České firmy preferují ADSL, čtvrtina jich využívá ISDN

Český statistický úřad zveřejnil výsledky svého průzkumu využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru za rok 2008 (resp. v lednu 2008). Podíl podniků s deseti a více zaměstnanci, které mají přístup k Internetu, se v posledních třech letech nezměnil. Činí 95 procent. Nejpoužívanějším připojením je ADSL. Používá jej 46 procent firem. Stále je tu však 25 procent firem využívajících ISDN a šest procent s dial-upem.

Český statistický úřad zveřejnil výsledky svého průzkumu využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru za rok 2008 (resp. v lednu 2008). Podíl podniků s deseti a více zaměstnanci, které mají přístup k Internetu, se v posledních třech letech nezměnil. Činí 95 procent. Nejpoužívanějším připojením je ADSL. Používá jej 46 procent firem. Stále je tu však 25 procent firem využívajících ISDN a šest procent s dial-upem.

I tak se ale podle Českého statistického úřadu pomalu dostáváme k průměru Evropské unie, pokud jde o broadband ve firmách. V EU má v průměru vysokorychlostní přístup k Internetu 81 procent firem s deseti nebo více zaměstnanci. U nás je to za loňský rok jen o dva procentní body méně. Maximální rychlost připojení k Internetu je u 68 procent dotčených firem vyšší než 2 Mbit/s.

KL_NOMINACE

Průměr EU překonáváme v podílu firem s přístupem na Internet, které využívají online bankovní a finanční služby. V Česku jde o 88 procent, evropský průměr je 78 procent. Z výzkumu dále vyplynulo, že 29 procent firem využívá Internet ke školení a vzdělávání zaměstnanců a pětina českých podniků k internetové telefonii.

Z firem od deseti zaměstnanců výše má 74 procent vlastní webovou prezentaci, třetina společností pak má svůj web i v cizojazyčné verzi. Čtvrtina českých podniků přijímá přes svůj web objednávky či rezervace produktů, což je o devět procentních bodů více než činí evropský průměr. Nabídku pracovních míst inzeruje na svých webových stránkách 17 procent podniků. (Český statistický úřad)

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 1. 2009 13:17

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »