ČP je absolutní přežitek - alespoň, co se týče listovních zásilek. V dnešní době má e-mail už i můj 75ti letý děda a aktivně jej používá, takže nevidím důvod proč bych někomu měl psát klasický papírový dopis!
Papírové dopisy jsou příliš drahé, neekologické, špatně se s nimi pracuje a velice špatně se archivují.
Naopak posíláte-li cokoli elektronickou formou, tak se to archivuje vynikajícím způsobem a nepotřebujete k tomu obrovské archivy. Už jste někdy zkoušeli prohledávat stoh papírových dopisů? U elektronické formy korepondence uděláte dvakrát klik a 10 000 stran je prohledáno s patřičným výsledkem. A zkusili jste hledat dopis starý x let? V elektronické formě ho máte stejně rychle jako kdyby Vám právě ležel na stole...
Proto když už mám něco v PDF, tak pošlu to PDF a nebudu ho tisknout! Tohle je dobré leda, když někdo píše 90ti leté tetičce do starobince... Jinak těžko :-)
přiznám se, ze pro mě mnohem zajímavější služba e-dopis.com, protože můžeme nejen vytisknout doklady v tiskovém středisku pro ty co chtějí papír, ale především můžeme průběžně s tím přecházet na elektronickou formu a zavést v poklidu digitální podpis.
A to nemluvím o tom, že mám k dospozici i archív s fulltextovým vyhledáváním, holky na sekretatiátě přes to můžou udělate i hromadnou korespondenci a především se e-dopis.com pro všechny tváří jako obyčejná tiskárna. Žádný klikání kdesi na webu, přenášení souborů, neplatné certifikáty, prostě jen tisk.
Celkem souhlasím, ale ČP je v zisku jedin+ě díky internetovým obchodům. Jinak už by se mohla jít klouzat.
Na to jaký k nim má přístup se nedivím, že všichni utíkají k jiným přepravním společnostem. (Diktát místo smlouvy, spory řeší jejich rozhodce....)
Tak jsem se rozhodl to vyzkoušet. Uploadoval PDF, zaplatil přes PR SMS a přišla mi odpověd, že bylo zaplaceno. Jenže "Vyčkejte na výsledek platby. Budete přesměrováni, jakmile dostaneme informaci o doručení platebních SMS." - a nic se nestalo, přesměrování ani po půl hodince neproběhlo. Tak jsem zvědav, jestli ten dopis dojde, to by mne dost nakrklo, kdyby ne. A už vůbec netuším, jak poznat, že to přijali ke zpracování... nějaké potvrzení emailem by neškodilo. A platba něčím jiným taky ne...
Služba je to zajímavá, ale kde mám zaručeno, že si někdo můj dopis nepřečte? Opravte mne, jestli se mýlím, ale nikde jsem nenašel odpovědnost za neporušení listovního tajemství nebo něco podobného s tím souvisejícího.
To dost zalezi na tom, kolik chces zaplatit za tisk. Jsou technologie, kdy nikdo opravdu neuvidi obsah a tak se tisknou napriklad PINy.
Nicmene ty technologie v poste co to tisknou a obalkuji, to je fakt fofr pro predstavu az 10 obalek za vterinu. Navic zamestnanci co to obsluhuji urcite maji mlcenlivost atd. A ze by se nekdo cetl s tim co kdo napsal ...
Jen tak mimochodem, kolik lidi je schopno vyresit "zabezpeceni" tak ze do emailu prida text o tom, ze je urceny jen pro adresata :-) A v klidu tam daji do prilohy i hodne citlive udaje.
Tak mi přijde, že rozjíždějí už dávno překonanou službu. Používáme službu e-dopis.com a s tímhle se to vůbec nedá srovnat. Veškerá činnost nutná pro odeslání je pouze tisk na virtuální tiskárny "dopis" a "doporuceny dopis", prostě BFU friendly :-) Nedovedu si představit jak by holky z logistiky a obchodního něco uploadovaly pomocí toho webovýho xichtu na ČP. To můžu použít pro jeden dopis, ale ne pro 300. Hlavně mi e-dopis.com kromě tisku umí vyrábět a distribuovat digitálně podepsaný PDF, takže odpadá velká část tisku.
Hele, sice to jarda novak a Pepe posílaj aspoň z jiný IP, ale vyjadřování "holky na sekretatiátě" x "holky z logistiky a obchodního" i styl mi přijdou hodně podobné. ;-)
Haha, mozno robia vo firmach s pretlakom estrogenu,tak im ten girl newspeak trochu prischol :). Uz len holky z nasi skolky a je to kompletne. Na druhu stranu maju pravdu, pre posielanie haldy novoroceniek mi to pripada hrozne neohrabane. Chcelo by to nejak zautomatizovat, pretoze predstava, ze 100x dam print,save as,upload a takto dookola,no neviem ako dlho by ma to bavilo. Ma na to posta nejake riesenie (aj ked neviem,ci by to slo)?
Za prvé si myslím že hlášky o neplatném certifikátu poleká velký počet lidí a když se náhodou někdo prokouše až k zobrazení webu, dorazí ho retro-design ve stylu 90tých let osvěžený pár škaredými gradienty. Od tak velkého podniku jako je ČP bych čekal trochu víc...
S tím certifikátem nelze než souhlasit. Ale jinak...
Na tom "old school" designu je aspoň poznat, co je ovládací prvek. "Ošklivé" gradienty zbytečně neodtahují pozornost od toho, o co tu jde - odeslání dopisu. Doufám, že pošta nepodlehne hlasům webdesignérů strádajících nedostatkem zakázek a bude se držet jednoduchého a srozumitelného UI.
To, že něco nevyužíváte vy, ani váš děda v nejlepších letech, ještě neznamená, že je to k ničemu.
K té archivaci - jsem účetní a vždy, když je třeba vyhledat něco z minulého desetiletí, tak jdu rovnou do papírů, protože původní skvělý všehoschopný SW se na mém PC prostě nerozeběhne.
Další věc je, že u papíru je prokázaná trvanlivost v řádu stovek let, u pergamenu v řádu tisíců. V digitální podobě je prokázáno, že děrovací štítky, s nimiž se začínalo před 40 lety už dnes nepřečte asi nikdo, diskety všech formátů udrží data sotva pár let, vypálená CD/DVD mnohdy nepřečte jiná mechanika ani týden po vypálení. O trochu lépe jsou na tom data discích, leč tam se zbytečně často mění rozhraní a 15 let starý disk už dneska rovněž jen tak nerozchodíte, rozhodně ne na úrovni BFU.
Diskutovaná služba je spíš určená na náhodné posílání faktur, které stejně potřebujete v papírové podobě, neboť uchovávání prvotních dokladů jen v elektronické podobě s sebou nese mnoho nedořešených problémů, které zejména v prostředí běžné firmy nejsou řešitelné.
A v neposlední řadě je klasická pošta dobrá pro milostné dopisy, resp. osobní sdělení obecně. Když to hodně zjednoduším, tak úplně jinak člověka potěší ručně psaný dopis s vloženým vylisovaným čtyřlístkem a jinak bude člověk nahlížet na SMS ze šablony v tlf, potažmo na elektronickou pohlednici, protože něco takového pošle klidně i robot, operátor, nebo nějaký vtipálek, co se dostal k cizímu mobilu / emailu.
Nikdo nikoho nenutí dopisy posílat, Česká pošta je v zisku, takže daňoví poplatníci na ni nikterak nedoplácejí, takže netuším, proč by měla končit.