Hlavní navigace

České dráhy vypsaly tendr na dodávku čteček e-knih za 14 milionů korun

Martin Vyleťal

Železniční dopravce poptává okolo 4 tisíc elektronických čteček. Od prosince mají začít sloužit strojvůdcům a učinit tak přítrž stohům papírů v kabinách lokomotiv.

Vedení Českých drah se rozhodlo, že vybaví stojvůdce elektronickými čtečkami. Zakázka, jejíž odhadovaná hodnota činí 14,04 milionů Kč bez DPH, se objevila ve Věstníku veřejných zakázek koncem minulého týdne. Dopravce plánuje pořídit zhruba 4 tisíce čteček, cena jedné by tak neměla přesáhnout 4247 Kč včetně DPH.

START17

Dodavatelé mají možnost zasílat své nabídky do 12. března. Železničáři chtějí mít čtečky k dispozici již koncem letošního roku. S celostátním termínem změny jízdních řádů v prosinci by měli být čtečkami vybaveni všichni strojvůdci Českých drah. V čtečkách budou nahrány dokumenty, které v současné době mají strojvůdci k dispozici pouze v tištěné podobě. Do elektronické podoby tak poputují technické informace o tratích, vyhlášky, předpisy, schémata lokomotiv a další dokumenty.

Má to hned několik výhod, například snížení nákladů na tisk, snadnou aktualizaci nebo zlepšení pracovních podmínek strojvedoucích, uvedl pro deník E15 tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Podle něj se dopravce rozhodl upřednostnit čtečky před tablety, protože jsou šetrnější k očím.

Našli jste v článku chybu?
20. 1. 2014 15:04

Čtečky umí i záložky. Jinak tablety místo papírů už používá minimálně jeden soukromý železniční dopravce a zavedl to tam šéf, který ty vlaky také sám vozí. Řekl bych, že ví co dělá.

20. 1. 2014 13:29
2ephyr (neregistrovaný)

Ve stresu se spatne hleda i v knize. V knize navic nemuze udelat CTRL+F.

Myslim, ze vyuziti bude napr. pred jizdou si nastudovat rozvrh jizdy, profil trati apod. Mit stosy manualu v kabine je opravdu na bzum, nez vubec najde prislusny svazek, uz to ma v ctecte prectene. Takze naopak si myslim, ze v mnoha situacich je hledani ve ctecce rychlejsi (vlastni zkusenost).

Plany a schemata, ktere jsou velke, jsou asi opravdu lepsi na papire. Nikdo ale nerika, ze takoveto veci, kterych je asi malo, nem…