Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Česká pošta už našla své datové schránky

pod přezdívkou
pod přezdívkou (neregistrovaný) ---.252-81.static-ip.oleane.fr
19. 11. 2009 8:56 Nový

Státní správa a lide co v ní pracují

celé vlákno
Když vidím jaké produkty stát kupuje a lidem nutí. Způsob komunikace státních úředníků směrem k občanům a vzpomenu si na pár lidí co osobně znám a kteří pracují na úřadech, tak mi z toho vychází, že to je prostě jen "C" tým. "A" tým totiž už dávno vlastní komerční firmy, "B" tým pracuje pro tyto firmy a to co zbylo a nikdo nechtěl se uchytilo na úřadech a v klidu si to tam hnije.
Tom
Tom (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
19. 11. 2009 17:59 Nový

Re: Státní správa a lide co v ní pracují

celé vlákno
A ty patříš do týmu A, B nebo C?
polygon
polygon (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
19. 11. 2009 9:25 Nový

RE: Česká pošta už našla své datové schránky

celé vlákno
Opravdu strasne zlo vyuzivat publicity datovych schranek k publicite vlastnich komentaru. Pane Peterko, mel byste okamzite bezet na ministerstvo vyridit si licenci! (:
Já
(neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
19. 11. 2009 9:26 Nový

Nepravda

celé vlákno
"Změna byla dokonce spíchnuta tak narychlo, že autoři se nejspíše nestihli podívat na výsledný efekt i v jiném browseru. Viz efekt ve Firefoxu."

To není pravda, pane Peterko, chyba byla u vás, protože jste si nevymazal cache. Stalo se mi totiž to samé a po vynuceném reloadu stránky se načetly nové styly, kde je vše OK.
Jiří Peterka aura:100
19. 11. 2009 9:36 Nový

Re: Nepravda

celé vlákno
máte pravdu, je to tak. Omlouvám se za chybu a opravuji.
Filip Jirsák
Filip Jirsák (neregistrovaný) ---.oksystem.cz
19. 11. 2009 12:15 Nový

Re: Nepravda

celé vlákno
Uživatel není povinen mazat si cache prohlížeče. Je starostí autora webu, aby se použily aktuální soubory. Třeba přidat za soubor se stylem číslo verze je přece maličkost.
Já
(neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
19. 11. 2009 15:22 Nový

Re: Nepravda

celé vlákno
No, to bych nedával, pak byste musel po každé změně přečíslovávat soubory. :)
Skřetík
Skřetík (neregistrovaný) ---.karneval.cz
19. 11. 2009 15:58 Nový

Re: Nepravda

celé vlákno
Buď tvůrci záleží na tom, aby jeho výsledek lidé viděli tak jak zamýšlel, nebo je mu to fuk. Ta minuta, co zabere přidání ?v=1 (nebo lupovské ?1) k volání změněného stylu není zase tak moc - a tak jako tak ji tvůrce má zaplacenou.

To je čistě o přístupu. Prohlásit "však si stačí znovunačíst styly" ukazuje spíš na docela smutnou ukázku osobě které je to fuk.
Maaartin
Maaartin (neregistrovaný) 212.20.118.---
20. 11. 2009 8:00 Nový

Re: Nepravda

celé vlákno
Ja nic neprecislovavam, na to mam pocitac. Ja mu reknu ze mam novou verzi a on se postara (inkrementuje jedno cislo, a dosadi ho vsude kam ma).
Kybic
Kybic (neregistrovaný) ---.89.cz
19. 11. 2009 9:57 Nový

Nejzávažnější problém je konverze zprávy do listinné podoby

celé vlákno
Software na CzechPointech totiž není schopen pracovat s PDF vytvořeným v jiném software než od dodavatele systému. Oficiální požadavky jsou PDF verze 1.3 a vyšší nebo PDF/A, ale přestože PDF ze zprávy tyto podmínky splňuje, nejsou schopni konverzi do listinné podoby provést. A nikde není možnost dovolání.
Jiří Peterka aura:100
19. 11. 2009 10:07 Nový

Re: Nejzávažnější problém je konverze zprávy do listinné podoby

celé vlákno
už jsem tento problém zaznamenal, jde zřejmě o chybu v jedné z knihoven, které v rámci SW na CzechPointech provádí konverzi (a už se prý nahrazuje novější verzí). Neměl byste pro mne vzorek takového dokumentu, který nešel konvertovat?
Kybic
Kybic (neregistrovaný) ---.89.cz
19. 11. 2009 10:46 Nový

Re: Nejzávažnější problém je konverze zprávy do listinné podoby

celé vlákno
To bohužel nemohu. Soubor byl však poskytnut podpoře DS.
Zizi
Zizi (neregistrovaný) ---.trul.cz
19. 11. 2009 13:45 Nový

Re: Nejzávažnější problém je konverze zprávy do listinné podoby

celé vlákno
Taky už jsme na takové dokumenty "neschopné konverze" narazili. Zatím všechny pocházely ze "sociálky" (ČSSZ).
Dokumenty z jiných úřadů prošly konverzí v pořádku.
petr_p
petr_p (neregistrovaný) ---.bayer.ipv6ia.org
19. 11. 2009 15:28 Nový

Re: Nejzávažnější problém je konverze zprávy do listinné podoby

celé vlákno

Výkonná část konverze jede v XML Filleru. S CzechPOINTem to má společné jen to, že tam posílá doložky. Prostředí CzechPOINTu pro obsluhu je takové, že si ve webovém prohlížeči klikne na odkaz s fillerovým formulářem, který se úplně normálně stáhne a otevře v externí aplikaci – ve Filleru. A interpretaci (zobrazování, tisk a ověřování podpisu)PDF dělá externí prohlížeč PDF – třeba Adobe Reader.

Já jsem si stěžoval, že každý si vymiňuje určitou verzi formátu, ale nástroje na validaci nejsou žádné. Takže na problém se narazí obvykle až na konci. To samé podpisy: v PDF lze podepsat jen část dokumentu a jak já se dozvím, jestli je podepsaný celý obsah nebo jenom neškodná část a zbytek si může kdokoliv upravovat?

Freeboy
Freeboy (neregistrovaný) ---.33.broadband11.iol.cz
20. 11. 2009 14:57 Nový

Re: Nejzávažnější problém je konverze zprávy do listinné podoby

celé vlákno
Jestliže nelze provést konverze, běžte k notářovi, učiňte čestné prohlášení, že toho a toho dne na Czech point nešlo udělat to a to podorobně popsat o co šlo.Napsat dopis na vnitro se žádostí o zrušení DS přiložit kopii notářského zápisu.Poslat dopis na poštu s upozorněním, že nešla provést konverze a že uplatníte u soudu náhradu veškeré škody, která neprovedením konverze vznikla.Dále podat správní žalobu u Krajského soudu ( v Praze u Městského), aby soud rozhodl svým rozsudkem, že DS se může na žádost právnické osoby nebo FO zrušit a právnická osoba či FO mají mít právo volby rozhodnout o formě doručování.Očekávejte rychlý průjezd až k Nejvyššímu správnímu sodu, kde tuto protiústavní blbinu Orwellovského typu zamáznou.nejsme otroci a proto máme právo volby rozhodnout jak bude probíhat komunikace se státem a ne , aby nám stát nařizoval pouze jednu formu.
Roman D.
20. 11. 2009 22:19 Nový

Re: Nejzávažnější problém je konverze zprávy do listinné podoby

celé vlákno
jenže o tom to je... stát nikomu nenařídil, že s ním musí komunikovat jen elektronicky... on si pouze vybral formu jak komunikovat mezi sebou (orgány veřejné moci) a jak doručovat ostatním subjektům ze zákona regulovaným firmám.. ale jak fyzické osoby tak i firmy mou dál státu posílat vše na papíru obyč. poštou
Libor Nováček aura:100
19. 11. 2009 10:21 Nový

wwwmojedatovaschrank a.cz

celé vlákno
Domena wwwmojedatovaschranka.cz - tedy v tento moment jeden z castejsich preklepu primo na nove doporucene adrese, byla registrovana teprve dneska a na vnitro to nevypada, tak by me zajimal seznam tech preklepovych domen, co si vnitro nechalo registrovat.

Kazdopadne me napsali jeste za ministra "Icka", ze maji zajem o datoveschranky.cz a pak uz se mnou vzdy jednali jen jejich dodavatele (nekteri prukazni, nekdy jsem zasnul, kam az vedou nitky a jak kudy tecou nektere informace), pan vysoky urednik to nejak nechal outsourcovat ;-)
rene
rene (neregistrovaný) ---.dcit.cz
19. 11. 2009 10:22 Nový

gov

celé vlákno
Masový projekt DS ukázal mimojiné to, že by státní správa měla začít převádět všechny "státní" weby pod doménu gov.cz. Už teď na ni běží portál veřejné správy (kde mimochodem na hlavní stránce není o DS ani čárka), který by se měl na toto využít a do pár let by bylo možné bezpečně a hladce opustit ostatní domény 2. úrovně.
a8n
a8n (neregistrovaný) ---.sks2.muni.cz
19. 11. 2009 10:43 Nový

RE: Česká pošta už našla své datové schránky

celé vlákno
>Pravdou asi je, že by zřejmě muselo nejprve vypsat řádné výběrové řízení na registraci vhodné domény – a než by z něj někdo vzešel vítězně, už by si doménu mohl dávno zaregistrovat někdo úplně jiný.

To si nemyslím, jednalo by se o zakázku malého rozsahu, která se nemusí zadávat v zadávacím řízení podle Zákona o VZ.
petrph aura:52
19. 11. 2009 11:19 Nový

RE: Česká pošta už našla své datové schránky

celé vlákno
Proboha proč výběrové řízení na registraci domény? Snad Česká Pošta dodala celou zakázku na klíč.
To je jako když někomu děláte na zakázku web, když vidíte že ho nemá, tak se ho maximálně zeptáte jaký bych chtěl název, zaregistrujete mu ho, a vyfakturujete jako součást dodávky.
Jan Pobořil aura:48
19. 11. 2009 20:58 Nový

RE: Česká pošta už našla své datové schránky

celé vlákno
Tady jde spíše o to, že doména nebyla registrována s vlastníkem MV, ale dodavatele. Podle mě by ji vlastnit mělo MV a dodavatel měl být uveden jen jako technický správce.
Alex
Alex (neregistrovaný) ---.226.broadband6.iol.cz
20. 11. 2009 0:52 Nový

RE: Česká pošta už našla své datové schránky

celé vlákno
Ano, to by pak muselo dávat výběrko i na kopě tužky :-)))). Takže autor této zprávy je trožku mimo, když píše že by MVČR muselo vyhlašovat výběrové řízení.

Jinak doména s koncovkou info byla registrována před výběrovým řízení, takže i e-invent se dá považovat za společnost, která s doménou spekulovala a spekulace se ji povedlo.

Ve výberovém řízení měla být firma jež nabídne doménu, takže projekt byl jen pro spekulanty s doménama a jiné soutežitele hned vyřadil. :-)))
petrph aura:52
19. 11. 2009 11:13 Nový

čím to zase pohnojili

celé vlákno
Lidi už si zvykli pracovat s DS, naučili se chodit na portál datoveschranky.info, kde si přečetli potřebné informace, poslední změny a překlikli se do přihlášení své datové schránky. Teďka mají tam mají informace, ale když chtějí do DS , tak musí ručně přepsat novou adresu na mojedatoveschranka.cz. Tak schválně kolik lidí se v něčem přepíše a vleze pishingovejm hackerům přímo do náruče.
Když vymýšleli takovou ochranu, nemohli s tím počkat, až ministerstvo vnitra všechny ty podobné adresy zablokuje (pokud vůbec)...
Já
(neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
19. 11. 2009 15:24 Nový

Re: čím to zase pohnojili

celé vlákno
Tak pokud neumí ani Ctrl+C, Ctrl+V... ;)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.anonymouse.org
19. 11. 2009 11:20 Nový

nedatoveschranky provozuje CERD

celé vlákno
Nedatoveschranky provozuje CERD pochybne uskupeni.
Kybic
Kybic (neregistrovaný) ---.89.cz
19. 11. 2009 11:55 Nový

Vysvětlení k doméně www.datoveschranky.i nfo

celé vlákno
Na iDnes právě odpovídají na otázky k datovým schránkám lidé z MV a ČP. Firma vlastnící doménu nyní prý byla jednou z firem, která vyhrály výběrové řízení na informační portál. Doména prý bude na konci roku převedena na Ministertvo vnitra. Asi až bude expirovat.
Jiří Peterka aura:100
19. 11. 2009 12:33 Nový

Aktualizace

celé vlákno
Původní důrazné varování, které od 2.11. varovalo před jinými adresami než je www.datoveschranky.info, již zmizelo jak z této adresy, tak i z webu České pošty a MV ČR. Opraven už byl i překlep v patičce informačního webu (www. datoveschranky.info). Neopraveno ale zůstává zdejší konstatování, že jde o "Oficiální informační web o datových stránkách" (místo správného: ".. o datových schránkách").
asjo
asjo (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
19. 11. 2009 21:43 Nový

Re: Aktualizace

celé vlákno
..tak vidíte, že vás čtou.V 18:17:44 jim to došlo..
mc
mc (neregistrovaný) ---.erkor-oc.cz
19. 11. 2009 23:27 Nový

120 „příbuzných“ domén - tento postup je zcestný

celé vlákno
Přestože mnoho odborníků tvrdí opak, musím říci, že považuji způsob obrany proti překlepům či proti phishingu formou registrace všech možných domén podobného znění za zcela zcestný!

Zvláště nyní, kdy se všude možně bude dostávat do doménových jmen i diakritika (v některých doménách navíc bude umožněna až časem). Je to nikdy nekončící příběh a nakonec mi stejně vždy něco unikne.

Správné řešení je osvěta kolem certifikátů - tedy to, že komunikuji s tím s kým mám poznám dle toho, že adresa je podepsána důvěryhodnou CA a patří to subjektu Česká pošta, s.p.
Tom
Tom (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
20. 11. 2009 0:21 Nový

Re: 120 „příbuzných“ domén - tento postup je zcestný

celé vlákno
Souhlasím s Vámi, ale je to cesta dlouhá.
admin . aura:23
23. 11. 2009 12:08 Nový

Re: 120 „příbuzných“ domén - tento postup je zcestný

celé vlákno
>poznám dle toho, že adresa je podepsána důvěryhodnou CA

A co je to "důvěryhodná CA" to je to čemu věří M$ nebo výrobce Firefoxu a nebo to co vám podstrčí někdo jako CA Postsignumu.

Přečtěte si článek o tom, jak chtěl autor po České poště oficiálně miniaturu certifikační autority aby ji mohl s klidným svědomím určit jako důvěryhodnou :
- na poště jí nedostal
- proč nebyla tato miniatura součástí dopisu s přístupovými údají ví jen veverka
- telefonicky mu ouředník s klidem odsouhlasili jinou miniautur než je správná....

NIKDO si tedy nemůže být stoprocetně jist že má nainstalovanou správnou CA české pošty.....
Alex
Alex (neregistrovaný) ---.226.broadband6.iol.cz
20. 11. 2009 0:37 Nový

To psal nejakej idiot ne

celé vlákno
IDSD provozně stát výjde na miliardy !!!!!!! Takže autor LUPA asi neumí počíta, kolik každý rok stát za projekt zaplatí!

LUPA jinak nedocílila ničeho a až po nástupu Jana Šinágla se něco změnilo.
Meridius
Meridius (neregistrovaný) ---.scnet.cz
21. 11. 2009 23:53 Nový

Státní weby pod jednotnou doménu!!!

celé vlákno
Vadí mi hlavně fakt, že ať už datové schránky, nebo jakýkoliv jiný "státní" web NENÍ provozován pod jednotnou doménou. Například po vzoru portal.gov.cz

Co by se ušetřilo peněz a zmatku (viz. 120 domén pro datové schránky).
Jak by to bylo pro uživatele snadno zapamatovatelné.
A spousta jiných pozitiv...
mgns
mgns (neregistrovaný) 88.83.164.---
25. 11. 2009 23:02 Nový

Re: Státní weby pod jednotnou doménu!!!

celé vlákno
Souhlasím. Adresa mohla být třeba ds.gov.cz :-) Nikdo by nepochyboval o tom, komu ta doména patří. Ale to už tu bylo řečeno několikrát.
Karel
Karel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
23. 11. 2009 11:13 Nový

Datové schránky mohou škodit!

celé vlákno
Zdržím se dalšího, vysvětlení přináší toto video z popisované tiskové konference: http://www.webvize.cz/play.php?vid=594
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem