kdyby nepřišlo wifi a další broadband, nezaváděli by ani Adsl.Proč?Nemaj to zapotřebí.Všichni by měli vytáčený připojení a platili by jak mourovatý.To stejný je s dnešnim ADSL oproti německu a dalšim zemím.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 11. 2007 19:45
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Ano. Naprosto souhlasím. Pod 2Mbit připojení nelze považovat za rychlé připojení. Podle mého názoru je minimum 2 - 3Mbit, průměr 4 - 6Mbit a slušné připojení kolem 10Mbit. Kilobity je naprostý nesmysl.
Drom (neregistrovaný)
5. 11. 2007 22:43
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
Dle statu je "vysokorychlostni broadband pripojeni" 256kbit a vice (co ja vim).
Bubak (neregistrovaný)
6. 11. 2007 17:36
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
A proto je v parlamentu 100Mbit. At jdou nekam ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 11. 2007 12:51
Nový
Re: stredovek
celé vlákno
to neni "dle statu"... to tak proste je....definice broadbandu nicmene neni uplne standardizovana...ted uz to je malicko mimo misu diky vyvoji...ale proste tak to bylo kdysi stanoveno...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 11. 2007 11:12
Nový
optika
celé vlákno
nechcem sa pustat do diskusie ale jednu vec by som rad povedal...vysokorychlostny internet a kolko vlastne musi mat linka to je naozaj na nekonecnu debatu...vidim to ale tak ze takyto inernet je mozny v plnej kvalite len na optike a skonci to cele u tripple play...len na okraj pripomeniem aka je situacia na slovensku v sucasnosti...orange ziskal prachy od materskej firmy na technologiu FTTH a masivne investuje miliardy do optiky ktora konci az v byte...na zaklade toho zistili slovenske telekomunikacie ze ich DSL je im v podstate nahovno a cela tato technologia je u nas v podstate casom mrtva...pred casom vyhlasili ze svoje miliardy idu tiez davat do optiky...takze ako sledujem ako orange taha optiku v barakoch a uz to aj rozbehol a pripaja klientov tak sa mi zda ze skokom sa dostavame na celne pozicie co sa tyka pokrytia...holt vsetko je to naozaj o prachoch...zelam cechom nech sa to tam tiez rozbehne
Milf (neregistrovaný)
2. 11. 2007 20:40
Nový
Re: optika
celé vlákno
Už pomalu slézáme ze stromů, internet za hubičku ;-)
http://www.moravanet.cz/?category=internet-fttb&blog=Internet
(chybí mi v anketě)
http://www.moravanet.cz/?category=internet-fttb&blog=Internet
(chybí mi v anketě)
martin (neregistrovaný)
4. 11. 2007 15:27
Nový
Re: optika
celé vlákno
Proc by tam mela bejt kazda vidlacka sit ? Mam viagia a je to OK www.viagia.cz a s nakou moravou se bez zahrabat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 11. 2007 12:53
Nový
Re: optika
celé vlákno
jojo.....asi diky flarionu se tam u vas spustil takovej konkurencni boj... ze pro vas jenom dobre.....tise zavidim.... i kdyz ja mam upc a spatny to rozhodne neni....ale proste vidim na vychod od nas ze to za stejny penize muze byt lepsi:-)
Assist19 (neregistrovaný)
2. 11. 2007 23:15
Nový
Vysokorychlostní internet
celé vlákno
To by mne zajimalo kde autor prisel k tomuto: Vysokorychlostní připojení je definováno jako připojení umožňující vyšší přenosovou rychlost dat - 144 kbit/s a více.
------------------------------------------------------------
ZDROJ je Ministerstvo informatiky: http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=3157
Definice vysokorychlostního internetu, se kterou Národní politika pracuje je: takový druh přístupu uživatelů k poskytovaným zdrojům a službám, který koncové uživatele neomezuje v tom, co a jak hodlají dělat, kdykoli to chtějí dělat. Pro rok 2005 považuje schválený dokument za minimální hranici vysokorychlostního přístupu nominální rychlost 256 kilobitů za sekundu.
Komentář: Pro 2007 rok by se nechalo predpokládat, že minimální hranice pro vysokorychlostní přístup je cca 1Mbit/s.
------------------------------------------------------------
Já jsem na tom takto: http://www.speedtest.net/result/198463641.png
jedná se o Wifi a bez dat. limitů s cenou 300Kč s daní.
------------------------------------------------------------
ZDROJ je Ministerstvo informatiky: http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=3157
Definice vysokorychlostního internetu, se kterou Národní politika pracuje je: takový druh přístupu uživatelů k poskytovaným zdrojům a službám, který koncové uživatele neomezuje v tom, co a jak hodlají dělat, kdykoli to chtějí dělat. Pro rok 2005 považuje schválený dokument za minimální hranici vysokorychlostního přístupu nominální rychlost 256 kilobitů za sekundu.
Komentář: Pro 2007 rok by se nechalo predpokládat, že minimální hranice pro vysokorychlostní přístup je cca 1Mbit/s.
------------------------------------------------------------
Já jsem na tom takto: http://www.speedtest.net/result/198463641.png
jedná se o Wifi a bez dat. limitů s cenou 300Kč s daní.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 11. 2007 1:40
Nový
Re: Vysokorychlostní internet
celé vlákno
S tímto parametrem pracuje průzkum ČSÚ.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 11. 2007 14:46
Nový
Re: Vysokorychlostní internet
celé vlákno
S hodnotou 144 kbps a více pracuje statistický úřad proto, že je to požadavek zadavatele průzkumu (Evropská komise), který průzkum i financuje. 144 kbps se v tomto šetření používá ve všech zemích EU.
pcspace.sk (neregistrovaný)
3. 11. 2007 22:47
Nový
stale lepsie ako u nas
celé vlákno
vecsina krajiny nema pristup k broadbandu, teda aspon k DSL, a velke mesta uz predavaju optiku v rychlostiach 60 Mpbs. nuz, sme na spici :)
unknown (neregistrovaný)
17. 11. 2007 20:21
Nový
Ono by se to připojovalo k NETU, ale!
celé vlákno
Jaký paradox, internet, sítě atp. jsou mým denním chlebem, přesto i když bych opravdu chtěl, na nějaký broadband mohu zapomenout. Mám totiž smůlu, žiji na blbém místě.
ADSL - kvůli tomu se hádám 4 roky s telecomem a nyní už s Telefonicou. Dokola objednávám zřízení služby, kupodivu vždy je má objednávka kladně přijata s tím ,že technici potvrdili možnost instalace a po 14 dnech mi někdo zavolá a omlouvá se jako debil, že bohužel není možno službu zřídit, ať se zkusím zeptat za nějaký čas. Jo, jasně. Ptám se 4 roky a předem vím , že to nepůjde.
WiFi - není
UPC atp. - není
CDMA pokrytí - není
Jediná možnost je EDGE od T-mobile, bohužel efektivní rychlost je na hranici 40-60kbps což rozhodně není sranda na tomhle brouzdat, nehledě k tomu, že na tom musím pracovat.
Takže ať jdou všichni do pr...., protože to dřív chcípnu, než se dočkám kvalitního připojení k netu 25 kilometrů od Karlových Varů.
ADSL - kvůli tomu se hádám 4 roky s telecomem a nyní už s Telefonicou. Dokola objednávám zřízení služby, kupodivu vždy je má objednávka kladně přijata s tím ,že technici potvrdili možnost instalace a po 14 dnech mi někdo zavolá a omlouvá se jako debil, že bohužel není možno službu zřídit, ať se zkusím zeptat za nějaký čas. Jo, jasně. Ptám se 4 roky a předem vím , že to nepůjde.
WiFi - není
UPC atp. - není
CDMA pokrytí - není
Jediná možnost je EDGE od T-mobile, bohužel efektivní rychlost je na hranici 40-60kbps což rozhodně není sranda na tomhle brouzdat, nehledě k tomu, že na tom musím pracovat.
Takže ať jdou všichni do pr...., protože to dřív chcípnu, než se dočkám kvalitního připojení k netu 25 kilometrů od Karlových Varů.
holohej (neregistrovaný)
18. 11. 2007 20:37
Nový
takový je broadband na Toužimsku
celé vlákno
tak se pobavte:
http://www.apsa.cz/go/default.asp?id=2&sh=cenik
a to prosím v okolí Toužimi jiná možnost není :D
http://www.apsa.cz/go/default.asp?id=2&sh=cenik
a to prosím v okolí Toužimi jiná možnost není :D
jobb (neregistrovaný)
15. 12. 2007 8:30
Nový
Re: takový je broadband na Toužimsku
celé vlákno
To je bomba i když 2 roky stará,člověku se ani nechce věřit že je to možný!!!