Hlavní navigace

Češi si online platby nijak neoblíbili, platí na netu stále, jako kdysi

Redakce

Čeští zákazníci jsou velmi konzervativní, co se placení při nákupech na internetu týče – drtivá většina dává přednost placení až při odběru zboží. Statistiky týkající se plateb na internetu jsou navíc už několik let téměř stejné, změny v preferencích platebních metod jsou spíše symbolické. Pokud český zákazník objednává na internetu, je bezmála 90% šance, že bude chtít platit při převzetí – buď při osobním odběru na pobočce nebo u řidiče dopravní společnosti. Vyplývá to alespoň z čísel…

Čeští zákazníci jsou velmi konzervativní, co se placení při nákupech na internetu týče – drtivá většina dává přednost placení až při odběru zboží. Statistiky týkající se plateb na internetu jsou navíc už několik let téměř stejné, změny v preferencích platebních metod jsou spíše symbolické.

Pokud český zákazník objednává na internetu, je bezmála 90% šance, že bude chtít platit při převzetí – buď při osobním odběru na pobočce nebo u řidiče dopravní společnosti. Vyplývá to alespoň z čísel internetové nákupní galerie MALL.CZ za rok 2011. Na platby předem tak zbylo pouze něco přes 10 % objednávek. Z toho zhruba polovina zákazníků využila převodu na účet, druhá polovina připadla na platby kartou online.

Zajímavá je i skutečnost, že podíly jednotlivých plateb se za poslední roky změnily jen velmi málo.

UX17

Například platba při převzetí měla v roce 2008 podíl 84 %, o rok později to bylo 85 %, v roce 2010 86 % a loni opět 85 procent. Z toho vyplývá, že i využití platby předem zůstává v průběhu let zhruba stejné. „Pokud bychom chtěli vysledovat nějakou změnu, tak mírně roste obliba plateb kartou na úkor převodů na účet, ale v celkovém objemu objednávek se jedná o malá čísla,“ komentuje statistiky Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.
„Z našeho pohledu jde o zajímavý vývoj, pokud to tak vůbec můžeme nazvat. Obliba internetového nakupování a s ní související důvěra v e-shopy každým rokem roste, což by mělo platbám předem jednoznačně nahrávat. Čísla však ukazují, že preference zákazníků se v tomto směru téměř nemění a současně jsou výrazně odlišné od západní Evropy. Přitom platby přes internet se dají v našem kontextu označit za v podstatě bezrizikové,“ dodává Marek Liška.

Zdroj: tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?
30. 1. 2012 10:58
Ctenar (neregistrovaný)

Duvod je jasny, motivace prodejce dodat zbozi co nejdrive, pokud se zaplati predem prodejce je motivovan najit zbozi co nejlevneji klidne i za cenu ze bude hledat dele (zvysi si zisk), kdezto kdyz clovek plati pri prevzeti je prodejce motivovat dodat zbozi co nejdrive aby mel penize.

30. 1. 2012 11:23
Jarda (neregistrovaný)

No hlavně dalším problémem proč nakupuji na dobírku. Když udělám platbu převodem, tak v lepším případě to u většiny prodejců budou mít na účtě až druhý den a až třetí den mi teprve možná přijde balík. Vyjímkou je snad jen Alza.

Když vezmu teď kdekoli zboží na dobírku, zítra mi na 100% přijde pokud je skladem.

Hold by si prodejci měli došlápnou na banky, aby zrychlily své tempo.

U mě to tedy není žádný konzervatismus, ale jen je to takto rychlejší.