Hlavní navigace

Česká franšíza ReachLocal zavírá, skončila v platební neschopnosti

David Slížek 29. 10. 2014

Dva roky po svém vstupu na český trh končí česká pobočka agentury ReachLocal. Podle mailu, který rozesílá zákazníkům, na sebe firma vyhlásila konkurz.

Vypnuté telefonní číslo, nefunkční webová stránka a e-mail s informacemi o konci firmy rozesílaný zákazníkům. Toť vše, co zbylo po české (a zřejmě také polské, ruské a slovenské) pobočce online marketingové agentury ReachLocal. A také po příběhu firmy Ataxo.

Ve zprávě, kterou nám poskytl jeden ze čtenářů, jednatelka českého ReachLocal Jitka Svobodová vysvětluje důvody konce firmy takto:

S velikou lítostí Vás musíme informovat, že, ačkoli jsme udělali vše, co bylo v našich silách, nenalezli jsme žádného investora, který by mohl vložit další prostředky, a proto se ředitelé a akcionáři rozhodli ukončit podnikání v každé z příslušných zemí a z důvodu platební neschopnosti prohlásit na společnost konkurz. 

Na adrese českého webu firmy najdete jen lakonické upozornění v angličtině:

This site is no longer available. ReachLocal Czech, ReachLocal Poland, ReachLocal Russia, and ReachLocal Slovakia were independent franchises owned and operated by OxataSMB B.V. or its affiliates (Oxata). If you are an Oxata customer, please contact Oxata directly.

Americká agentura ReachLocal, nabízející online marketingové služby malým a středním podnikům, do Česka přišla v létě 2012. Její franšízu tady založil v Nizozemí registrovaný holding OxataSMB vedený šéfem firmy Ataxo Peterem Wiedmannem.

Situace na českém trhu se od té doby výrazně proměnila. Nejdříve v létě 2013 Ataxo prodalo agenturu H1.cz skupině GroupM.

CIF16

„Ataxo bylo ztrátové, a tak ho zlikvidovali a na jeho základech postavili ReachLocal, což je franšíza firmy kótované na NASDAQ. Mají svou technologii, takže už to není ruční práce, a snaží se prodávat osobně, ne jen po telefonu,“ komentoval to později tehdejší šéf H1.cz David Špinar

Ataxo jako samostatná značka skončilo začátkem letošního roku. Zbytek firmy – Ataxo Social Insider s Josefem Šlerkou – pak letos na jaře koupila firma Socialbakers

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

DigiZone.cz: Skylink nabídne eSportsTV HD

Skylink nabídne eSportsTV HD

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Lupa.cz: Hackeři mají data z půlmiliardy účtů Yahoo

Hackeři mají data z půlmiliardy účtů Yahoo

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Root.cz: Bezpečný router Omnia právě dorazil

Bezpečný router Omnia právě dorazil

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?