Hlavní navigace

České Cyber Moday: Tento týden utratíme v e-shopech 1,8 miliardy Kč

David Slížek

Američané mají největší nákupní den roku Black Friday čerstvě za sebou a už se na ně valí další slevový den: Cyber Monday. Marketingová akce, která má zákazníky přesvědčit, aby nakupovali online, v USA (a následně v dalších západoevropských zemích) probíhá od roku 2005. Loni v rámci „kyberpondělí“ zákazníci v USA podle statistik comScore utratili 1,25 miliardy USD.

Američané mají největší nákupní den roku Black Friday čerstvě za sebou a už se na ně valí další slevový den: Cyber Monday. Marketingová akce, která má zákazníky přesvědčit, aby nakupovali online, v USA (a následně v dalších západoevropských zemích) probíhá od roku 2005. Loni v rámci „kyberpondělí“ zákazníci v USA podle statistik comScore utratili 1,25 miliardy USD.

A letos obchodníci očekávají velké nárůsty prodejů i v českých e-shopech. „Na pondělí 26. listopadu očekáváme významný skok, kdy se počet objednávek dostává až přes trojnásobek celoročního průměru,“ odhadl v tiskové zprávě výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

UX17_snitker

„V letošním roce očekáváme, že Češi na Vánoce utratí na internetu přibližně 16 miliard korun. Největší objemy nákupů odstartuje právě Cyber Monday a v celém týdnu dosáhnou až 1,8 miliardy korun,“ dodal. 

Pomoci k tomu má i akce Den dopravy zdarma, která má přilákat zákazníky k nakupování. Zapojené české e-shopy v ní od 27.12. 12:00 do 28.12. 12:00 nabídnou dopravu zboží bez poplatků.

Našli jste v článku chybu?