Hlavní navigace

České dráhy čtečky e-knih strojvůdcům zatím nekoupí, nenašly dodavatele

Martin Vyleťal

Podnik plánoval pořídit zhruba 4 tisíce čteček, za které byl ochotný zaplatit 14 milionů Kč. Tendr byl ale zrušen, protože se do něj nepřihlásil žádný zájemce.

Měl to být pokus, jak učinit přítrž stohům papírů v kabinách lokomotiv. Železniční dopravce si od nákupu čteček pro strojvůdce sliboval snížení nákladů na tisk a snadnou aktualizaci dokumentů. Do elektronické podoby měly putovat například technické informace o tratích, vyhlášky, předpisy, schémata lokomotiv a další dokumenty. Podle představ vedení Českých drah se měly čtečky začít používat od prosince.

Nyní je zřejmé, že tomu tak nebude. Tendr za 14 milionů Kč totiž zkrachoval kvůli nezájmu dodavatelů, když se do něj nepřihlásil žádný zájemce. Mnoho strojvůdců si zřejmě, alespoň prozatím, oddechlo. Podle informací serveru Želpage.cz se totiž část z nich stavěla k pořízení čteček negativně a s obavami.

„Objevovala se například jednotlivá tvrzení, že by s sebou na stanovišti stejně papírové dokumenty a předpisy museli vozit pro případ nefunkčnosti moderní techniky,“ uvedl Michal Jaroš ze serveru Želpage.cz.

Podle tiskového mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského dopravce zvažuje další postup. Nevylučuje ani vypsání nového výběrového řízení s upravenými parametry.

Brand

Zatímco plán na pořízení čteček pro strojvůdce se odsouvá, novou technikou jsou vybavováni průvodčí a vlakové čety. Podnik totiž přistoupil k plošné výměně dosluhujících mobilních telefonů za smartphony Sony Xperia L C2105. To by podle redaktorů Želpage mělo předejít situacím, kdy jsou cestující prostřednictvím svých chytrých mobilních telefonů informováni například o mimořádných událostech lépe a dříve z internetu než vlakové čety.

Zdroj: Želpage

Našli jste v článku chybu?
17. 7. 2014 13:20
Pavelec (neregistrovaný)

Důvodem byly hlavně požadavky na funkce a nízkou cenu. chteli barevné eink displaye s velkým rozlišením dlouhou vydrzi a velikosti 9.7palce a dodat 6000 kusu pro CD a CD cargo v krátkém terminu, přičemž cena byla maximálně kolem 5000 Kč.

16. 7. 2014 13:40
Jan (neregistrovaný)

Hovorí Vám niečo pojem verejné obstarávanie? Asi nie, že? Inak by ste tu neplácal také nezmysly... A keby dráhy chceli nejakého konkrétneho "predraženého" dodávateľa, tak by sa do toho výberového konania asi prihlásil, či nie?