Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
České firmy objevují virtuální svět Second Life

uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 7. 2008 8:22 Nový

placený a soukromý "web"

celé vlákno
Jen si podporujte tuto směšnou soukromou a tvrdě placenou "náhradu webu".

Je to jen žumpa na peníze pro hloupé.
xentar
xentar (neregistrovaný)
22. 7. 2008 8:39 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Musíms epřiznat, že mě tenhle článek na Lupě také překvapil. Second Life je dávno za zenitem. Jeho marketingový potenciál firmy brutálně přeceňují. Ty zahraniční si nepoměr mezi náklady a přínosy prezentace v SL začínají uvědomovat, ale českým nejspíš ještě nedošlo, že pár desítek "hráčů" denně není dostatečně široká "cílovka".

Popularitě SL mezi firmami napomohla velká vlna mediálního zájmu v loňském roce, ta už ale dávno opadla, i proot vážně nechápu tenhle článek. Ale možná prostě nebylo o čem psát.
Radim Hasalík aura:100
22. 7. 2008 8:48 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Cílem článku bylo zjistit:

- měří firmy účast v Second Life (neměří)
- jak to vnímají a jaké mají plány do budoucna (vesměs to berou jako experiment, některé nehodlají do budoucna dělat už nic dalšího)
- kolik za to utrácí (desítky tisíc)
- koho oslovují (pár desítek českých a slovenských uživatelů)
- vyplatí se to? (jen z hlediska publicity)

Nedávno například vyšel na iDNES článek, kde si Policie České republiky pochvalovala vstup do Second Life. Nebyl v něm ani náznak podobné snahy zjistit si fakta o návštěvnosti. Na Novinky.cz byl také rozjásaný článek o Second Life; opět chyběly přínosy a nevýhody. Proto jsem se rozhodl blíže Second Life rozebrat.
Ondrej Páleš aura:85
22. 7. 2008 10:26 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Myslím, že co na článku vyvolává u některých čtenářů dojem podporování SL je to, že celý článek je vlastně o tom, jak si firmy přítomnost v SL vychvalují a teprve na konci je krátké kritické vyjádření jednoho člověka (mám na mysli pana Haase). Tento nepoměr mi osobně taky trochu vadí a když rozbor, uvítal bych vyjádření více odborníků. Jinak ale snahu napsat článek na toto téma oceňuji. Minimálně prostor pro diskuzi článek otevírá.
dmiba
dmiba (neregistrovaný)
22. 7. 2008 11:02 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Je skoda, ze sa na Lupe pise iba o Second Life a nepise sa nic o novej konkurencii v podobe "lively.com" od Google. Je sice v plienkach v porovnani so secondlife, ale na druhej strane sami dobre pozname potencial Google. Uz len to, ze mozno v buducnosti prepojit Lively s Google Earth, resp. maps + uz fungujucu podporu youtube a picassa. A na rozdiel od Secondlife, je to zasa relativne "zadarmo".
stoural
stoural (neregistrovaný)
22. 7. 2008 11:14 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Koho zajima "potencial"? Ten ma i lojzova aplikace z Horni Dolni.
Jakub
Jakub (neregistrovaný)
22. 7. 2008 11:59 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Vidite, treba me by takovy clanek docela zajimal. Sice hraju vyhradne First Live, ale Second Live a podobne projekty me zajimaji z technologiceho hlediska. Virtualni realita podle me potencial ma. Kdo hral nejakou hru, ktera ho opravdu chytla, vi, o cem mluvim. Me napadaji treba starsi legendy jako Deus Ex, Pharaoh, Half-Life atp. To vsechno je preci take VR, jen bez takovych svobod, ktere nabizi SL. Navic VR muze slouzit treba ke vzdelavani nebo vedeckym simulacim. Myslim, ze v Linden Labs vytvorili technologii, ktera sveho uplatneni teprv dojde.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 7. 2008 12:56 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Pánové nevytvořili "technologii", pánové vytvořili pračku na peníze.

Ve VRML svobodných virtuálních světech, kde si uživatelé tvořili své prostředí a avatary, jsem se proháněl už v době, kdy jste ještě tahal kačera.

Bylo to zadarmo a stejně se to nechytlo...
Jaromír Adámek aura:37
22. 7. 2008 18:47 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Souhlasím, Second-life je to jednoruký bandita, který vrací xx% z "vhozených" prostředků, a proto mě nikdy nebude zajímat.

WWW se ujal, protože je zdarma (že přes něj jde kupovat věci, je věc jiná).
www.virtualnisvety.cz
www.virtualnisvety.cz (neregistrovaný)
22. 7. 2008 19:42 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Kdo je ve skutecnosti Martin Dvořák a jak jeho firma přišla k těm zakázkám? O Bohemii, podvodech Martina Dvořáka, ředitele firmy beVirtual a firmě Beneta.CZ více zde: http://www.bomba.cz/video/nebezpecne-podnikani-s-ceskymi-sl-firmami-zruinuji-vam-zivot/
Jaromír Adámek aura:37
22. 7. 2008 23:40 Nový

Tvrďárna.

celé vlákno
Jsem se na to mrkl, a co říct.

Je to tvrďárna. Jak je vidět, tak klasická česká "etika" v podnikání vstupuje už i do virtuálních světů :).

Holt, kde jsou peníze, tam jsou i problémy (a čím je peněz víc, tím je i víc problémů).
secondlife.cz
secondlife.cz (neregistrovaný)
14. 9. 2008 18:13 Nový

Vyjádření společností BENETA.cz, s.r.o. a beVirtual, s.r.o.

celé vlákno
Pan Peňaška s naší společností v roce 2007 několik týdnů spolupracoval. Spolupráce byla z naší strany ukončena a od té doby je naše jméno vláčeno desítkami internetových diskuzí a jsme obviňováni ze lží a podvodů. Všechna tato obvinění jsou křivá a jsou motivována pouze osobním zviditelněním se pana Peňašky na úkor úspěšných aktivit naší společnosti. Hledáme veškeré právní cesty, jak se tomuto internetovému pronásledování bránit. Aktuální stav tohoto "sporu" zveřejňujeme na adrese http://secondlife.cz/jaroslav-penaska.

Omlouváme se všem čtenářům za obtěžování. Martin Dvořák, za tým společností BENETA.cz, s.r.o. a beVirtual, s.r.o.
Jarek
Jarek (neregistrovaný)
22. 7. 2008 21:49 Nový

Tak to se mrkni spíš na tohle... Dozvíš se podstatnější věci...

celé vlákno
uživatel si přál zůstat v anonymitě
23. 7. 2008 8:42 Nový

Re: Tak to se mrkni spíš na tohle... Dozvíš se podstatnější věci...

celé vlákno
stačí to sem snad dát jednou, spamere!
Antonín Slejška aura:87
22. 7. 2008 12:53 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Potenciál Google má, ale některé jeho projekty velmi dobře demonstrují, jak jej umí nevyužívat. Např. Orkut...
Radim Hasalík aura:100
22. 7. 2008 11:09 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Článek je hlavně o působení českých firem v Second Life. Pokud by tam bylo více odborníků, článek by byl příliš dlouhý. Úvodní srovnání návštěvnosti dává odpověď na otázku, zda se virtuální svět vyplatí.

Na toto téma lze napsat článek do budoucna, kde by bylo možné srovnat přítomnost českých a zahraničních firem v Second Life; konkrétní přínosy i zkušenosti.
zapomen
zapomen (neregistrovaný)
22. 7. 2008 11:27 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Hasaliku, co to meles za nesmysly? Ty cisla sis cucal z prstu, co se tyce penez, ne? :) Zjevne na tebe firmy kaslou ti neco rikat, tak delas tajemnyho, ale vis kulovy, a co nevis, tak si ty cisla vymyslis, co? :)

"Zákon totiž zakazuje prodávat tímto způsobem bankovní produkty" - dalsi blabol do pranice. Ci zakon, kterej zakon, komu co zakazuje? Samotny Linden Lab, provozovatel Second Life, nezakazuje bankam provozovat bankovni sluzby, zakazuje to tem, co nemaji bankovni licenci.
Nebo cesky zakon zakazuje prodavat bankam bankovni produkty v Cesku? V US? O cem je tady rec? :)
Nez napises clanek o necem, cemu nerozumis, tak si aspon precti volne dostupne podminky pro pouzivani produktu, ktery takhle "recenzujes" . Ses fakt pro smich, ty a tvoje "odborny" clanky:)
Radim Hasalík aura:100
22. 7. 2008 11:42 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Firmy většinou odpovídaly neurčitě, ale některé částky prozradily. Těžko si mohu vymýšlet čísla. Když nemám informaci, napíšu to do článku.

"Zákon totiž zakazuje prodávat tímto způsobem bankovní produkty" - dalsi blabol do pranice."

To je nepřímá citace vyjádření tiskového mluvčího banky. Nebylo cílem článku zkoumat, zda to je nebo není možné. Cílem článku bylo představit působení firem v Second Life.

"Nez napises clanek o necem, cemu nerozumis, tak si aspon precti volne dostupne podminky pro pouzivani produktu"

V Second Life jsem strávil velmi mnoho hodin, abych tento virtuální svět poznal. Nemyslím si, že by čtení podmínek služby nějakým způsobem článek vylepšilo. V každém případě provozovatel Second Life už poměrně nedávno zpřísnil podmínky pro působení virtuálních bank.

PS: příště zkuste méně názor bez osobních narážek. Diskutovat spolu můžeme na trochu lepší úrovni.
Jarek Dejavu
Jarek Dejavu (neregistrovaný)
22. 7. 2008 21:11 Nový

Je to tak, Ti kdo mají bankovní licenci, můžou...

celé vlákno
Ono o Second Life mluví kde kdo, ale málo kdo o něm něco opravdu ví (Třeba i takový Martin Dvořák, který o SL ví kulový, tu teplou vodu prodává těm firmám fakt skvěle - jen čekám, až ho nakonec všechny zažalujou, protože těch lží, co jim napovídal nebylo zrovna málo) Prožil jsem v SL téměř dva roky života a když říkám prožil, tak tím myslím opravdu prožil a propodnikal a to někdy i 16 hodin denně a nestačím se divit těm kravinám, které o něm kde kdo říká... SL je především platforma - něco jako síťový 3D operační systém. Jeho potenciál není ani tak obchodní, jako technologický a nejde o to, jestli si tam hrajete na maminky a tatínky ale o to, že jednou místo na přednášky v kamenejch barácích universit, si budete chodit sednout do virtuální učebny, místo do kanceláře do virtuálního sídla firmy a na nákup místo na roh do sámošky, skočíte do virtuálního krámku. A výoda? Místo, aby se vyhazovali peníze za zbytečnou dopravu lidí z místa na místo a do megalomanskejch staveb atd, bude možné pracovat z kteréhokoliv místa na planetě. Nebude už záležet na tom, jestli jste Číňan nebo Afričan, pokud budete mít notebook a díky kybernetice budete na dálku ovládat svoje avatary v reálném světě. Budou se tu projíždět roboti řízení lidmi přes internet a místo aby jste do Říma museli letět a kvůli vám přibyl zase další oxid uhličitý do atmosféry, uvidíte všechno z pohledu pohyblivé kamery.. Časem budete na návštěvu ke známým na druhém konci světa chodit ve formě pohybujícího se hologramu... O tom to je.. Nebude záležet na tom, jestli jste důchodce a kde žijete... Budete mít práci a zábavu odkudkoliv, bez nutnosti trávit část života v zácpách na silnicích nebo v tlačenici v autobusech a vlacích...A když vyjdete z kanceláře, budete se svými dětmi a za domem místo přetížené dálnice bude zelená louka a pár vznášedel sem tam proletí okolo když někdo zrovna ještě bude cestovat klasicky - třeba vaše děti k babičce...
Piškot
Piškot (neregistrovaný)
23. 7. 2008 10:24 Nový

Re: Je to tak, Ti kdo mají bankovní licenci, můžou...

celé vlákno
snad se toho nedožiju...
Marco
Marco (neregistrovaný)
22. 7. 2008 8:43 Nový

Re: placený a soukromý "web"

celé vlákno
Tak se tem hloupym smej a provozovatelum to prej. je to zajimavy projekt, to snad uzna kazdy, relativne normalne uvazujici jedinec. V co se to zvrhne, je jen na lidech.. ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 7. 2008 8:54 Nový

Radsi zelenou linku

celé vlákno
Kdyby radsi firmy davali prachy do zkvalitneni zelenych linek (nekteri je vubec nemaji), hlavne do poradneho proskoleni tech telefonnich operatoru, aby vedeli o cem je rec a mohli bych jich taky zamestnat o neco vic, aby clovek pul hodiny nemusel poslouchat "jste v poradi". Obcas zelena linka tvrdi neco jinyho, nez pobocka firmy.
Ondrej Páleš aura:85
22. 7. 2008 10:29 Nový

Re: Radsi zelenou linku

celé vlákno
Lidská práce je drahá. Levnější je komunikovat se zákazníky virtuálně na mizerné úrovni než kvalitně prostřednictvím proškoleného člověka.
Jakub
Jakub (neregistrovaný)
22. 7. 2008 12:06 Nový

Re: Radsi zelenou linku

celé vlákno
Jestli to neni tim, ze operatori jsou vetsinou brigadnici-studenti, kteri o dane problematice vedi zhruba to, co do nich nacpali behem pekelne kratkeho skoleni. Tedy nic. I kdyby skoleni bylo vydatne, stejne si to v te rychlosti nezapamatuji a nektere zakaznicke otazky jsou zapeklite, takze k jejich vyreseni je zapotrebi cloveka zbehleho v problematice. A jsme zase u tech penez. Ach jo.
Martin
Martin (neregistrovaný)
23. 7. 2008 8:23 Nový

Re: Radsi zelenou linku

celé vlákno
Zele linka taky neni zadny zazrak, v drtive vetsine tam volaji nejake ditka co tam volaji protoze je to zadarmo a muzou si delat srandu,nekde zavolat. Financne je to urcite narocnejsi nez SL,ale i tak podle mne nekolikanasobne vyhodnejsi nez investovat do SL
Heinz Guderian
Heinz Guderian (neregistrovaný)
22. 7. 2008 11:18 Nový

Ježíšimarijá!

celé vlákno
Regionální knihovna v Karviné má virtuální pobočku na Second Lifu!!! Sláva!

... a na co to je, tedy kromě toho, že se o tom psalo v Karvinských listech jako o události dne a obden se se na to nějaký člověk podívá? Nestačí dobrý web? (A vchod pro fyzické vozíčkáře?) Kolik taková kravina stála?!

Netvrdím, že podobné věci jsou úplně k ničemu - třeba takové virtuální konference nebo virtuální career fairs nejsou špatný nápad, virtuální gaming je jistě taky lukrativní, ale jak říkali už naši předkové: VŠEHO S MÍROU.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 7. 2008 11:46 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
me fascinuje jak vsechny clanky o Second Life srovnavaji tento paskvil pro nudici se matky s World of Warcraftem.
Je treba si uvedomit ze World of Warcraft je fantasy, je to RPG a cilem je ciste zabava.
Naproti tomu Second Life se snazi byt "realny" a o zabave se mluvit rozhodne neda.
Radim Hasalík aura:100
22. 7. 2008 11:51 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
To srovnání je jen z hlediska počtu předplatitelů. Srovnávat samotné hry nelze. Každá je zaměřena na úplně jinou skupinu lidí a nabízí jim jiný způsob zábavy.

V Second Life stavíte, prodáváte, komunikujete nebo se účastníte školení.

Pokud si zrovna nezahrajete některou z místních miniher (možnosti jsou velmi omezené), tak vám nikdo žádnou zábavu nenaservíruje až pod nos. To je také důvod, proč se někteří uživatelé začnou nudit a z herního světa odcházejí.
Komenský
Komenský (neregistrovaný)
22. 7. 2008 12:45 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Každý, kdo se dobrovolně účastní jakéhokoli školení, je idiot. Pro demenci postiženého, který tak činí navíc pouze virtuálně a ještě k tomu za to platí, neexistuje klinická kategorie - i průměrná améba je chytřejší.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 7. 2008 13:03 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
LOL! To školení je bomba!

Hasalík překopává stránky Student Agency. Tak to je moc!
Radim Hasalík aura:100
22. 7. 2008 15:00 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Školení je dobrá věc. Hodně záleží na přednášejícím. Byl jsem například pozván na školení Dobrého webu (neplatil jsem si ho) a velmi jsem ocenil následnou neformální diskusi. Navíc jsem se dozvěděl některé nové věci a viděl jiné postupy. Pokud si myslíte, že umíte, zvládnete a dokážete všechno, myslete si to dál.

K příspěvku ohledně použitelnosti stránek Student Agency:

Dlouhodobě testuji použitelnost například pro český portál Seznam.cz a další zákazníky, takže zkušenosti z této oblasti mám. Stránky Student Agency skutečně obsahují některé chyby (nezvýrazněná navigace apod.).
Dan Ohnesorg aura:100
22. 7. 2008 15:54 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Jak jako nektere chyby? Ty stranky to je naprosty horror.

Zkuste poslat kamaradovi odkaz na spoj, kterym ma jet - nechodi co? Zkuste za nej zaplatit jizdenku, tak aby na jizdence bylo jine jmeno nez na karte, kterou platite. Kdyz si kliknu na titulce na jizdenky, tak skoncim na strance, kde sice vidim platebni metody, ale najit odkaz na kterem je jizdni rad nebo nakup je hruza.

U odkazu jizdenky je javascriptove menu, krere klidne nefunguje, ale na samotny napis jizdenky neni mozne kliknout, aby se menu obeslo.

Takle by se dalo pokracovat o kazdem prvku na tech strankach.
Komenský
Komenský (neregistrovaný)
22. 7. 2008 23:05 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Milý hochu. Školení nejsou dobrá věc. Tedy obecně vzato nějakých 95 % školení je vcelku neškodných a slouží jen k tomu, aby se v instituci vykázala činnost a aby si vydělali peníze školitelé, což bývají obyčejně osoby neschopné se v daném oboru jinak živit.
Zbylá školení však nebezpečným způsobem dodávají nevzdělancům iluzi, že se skutečně něco dozvěděli, takže si pak nejen "myslí, že umí, zvládnou a dokáží všechno", ale bohužel to skutečně i dělají. Zakládají nové a nové nicotné amatérské weby, jímž obvykle říkají vznešeně "projekty", aniž by ovšem znali cokoli podstatného či nového, co by mohli komukoli sdělit, či uměli něco, co by mohli prodat. Píšou kvanta grafomanských (neboli bloggerských) článků nejen bez hlubší znalosti čehokoliv, ale i bez schopnosti základního logického myšlení. Pokládají se pak za "novináře", aniž by si dokázali osvojit alespoň základy stylistiky a pravopisu.
Lidé, kteří skutečně něco znají a umí, se to nikdy nenaučili žádným školením, ale STUDIEM, tedy něčím, čím jste zjevně zcela nedotčen. A nemíním tím zdaleka jen studium na nějaké vysoké škole, ale především samostudium a prostou zvídavost, která člověka nutí si něco poctivě a důkladně osvojit.
Ivanka Akina
Ivanka Akina (neregistrovaný)
12. 8. 2008 8:56 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Tak to tady čtu a říkám si muhehe, to je strašidelný, co tady píšeš :-). Já na školení nevidím nic zlého, faktem je, že tě tam nenaučí všechno, to ano. Ale brala bych to spíš tak, že hlava otevřená si z něj něco odnese, minimálně pocit "tak tomu nerozumím, jsem z toho totálně mimo".

A ano, máš pravdu :-), člověk se naučí opravdovým studiem .-), ze jeden den školení se z nikoho nestane "génius". Taky bych možná dělala rozdíl mezi tím, koho školíš. Protože když se ti sejdou lidé znalí v oboru, tak si max rozšíří obzory a předají si mezi sebou zkušenosti. Když je dobrý školitel, tak je schopný odpovědět na sebezáludnější otázky a uvést je v rámci školení do praxe, aby bylo jasno .-)).

Co se týče školení v SL, tak to je totální offtopic, tam by si člověk měl přijít na všechno sám, je to lepší. Navíc existuje X diskuzí, které se SL věnují na odborné úrovni, takže vše se dá dohledat. (jak ty píšeš, zase samostudium).

Jo a ano, máš pravdu. Poslední dobou se opravdu objevují takzvaní "samozvaní školitelé" s komplexem božskosti a uchvacují tě do chvíle, než je požádáš, aby ti ukázali něco funkčního v praxi, vycházejícího právě z toho jejich školení. V tu chvíli ta nabubřelá bublina, podložená opravdu a zaručeně těmi "nedocenitelnými" zkušenostmi praská a stojí před tebou jen idiot, který má hubu plnou keců...
X
X (neregistrovaný)
22. 7. 2008 12:01 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Co to je Second Life?

Zcela beze srandy.IT mne zivi,ale blbostem se vyhybam obloukem,stejne jako "renomovanym" spolecnostem jako je o2 a podobne,takze proto o tom asi nic nevim a jen obcas nekde neco prectu.
Antonín Slejška aura:87
22. 7. 2008 13:03 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Dobrá otázka. Osobně mám po přečtení článku pocit, že to je hra udělaná ne pro běžné uživatele, ale pro firmy. Ostatně i ten počet uživatelů odpovídá tomu, že tam chodí především Ti, co si tam postavili nějaký ten dům nebo kancelář. Že je tam O2 je rozhodně dobře, protože kdo si hraje, ten nezlobí :-)

Ale službu jako takovou bych asi nehodnotil. Za dva roky bude jasnější, zda to byla slepá cesta či nikoliv.
Maaartin
Maaartin (neregistrovaný)
22. 7. 2008 21:08 Nový

RE: České firmy objevují virtuální svět Second Life

celé vlákno
Osobne mam pocit, ze napriklad O2 by melo jit ale nekam uuuplne jinam a radsi se nevracet. Ze se managori nudi a chteji si taky zahrat chapu, ale prinos je asi nulovy. Nekdo by jim mel poradit at hrajou radsi WoW, je to jiste mnohem levnejsi a zabavnejsi. A az se odreaguji tak muzou zkusit treba zmenit neschopnost a aroganci sve firmy.
David Grudl
David Grudl (neregistrovaný)
22. 7. 2008 14:09 Nový

Přichází vystřízlivění?

celé vlákno
Dobrý článek!

Mám z toho pocit, že obchodníci kolem Second Life (tj. ti, co do něj lákají firmy a prodávají jim prostor nebo staví budovy) odvedli vynikající práci. Podařilo se jim vytvořit zdání velkého marketingového potenciálu a navíc zatajit skutečnou návštěvnost.

No a teď asi přichází vystřízlivění a nikdo z dotazovaných nechce přiznat, že na tom prodělal gatě, protože se buď stydí, nebo se bojí osobní zodpovědnosti.
Petr Ocásek aura:100
22. 7. 2008 19:55 Nový

Re: Přichází vystřízlivění?

celé vlákno
Davide, osobně si myslím, že máš pravdu.

SL prostě vstupuje do další fáze, viz produktová křivka od Gartnerů:
http://static7.userland.com/oracle/gems/reynolds/HypeCycle.png

Byl to Hype a firmy se vezly na mediální vlně, o to víc se teď hledí na reálné uplatnění. (Což nemusí být vždy finanční návratnost, jak někdo výše v komentářích počítá).

Před rokem chodily firmy s tím, že chtějí do SL a ani některé nevěděli co to vlatně je. (Jen prosím, neříkejme tomu hra :)

Dnes už mají konkrétnější představy a uvažují více koncepčně.
Jaromír Adámek aura:37
22. 7. 2008 15:12 Nový

Taková krásná bublinka :), nemá někdo špendlík?

celé vlákno
Taková krásná bublinka :), nemá někdo špendlík?

Reklama s cenou za oslovení jednotlivce přes 1000 Kč, to se opravdu "vyplatí".

Že já ty akcie O2 prodám :) LOL.
Guy Fawkess
Guy Fawkess (neregistrovaný)
22. 7. 2008 21:48 Nový

A nejen to... Ono toho o českém second life nevíte víc...

celé vlákno
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem