Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
České radiokomunikace nabízí WiFi pro domácí zákazníky

Sakramento
Sakramento (neregistrovaný)
9. 6. 2005 8:33 Nový

Nesouhlasim

celé vlákno
Tedy něco Vám řeknu, ten článek je komerční a poplatný zadavateli až hrůza. Lživě a podbízivě se snaží vnuknout představu potencionálním zákazníkům že jsou ČRa mesiáš, který přináší internet do míst kde je ho zapotřebí. Bohužel to není pravda, neboť na většině míst již je nějaký místní provideřík, nebo freenet a tak jediný efekt je že začne rušit někoho z místních. Jsem zvědav jak to dopadne v případě sporu lokální malý provozovatel hotspotu, protože ČRa mají k ČTU asi nejblíže. Tak uvidíme jestli náš regulační úřad bude regulovat spravedlivě, nebo zájmově.
Nejzajímavější bude asi boj o éter na Kladně, kde je KLfree a to je sice freenet, ale velikostí (alespoň podle jejich webu) při víc jak 1 000 hlavách a konektivitě jako kráva to už vypadá na souboj titánů.
Bohužel u nás v Úněticích to asi projedem :-(
>:-(
>:-( (neregistrovaný)
9. 6. 2005 8:45 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Souhlasim! Kdyz jsem v clanku cetl o tom, ze se jedna o mista kde neni internet dostupny, radoval jsem se ze snad uz konecne i u nas .... >:-( Clovek se nase*e hned po ranu ....
jozka
jozka (neregistrovaný)
9. 6. 2005 8:48 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Taky mi prijde, ze posledni dobou se nejak moc objevujou PR clanky a to skoro vsude. UPC udela marketinkovy trik, ze zvedne velikost www obsahu a velikost mailu, a hned to hlasite vytrubuje. Pritom by mne zajimalo, kolik procent uzivatelu vubec vyuziva moznosti mit vlastni www stranky, nebo kolik si stezovalo, ze jim velikost mailu nevyhovuje.

U CRa by mne zase zajimalo, jak jejich Wi-Fi aktivity navazuji na jejich investice do Triple Play (nedavno o tom byl taky clanek). (asi si Triple play na Wi-fi clovek moc neuzije co?)
Radeji bych videl mapu pokryti ustreden, kde se da zavest ADSL na bazi LLU a ceny, ktere by konkurovali nabidce Telenoru. (ale o tom je zatim spis ticho, ze.)
Martin Ler
Martin Ler (neregistrovaný)
9. 6. 2005 8:58 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Mapy mate tady - http://www.bluetone.cz/main.php?pageid=421
Ceny - pry velmi brzo...

Jinak toto osobne povazuju za zajimavou iniciativu - docela velka firma se vrhla do ciste domaci site, kterou na nic jineho nez opravdu levne pripojeni koncaku vyuzit nemuze, profi sluzby se na tom postavit nedaj (ADSL se da vyuzit pro velmi siroke spektrum sluzeb). Vyhodu treba proti freenetu spatruju v urcite garanci, a ceny tak strasne rozhodne nejsou.
Austin
Austin (neregistrovaný)
9. 6. 2005 9:51 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
jj, taky se mi to libi. Konecne se nekdo z "velkych" probral a nabizi rozumnou sluzbu. Uvidime, jak jim to pojede az natahnou lidi...
jozka
jozka (neregistrovaný)
9. 6. 2005 10:28 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Tak to se nedivim, ze se tim moc nechlubi, mapa pokryti nic moc a ceny - 2000,- za 512 linku bez limitu dat, to je ubohost.
Petr
Petr (neregistrovaný)
9. 6. 2005 12:42 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Každá možnost navíc se vždycky hodí. I když jak to bude v praxi, na to si ještě počkáme... ;)
Tomas Tichy
Tomas Tichy (neregistrovaný)
9. 6. 2005 9:44 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
zatim jsme ruseni moc nezaznamenali, protoze tam maji prd traffic, ale budeme to ted muset zacit aktivne resit, nebot cca koudrk od naseho APcka, ktere vysila asi rok, zacali pred asi mesicem vysilat bezohledne na stejnem kanalu, polarizaci a s pokrytim plusminus stejneho uzemi.... navic zrejme pouzivaji 802.11g. Celkem v Kladne maji 2 APcka.
Tom
Tom (neregistrovaný)
9. 6. 2005 10:12 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Uz mi 2x nekdo vlezl na kanal, ktery pouzivam dva a pul roku. Vzdycky mi pomohl flood ping, ktery kanal uplne zahltil. Behem nekolika dnu byl kanal zase jenom muj.
Tomas Tichy
Tomas Tichy (neregistrovaný)
9. 6. 2005 9:45 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
zatim jsme ruseni moc nezaznamenali, protoze tam maji prd traffic, ale budeme to ted muset zacit aktivne resit, nebot kousek od naseho APcka (300m), ktere vysila asi rok, zacali pred asi mesicem vysilat bezohledne na stejnem kanalu, polarizaci a s pokrytim plusminus stejneho uzemi.... navic zrejme pouzivaji 802.11g. Celkem v Kladne maji 2 APcka.
Jirka Hronek
Jirka Hronek (neregistrovaný)
9. 6. 2005 11:10 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Přesně tak.
Aleš Miklík
Aleš Miklík (neregistrovaný)
9. 6. 2005 12:38 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
Nemuzu samozrejme posuzovat pristup CRa k jiz obsazenym lokalitam, ale rad bych se vyjadril k Vasemu nazoru, ze clanek je "komercni a poplatny zadavateli." Jedinym zadavatelem clanku byla Lupa a cilem bylo informovat o novince v nabidce CRa (takze v tomto smyslu je tedy clanek skutecne zadavateli poplatny, navic pokud povazujete autorsky honorar za znak "komerce," pak je clanek i komercni :) ).

Autorovi se nova sluzba zdala jako zajimava a v mistnich podminkach s pripojenim i perspektivni, takze je pochopitelne, ze to dal v textu najevo. V clanku je navic myslim dost informaci o moznych uskalich pri jejim vyuzivani, takze si kazdy muze udelat predstavu o tom, nakolik je pro nej vyhodna. Kazdopadne diky za kazdy prakticky prispevek a zkusenost v diskusich pod clanky - od toho tu ostatne diskuse jsou (pro PR clanky by tu byt nemusely)...
Petr Svoboda
Petr Svoboda (neregistrovaný)
9. 6. 2005 19:54 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
V Úněticích? Myslíte v těch 2 km od Prahy6, u Horoměřic? :)
Marek
Marek (neregistrovaný)
12. 6. 2005 13:57 Nový

Re: Nesouhlasim

celé vlákno
U nas se trefili je to jedina moznost krom CT a do toho urcite nechci jit.
Martin
Martin (neregistrovaný)
9. 6. 2005 9:51 Nový

Internet

celé vlákno
Chmmm zda se mi tojako zajimava nabidka. Mit tu moznost hned bych po ni skocil. Ale bohuzel v nasi vesnici mame pouze gprs :( ADSL neni a dle telecomu ani nebude...mno zajimave vyhlidky tu mame :)
pip
pip (neregistrovaný)
9. 6. 2005 10:07 Nový

bezpecnost

celé vlákno
POZOR na bezpecnost pri takovem wifi, jak v czfree tak i treba u techto komercnich CRa. Pripojite se a jste najednou soucasti paketove LAN a potom neco osobniho posilat ve http formulari je celkem risk. ne vsechno probiha pres https a kdyz tam bude nekde cmuchat komp s dsniffem, etherealem ci podobnymi srackami, tak bych se bal pouzivat i treba nakupy v internetovych obchodech ktere nejedou pres https, jichz je vetsina. bohuzel.
Hyperion
Hyperion (neregistrovaný)
9. 6. 2005 10:26 Nový

Re: bezpecnost

celé vlákno
bezpecnosti se bojim u kazdeho providera..
nazvat ethereal srackou to uz vazne prehanis Pipe, napr. mne pri problemech s wi-fi pomaha hodne, ze se da zneuzit je vec druha, ale tak je to se vsim..
hx
hx (neregistrovaný)
9. 6. 2005 17:34 Nový

Re: bezpecnost

celé vlákno
aspon se uz snad konecne lidi nauci pouzivat na prenos citlivych informaci jen sifrovane protokoly...
pp
pp (neregistrovaný)
9. 6. 2005 17:54 Nový

Re: bezpecnost

celé vlákno
802.cz - pro WiFi pouzivame WPA, myslim si, ze jsme jedini v CR, kteri masove pecuji o bezpecnost prenasenych dat
mr
mr (neregistrovaný)
10. 6. 2005 16:02 Nový

Re: bezpecnost

celé vlákno
Nehrejte si polivcicku, obecne se ma kazdy postarat o bezpecnost svych prenasenych dat.
Eiffel
Eiffel (neregistrovaný)
12. 7. 2005 0:46 Nový

Re: bezpecnost

celé vlákno
To je sice hezke, ze pouzivate WPA, ale najit slusne koncove zarizeni s podporou WPA v modu client, regulaci vykonu a dobrou stabilitou je priserna prace. Debuggovani WPA spoje je IMHO taky obtiznejsi. Mozna jsem lama, ale pripojit k 802.cz se mi nepodarilo (signal -69, sum -100) prima viditelnost asi 2 km ve meste. Doted nevim, jestli to nejelo kvuli spatne podpore WPA v ovladacich, sumu na ceste, nebo necemu uplne jinemu.
Uff, pardon za offtopic, ale kdyz vidim WPA berou me mory. Treba to nakonec nebude spatna technologie, ale pri momentalnim stavu technologii mi to vsechno nastavovani pripada jako pekny opruz :(.
Alex
Alex (neregistrovaný)
9. 6. 2005 17:20 Nový

Rozšíření nabídky

celé vlákno
I když bych takovému IP nesvěřil své připojení, cena je určitě zajímavá a každá konkurence je v dnešní době více než vhodná.

Cenově se dokonce nabídka blíží CZFREE.net a to už je co říct... Jen bych se trochu bál té ochrany proti hromadnému stahování, jakou hodlají nasadit...
pip
pip (neregistrovaný)
9. 6. 2005 19:45 Nový

ad WPA

celé vlákno
WPA odposlechu paketu uvnitr site nijak nezabrani
Alex
Alex (neregistrovaný)
9. 6. 2005 21:06 Nový

Re: ad WPA

celé vlákno
to sice ne, ale zabrani jejich precteni, dokud neodposlechnes alespon 10-20GB traficu bez zmeny klice
xChaos
xChaos (neregistrovaný)
9. 6. 2005 22:11 Nový

Bylo by to super, kdyby ČTÚ nejdřív povolilo 5 Ghz...

celé vlákno
Fakt bych jim fandil, kdyby s touhle zprávou přišli až poté, co bude rozumně povolené 5 Ghz pásmo a 802.11h. Se kterým půjde postavit rozumné páteře, zahustit síť Wi-Fi sektorů pro koncové uživatele, a zkrátit maximální vzdálenost koncového uživatele na AP asi tak na 500m... a mimo jiné umožnit výrazné snížení výkonu a striktní dodržení GL za všech okolností...

Když ted' ČRa začínají vlastní Wi-Fi nabízet předtím, než je 5 Ghz na páteře povolené, tak je to docela podraz. Ať si ČRa připojují nějaké státní instituce, banky, a tak něco, a nezarušují lidi v pásmech pro která existují zařízení za lidové ceny...
Danny
Danny (neregistrovaný)
10. 6. 2005 9:00 Nový

Re: Bylo by to super, kdyby ČTÚ nejdřív povolilo 5 Ghz...

celé vlákno
...nechapu, proc by jakakoliv instituce z titulu sve velikosti nesmela pouzivat, to co maji pravo pouzivat i jini... wifi neni technologie vyhrazena pro freenet... az bude ctu diskutovat nove vseobecne opravneni na wifi, muzes to tam zkusit prosadit ;)
ldx
ldx (neregistrovaný)
14. 6. 2006 14:43 Nový

Re: Bylo by to super, kdyby ČTÚ nejdřív povolilo 5 Ghz...

celé vlákno
vystizne receno
Jiri Bulan
Jiri Bulan (neregistrovaný)
11. 6. 2005 16:54 Nový

Bluetone se ozval

celé vlákno
Technici Bluetonu se na upozorneni Klfree.net, ze pravdepodobne rusi, ozvali a nabidli okamzitou domluvu.
Martin Ler
Martin Ler (neregistrovaný)
11. 6. 2005 19:09 Nový

Re: Bluetone se ozval

celé vlákno
V patek jsem vyjadreni klfree zasilal take panu Charvatovi...
cc
cc (neregistrovaný)
9. 6. 2005 22:26 Nový

Už tak je pásmo zasraný až dost.

celé vlákno
Už tak je pásmo zasraný až dost. Ještě do toho pustěj další...
Lupa.CZ
Lupa.CZ (neregistrovaný)
10. 6. 2005 16:21 Nový

Re: Už tak je pásmo zasraný až dost.

celé vlákno
stejne jako si ho komunisticti czfree-netari prisvojuji jako volne pasmo, tak je jiste volne i pro komercni aktivity...otazka je - ukazuje to na hovadskost takovych pasem nebo idiotske rozhodnuti komerc. subjektu ho pouzivat? nebo snad oboji?? :-)
cc
cc (neregistrovaný)
10. 6. 2005 16:57 Nový

Re: Už tak je pásmo zasraný až dost.

celé vlákno
No asi takto: Když to nechodí amaterům, je to sranda. Když to nebude chodit profíkům bude to ostuda.
Nezapomeňte, že dneska si wifi adaptér do USB koupí každý pako za pár stovek třeba v Makru. A zaruší s tím v pohodě spoj vybudovaný třeba i pomocí směrovek, karet a kabelů za desetitisíce.
dj-bobr
dj-bobr (neregistrovaný)
12. 6. 2005 5:00 Nový

Re: Už tak je pásmo zasraný až dost.

celé vlákno
>No asi takto: Když to nechodí amaterům, je to sranda. Když to nebude chodit profíkům bude to ostuda.

A proč by měla být sranda, že to nechodí amatérům?

2.4GHz pásmo je prostě full a zázraky se na něm dnes už dělat nedají. Když teď vysunu plechovku z okna, chytím 30 APček a to jsem celkem v dolíku. To by mě zajímalo, jak hodlají ČRo v tomto pásmu něco garantovat.
Martin Ler
Martin Ler (neregistrovaný)
12. 6. 2005 14:05 Nový

Re: Už tak je pásmo zasraný až dost.

celé vlákno
A oni neco garantuji, krome toho, ze pobezi AP? Ne.
L.Konecny
L.Konecny (neregistrovaný)
12. 6. 2005 23:15 Nový

Uzas

celé vlákno
Zdravim vsechny...
Kdyz jsem uvidel titulek, tak prvni reakce byla usmevna , bylo to uplne to stejne jako kdyz mi Oskaraci poslali nabidku pripojeni pres mobil z omezenim 70M za cca 800KC mesicne. Asi nevedeli ze mam doma 1M za 5000Kc. a ze 70MB je nas cca hodinovy prutok....
Asi se CRA probudily , nebo uz nevi kde vzit penize.
Kdyz jsme pred 5ti lety, slovy peti lety, zadali za jakcyh podminek a zda muzeme instalovat nejake to wifi na jejich stozar, odpoved byla ocekavana: ne, a duvod ? Toto pasmo je uz zarusene a kyz je volne tak to maji rezervovane pro zaprodance jako jsou tiscali a jine.... Ale to ze jsme meli stozar na chatel cca 20metru vedle stozaru CRA obsazeny 5 ti apackama, na to uz se nikdo neptal ;-)
A neverim v kvalitu teto sluzby, vsichni kdo profesionalne poskytuji internet nekolik let uz davne vedi ze 2,4ka je mrtva. Navic kvalita neco stoji, a pokud chceme kvalitu za 500 kc mesicne, tak ta tu jednou bude, ale nikoliv vzduchem ale v kabelovych pripojkach.....
Hold v tehle republice chteli vsichni delat vsechno, i lamy z CRA. Navic kdyz Paroubek z CSSD rekne nebo slibi;-), ze chteji blahobyt pro vsechny hned jim stoupnou preference, ale ze to je na ukor nekoho druheho to uz nikdo rikat nechce !

L.K.
tom
tom (neregistrovaný)
1. 8. 2005 19:29 Nový

Neobjednávat u spol. CzechLabs, s.r.o.!!!!!!!!

celé vlákno
Instalace jim trvala celkem 3 dny. Musel jsem zastavit veskerou svoji cinnost a sledovat techniky spolecnosti CzechLabs, jak si lamou hlavy u meho PC. avsak ani po techto trech dnech, jsem nebyl pripojeny, ackoliv internetove pripojeni jiz bylo davno zaplaceno a aktivni. nejen ze jsem prisel o tri dny me prace, ale taky o predplaceny internet (celkem 7 dni), a jeste odmitli reklamaci anteny, na kterou jsem mel narok!

koho zajima, cely prubeh instalace je popsan v dokumentu, ktery zasilam na ceskou obchodni inspekci. Tomáš Pán

prodigy
prodigy (neregistrovaný)
3. 9. 2005 13:01 Nový

Re: Neobjednávat u spol. CzechLabs, s.r.o.!!!!!!!!

celé vlákno
Hustý, docela jsem se nasmál. Připojení je otázka pár hodin a to nejvíc času zabere instalace antén chichi

To je tak když Lamy zakládají s.r.o. v "oboru"
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem